1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Martial arts

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Elendill2003, 5 nov 2004.

  1. Azumi

    Azumi *

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    25
    Laat ik deze thread weer eens wat omhoog halen.

    Ik ben weer begonnen met Taekwondo. 5 jaar geleden stopte ik er mee, maar heb er wel spijt van gekregen.
    Nu weer terug in het circuit.

    Sta weer te trappelen :)
    Gelukkig hoef ik niet weer onderaan de ladder te beginnen. Je krijgt in princiepe de band terug waar je mee geeindigd bent. Daarnaast heb ik mezelf ook nog altijd wel bezig gehouden met traptechnieken, dus het is nog redelijk overtuigend :)
     
  2. meteorwings

    meteorwings Active Member

    Berichten:
    1.607
    Leuk Bevonden:
    0
    heb vroeger ongeveer 2 jaar taekwondo gedaan. was ik mee gestopt omdat ik het niet meer leuk vond, wel jammer opzich..

    doe nu net iets langer dan een half jaar ninjutsu en vind het harstikke tof :) hier ga ik in ieder geval nog laaaang niet mee stoppen :9
    afgelopen maandag examen gedaan en gehaald, dus ben nu witte band. Juli pas weer volgende examens, daarna heb ik groene band, en dan gaat het nog alleen maar met streepjes en cirkels tot je zwarte band bent.
     
  3. Kareem

    Kareem Krispy Kareem

    Berichten:
    903
    Leuk Bevonden:
    0
    waar doe je dat meteorwings?
     
  4. Dark Miracle

    Dark Miracle Guest

    Martial arts heb ik altijd héél erg interessant gevonden. Daarom ben ik ook van plan om aan vechtsport te gaan doen.
     
  5. meteorwings

    meteorwings Active Member

    Berichten:
    1.607
    Leuk Bevonden:
    0
    Gewoon in den haag (geven ook wel op andere plaatsen les zoals rotterdam, amsterdam, oegstgeest en nog wel wat meer). de groep waar ik train heet '' the iga warrior ''.
    je kan ook een kijkje op de site nemen. www.theigawarrior.nl. daar staat ook wel wat informatie op :)
    en als je vragen hebt kan je ook bij deze ninja terecht http://askaninja.com/ :+
     
    Laatst bewerkt: 22 jan 2008
  6. Kareem

    Kareem Krispy Kareem

    Berichten:
    903
    Leuk Bevonden:
    0
    meteor heb je het idee dat wat je leert ook toepasbaar is? Probleem wat ik heb met veel demo videos is dat die technieken er wel vet uitzien maar de tegenstander geeft ook geen weerstand.

    Ik zat ook te kijken naar videos van Hatsumi en het ziet er allemaal heel vet uit vooral omdat het zo simpel oogt maar het lijkt zo onwaarschijnlijk. Of heb ik dat fout?

    *edit*

    die gast achter die site van jullie heeft wel humor.
     
    Laatst bewerkt: 22 jan 2008
  7. meteorwings

    meteorwings Active Member

    Berichten:
    1.607
    Leuk Bevonden:
    0
    ja, dat idee heb ik wel. want je oefent de technieken ook uit met partners, dan niet alleen van, '' eerst jij, dan ik '' maar dan ook bijvoorbeeld door elkaar heen lopen, je zelf mag weten wat je uitvoert, en kijken wie het gevecht wint, zo leer je het ook het beste
     
  8. Kareem

    Kareem Krispy Kareem

    Berichten:
    903
    Leuk Bevonden:
    0
    heb je toevallig beeldmateriaal van zulke trainingen. (sorry dat ik je lastigval hiermee maar ik was hier geinteresseert in en dan zie i toevallig jouw post lol)
     
  9. meteorwings

    meteorwings Active Member

    Berichten:
    1.607
    Leuk Bevonden:
    0
    nee sorry, ik heb geen beeldmateriaal van wat ik hierboven heb genoemd. Er staan op internet wel ergens een paar filmpjes over onze groep, maar ik weet niet precies waar. de meeste filmpjes die ik heb gezien stonden op de laptop van me trainer zelf, maar die heeft die niet vrijgegeven op internet.
    geef niet dat je me lastigvalt :9 meeste vragen probeer ik zo goed mogelijk te beantwoorden
     
  10. Kareem

    Kareem Krispy Kareem

    Berichten:
    903
    Leuk Bevonden:
    0
    haha ok cool

    dankjewel
     
  11. Azumi

    Azumi *

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    25
    Jemig wat een ondergewaardeerd topic zeg :eek:

    En dat voor zon mooie sporten.
    Iemand heeft vast toch wel iets te vertellen?

    Ik kijk in ieder geval weer uit naar de volgende Taekwondo les; donderdag.
    Tijdens de vakantie zijn de lessen niet doorgegaan, helaas. Des te meer redenen om de komende donderdag het beste beentje voor te zetten.
     
  12. meteorwings

    meteorwings Active Member

    Berichten:
    1.607
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarschijnlijk zijn er hier dan niet zoveel mensen die martial arts doen :9.
    Ik moet vanavond weer lekker trainen. Ga er weer keihard tegenaan. :D
     
  13. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    He jongens ik wil ook een vechtsport maar welke raden jullie me aan, als het maar met een groep is? Ik zat zelf te denken aan Aikido, Karate Jiu Jitsu als jullie nog andere weten laar het me weten.
     
  14. Dark Miracle

    Dark Miracle Guest

    Het gaat erom wat je zelf het leukste vindt. Taekwondo is misschien ook wel iets voor je.
     
  15. Da_G

    Da_G Method Man

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat je op wikipedia een grote lijst zal vinden met verschillende martial arts, kijk daar eens wat je het leukst lijkt.
     
  16. Mavi

    Mavi Active Member

    Berichten:
    256
    Leuk Bevonden:
    0
    Thaiboksen of mma!

    Sinds ik zelf ben overgestapt van het semi-contact naar full-contact kan ik je dat alleen maar aanraden. Het is gewoon allemaal veel effectiever en ik vind dat je daar een betere vechter van zult worden.

    Maar vergeet niet dat het belangrijkste is dat je het leuk vind!
     
  17. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Het ligt er helemaal aan wat je wil. Tae kwondo is bijv erg snel, dynamisch en spectaculair. Je hebt er echter op straat een stuk minder aan dan bijv Jiu Jitsu, wat meer uit grepen etc bestaat.

    Waar ik nooit voor zou gaan is kick boxen. Je hebt wel een aantal aardige scholen, maar de meeste zijn kansloos agressie opwekken en jezelf kapot trappen. In plaats van jezelf perfectioneren.
     
  18. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Daarom zit ik ook heel erg aan aikido te denken, heeft iemand van jullie hier ervaring mee?
    Ik ben vanuit mezelf niet agressief dus daarom denk ik dat Aikido meer bij me past.
     
  19. Mavi

    Mavi Active Member

    Berichten:
    256
    Leuk Bevonden:
    0
    Je hoeft ook helemaal niet agressief te zijn om te kunnen kickboxen hoor. Sterker nog... liever niet :D

    De A-klassen jongens bij ons op de gym (Waaronder 1 jongen laaste jaar student rechten is) zijn juist de vriendelijkste jongens die je je maar kan voorstellen.

    Helaas is het wel een vooroordeel die veel mensen hebben. En niet te vergeten dat je in elke sport wel een paar rotte appels hebt.

    AIkido is zeker een mooie sport maar wordt wel als een van de moelijkste sporten om bedreven in te worden gezien.
     
  20. Dedemsvaart

    Dedemsvaart redonkulous

    Berichten:
    1.261
    Leuk Bevonden:
    24
    Ik train op mezelf boxen...
    En af en toe trap ik ook een paar keer tegen die zak:)

    Heb laatst 2 uur boxtraining van de wereld kampioen
    thai boxen gehad in zwolle...
    Was vet maar wel zwaar..


    Wat is eigenlijk het verschil tussen thai en kickboxen?
    knie misschien??

    Verder kijk ik zon beetje iedere dag filmpjes
    van allerlei vechtsporten.
    Vooral MMA (mixed martial arts) kijk ik vaak..

    MMA vs TKD...een van mn favorieten:thumbs:



    Die kerel doet wel een beetje raar op het laatst:{
     

Deel Deze Pagina