1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Laptop advies

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Shriko, 22 mrt 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Vind je het gek, hoeft bijna niks in te laden en dat xandros is er helemaal voor geschreven.8)

    360 start ook snel op...
     
  2. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.481
    Leuk Bevonden:
    8.482
    Appie21 overschat inderdaad de kracht van het beestje een beetje, maar dit betekent niet dat het ding "waardeloos" is. Heb m hier zelf ook liggen, en het eerste wat ik heb gedaan is die verrekte tabbed mode van Xandros omgegooid naar een mooi KDE desktopje:
    [​IMG]

    Ziet er een stuk beter uit en geeft je de mogelijkheden van een echte laptop ipv een semi-PDA. Daarnaast is de multitouchpad best handig en zeker iets wat van mij in de toekomst in elke laptop mag zitten.

    Qua prestaties: Ik heb Eclipse erop gezet, wat een redelijk zwaar programma is, en de EEE PC pakt het toch goed op. Zoals verwacht zal natuurlijk geen zware Photoshopgedoe te doen zijn, maar hij presteert toch goed.

    Al met al blijf ik bij wat ik al eerder zei: De EEE PC (wel de 9 inch, 7 is gewoon te klein) is gewoon een geweldig ding voor de studie/werk of het vervoer erheen. Je documentje typen met een muziekje erbij is mogelijk. Daarnaast werkt een IDE als Eclipse werkt er ook aardig goed op, wat voor mij een vereiste was mbt schoolwerk. Het enige nadeel wat ik momenteel kan noemen is dat ik nog erg moet winnen aan het toetsenbord. Ik ben er dus erg tevreden over, want hij is vele malen meer portable dan m'n vorige 15,4" laptop (geef toe, het is gewoon klote zo'n groot, zwaar en log ding mee te zeulen, vooral met meerdere boeken erbij) en voldoet aan alle dingen die ik er mee wil doen. Voor het zware werk heb ik m'n thuis-pc wel, die maakt toch elke huidige laptop in qua performance. ;)
     
  3. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    Foutje :+
     
    Laatst bewerkt: 18 jun 2008
  4. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    Ok hier mijn video



    of

    http://youtube.com/watch?v=5B05xaKdTWM




    Ik heb gisteren Flight Simulator 2004 er op gezet, en het draaide maximaaL! Oke grafish was het wat minder maar hij trok het wel!

    edit: waarom doet de video het niet doe ik iets fout?
     
    Laatst bewerkt: 18 jun 2008
  5. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Aankomend schooljaar begin ik eindelijk aan me nieuwe opleiding. Informatica aan de haagsche hoge school. Daarvoor is het handig om een eigen laptop te hebben. Ik weet niet precies wat voor specs er nodig zijn. Misschien dat er hier mensen zijn die ervaring hebben met een dergelijke opleiding.

    Maar nu zag ik deze bij bol.com:
    Productspecificaties:

    Verklarende woordenlijst

    Processor: Intel Core 2 Duo - T5550
    Kloksnelheid: 1830 MHz

    Besturingssysteem: Windows Vista Home Premium Edition

    Intern geheugen: 3072 MB DDR2 (1024 MB + 2048 MB)
    Max. intern geheugen: 4096 MB
    Opslagmedia:

    Harde schijf: 200 GB (Serial ATA)
    Mediastations: DVD±RW Dual Layer
    Beeld:

    Beeldscherm: 17 inch TruBrite WXGA+ TFT breedbeeld
    Resolutie: 1440 x 900 pixels

    Videokaart: ATI Mobility Radeon HD 3470
    Videokaartgeheugen: 256/1024 MB HyperMemory

    Ingebouwde webcam: Ja
    Geluid:

    Geluid: Onboard
    Luidsprekers: Ja
    Ingebouwde microfoon: Ja
    Netwerk:

    Netwerkfuncties: 100 Mbit Ethernet
    Draadloze netwerkverbinding: IEEE 802.11b/g
    Modem: V.92 (56 Kbit/s)
    Aansluitmogelijkheden:

    Data: Modem, IEEE 1394 Firewire, USB, RJ-45 Ethernet
    Video: VGA, S-video uitgang
    Audio: Hoofdtelefoon uitgang, Microfoon / line-in, S/PDIF-uitgang

    Voeding: Netstroomadapter
    Batterij: Lithium-Ion
    Software:

    Connectivity Doctor, InterVideo WinDVD, Toshiba Disc Creator, Norton Internet Security 2008 (inclusief 90 dagen gratis updates), Toshiba Value Added Package, Toshiba Security Assist, Toshiba Assist, ConfigFree, Toshiba Management Console, Toshiba utilities en drivers

    Extra's: 1 x Expresscard-slot 1 x HDMI
    Gewicht: 3.2 kg
    Afmetingen (BxHxD): 399 x 36/46 x 288 mm.
    Introductie model: 2008

    Heb zelf niet zoveel verstand van laptops, maar van wat ik kan zien is het een redelijke laptop, 200gb is meer dan genoeg voor mij en 3gb geheugen is ook zat. Is die videokaart ook een beetje goed? Zoals ik al zei weet ik niet precies welke specs nodig zijn voor mijn opleiding, maar zo zwaar zullen ze niet zijn. Hij kost €779, dus ik vroeg me af of dit een goede aanbieding is? Of kan ik ergens een betere aanbieding vinden? Zoals ik al zei is het voor mijn opleiding, maar het zou ook fijn zijn als er wat oudere spellen op zouden werken, zoals Counter-Strike en dergelijk.
     
    Laatst bewerkt: 18 jun 2008
  6. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.481
    Leuk Bevonden:
    8.482
    Overkill voor je opleiding. Met de helft van de specs kun je het makkelijk redden.
     
  7. maXiman

    maXiman Active Member

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    0
    En dat ding is 17" he, moet je ook rekening mee houden want die dingen zijn best fors!
     
  8. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja precies, ik denk dat ik hem om die reden ook niet neem. 15" is toch net wat hanteerbaarder, en ik moet hem elke dag mee naar school dan is 17" niet handig.



    Bedankt,
     
    Laatst bewerkt: 18 jun 2008
  9. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.481
    Leuk Bevonden:
    8.482
    15" is ook nog behoorlijk, hoor ;)

    Vooral als je hem elke dag mee gaat nemen.
     
  10. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is waar, maar veel kleiner dan 15" wil ik ook weer niet. En het hoort helaas bij de opleiding. Ik kan er ook voor kiezen om laptops van school te gebruiken. Maar dan heb ik toch liever een eigen laptop waar ik mee kan doen wat ik wil. En ik woon maar 10 minuten van de school dus zo veel last zal ik van die laptop niet hebben.
     
  11. Beawulf Agate

    Beawulf Agate aka Mad Murdock

    Berichten:
    651
    Leuk Bevonden:
    1
    Wat kan je er snel uit zijn in de wereld van computers.
    Ik ben opzoek naar een laptop om met name filmpjes te editten (adobe) en te zien (gamen doe ik op m'n 360). Mijn voorkeur ligt bij een 17", ik gebruik hem voornamelijk thuis. Mijn vraag is wat is het belangrijkste waar ik moet letten?

    De videokaart (op het oog de Radeon HD 3470).
    Het werkgeheugen (wat houdt het soepel, 2GB of misschien zelf 4GB?)

    Zijn er andere puntjes?

    (extra harddisk kan ik altijd nog voor extern gaan, DVD+/-Rewriter is nog de optie met BlueRay, HDMI is handig voor mijn HDTV)

    Alvast bedankt
     
  12. x-factor

    x-factor Xbox Guru

    Berichten:
    433
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben op zoek naar een 12" of 13" notebook. Kan iemand mij hier iets in aanraden (of afraden)?
     
  13. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Macbook is 13,3". Aanradertje.
    Volgens mij heb je ook nog Sony Vaio's in dat formaat.
     
  14. x-factor

    x-factor Xbox Guru

    Berichten:
    433
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, dat zou idd een goede optie zijn.

    Echter moet ik voor mijn studie met Matlab werken en dat werkt naar mijn weten alleen met Windows (Dual boot vind ik te omslachtig omdat ik Linux ook al wil dual-booten)

    Ik ben ook een beetje aan het neuzen naar die BG serie van Packard Bell, bijvoorbeeld deze:

    http://www.wehkamp.nl/w2/Winkelen/K...=C09&SC=I08&KAC=I41&ArtikelNummer=740767&AI=6

    Heeft iemand hier ervaringen mee? Ik kan vast zeggen, de dvd drive wordt extern geleverd en de accu beschikt maar over 4 cellen

    Ook heb ik iets opgepikt over de nieuwe M1330 van Dell; iemand daar ervaringen mee?


    Thnx in advance
     
  15. casper018

    casper018 Active Member

    Berichten:
    3.462
    Leuk Bevonden:
    5
    ik zoek een laptop voor mn opleiding komend jaar, en voor nu in de vakantie een thuisstudie.
    ook ga ik de laptop veelvoudig gebruiken voor draadloos internet.
    En het spelen van wat games erop zou ook top zijn (op gemiddelde stand?)
    ik wil wel graag een 17inch scherm hebben, en ik dacht zon 1000 euro uit te geven..

    Is er voor dat bedrag een beetje goeie laptop voor mijn eisen te krijgn en welke raden jullie me aan aub?
    ik hbe hier totaal geen verstand van...
     
  16. Kimi

    Kimi Active Member

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga dit jaar Bouwkunde doen en de school raad mij aan om deze laptop aan te schaffen.

    Type: DELL Precision M90

    Hardware specificaties

    - M90 Intel Core Duo processor T7200 (2.0GHz 4Mb L2 cache 667MHz FSB)
    - 17” WXGA+ (1440 x 900) LCD screen
    - 2.0Gb 667MHz DDR2 SDRAM memory (2 x 1024Mb)
    - 80Gb (5400rpm) hard drive
    - 24x CD-RW/8x DVD Combo drive
    - 256Mb NVIDIA Quadro FX1500M Graphics card met VGA en DVI aansluiting
    - 56.6k V.92 capable internal modem & adapter
    - Intel PRO/Wireless 3945 802.11a/g Mini Card (54Mbps) Core 2 Duo
    - 6 USB aansluitingen
    - 1 FireWire aansluiting
    - 1 Multi memorycard reader (SD/MMC – MSPro – xD)
    - Bluetooth Card
    - 130W AC adapter
    - 9 cell 80W/hr LI-ION primary battery
    - Dutch – Microsoft Windows XP Pro SP2 (no media)
    - Dutch – Genuine Windows XP Pro SP2 media/recovery CD
    - Resource CD
    - Software drivers
    - Cyberlink PowerDVD v5.7
    - Base Warranty
    - 3Y NBD (Next Business Day) On-site

    Prijs voor deze configuratie: €1494,- (incl.BTW).

    Voor de prijs van 1500 € vind ik het toch best een dure laptop voor zulke specs. 2.0 Ghz GPU zit aan de kleine kant. Zo vind ik de harde schijf best klein, de GFX kaart vind ik best wazig, tevens zit er geen Windows Vista op. Als ik bijvoorbeeld de laptop aanpas naar de specificaties die ik goed vind kom ik rond de 1800 €. Voor dat geld kan ik een veel betere laptop kopen. Ze hebben wel vermeld dat je een ander merk laptop mag kopen met soortgelijke specificaties. Mijn vraag is, is deze laptop zijn geld waard? Zoniet welk laptop raden jullie mij aan. Mijn budget is tussen de 1500 € en 2000 €.

    Deze laptop van Sony bevalt mij wel redelijk. http://vaio.sony.nl/view/ShowProduct...y=VN AR Series

    Met de laptop wil ik een beetje fatsoendelijk gamen, en natuurlijk voor school.
     
  17. Doelie

    Doelie Ballin'

    Berichten:
    1.788
    Leuk Bevonden:
    31
    Waarom neem je geen macbook PRO? Dan heb je meteen het beste van t beste
     
  18. Kimi

    Kimi Active Member

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb geen ervaring met Apple en Mac OS. Ik zou wel graag wat meer info willen hebben over de Macbook Pro.

    Ik zag dat de Macbook Pro 2.500 € kost, dat is 500 € boven mijn budget dus hij valt al af.
     
    Laatst bewerkt: 30 jun 2008
  19. AapVader

    AapVader Ja toch?

    Berichten:
    427
    Leuk Bevonden:
    4
    Mijn macbook pro (15") kostte 1700 euro, ik ben ook een switcher. Ik kan alleen maar afvragen waarom ik dit niet eerder heb gedaan. Dus vraag maar wat je wilt weten van de PRO. Als je gaat sjouwen met je laptop, dan is een 17" niet echt aan te raden.
     
    Laatst bewerkt: 30 jun 2008
  20. Kimi

    Kimi Active Member

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor mijn opleiding vragen ze jou om een laptop aan te schaffen met een 17" beeldscherm. En op de site van Apple zie ik één 17" Macbook Pro dat 2500 € kost. Maar toch ik heb wel interesse in de Macbook. Dus hier komen wat vragen.

    Wat is het verschil voordeel/nadeel tussen een Windows Laptop en een Mac?
    Kun je er makkelijk games op installeren op de Mac OS?
    En Autocad (tekenprogramma) werkt ie fatsoendelijk op de Macbook?

    Dat zijn mijn enige vragen voor nu. Alvast bedankt.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina