1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Muziek] Indie/Britrock

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Dioxic, 1 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. de bengel

    de bengel Holy Fuck-nuts!

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ga naar 12/06 naar The Pigeon Detectives in de Melkweg.
    hun nieuwe cd is me goed bevallen, dus ik heb er wel zin in.
     
  2. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Ik twijfel nog steeds..
     
  3. Mezzla

    Mezzla Times Like These

    Berichten:
    562
    Leuk Bevonden:
    0
    Nah om eerlijk te zijn vond ik de nieuwe plaat alleen maar meer van hetzelfde, en dat ging me te snel vervelen.. Ik pass :) Hoewel ik graag wil geloven dat het een vrolijk concert zal worden hoor ^^
     
    Laatst bewerkt: 4 jun 2008
  4. de bengel

    de bengel Holy Fuck-nuts!

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    0
    OOOOH MY GOOOOOOD!!!!
    Morgen ga ik naar het exclusieve concert van COLDPLAY
    Hier staat de Actie die een vriend van me heeft gewonnen. Hij wint dus 2 kaarten en ik mag mee. Morgen, half 3, paradiso, 150 man, ik ben er een van \o/\o/\o/\o/\o/\o/_O__O__O__O_.
     
  5. Ruttyx

    Ruttyx Oh inverted world

    Berichten:
    2.830
    Leuk Bevonden:
    5
    Mazzelpik :p
     
  6. maXiman

    maXiman Active Member

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    0
    Is sherwood indie? Dat vind ik echt supergaaf.
     
  7. de bengel

    de bengel Holy Fuck-nuts!

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    0
    Net naar Coldplay geweest.
    Er stond al een uur van te voren een dikke rij voor Paradiso, later toen de deuren opengingen kwamen er ook nog allemaal BN-ers aangelopen, Leo Blokhuis (popkenner) Cees Geel, Jeroen Pauw en nog meer.
    M'n zusje zou nog een fotocamera meebrengen, dus die kwam op de fiets nog even langs, stapt er opeens een gozer van BNN op haar af en vraagt:
    'Heb je al een kaartje voor Coldplay?'.
    'Nee.'
    'Wil je een kaartje van Coldplay?'
    'JA'.
    Stap dan nu van je fiets af en kom met mij mee 8)
    Krijgt ze dus gewoon een kaartje naar een exclusief concert.
    Het brengen van die camera was achteraf toch nutteloos geweest omdat er geen foto's en filmpjes gemaakt mochten worden.

    Eenmaal binnen moeten we eerst lang wachten en maakt Eric Corton ondertussen zijn radioshow live (?). Maar hij geeft ook instructies aan het publiek als er gejuicht moet worden. Na ong. een uur wachten komen de mannen tevoorschijn om eerst een interview af te geven voor de radio en later nog een paar laffe quizvragen te beantwoorden.

    En dan beginnen ze. Echt in een woord geweldig. Ze speelde 3 nummers van hun nieuwe cd (die overigens nu helemaal gelekt is) en 3 oude nummers.
    Ze begonnen met Life in Technicolor, daarna Violet Hill. Dat is echt een fantastisch nummer, vooral de pakkende gitaarsolo's erin.
    Daarna kon het publiek even helemaal los gaan op Clocks. Daarna speelden ze Lovers in Japan, dat was een redelijk nummer. Met Fix You knalden ze er weer even in, waar natuurlijk ook iedereen meezong. Tussendoor was er veel tijd tussen de nummers omdat er veel instrumenten verplaatst moesten worden, maar Chris wist ons allemaal goed te amuseren met zijn praatjes tussen door. Als waardige afsluiter hadden ze Viva La Vida. Dat is ook een erg goed nummer en ik kan me goed voorstellen hoe goed dit nummer het zou doen in een stadion. Maar er ontstond toch echt een intieme sfeer, vooral ook door het concact met het publiek. Wat dat betreft is het zonde dat ze in zulke grote zalen spelen.
    We waren best verbaast over dat het zo kort duurde, maar achteraf denk ik dat het de vorm had van een soort Toppop aflevering:
    interviewtje en daarna een paar nummers spelen.

    En ik vond dat ze ook erg goed gekleed waren, hetzelfde als in hun clip Violet Hill. Maar ik vond het echt fantastische kleding en dat zul je me niet snel horen zeggen :+

    Volgens mij wordt het later nog een keer uitgezonden op tv door BNN
     
    Laatst bewerkt: 5 jun 2008
  8. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Heb jij soms een ongelofelijk knappe zus ofzo? Wat een geluk heeft zij gehad zeg!

    Ik vind Lost? de beste Viva la Vida track die ik tot nu toe gehoord heb. Jammer dat ze die niet gespeeld hebben. Desalniettemin lijkt het me een heel bijzondere ervaring! Waren er echt maar 150 man bij?
     
  9. de bengel

    de bengel Holy Fuck-nuts!

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    0
    150 prijswinnaars en dan nog een stuk of 100 genodigden, wat dan de 'celebs' (:+) waren.
    Over m'n zus: ik zal nu niet zeggen dat ze lelijk is, want dan lieg ik. maar daar had het niet veel mee te maken.
    Er stond gewoon een BNN medewerker buiten paradiso en die had nog 2 kaarten over. Hij zei dat hij had gevraagd of er nog mensen kaarten wilden, 2 zeiden dat ze wel wilden. Later bleek dat ze al op de lijst stonden, hij was al helemaal met ze op de radio geweest. Dus ging hij op zoek naar mensen die nog geen kaarten hadden. Iedereen die voor Paradiso stond had natuurlijk al kaarten, behalve een vrouw van in de 40 die achter ons stond en mijn zusje die precies op het juiste moment aan kwam fietsen. (nu hoopte ze onderweg al dat er zo iemand zou staan met nog kaartjes, dus haar wensen kwamen uit)
     
  10. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ligt het aan mij, of hoor ik hele sterke invloeden van Arcade Fire in het nummer Lovers in Japan? Ik vind het wel wat hebben overigens.
     
  11. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    Heah, kreng:cool:. Vet hoor!
    Zeg, gaan jullie nog naar Ahoy toe?
    Ik twijfel nog heel erg. In zo'n zaaltje als Paradiso is het toch altijd veel vetter, en nu zijn er ook nog eens hele sterke geruchten dat ze op Lowlands komen...
     
  12. westlander

    westlander Active Member

    Berichten:
    408
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat zou zomaar kunnen want in de NME hadden ze geloof ik gezegd dat Arcade Fire hun inspiratiebron was. Mede daardoor zou dit misschien wel eens de eerste Coldplay plaat kunnen gaan worden die ik ook interresant vind. Violet Hill is in ieder geval wel aardig.
     
    Laatst bewerkt: 6 jun 2008
  13. de bengel

    de bengel Holy Fuck-nuts!

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    0
    melkweg heeft weer een paar leuke concertjes:
    03/11 Blood Red Shoes
    16/11 MGMT

    MGMT ken ik eerlijk gezegd nog niet. Ik weet alleen dat ze op dit moment redelijk hip zijn.

    En the Strokes komen met een nieuw album. Ergens begin 2009 zou het uit moeten komen. En in de wandelgangen wordt gefluisterd dat Pharrell Williams de producer wordt.
    Ik weet niet wat ik daarvan moet denken. Zijn muziek van NERD vind ik af en toe wel lachen, maar Hip hop invloeden bij the Strokes? ik weet het niet
     
    Laatst bewerkt: 15 jul 2008
  14. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ah, de Blood Red Shoes zijn zo ontzettend leuk live. Daar heb ik écht van genoten. Ik vond het album aardig, maar ik kon er nooit lang naar luisteren. Door ze live te zien ben ik het album veel meer gaan waarderen.
     
  15. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    Same hier, ze waren goed op PP :eek:
     
  16. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Is kijken of ik morgen een kaartje kan halen voor Blood Red Shoes! :)
     
  17. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Eens kijken of er wat volk mee wil naar MGMT
     
  18. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Wat hebben the Ting Tings een leuk album zeg! :eek: That's not my name was een bescheiden hit, maar daar heb ik nooit zo veel aan gevonden.. Maar de rest is echt lekker catchy met een eigen sound.
     
  19. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Same here, het is een keer wat anders dan normaal.
     
  20. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    stuur maar eens wat muziek, ik ben altijd in voor een leuk concert :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina