1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Sostic, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ashavan

    Ashavan Guest

    Ieder zijn manier ;)
    Ik werk niet meer met vaste % qua verdeling voor voedingsstoffen. Zet me eiwitten, vezels en vetten vast. Verders is kh flexibel. Meer is aankomen, minder is afvallen.
     
  2. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    ik weet eigenlijk niet meer hoe ik het doe 8)

    had een vast schema ooit eens helemaal doorgerekend en gooi er nu af en toe wat bij -_-
     
  3. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    tonijn trouwens niet te vreten bahbah
     
  4. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    het went :+

    ik eet alleen biologisch vlees en dan is alleen kip wat duur ;)
     
  5. Syzigy

    Syzigy Active Member

    Berichten:
    1.143
    Leuk Bevonden:
    28
    Met welke drank kan je het beste creatine innemen? Ik gebruik nu dubbel fris aangezien dat wel aardig zoet is volgens mij? Maar ik heb zo mijn twijfels:p
     
  6. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    Ik dacht, iedereen aan de tonijn ik probeer het maar eens je weet maar nooit.. maar dikke tegenvaller.. ben al niet zo fan van de visgeur kan je nagaan toen ik het blikje opende.. (terwijl ik vis over algemeen wel lekker vind).
    Havermout ook niets voor mij, ik eet inplaats daarvan liever müsli \o/
     
  7. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    het beste is na een volledige maaltijd of na je training (met whey en een stuk fruit) en dan in een warme drank :)
     
  8. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke, even voor ik mijn post begin, ik ben geen hardcore fitnesser en heb er dus ook niet zoveel verstand van, dus het kan zijn dat ik wat foute informatie geef.:9
    Oke ik ben dus 15 jaar oud, en ga sinds ongeveer een half jaar lang ongeveer 3 a 4 keer per week naar de sportschool, ik train dan vooral de spieren in mijn armen. Ik heb gemerkt dat het vetpercentage in mijn armen is gedaald en heeft plaatsgemaakt voor spieren, vooral in vergelijking met mijn leeftijfdsgenoten kun je het duidelijk zien. Maar nu als ik dit topic en ik zie heel wat tips, maar er worden nogal wat moeilijke termen gebruikt dus ik snap meestal niet wat ze betekenen. Een medewerker van de sportschool waar ik heenga heeft me aangeraden niet al te fanatiek te trainen aangezien dit de groei van mijn spieren kan remmen. Maar heeft iemand nog tips qua voeding, machines etc. om spieren te kweken? Voor een lange tijd kon je duidelijk verbetering zien, maar nu is het een beetje gestopt. Kan dit zijn omdat ik de "basis" spiertrainmachines gebruik? En misschien beter naar de hoek voor de "bodybuilders" kan gaan?
    Help is apriciated. ;)
     
  9. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Een long way to go dus ;)

    Als 15 jarige kan het geen kwaad om idd iets rustiger aan te doen. Hoe je dat het beste kan doen weet Ashavan het beste.

    Je lichaam is 1 grote machine waarbij het ene niet goed werkt zonder het andere. Bij fitness zul je dus ook alle lichaamsonderdelen moeten trainen voor een goed resultaat en niet alleen je armen.

    Je lichaam bestaat grofweg uit de volgende onderdelen:

    Borst
    Rug
    Biceps
    Triceps
    Schouders
    Buik
    Onderarmen
    Benen (voor en achter)
    Kuiten

    Dit zijn dus de onderdelen die je in de gym moet trainen. Hoeveel? Daar is geen vast antwoord op, maar een mooie vuistregel is dat je moet trainen naar verhouding hoe groot de spier is. Je rug is een stuk groter dan je biceps en zul je dus met meer oefeningen moeten aanpakken.

    Helemaal gezien je leeftijd kan je het beste full-body workouts gaan doen. Dus je hele lichaam in 1 training.

    Als beginner is het JUIST niet verstandig om in de machines te duiken. Ze zijn misschien wel gemakkelijker. Maar juist als je nog groeit moet je oefeningen doen die beter bij de natuurlijke 'flow' van je lichaam passen ipv vrij specifieke oefeningen dmv apparaten. Daar raak je nl eerder vanuit balans!

    Oefeningen als Squats, Deadlifts, Stiff Legged Deadlifts, Benchpress, Barbell Row, Military Press, Dumbell Press, Incline Dumbell Press, Small Benchpress, Incline Benchpress, Barbell, Dumbel Curl, Dumbell extension, Kickbacks ed

    dat zijn de oefeningen die je moet doen. Allemaal met losse stangen en dumbells. Verder is er echt teveel over te schrijven en te lezen. Google is your friend ;)
     
  10. Beumah

    Beumah ----

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    0
    Zit me hier nu al twee weken te vervelen op me stage en dat zal de komende 6 weken ook wel zo zijn. Nou zag ik een shitload aan boeken staan in de startpost dus ik denk daar gaat ik eens wat van lezen. Zijn er boek die jullie kunnen aanraden? Zag een keer dat "Burn the fat Feed the muscle" een interessant boek is, alleen is het niet mijn doel om vet te verbranden, dus lijkt mij dit niet echt interessant voor mij.

    Alvast bedankt
     
  11. T!jg3rn00tj3

    T!jg3rn00tj3 Active Member

    Berichten:
    644
    Leuk Bevonden:
    1

    Dat soort groentes eet ik idd regelmatig. Fruit vooral appels en kiwi als eiwitspaarder. banaan en dergelijke mijd eet vanwege de carbs.

    Na de training is het offcourse 65 gr dextrose en 15 min later 30 gr whey
    dus dan is het idd opstaan, pre workout in de vorm van een vaste maaltijd en post in de vorm van een shake.

    Kwa cardio niet een bepaald schema. misschien een idee. Hoe werkt het HIIT principe bij cardio?
     
  12. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Zeker WEL lezen. Dit is het meest complete boek wat ik ooit over voeding heb gelezen. Want misschien wil je niet afvallen, maar in het 2e gedeelte van de titel ben je dan ws wel geinteresseerd ;)
     
  13. Beumah

    Beumah ----

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan gaan we dat ff doen. Thnx
     
  14. Ashavan

    Ashavan Guest

    Tering. Volgens mij is er een spiertje tussen me schouderblad geschoten. Even een massage regelen :confused:

    Someone called? o_O
    Hadden we niet een mooi sticky post in de openings post gerelateerd aan tieners? Link

    Skullcrusher. De lijst met boeken in de openingspost is al oud. Even de nieuwe voor je zoeken. Achter de aanraders staat Tip! :p Link Als een mod deze nieuwe lijst ipv de oude wil plaatsen in de openings post...Graci.

    @tijgernootje
    Die Dextro na de training zijn snelle kh's. Je moet ook nog beetje complexe nemen in een maaltijd na de training die langer mee gaan.

    HIIT cardio is High Intensity Interval Training. Erg nuttig als je meer dan 100gr kh per dag weg werkt vind ik. Je kan het indelen zoals jezelf wilt eigenlijk. Zo doe ik op de loopband 5mins lopen ter opwarming en dan... 45sec joggen op 11km/h, 30sec sprint op 17km/h, 45sec joggen 11km/h en dan 90sec lopen op 6km/h. En dat herhaal ik 3-4 maal. Dan ben je dood en pleur je van de band af. zodra je hartslag wat normaler is kun je naar huis ;)

    Tabata's zijn kracht gerelateerde cardio sessies. Neem een oefening waarbij je zoveel mogelijk spieren gebruikt zoals Front Squat of Thrusters of iets. Doe het met 30% van je max. 20sec zoveel mogelijk herhalingen doen met correcte uitvoering, 10sec rust en herhaal tot 4 mins gevuld zijn. Dan ben je dood. Zodra je hartslag normaler is kun je naar huis :D

    Als je laag in koolhydraten zit is lage/medium intensiteit duur cardio weer beter. Kijk niet op 70-80% van je hartslag. Gewoon een lekker tempo vasthouden. Crosstrainer is leuk. 3mins vooruit op lvl10, dan 2mins achteruit op lvl10, dan 3 vooruit op 12, 2achteruit op 12, sprint op lvl 19 voor 1 minuut, vooruit op lvl 14, achteruit op 14 etc. Man je bent dan bek af, quads en kuiten die branden als een gek :D
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 mei 2008
  15. Bassie_

    Bassie_ Guest

    Wat blijft Pumping Iron toch een heerlijke film vlak voor de training. Mbv die film kan je tijdens de training echt door de pijngrens.

    ~Milk is for babies, when you grow up you have to drink beer~
    :lol:
     
  16. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Nette eerste post :+

    Heb de film nu drie keer gezien en dat is wel genoeg, helemaal nu ik weet dat alles in scene is gezet.

    Heb de film van Yates nog wel staan om te kijken.
     
  17. Ashavan

    Ashavan Guest

    Weet iemand toevallig wat goede dvd's, en waar deze te downloaden, om olympische lifts te leren?
     
  18. Escobar

    Escobar OK DEAL

    Berichten:
    215
    Leuk Bevonden:
    0
    dvd's zou ik niet weten, ben een totale noob met olympische lifts 8), nog ff een vraagje begin vandaag met billstarr... zijn die rows met dumbell of met stang?
     
  19. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    stang
     
  20. Escobar

    Escobar OK DEAL

    Berichten:
    215
    Leuk Bevonden:
    0
    dank, hoe gaat de training eigenlijk bij XXL? :D
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina