1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Race Driver: GRID

Discussie in 'Algemeen' gestart door Drogba, 30 nov 2007.

  1. x76xdemonx76x

    x76xdemonx76x straightedge est1992

    Berichten:
    1.245
    Leuk Bevonden:
    41
    GRID is def een arcade game. Je merkt t aan alles:

    - geen afstel mogelijkheden (vering/downforce/bandenspanning etc)
    - geen tuning mogelijkheden(vooral banden keuze etc)
    - waar is de racelijn??

    Als de fullgame net zo word als de demo laat ik m voorlopig ff liggen.

    Graphics-wise is t echt een mooie game. Schademodel is ook erg mooi en uitgebreider als bij forza2. En wat ik wel okay vind(was bij dirt ook) dat andere auto's wel proberen je te ontwijken!

    MAAR t draait bij race-games om racen. En wat dat betreft vind ik deze game slecht. Ik heb de hele tijd t gevoel alsof ik een zand race aan t doen ben net zoals bij DiRT met die offroad auto's. Je glijd echt te veel weg. Gewoon t hele gevoel dat je geen controle hebt is erg vaag, want ik heb toch echt betere codemasters games gespeeld, zo vond o.a. ik DiRT ook op zich goed rijden(zeker op asfalt). Ik wil bij een race-game wel t gevoel hebben dat IK controle heb over de auto, dat was bij de demo totaal niet.

    jammer maar ik pass deze via my left hand side
     
  2. ThisisRobba

    ThisisRobba ODX.comFC

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    0
    Snap niet wat je loopt te zeuren over geen afstel mogelijkheden. Die hebben ze er express niet ingestopt en de wagens zijn al tot de max afgesteld. Dan de racelijnen mag je lekker zelf zoeken, iedereen doet die iets anders. En dan voor de gene die het te arcade vinden, zet ff de hulp middelen uit.....
     
  3. X360Fr33k

    X360Fr33k RacePro

    Berichten:
    388
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat maakt de game misschien wat leuker om te rijden, maar het neemt niet het feit weg dat het een arcade spel is. De besturing is niet helemaal lekker, het remmen is ook helemaal niet echt, bij driften maak je automatisch een drift, terwijl je er normaal toch echt je best bij moet doen... Wat mij betreft is deze game een flop, maar meningen verschillen! Zelf vind ik a la Forza weer goed (niet heel goed, maar gewoon goed), en PGR gewoon echt nep. Zelf heb ik PGR3 en PGR4 ook gespeeld, en Grid komt zelfs daar niet aan naar mijn mening.
     
  4. x76xdemonx76x

    x76xdemonx76x straightedge est1992

    Berichten:
    1.245
    Leuk Bevonden:
    41
    even wat recht zetten:

    ik gebruik die groene lijnen OOK nooit.. ik zie zelf wel de goede lijn. Alleen dat maakt bij GRID niet uit of je nu wel of niet die lijn rijd... laat staan dat je fatsoenlijk kunt remmen zonder dat de auto gaat wiebelen... of als je eindelijk op een nette manier een bocht hebt gemaakt je ineens uit t niets gaat spinnen om je as...

    en alle hulpmiddelen uit maakt een game géén sim... een sim wordt gemaakt door realisme zo ver mogelijk te benaderen. Daar horen een hoop aspecten bij, en in een race heb je oa altijd een perfecte lijn, de meeste rijden met dezelfde type auto's(bv seat-cup) maar toch heeft elk team een andere afstelling of kiezen ze voor ander type band, net iets andere luchtfilter etc etc. (kijk maar eens naar een f1/dtm/clio-cup, ze remmen bijna allemaal op t zelfde moment, gaan op dezelfde momenten de bocht in etc etc)

    T enigste wat je hier kan afstellen is idd die 3 hulpmiddelen(of hoeveel zijn t) uit te zetten dus die vergelijking gaat niet op tussen arcade en sim. Je kan bij forza2 ook alles uit zetten als je dat wil, zijn genoeg mensen die alles gewoon aan laten staan hoor... t is maar net hoe goed je de auto en de baan "kent". Maar dat maakt de game geen sim...

    Daarnaast behoort een auto niet te zwalken.. klaar. punt. Als je in een zoals mensen hierboven al typte een tot de max afgestelde raceauto rijdt hoort dat gewoon écht niet. Ga die bmw maar eens in forza2 checken.. dan rijdt ie echt veel beter.

    En we kunnen nog wel langer doorgaan... sommige hier vinden het nodig om appels met peren te vergelijken, en dan nog beweren dat die appel toch echt op een peer lijkt...

    Maar okay.. voor diegene die dat wel leuk vinden schaatsen met een bmw.. be my guest.. IK laat deze game liggen om bovenstaande redenen, en de redenen in andere reply daar net weer boven, laterz
     
  5. axi73

    axi73 Active Member

    Berichten:
    114
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik begrijp sowieso niet waar de vergelijking met 'n Sim vandaan komt, de DTM-serie is ook nooit 'n Driving-sim geweest. De sub-titel van DTM3 is The Ultimate Racing simulator en niet the Ultimate Driving-simulator, want 'n tijd van 1:45,3x (mijn beste tijd) op Spa met 'n DTM-mercedes is niet echt realistisch te noemen. Ik ben afgelopen weekend weer in Spa geweest en daar reden de bolides van de Le Mans serie (R1 en R2 klasse in Forza2) nog niet onder de 2 min. per rondje.
    Codemasters gaat voor de spanning in de races en de inhaalacties en dat hebben ze in GRID toch weer mooi voor elkaar, vind ik dan.
     
    Laatst bewerkt: 13 mei 2008
  6. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Heb even 10 minuutjes gespeeld. Driften is wel leuk, need for speed achtig. Ziet er goed uit. Daarna eventjes een rondjes gereden met de BMW, en OMG, heb het spel direct verwijdert. Besturing is zwaar irri, ik weet niet of jullie het lekker vinden rijden maar ik vind het 3x niks! Ik kan best racen maar dit is echt drama....Maarja, miss heb ik hem ook maar te kort gespeeld hoor, maar besturing zuigt imo
     
  7. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Iemand noemde de BMW een hovercraft en dat is precies zoals het aanvoelt, bagger dus. Nee, dit is ook niet mijn game.
     
  8. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    Jouw reactie had ik eerst ook, de besturing is even wennen :)
     
  9. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    in de voorgaande had je ook al straatraces ;) (V8 Supercars enz, met die heerlijke circuits als Rio), en ook andere klasses
     
  10. Celsius

    Celsius Brrr!

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    Het ligt er maar aan hoe snel je je "aangevallen" voelt, he.

    Als ik dat zo lees, gebeurt dat al erg snel? Beetje fanboy gedrag? Kom op zeg.
    [​IMG]

    Niemand zegt hier dat je een eikel bent omdat je deze game leuk vindt, toch? Ik zie enkel reacties op de game zelf. Niks mis mee; daar is een forum tenslotte voor.
     
  11. XRC kingkoning

    XRC kingkoning Yo

    Berichten:
    1.147
    Leuk Bevonden:
    0
    veel oefenen :)

    voor echte scores moet je combo's gaan maken. Dit kun je opbouwen door eerst alleen te slippen in bochten waarbij je opeenvolgende bochten met verschillende drifts aan elkaar linkt. Denk eraan dat je een bepaalde snelheid moet hebben om punten te krijgen dus drift niet tot je stilstaat (je hebt een paar seconden tussen drifts om snelheid te maken).
    Vervolgens voor goede combo's moet je op rechte stukken ook driften. Dit is een stuk moeilijker omdat je maar korte drifts kan maken en snel moet tegensturen, dit vereist al wat oefening.
    Zo kom je op een gegeven moment wel op een combo van een rondje met waarde 800.000.

    Tip 1: hoe dichter je bij de rode paaltjes op de weg rijdt, hoe meer punten je krijgt. Je kan vaak al vroeger de bocht in sturen dan je denkt, doe dit.
    Tip 2: hoe meer snelheid je hebt tijdens een drift, hoe meer punten. Een lange drift zorgt dan misschien voor 20.000 punten, maar als je echt veel punten wilt halen moet je combo's maken waarbij je totaal in een rondje dan misschien op 40.000 uitkomt, maar als je dan ook een combo x15 hebt, zijn dat toch al 600.000 punten.

    Driften is heel anders dan gewoon racen en vereist maximale controle over je auto. Sommige mensen hebben simpelweg niet de feeling en dan houd het al snel op. Oefening baart kunst, maar je moet een beetje aanleg hebben.

    ja, ik houd wel van een beetje driften, ik doe het al 4 jaar in PGR2 }:]
     
    Laatst bewerkt: 13 mei 2008
  12. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Oefenen ;)

    En niet het gas erop houden in een bocht... Want als je namelijk in een replay kijkt, zie je namelijk dat dit soort drift-auto's de voorwielen bijna helemaal dwars kunnen zetten. Als je dan een bocht inglijdt en vol gas blijft geven, sta je snel achterstevoren.

    Nog een tip, op een moment dat je merkt dat je auto eenmaal goed de bocht ingaat, doe ik meestal 2 dingen (als redelijke beginner): ik stuur meteen tegen en ik schakel een versnelling terug. Hierdoor verlies je iets aan snelheid maar is de auto wel beter beheersbaar.

    Zal vanavond nog eens kijken of ik demo speel en laten weten wat ik verder met het driften kan.

    *edit*
    Goed, beste camera voor mij is Hood-Cam zodat je de bochten goed kan zien. Probeer met je auto de rode paaltjes te snijden of te raken; bij een redelijk goede drift krijg je dus 20K bonuspunten. Probeer te timen wanneer je multiplier terugloopt en stel daar je bochtenwerk op af. Mijn beste combo net was ongeveer 160K en met een paar crashes kwam ik uiteindelijk rond de 1.1M uit aan het eind van de race. Zoals ik hierboven al zei: niet het gas volledig erop in de bocht; zodra de auto glijdt iets terugnemen en beheersbaar aanzetten voor de volgende bocht.
     
    Laatst bewerkt: 13 mei 2008
  13. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Nog een mening:
    Zeer positief bedoeld. Ik vind het meer een party game om in een vast groepje elkaar proberen af te troeven. Dit allemaal gegoten in een racejasje.

    Tuurlijk geen sim. But who cares!! Het gaat om de fun. En fun heb ik zeker met de demo. Als je een sim wilt , speel je gewoon Forza of GTR2 op de PC. Das het mooie van de freedom of choise in een vrij game-land.

    En dadelijk het roffelende geluid van een Aston DBR9 uit de speakers. (Dit heb ik niet bij Forza 2 helaas)
     
  14. FFW88 BB

    FFW88 BB Zieke Zuide 0118

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    0
    Luister maar niet naar hem(maxqubit) heeft het verstand van een visstick.

    Oh vergeten hoi Maxje
     
  15. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    is er eigenlijk in de volle versie van de game splitscreen, want dit miste ik echt in dirt
     
  16. x76xdemonx76x

    x76xdemonx76x straightedge est1992

    Berichten:
    1.245
    Leuk Bevonden:
    41
    ..zucht... ik reageer nog 1 maal, niet op de game maar op sommige reacties op mijn mening over deze game, die ik ronduit kinderachtig en zelfs dom vind..

    Ik denk dat een forum bedoeld was om je mening te ventileren, en dat je dan ook in discussie mag komen over die mening, zodat je ook je redenering achter jouw mening kan verdedigen. En visa versa.. off course

    Vind het ronduit krom dat ik volgens sommige ALLEEN in dit topic mag komen als ik geil op deze game. En ga maar eens in de halo 3 of forza2 of gta4 topic kijken, daar staan ook menig mensen met een "ik vind deze game ruk" replies... nou en??

    Heb je dan ook mijn positieve noten gelezen?
    - mooie graphics
    - mooi schademodel

    Maar okay... ik zal wel voortaan negatieve kritiek in een spoiler tag plaatsen dan kwets ik jullie kinderzieltjes niet...

    oh.. ps.. in de echte wereld zijn wel meer mensen het niet eens, hoe ga je daar dan mee om??
     
  17. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Aah kom op, nu allemaal weer even aardig doen tegen elkaar. :cool:

    Iedereen kan en mag gewoon zijn of haar mening geven, ongeacht of het nu positief of negatief is. Je hoeft het niet met elkaar eens te zijn, maar je kan tenminste elkaars mening respecteren.
     
  18. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Wow, je kan zeggen wat je wil maar die Drift-mode vind ik ongeveer de meest realistische drift die ik ooit in een spel gezien heb. Net nog even heerlijk zitten spelen met het gas en de versnellingen en de assists en gewoon een combo van 800K neergezet en een rondje van tegen de 2.5M. Nu baal ik eigenlijk wel dat ik mijn stuurtje niet meer heb want het gas luistert aanzienlijk nauw om goed en netjes bochten door te kunnen komen.

    Maar ja, wat mij betreft ga ik dit spel gewoon spelen (pre-order staat al enige tijd) en daarna vorm ik pas een mening; vind het nogal bot om een spel af te kraken of op te hemelen op basis van een demootje.
     
  19. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry, maar mag ik vragen waarom je Edit-knop niet werkt en je dus zelf ook niet geheel "luistert" naar Arjan? Als een reaktie je niet bevalt, zit er een mooi [​IMG] knopje aan de linkerkant en dan komt jouw zorg vanzelf bij de goede personen terecht!

    Eerlijk gezegd vind ik het jammer dat men hier alleen maar loopt te bekvechten over hoe stom een spel is of hoe vervelend een user is terwijl er al dagen niemand echt inhoudelijk iets over de demo te melden heeft zoals wat je wel cool vindt gemaakt of wat voor iets leuks je wel kan/ziet op de baan of aan de auto's of wat er aan teksten geschreven is op internet of nieuwe filmpjes etc. etc.

    Mijn bijdrage nu is dat het driften alleen maar leuker wordt en ik vraag me af welke bizarre scores er op de Leaderboards gaan verschijnen. Had gister een lap van bijna 1 miljoen punten met alle "default" settings behalve dan dat ik handmatig schakel. Misschien dat als je bepaalde andere assists uitzet, dat ze auto's nog lekkerder glijden en dat je nog betere scores neer kan zetten.
     
  20. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    WOW! Dat is best goede kwaliteit voor een filmpje! Jammer dat er weinig andere auto's te zien zijn maar ik heb zelf nog amper naar de replay-functie gekeken; coole beelden!

    Zou je zo vriendelijk willen zijn om me een PM te sturen over je capture-setup?
     

Deel Deze Pagina