1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

KPN Experia en Xbox LIVE

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door Tallon 4 NL, 29 mrt 2006.

  1. Nusalaut

    Nusalaut Dark Hadou!

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    0
    MTU Failed

    Hallo allemaal,

    ik heb een MTU Failed probleem sinds er een laptop is bij gekomen...verder staan er nog 3 pc's en mijn 360 aangesloten op de experia box.
    Het werkte lange tijd gewoon goed met 3 pc's maar nu die laptop er is bij gekomen krijg ik die MTU failed probleem en kan ik dus niet meer online.
    Is dit teveel allemaal voor de Experia box??

    Iemand enig idee hoe ik dit moet oplossen?
    Van xbox.com word ik niet veel wijzer.

    Overige info:pc's en laptop zijn wireless en de 360 via kabel naar de Experia.

    Groetjes.
     
  2. Sane

    Sane Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste mensen,

    Iedereen bedankt voor alle informatie over dit probleem, na heel lang prutsen met alle instellingen is het me eindelijk gelukt om de boel weer op open te krijgen. Wat uiteindelijk heeft gewerkt is de 360 als exposed host in te stellen. Ik had dit al eerder gedaan maar ik denk dat ik niet lang genoeg had gewacht voor ik de tests op de 360 weer startte.

    Dit is wat ik precies heb gedaan:

    - UPnP uitgezet
    - Alle NAT instellingen verwijderd (ook andere die niets met de xbox te maken hebben, ik weet niet of dit nodig is maar ik heb het wel gedaan)
    - Firewall uit (stond al uit bij mij)
    - Experia box gereset met paperclip 10 seconden
    - Firewall weer uitgezet (LET OP, hij zet hem weer aan na de reset
    - 360 als exposed host ingesteld, 90 seconden gewacht

    UPnP staat nu dus uit, firewall uit, niets bij NAT ingevuld en de 360 als exposed host.

    Ik hoop dat dit iemand zal helpen.
     
  3. Luwej

    Luwej Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt dat je die info met ons deelt, ik ga het zo proberen! ik houd jullie up to date.

    Luwej


    EDIT:
    Tot mijn grote verbazing werkt dit... atm is mijn NAT Open!!!!!!! Weet iemand nu hoe deze settings erin blijven? Want ik ben bang dat hij er morgen ochtend weer uit ligt, (een save file maken en die steeds inladen heb weinig zin, werkte vorige x ook niet).

    Super share Sane, thx alot!
     
    Laatst bewerkt: 5 apr 2008
  4. Nusalaut

    Nusalaut Dark Hadou!

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    0
    Laat maar zitten,las net het MTU topic en hij doet het indd weer :D
    Was gewoon heel toevallig dat ik op dat moment die laptop had aangesloten .
     
  5. Bluze

    Bluze Active Member

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
    Ook hier open nu, bedankt!
     
  6. Aerz

    Aerz Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij mij ook opgelost
     
  7. Sane

    Sane Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij mij doet nu alleen de telefoon het niet meer, heeft iemand een idee hoe dit kan? Het VOIP lampje op de modem brand gewoon en alles ziet er normaal uit alleen op de telefoon staat de hele tijd een melding 'zoeken'.
     
  8. Netwin

    Netwin Active Member

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zal het ook nog eens precies zo proberen als je zei maar dan is het voor mij nog niet opgelost want je kunt maar één Exposed Host instellen en ik wil met twee 360’s tegelijk op Live kunnen met open NAT zoals dat voor de firmware update ook kon, maar ik ben blij dat de oplossing voor sommige mensen werkt.

    Wat betreft je telefoon, als je bij Advanced Settings bij VoIP kijkt en dan bij Proxy Accounts, zie je dan bij Account 1 achter Extension Number je telefoonnummer staan? Als dit niet zo is zijn er na de harde reset bepaalde gegevens niet opgehaald. Dan zou je nog een keer een harde reset kunnen proberen en hopen dat je gegevens dan wel worden opgehaald.
     
  9. Potmikje

    Potmikje Douwe Egberts User

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0
    Kun je de gateway\router als exposed host instellen?
     
  10. NLCJ

    NLCJ Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Good Job Sane ;) Nu hebben veel mensen geen hulp meer nodig applaus:thumbs:
     
  11. Sane

    Sane Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja het nummer staat er gewoon, daarom is het ook zo vreemd dat het niet werkt. Resetten heb ik al geprobeerd, telefoons aan en uitzetten, nog steeds hetzelfde. Ik heb het vermoeden dat het gebeurt is na de eerste harde reset. Als het zo blijft ga ik KPN maar eens bellen denk ik.
     
  12. NLCJ

    NLCJ Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe wil je dat doen :9:'-(\o/

    (Sorry kon het niet laten, ik weet ookk dat je mobiel kan bellen _O_)
     
  13. patrickm

    patrickm you only live once

    Berichten:
    157
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn dank is groot, alles weer open.:thumbs:

    \o/:b:\o/
     
  14. scheurrubber

    scheurrubber Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste mensen,

    Ik zit met precies het zelfde probleem. Heb meer dan een jaar de Experia box en nooit problemen gehad met mijn NAT instellingen tot zo`n maand geleden ik ineens op strict stond.

    Ik heb hem nu eindelijk op open staan dankzij de uitleg van Sane alleen zit nu met het volgende probleem.

    Ik heb Interactieve TV van KPN en op het moment dat ik mijn xbox als exposed host instel dan val na een klein half uurtje mijn tuner uit met de melding: Netwerkfout 300, geen verbinding met DSL modem.

    Kan iemand me misschien helpen???

    Thanx
     
  15. patrickm

    patrickm you only live once

    Berichten:
    157
    Leuk Bevonden:
    0
    Mij heeft het geholpen, maar mss dat je je xbox dan een vast ip adres moet geven dmv van je mac adres ( van de 360) anders heb je het probleem denk ik dat je ip adres verandert na een paar dagen. 8)
     
  16. Bluze

    Bluze Active Member

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
    Netwin: Wat als je een router achter de Experia Box zet, het IP daarvan als Exposed Host instelt en de XBOX'en in de router prikt? Zou dit kunnen werken?
     
  17. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    2 routers geeft problemen .. dus ik denk dat het probleem dan groter wordt
     
  18. Netwin

    Netwin Active Member

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor deze suggesties maar ik heb inmiddels na lang twijfelen besloten om weg te gaan bij KPN. Ik ben er niet blij mee want ik was tot een week geleden heel erg tevreden en zal moeten uitzoeken waar naartoe nu het beste is. Ik ga niet meer bij providers zelf vragen of ze geschikt zijn voor Xbox LIVE want dat was door medewerkers van KPN vroeger ook gezegd :) Maar goed, toen ze het zeiden was het ook zo, no hard feelings, het heeft erg lang erg goed gewerkt en ze konden dit ook niet weten. Ik ga KPN denk ik nog één keer vragen of ik iemand kan spreken die misschien kan toestaan dat ik een firmware downgrade krijg en anders ga ik opzeggen.

    Maar iedereen in ieder geval heel erg bedankt voor het meedenken!!!

    Nu kijken welke provider ik dan vanaf nu het beste kan nemen voor internetten en bellen, hoe ik met nummerbehoud naar ze over kan stappen vanaf KPN en wat ik precies erbij nodig heb om probleemloos met twee 360’s tegelijk op Xbox LIVE te kunnen (met open NAT, zonder lag, terwijl je ook kan bellen en de Xboxen kunnen werken als Media Extender).

    Fardo, jij helpt zo veel mensen en weet er zo veel over, wat vind jij nou op dit moment de aanrader? Wat zou jij zelf kiezen in mijn geval? (Natuurlijk kan ik dan altijd weer net diegene worden met pech waarbij het dan door iets vreemds net weer niet werkt, maar goed, even afgezien daarvan? :))
     
  19. Potmikje

    Potmikje Douwe Egberts User

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik begrijp het wel Netwin. Mensen die iets meer van het systeem vragen staan in de kou bij KPN zo lijkt het.

    Als je hun toch nog een keer gaat bellen leg ze uit dat je anders bij ze opstapt als het niet gaat werken.
    Ik wil wel eens weten hoe ze daar op reageren en dat aanpakken.
     
  20. Netwin

    Netwin Active Member

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zal het erbij gaan zeggen maar ik heb het idee dat één klant meer of minder niet zo veel uitmaakt voor ze. Het zal wel iets worden in de trant van “Spijtig om te horen en veel succes.”

    Of misschien moet ik toch even wachten tot ik tijd heb om weer met XboxMamma af te spreken. Ik wil het wel meemaken als zij belt :)

     

Deel Deze Pagina