1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

KPN Experia en Xbox LIVE

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door Tallon 4 NL, 29 mrt 2006.

  1. patrickm

    patrickm you only live once

    Berichten:
    157
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb je tut gevolgd maar bij mij werkt het niet.
    wel heb ik gewoon internet en kan ik ook gewoon bellen.

    als iemand weet waarom het nu niet lukt om van een stricte nat een open nat te maken ,wat ik eerst had, zou ik graag advies willen hebben.

    wat info: experia box firmware 1.43.1lj-iptv van 2 feb 2008

    voorheen had ik een open nat door :
    xbox360 heeft een statisch adres doormiddel van het mac-adres
    poorten 88 en 3074 staan open op tcp/udp.

    upnp staat uit.

    ik wil graag met een maat gamen , maar zo werkt het niet.
     
    Laatst bewerkt: 2 apr 2008
  2. NLCJ

    NLCJ Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    UPnP moest aan om het te laten werken.
     
  3. patrickm

    patrickm you only live once

    Berichten:
    157
    Leuk Bevonden:
    0
    die stond ook aan , ik heb je tut helemaal gevolgd.

    upnp stond voorheen uit met de oude instellingen
     
  4. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Heb je de xbox in de juiste poort zitten van je router of is je xbox 360 wireless aangesloten?
     
  5. NLCJ

    NLCJ Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Het allerliefste zou ik mijn backup online gooien, maar dan heeft iedereen internet op onze kosten. Dus dat doe ik niet |:-
     
  6. patrickm

    patrickm you only live once

    Berichten:
    157
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor de firmware update werkte het perfect.
    Daarna alleen nog maar strict gehad.

    Ik heb geen kabel in een andere poort gedaan op de experia box (van siemens).

    Ik heb nu de tut van NLCJ gedaan zoals het er staat en dat werkt niet bij me.
    Met de oude instellingen die ik eerst had voor de update werkt het nu ook niet meer.

    Ik weet het niet meer nu
     
  7. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Kan je de firmware downgraden? Oudere firmware gebruiken ... hebben jullie dezelfde router? Er zijn 2 experia box'en in omloop namelijk
     
  8. NLCJ

    NLCJ Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Downgrade kan niet,

    Ik zal eens kijken of ik de file kan aanpassen, zodat jullie niet mijn gegevens erbij krijgen.
     
  9. Aerz

    Aerz Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij heeft het niet iets met een firmware upgrade te maken aangezien het de laatste upgrade op 2 februari heeft plaatsgevonden. Toen was mijn NAT nog prima.

    Ik heb btw de siemens SX551
     
  10. Nature_1

    Nature_1 Stephanovic NL

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    0
    Jo mensen.
    Heb helaas hetzelfde probleem. Zit ook met een Siemens SX551 icm Voip en ben een redelijk ervaren xbox live netwerker. UPnP getoggled in combinatie met en zonder port forwarding. Als Exposed Host verbind de xbox niet met Live. Interne Firewall staat uit. De 360 heeft uiteraard een static IP. Tot nu toe alleen maar een "Strict" melding gehad. Voorheen deed alles het prima.

    Lijkt een probleem van de nieuwe firmware.

    EDIT:
    Net even KPN gebeld, krijg de usual "zodra u kunt bellen en internetten zijn wij klaar". Lijkt erop dat het probleem niet makkelijk of snel opgelost gaat worden. Zal een hard reset even proberen.

    EDIT2:
    Nu Xbox aan de lijn gehad. Ze krijgen verdacht veel belletjes vandaag over de experia box dus het is een bekend probleem. Helaas kon hij me niet helpen en vond zelfs dat ik een nieuw modem moest eisen van KPN. Het enige wat misschien van pas kon zijn was de functie "DMZ". Ik has het al eerder over "exposed host" en dit blijkt het zelfde te zijn als DMZ. Zodra dit wordt toegepast is het ip dat je opgeeft compleet bereikbaar voor alle andere hosts op het internet. Dit werkt helaas niet bij mij. Sterker nog ha komt niet verder dan het tjecken van mijn DNS...
     
    Laatst bewerkt: 2 apr 2008
  11. Luwej

    Luwej Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Aloah,

    Helaas heb ook ik deze ka u tee router en loop ik al dik 3 weken te kloten met de settings. Het was / is mij gelukt om het voor elkaar te krijgen om op live te spelen met open nat maar nu moet ik elke dag mijn router opnieuw configureren tot dat mijn nat weer open staat.... te doen voor een weekie maar 't begint nu vrij irritant te worden.

    In mijn netwerk hangt nog een andere pc waar de router direct op aangesloten is... deze MOET aanstaan wil mijn eigen pc (op mijn kamer) op internet willen, hier wordt ik ook een beetje gek van, weet iemand misschien hoe ik beide problemen fix.

    Ik zit helaas in 't zelfde schuitje

    Luwej.
     
  12. Nature_1

    Nature_1 Stephanovic NL

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat waren je settings zodra je een open NAT verkreeg?

    En hoe heb je je eigen pc aangesloten op het netwerk? Direct in de Experia of op je netwerkpc/netwerkswitch?
     
  13. Luwej

    Luwej Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Er hangt nog een switch tussen....

    ik heb mijn xbox de ip .200 gegeven en alles met de hand ingevuld.

    uPNP aan
    xbox Live poorten open @ NAT Forwarding
    Exposed host op .200

    Maar dit werkt vanaf vandaag ook niet meer...
     
  14. Nature_1

    Nature_1 Stephanovic NL

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    0
    Exact hetzelfde probleem dus. Zodra ik de 360 als exposed host instel komt hij niet verder dan ICMP bij de test.

    De simpelste oplossing voor voor direct internet: Sluit je netwerkkabel van je eigen pc direct aan op een van de poorten op de experiabox. Dan heb je iig internet. Waarschijnlijk kan je dan ook nog steeds in het netwerk van de pc waar je nu aan vast zit.
     
  15. Aerz

    Aerz Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    In ieder geval lijkt het er erop dat dit probleem zichzelf vroeg of laat op gaat lossen. alleen wel k*t dat we nu niet optimaal kunnen gamen =(
     
  16. Luwej

    Luwej Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Probleem hier inmiddels nog niet verholpen, ik weet niet tot hoe laat het mogelijk is om de kpn klantenservice te bellen en ik weet niet eens of het uberhaupt nog wel mogelijk is aangezien het hier om een NAT probleem gaat en ze daar volgens jullie moeilijk over doen.

    Verder heb ik mijn router al meerdere malen via de web interface een reboot gegeven en een oude backup (van toen mijn NAT het wel deed) ingeladen, dit beide tot nu toe tervergeefs.

    Mochten jullie nog enkele opties hebben hoor ik deze graag, het werkt niet voor mij maar misschien voor jullie wel:

    Ik refereer naar een post van een paar weekies geleden dat ik geplaats heb op het portforwarding forum.

    http://forum.portforward.com/YaBB.cgi?board=Routers;action=display;num=1206734662;start=0#0

    Luwej.
     
  17. Netwin

    Netwin Active Member

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    0
    Het nummer (Edit: van KPN) is 0900-0244, je kan ze tot 22.00 bellen.
     
    Laatst bewerkt: 2 apr 2008
  18. Nature_1

    Nature_1 Stephanovic NL

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja, als er mensen vaak genoeg bellen gaan ze er miss wat mee doen. Staan wij in ons recht om een andere router aan te vragen?
     
  19. Luwej

    Luwej Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Een hele nieuwe router claimen is misschien wat veel gevraagd aangezien het misschien een tijdelijk probleem is waar kpn mee bezig is (ik ben way to nice voor kpn, i know)

    Misschien kan je je dagen die je kwijtbent van je live acc claimen, maar of dit veel zin heeft ........


    Momenteel is het afwachten, zodra ik thuis ben probeer ik mijn backup nog maals te runnen en verschillende opties in te stellen in de router (togh geef ik het weinig hoop)


    Luwej
     
  20. NLCJ

    NLCJ Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zal nu even kijken om het te veranderen.
     

Deel Deze Pagina