1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  1. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    A oh nee ?
    Waar zeg ik dat het 1 automatisch het ander impliceert ? dat maak jij er van. En met die zins constructie impliceer je wel dat ik zo denk.

    B je impliceert wel degelijk iedere moslim door hun aan te duiden met "Ze" , totaal gebrek aan nuance tussen extremisme en de gewoon gematigde gelovige.

    Je doet nu weer het zelfde. Ja een enkele gek is voldoende. Maar je impliceert nu weer dat dat alleen maar voor moslims geld. Wat complete and utter bullshit is.

    En wat wil je met die link bewijzen ? enige wat die link laat zien is dat ze ook gewoon hun eigen mensen aanvallen, en dat hun extremisme dus geen onderscheid maakt of zich alleen focused op het westen.
     
  2. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Een beetje véél last van paranoia me dunkt....

    Geef me dan maar eens een hint om het anders te omschrijven,als ik het gedettailleerd moest beschrijven krijg ik hier geheid het antwoord dat mijn posts te langdradig zijn .En beschrijf ik het concreet, tja dan komt er wel eentje zeuren (jij dus) als zou het té generaliserend zijn..tjoo, er al eens aan gedacht hoe generaliserend onze moslimvrienden over ons en ons geloof ,voor zover wij onderling al een geloof hebben denken,bijzonder generaliserend dus, wij zijn met zijn allen één pot nat,niet islamitisch aangelegd en dus bijzonder ongelovig in hun ogen..Enne ga eens een keer op mijn argumenten in ,inplaats van er omheen te draaien...
    Het lijkt me beter dat je de hele context van een boodschap leert te begrijpen inplaats van er een enkel zinnetje uit te halen om je onzinnig betoog te proberen recht te houden....

    Waarom moet ik steeds maar wéér bewijzen aandragen die jij vrolijk in de wind slaat en vervolgens op jou reageren zonder dat jij fundamenteel op mij reageert...De groeten dus...._0/
     
    Laatst bewerkt: 29 mrt 2008
  3. Hellspawn

    Hellspawn Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    0
    Veiligheid
    Het probleem is dat er inderdaad soms sprake is van terrorisme en dat is vrij ernstig… Daar wordt het woord "Islam" wel vrij gemakkelijk aan gekoppeld, mijns inziens vaak ten onrechte… Het is vooral na 11 september 2001 voor veel Westerlingen erg verleidelijk om bij elke scheet te roepen "zie je wel dat de moslims niet te vertrouwen zijn!" Ik chargeer het nu een beetje om het contrast duidelijk te maken… Ik ben ervan overtuigd dat er veel angst is voor de dreiging die de wereld lijkt te overkomen… Maar ik ben van mening dat de maatschappij wel haar veiligheid moet bewaken, maar anderszijds niet dóór moet slaan naar paranoïa… Het zogenaamde gevaar van "de" Islam wordt volgens mij schromelijk overdreven… Mensen hier in het Westen doen bijna alsof we binnenkort onder de voet gelopen zullen worden…

    Interesse voor de ander
    Feit is dat moslims ook mensen zijn… Ik hang geen geloof aan, maar ik kan goed opschieten met collega’s die moslim zijn… Ik vraag ook vaak hoe dingen in elkaar zitten in het moslimgeloof, uit interesse hoe men denkt en leeft… Ik vind het onzin om deze gewone mensen bij voorbaat te veroordelen omwille van een paar idiote geestelijken die elders in de wereld de boel proberen op te ruien tegen het Westen… Dat heb je trouwens altijd al gehad, extremisten… En extremisme kan tot terrorisme leiden, samen met nog een paar andere aspecten zoals armoede en oorlog… Ik wil terrorisme zeer zeker niet goedpraten, extremisme is eigenlijk bijna een geestesziekte omdat een extremist zich laat gebruiken door zogenaamde wereldverbeterende motieven en ernstige onvrede met de situatie waarin men leeft… Het is een soort kanalisering van haat die zelfs kan leiden tot het opgeven van het eigen leven in dienst van de hemel, het paradijs of wat dan ook…

    Verdraaiing van religieuze geschriften
    Opvallend is dat terroristen via diverse verdraaiingen van religieuze geschriften opeens de zogenaamde heilige taak krijgen om anderen te vermoorden… Dit, terwijl bijvoorbeeld de Bijbel en de Koran en nog diverse andere van dit soort geschriften duidelijk en onweerlegbaar als gebod hebben dat je niet mag doodslaan oftewel je mag je medemens niet vermoorden… Blijkbaar wordt elders in religieuze geschriften geïnterpreteerd dat er toch strijd mag worden gevoerd… En strijd betekent automatisch dat er mensen dood gaan… Dat is een tegenstrijdigheid… Aan de andere kant is het natuurlijk niet zo dat een volk zich maar onder de voet moet laten lopen door een andere mogendheid, verdedigen is dus een schone taak… Dat is ook vaak wat Oosterse godsdiensten ons vertellen: doden is verboden, maar als men je naar het leven staat is verdedigen toegestaan… Het is eigenlijk allemaal zo simpel als het maar zijn kan, maar blijkbaar kunnen mensen dat niet opbrengen… De mensheid kan het niet laten om de ander actief aan te vallen... Als we allemaal uitsluitend zouden verdedigen en niet de aanval zouden inzetten...

    Politiek als menselijke neiging
    Religie wordt helaas ernstig misbruikt in het kader van politieke doeleinden… De éénheid van kerk en staat heeft hier in het Westen er ook eeuwenlang voor gezorgd dat de wetenschap werd geremd en bijvoorbeeld de Spaanse inquisitie in het ernstigste geval mensen desnoods martelde of vermoorde omwille van het feit dat ze het "juiste" geloof zouden moeten hebben… Dat is absoluut tegen hun eigen religieuze geschriften, waarin staat dat je je medemens zou moeten liefhebben als jezelf (Jezus) en dat je niet moet oordelen over de ander. Maar dit zijn juist de eigenschappen die de mensen hebben: machtswellust, egoïsme, bemoeizucht, en ga zo maar door… Wij zijn helemaal niet zo vredelievend of religieus, integendeel… Niemand is eigenlijk "vredelievend", ook al beweert iedereen dat men vrede wil... We gunnen de ander het licht in de ogen niet, we mopperen en klagen en beweren dat als de ander maar zou doen zoals wij denken dat het zou moeten, alles goed zou komen… Het probleem is dat de ander precies hetzelfde denkt, wij kunnen het niet laten om de ander te bekritiseren, terwijl we zelf geen haar beter zijn…

    Wereldverbeteraars roepen ook conflicten op
    De mensen denken dat ze de wereld kunnen verbeteren, oorlog moeten voeren tegen die-en-die… Deze strijd duurt al eeuwen en eeuwen en het aantal slachtoffers en doden van onze menselijke daden is ontelbaar… En nog immer hebben we niets geleerd… Nog steeds wijzen we naar elkaar en worden talloze conflicten bloederig uitgevochten… Ik vind dat we ons zeer zeker moeten (kunnen) verdedigen en voldoende veiligheidsmaatregelen moeten inbouwen tegen agressie van buitenaf, maar laten we niet vergeten dat we allemaal mensen zijn… Het klinkt zo soft, maar het is de waarheid… Een moslim lijdt net zo goed aan dezelfde ziektes die wij ook lichamelijk hebben… Kijk ze in de ogen en je ziet hetzelfde leven… Dezelfde pijn, dezelfde vreugde… Ik ben het dus absoluut niet eens met de verregaande demonisering van de Islam… Het is mijns inziens totaal nutteloos om al die miljoenen en miljoenen mensen die moslim zijn zomaar te scharen onder de noemer "gevaar"… En dat gebeurt, want ook al beweert Wilders dat hij als een Scarlet Pimpernel ons moet waarschuwen voor het "moslimgevaar" dat onder andere zou schuilen in de Koran, ongemerkt steekt steeds meer racisme de kop op… Ik merk het op mijn eigen werk ook, dat zogenaamde weldenkende mensen met droge ogen beweren dat "die moslims" maar dit-moeten-doen en dat-moeten-doen anders moeten ze maar het land uit… En als ik mijn zogenaamde, in hun ogen "softe" bedenkingen daarbij plaats ben ik opeens iemand die over zich heen laat lopen… Alsof ik niet kan zien dat er terrorisme is en dat er hier en daar gevaar is… Omdat ik kan zien dat moslims ook mensen zijn, ben ik opeens blind voor het geweld in de wereld? Dat is zeer ongenuanceerd en ik vind ook dat Geert Wilders een ongenuanceerde politicus is… Hij doet alsof hij ons de ogen wil openen voor extreem geweld, terwijl we zelf heel goed zien dat er in de wereld genoeg mis is... Een herhaling van zetten om aandacht te vragen... onder andere voor zijn eigen partij-groei...

    Racisten sluiten hun ogen voor menselijkheid
    Door een dergelijke negatieve houding tegen "de" Islam wordt het conflict juist in stand gehouden, omdat men beweert dat er onophoudelijk gevaar is... Want als je je niet verdiept in wie die moslims zijn, kun je je blijven verschuilen achter je drogredenen dat zij "het" gevaar zouden zijn... En door mij te beschuldigen dat ik mijn ogen sluit voor het geweld (wat niet waar is) en moslims zie als mensen, zou ik blind zijn voor de vermeende agressie in de wereld... Met als gevolg dat ik zo dadelijk natuurlijk onder de voet zal worden gelopen... Had ik maar geen vrede moeten sluiten, eigen schuld dikke bult! Door dit tegen mij te zeggen willen de racisten mij de mond snoeren, zij willen niet horen dat moslims ook mensen zijn net als jij en ik... Ze willen hun hakken in het zand zetten, zich scherp stellen tegen "het moslimgevaar" of welk gevaar dan ook... :b:
     
    Laatst bewerkt: 29 mrt 2008
  4. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    LOL ik last van paranoia ?. Briljant , ik raad je echt een cursus begrijpend lezen aan.

    Maargoed ik laat me liever leiden door de praktijk, en in tegenstelling tot massa paranoia die nu lijkt te ontstaan laat ik me leiden door de persoon onafhankelijk van geloof. En nee ik koppel slechte ervaringen met allochtonen niet direct aan geloof, en ga er al helemaal niet van uit dat dit voor de rest ook geld.

    En op welke argumenten moet ik ingaan ?. Het zijn allemaal non argumenten.

    Je verdedigt een ongenuanceerde mening met 2 nieuws berichten.

    1 waar staat dat "maarliefst" 7% van de moslims de aanslagen verdedigd, man men schat dat ruim 20% van de wereld bevolking moslim is. Nee bijzonder goed representatief argument. Enige wat dit stelt is dat er dus een aanwezige groep extremisten is, wat niemand ontkent. Daarintegen ben ik voor nuancegroepen het constante impliceren dat deze groep representatief is voor de andere 93%.

    2. een stuk waarin staat dat extremisten een afghaans radio station in as hebben gelegd, nergens word genoemt dat deze gerund is dooor westerse mensen. Dus kan je er van uitgaan dat dit gewoon afghanen waren, en hoogstwaarschijnlijk moslim.

    Enige wat dit stuk doet is het standpunt van wilders en schijnbaar vele andere onderuit halen dat de islam er alleen maar op uit is onze westerse samenleving aan te vallen.

    @hellspawn mooie post weer :).
     
  5. maximus79

    maximus79 Active Member

    Berichten:
    168
    Leuk Bevonden:
    3
    Heel mooi allemaal, ga je NU dan wel reageeren op mijn pm!!|:-
    Dan kan ik namelijk mijn handtekening weg halen.
    Of wil je na elke reaktie van jou op dit forum dit bericht zien?:b:
     
  6. Shinobi of the Wind

    Shinobi of the Wind I'm Good Money

    Berichten:
    315
    Leuk Bevonden:
    0
    Vergeet niet dat het de westerlingen waren die de 'heilige steden' besloten te veroveren (uit het niets) en daarmee de islamitische inwoners besloten neer te halen. Kan me toch goed voorstellen dat je je land niet zomaar verlaat.

    Hier hebben we het al over gehad. De gemiddelde Christen zit lekker in Europa (of elders) met een hypotheek, redelijk huis, auto en het belangerijkste; voedsel. Hij heeft dus wel degelijk wat te verliezen. De gemiddelde Moslim woont in een wat meer achtergestelde deel van de wereld met zo min mogelijk bezittingen. Als dan ook al amerikaanse soldaten je situatie er 10 keer zo erg op maken (de westerse wereld heeft echt een andere boodschap verkondigt hoor, sure :'-() dan kan het extremisme de overmacht nemen.

    Je moet het verhaal wel van twee kanten bekijken hé. Kijk naar een land als Bosnië (een land waar zowel Moslims als Cristenen het relatief slecht hebben). Kijk wat daar is gebeurd. =(
     
    Laatst bewerkt: 29 mrt 2008
  7. berend

    berend Santa Blows

    Berichten:
    528
    Leuk Bevonden:
    0
    dat eerste zeg ik zelf ook al, en de gemiddlede "christen" zit er min of meer warmpjes bij omdat het christendom een verlichting heeft doorgemaakt.
     
  8. Tediz

    Tediz pendejo

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    Aangezien the only ego mijn post aanhaalde om te zeggen dat we het internationale moslimterrorisme niet op last van de moslimgemeenschap in Nederland moeten zetten zal ik hier maar op reageren:

    Wat ik dus al zei, je kunt resultaten van een onderzoek dat voornamelijk moslimlanden betreft niet door trekken naar de Nederlandse moslimgemeenschap. Als je hier in Nederland woont en een relatief goed leven hebt denk je er heel anders over dan dat je in Irak zit en de Amerikanen hebben je levensstandaard nóg verder de grond in weten te trappen. Hoewel het moslims zijn die zijn ondervraagd over dit onderwerp, vraag ik me af het wel verstandig is om deze groep te nemen terwijl de religie hun enige bindingsfactor is. Ik denk dat de denkwijze van mensen over de Amerikanen en de hoeveelheid nuance die je in je opinie verwerkt veel meer afhangt van je sociale positie in de wereld dan je levensovertuiging.

    Dus nogmaals: je kunt het beleid naar de moslimgemeenschap in je eigen land niet afstemmen op terroristische daden die vanuit verre oorden in het Midden Oosten zijn gepland. Je zult altijd en overal, ook in Nederland, extremistische figuren houden die je uiteraard hard aan moet pakken, maar dat percentage is hier vele malen kleiner dan in landen als Iran en Afghanistan. Wilders probeert duidelijk over de ruggen van de slachtoffers van Madrid en 9/11 zijn politieke agenda te promoten, en dat vind ik nogal beangstigend eigenlijk.
     
    Laatst bewerkt: 29 mrt 2008
  9. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    [
    Natuurlijk is dat percentage hier véél kleiner dan in moslimlanden zelf dat heb ik ook aangegeven in een vorige post zie de quote hieronder

    Om een samenleving zoals de onze te ontwrichten heb je heus géén leger nodig mijn beste....Een klein heterogeen groepje volstaat al méér dan voldoende om een heel land door middel van bomaanslagen tegen openbare doelen zwaar te treffen...En daar zullen die 99% van de moslimgemeenschap hier ook niets tegen in te brengen hebben aangezien zij nét zo goed een doelwit zijn als wijzelf...
    Londen en Madrid zijn de exponenten van zulke terreur,en er is géén enkele garantie dat zulks in de toekomst kan worden vermeden en of voorkomen...
     
  10. Tediz

    Tediz pendejo

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, ik weet goed dat één gek voldoende kan zijn, zie Theo van Gogh. Het is echter absurd om hiervoor de hele islam op de schop te nemen omdat dit geloof enkel als een soort van excuus dient waarvoor de desbetreffende gekken hun lege leventjes op gruwelijke wijze in kunnen leveren voor hun 5 minutes of fame. Zo begreep Mohammed B. getuige zijn rechtzaak in weze geen hol van de islam of de koran; hij had als het ware zijn eigen verdraaide versie van het geloof gemaakt om maar extreem te kunnen zijn met goddelijke rechtvaardiging. Dat Wilders nu heel finalistisch concludeert dat het met een ideologie als die van de islam onvermijdelijk was dat Mohammed B. Theo van Gogh aan zijn mes zou rijgen is daarom een waangedachte.

    Als Geert Wilders zich nou eens zou richten tegen het islam-extremisme i.p.v. de islam als geheel, die net zo versnipperd en gevarieerd is als het christendom, zouden we een stuk verder komen. Met zijn sensationalistische spierballentaal jaagt hij moslims gewoon tegen zich in het harnas, en het gevolg van de mentaliteit die deze man vertegenwoordigd gaan islamitische immigranten juist de hakken in het zand zetten en lopen ze eerder de kans om te worden waar Wilders zo bang voor is.
     
  11. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    Tja, je betoog klopt,maar als je de televisiebeelden bekijkt generaliseren ze aan de andere zijde nét zoals Wilders...Daar zie je ze nederlandse vlaggen verbranden en leuzes als dood aan nederland scanderen...
    Je zal maar als anti-wilders fan qua politiek gebied in deze contreien verzeild geraken met je nederlands paspoort...Ginds hebben ze ook een stempel geplakt op een héél land en dit omwille van de actie van één man...
    En wij moeten de feiten hier maar blijven nuanceren,en iedere moslim apart op zichzelf bekijken,en dit terwijl ze ginds gemakkelijkshalve een héél land op één hoop gooien...
    Het verschil is dat wij hier géén vlaggen verbranden en radicale leuzes gaan schreeuwen na ieder incident...Daaruit blijkt alleen al het verschil qua verdraagzaamheid en cultuur tussen oost en west...
     
  12. Tediz

    Tediz pendejo

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zeg ook niet dat dat goed is. Integendeel, die mensen zijn ziek in hun hoofd. Vooral als je bedenkt dat de Nederlandse vlaggen, die later in vlammen op zouden gaan, verstrekt zijn door officials van de Afghaanse regering. Dezelfde Afghaanse regering die enkele maanden terug nog om verlenging van onze Uruzgan missie liep te smeken.

    Dan is het misschien moeilijk om hier de nuance te behouden, maar in weze heeft die hele meuk daar weinig tot niets te maken met de problemen in ons land. Het zal hier nooit zover komen dat men de straat op gaat, Afghaanse vlaggen verbrandt en vertrappelt, en met pantoffels op een portret van Karzai gaat slaan. Maar het feit dat dit soort taferelen gegarandeerd uitblijven onder het Nederlandse volk maakt het niet dat Wilders en zijn aanhang zich dikwijls schuldig maken aan incomplete gedachtegangen en kort-door-de-bocht meningen. Ik concentreer me voornamelijk op de problemen waar Nederland voor staat en wat men voor gekkigheden uithaalt in Afghanistan heeft er eigenlijk niet zoveel mee te maken. Storm in een glas water van een stel schreeuwlelijken die waarschijnlijk nog zijn opgejut door onvolledige en valse informatie van een religieus leider.
     
  13. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Ja, maar aangezien daar nu op een van de heetste plekken in afghanistan een prima eenheid nederlandse soldaten is gelegerd moet je maar afwachten hoe die bevolking ginds er op reageert...
    Ikzelf heb destijds ook buitenlandse missies verricht tijdens mijn legerdienst...En een van de gruwelijkste gedachten als militair is het idee dat er eentje je wil omleggen in een soort wraakactie ,gebaseerd op iets waar jij geen deel noch part aanhebt,en dit allemaal gebaseerd op de acties van één man,die verlengd worden door diegene die géén onderscheid maken en een héél land gemakshalve gaan veroordelen voor een daad begaan door één persoon...
     
  14. Intraxz

    Intraxz Ja!

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    0
  15. Shinobi of the Wind

    Shinobi of the Wind I'm Good Money

    Berichten:
    315
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kunt het ook bekijken als volgt. het gemiddeld westers land heeft een heel continent leeggeroofd, en op deze manier welvaart geboekt over de rug van slaven. Toch wel erg toevallig dat Europa zo welvarend is en Afrika zo arm.
     
  16. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Ja en dat heeft niets met het klimaat te maken natuurlijk :+
     
  17. Flamingo

    Flamingo ********************

    Berichten:
    812
    Leuk Bevonden:
    1
    Mooi hij staat er weer...

    ** 30/3/2008: Liveleak Update **

    On the 28th of March LiveLeak.com was left with no other choice but to remove the film "fitna" from our servers following serious threats to our staff and their families. Since that time we have worked constantly on upgrading all security measures thus offering better protection for our staff and families. With these measures in place we have decided to once more make this video live on our site. We will not be pressured into censoring material which is legal and within our rules. We apologise for the removal and the delay in getting it back, but when you run a website you don't consider that some people would be insecure enough to threaten our lives simply because they do not like the content of a video we neither produced nor endorsed but merely hosted.

    http://www.liveleak.com/view?i=ee4_1206625795

    Views: 4697118
     
  18. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    net op 2 vandaag een reportage over een wat mij betreft extremistische organisatie die zich ook in nederland begeeft hisbud ta hahir (of iets in die richting)

    Die mogen ze van mij dus wel per direct het land uit schoppen.
     
  19. Flamingo

    Flamingo ********************

    Berichten:
    812
    Leuk Bevonden:
    1
    Hizb ut-Tahrir ;)

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 31 mrt 2008
  20. NanoZ

    NanoZ Active Member

    Berichten:
    1.780
    Leuk Bevonden:
    3
    Vind de gevolgen van zijn daden alleen erg!
    Dat Indonesiers door hem alle bonden met Nederland wil laten op zeggen. En dergelijke uitspraken -_-'
     

Deel Deze Pagina