1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Sostic, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joost23

    joost23 Active Member

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    1
    Ben nu zelf ook al weer 2 maandjes met vrij fanatiek met fitness bezig, maar heb even een vraagje,ik let nu goed op wat ik eet maar ik drink nu nog ongeveer 3 per week flink wat bier op feestjes enz.
    Denk al snel zo'n 20-25 per week. Heeft dit erg veel invloed op je uiteindelijk resultaat ? En hoe gaan jullie met drinken om ? Helemaal gestopt om resultaat te halen ?
     
  2. Ashavan

    Ashavan Guest

    Alcohol
    Lees en beslis zelf. Op zich zou je de eerste 2 trainingsjaren nog matig kunnen drinken. Maar zodra je meer werk moet verzetten om vooruitgang te boeken moet je alle kleine beetjes uit je leven schrappen als het ware.

    Ik dronk vroeger liters whisky weg, maar tegenwoordig is het erg sporadisch dat er wat wordt gedronken qua alcohol. Niet zo zeer vanwege de sport, maar omdat de behoefte er niet is. Als ik drink dan is het om te genieten van een minimaal 20 jaar oude Cardhu (malt) bijvoorbeeld. Of zoals 3-4 maanden terug dat ik een hele fles kersen mede in 1x achter over sloeg. Maar dat zijn echt uitzonderingen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 mrt 2008
  3. Amadeuz

    Amadeuz Active Member

    Berichten:
    282
    Leuk Bevonden:
    0
    Af en toe een wijntje is relaxed, maar echt veel bier is niet goed voor je Joost.

    Beter kom je af en toe online om een potje te knallen.
     
  4. joost23

    joost23 Active Member

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    1
    Ha Mike, jaja denk dat ik binnen een paar daagjes weer eens live ga aansluiten !
     
  5. T!jg3rn00tj3

    T!jg3rn00tj3 Active Member

    Berichten:
    644
    Leuk Bevonden:
    1
    @ joost


    Helemaal gestopt met drinken ben ik niet. Je moet ook een beetje genieten vind ik. Hoewel ik wel meer gematigd heb. Alleen in het weekend bijvoorbeeld en ook niet jezelf klote zat zuipen elke keer. Dus paar alcohol consumpties om vervolgens af te wisselen met water en vruchtendrankjes.

    Wil je een beetje een fysiek opbouwen zul je gewoon je alcohol gebruik omlaag moeten brengen anders heb je de hele week voor jan lul getraind. Zelfde geld voor je voeding. Je zult dingen moeten eten die je niet lekker vind om je lichaam van voldoende bouwstoffen te voorzien.
     
  6. Ashavan

    Ashavan Guest

    En niet enorme cheat maaltijden in het weekend nemen waardoor de hele week voor nop was rofl :p
     
  7. joost23

    joost23 Active Member

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    1
    bedankt voor de info, zal het drinken dan maar eens gaan afbouwen richting af en toe wat biertjes. Dan nog een vraag hardlopen/hockey enz kan dit in de rustdagen ? Of moet je een hockeywedstrijd ook zien als intensieve training ?
     
  8. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    als een intensieve cardio-training en die kan je ook beter op niet krachttrainingsdagen doen,

    mbt alcohol:

    -je lichaam kan het niet opslaan, het komt dus direct vrij als energie en teveel energie in je lijf betekent vet aanzetten
    - je lever is bezig de alcohol te verwerken en kan op dat moment slecht vetten afbreken. Haal je er dus een vette bek bij dan tikt het dubbel aan
    - alcohol is een gif voor je lichaam wat bij verwerking voor spierafbraak kan zorgen
    - veel alcohol maakt (geloof ik) extra oestrogeen aan, terwijl testosteron hetgene is wat je een grote jongen maakt.


    Zelf hanteer ik altijd als regel dat een nacht flink drinken je ongeveer een week trainen kost. Ik drink op het moment helemaal niet en voel me prima trouwens. Ik rook dan wel weer een half jointje 1x in de week :+

    17 april is de wedstrijd afgelopen (niet dat ik nog meedoe, maar goed) en ga daarna lekker weer een keer zuipen. Daarna beperken tot eens in de 6 weken oid.
     
  9. Knippa

    Knippa Active Member

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit is het beste:

    Eerst trainen, dan 3 kwartier daarna ongezoute noten en daarna 1 biertje. Had ik laatst gelezen in een tijdschrift
     
  10. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Beste voor wat?! 8)

    nutteloos advies, no offence ;)

    (al wordt er ws gestuurd op vit b)
     
  11. Ashavan

    Ashavan Guest

    Ben ook wel benieuwd waar dat advies vandaan komt. Zou het niet te maken kunnen hebben met diabetis vermindering bij ouderen?

    Kevf Heb trouwens die 3 sups besteld. Is bijna net zo goedkoop als dat je hier 1 van die 3 koopt o_O

    Zaterdag voor het eerst in lange tijd weer eens gesport. Meer om te zien wat me schade is. Lichte gewichten *sniff* met een gecontroleerde uitvoering. Deed het ook om de techniek weer even op te frissen. In de piekposities vasthouden voor spiersamentrekking. Zo heb spierpijn in me borst en armen niet normaal. Zo meteen de benen doen, eens kijken hoever het gaat eer me knie gaat zeuren.

    Komende 4 weken rustig progressief laden. Dan 4 weken knallen met lineair laden en daarna 5x5 :)

    -edit-
    http://www.bodybuilding.com/fun/glasscut0.htm
    Leuke filmpjes
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 31 mrt 2008
  12. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    Heb een vraagje:
    Ik merk nu, nu mijn biceps aanzienlijk groeien dat ze een soort naar binnen groeien. Hiermee bedoel ik het volgende. Als ik intensief gesport heb, staan ze helemaal strak en als ik ze dan span, 'buigen/vallen' ze een beetje naar de binnenkant van mijn armen (borstkant) Waarom gaan ze niet recht omhoog? Kan ik hier iets aan doen? Het lijken net 2 dikke kinderen xD
     
  13. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Vaaaage beschrijving. Daar moet denk ik even een foto bij ;)

    Gisteren gedeadlift, maar echt nog niet op niveau. 150kg kreeg ik scheurend en piepend omhoog :mad:
     
  14. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    hehe, heb ff geen camera tot men beschikking. Maak wel ff een tekening:
    [​IMG]
    Zoals het groene plekje is, zo moet het. Bij mij lijkt het meer op het zwarte gedeelte.
    Mooi getekend ofneiet 8)
     
  15. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Misschien dat de binnenste kop groter is? Erg moeilijk een oordeel te geven zonder een foto...
     
  16. Ashavan

    Ashavan Guest

    Het is vaag...vage omschrijving ook. Kan er gewoon geen duidelijk beeld bij vormen. Wat voor oefeningen heb je gedaan waarbij de biceps betrokken is. Wellicht is je techniek zodaning dat je de brachialis meer aansprak...iets wat bij mij dus niet het geval is. Daardoor zie je duidelijk de bicep/tricep apart zitten en mist het daar tussen in overgangs dikte. Komt ooit nog wel eens goed.

    Sostic waar blijven je lappen tekst die je beloofd had ;)

    Op moment heb ik me aandacht gericht op het detailistisch uitdiepen van de aminozuur profielen en bcaa's. Heb sterk het idee dat men BCAA's flink onderschat en dat de aanbevolen inname hoeveelheden shit zijn en minstens 4x zoveel moet zijn. En dan heb je wellicht geen L-glutamine meer nodig...of in ieder geval al een heel stuk minder. Ben benieuwd wat me bevindingen zullen zijn uiteindelijk, maar dusver zijn de praktijk resultaten bemoedigend.
     
  17. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Jaaaaaaaaa wtf ik vergeet het telkens, verdomme :mad:

    Heb geen les maar dan toch nog fucking druk, had ik niet verwacht.. grrrr
     
  18. Amadeuz

    Amadeuz Active Member

    Berichten:
    282
    Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt gewoon een korte aanhechting van de biceps.
     
  19. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ben vorige maand begonnen met naast mijn fitness ook te gaan zwemmen. En het is echt top perfect voor uithoudingsvermogen en alle spieren in het lichaam.
     
  20. Ashavan

    Ashavan Guest

    Zwemmen is inderdaad een geweldige bezigheid. Zeker als je strikte vorm hanteerd. Je gebruikt dan alle spieren in je lichaam en traint zo meer uithoudingsvermogen van de spieren.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina