1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Escobar, 13 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    welke exe moet ik hebben? Ik heb nu een icoontje 2002 geinstalleerd. En heb in die map 2002 nu 3 .exe staan.
     
  2. badname

    badname Active Member

    Berichten:
    389
    Leuk Bevonden:
    0
    Grappig da tik dit topic opeens tegenkom nu ik weer begonnen ben met trainen. Breed ben ik al genoeg dus moet vooral wat cardio doen en ondertussen doe ik ookngo wat spier training.
     
  3. Ashavan

    Ashavan Guest

    EM2002.exe?
     
  4. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Doet het helaas niet... en ga maar niet teveel lopen klooien op het werk. balen :mad:
     
  5. T!jg3rn00tj3

    T!jg3rn00tj3 Active Member

    Berichten:
    644
    Leuk Bevonden:
    1

    die annevdploeg is idd de grootste idioot van het forum daar. ook van het dutch bodybuilding forum btw. Goed trainen en eten ho maar. Maar wel al gelijk naar allerlei middelen grijpen zoals T3 en clenbuterol. Ook maar de minste ervaring. had binnen de kortste keren allerlei blaasjes op zijn handen en weet ik allemaal. Ach ja over een paar jaar leeft dat jong toch niet meer. die is te dom om te beseffen waar hij mee bezig is.


    Eej maar ff iets anders, misschien dat mr. ashavan of iemand anders mij hiermee kan helpen. Tot nu toe heb ik mijn voeding altijd een beetje naar inschatting berekend. Nu maakt het me nog niet zoveel uit omdat ik op dit moment nog niet echt droger wil worden. Maar over een maand of 2 wil ik langzaam aan wat droger komen te staan. Daarvoor moet ik mijn voeding berekenen om zo onder mijn onderhoud te komen.

    Een maat van mij had vroeger een soort van excel programma die precies berekende voor jou wat er bijvoorbeeld aan eiwit, vet, carbs en alles in 4 boterhammen zat. om maar wat te noemen. Alles was opgedeelt in blokken waar je kon selecteren wat je at over de dag. Het programma kende ook bijna alle voedselsoorten die hier in Nl verkrijgbaar zijn in de winkel. Zo kon je heel simpel uitrekenen of je van alles genoeg had en waar er wat vanaf moest.

    nu de vraag. Weet iemand waar ik dit kan vinden? Ik ben nogal lui :+ en heb niet zo'n zin allerlei berekeningen steeds te moeten gaan uitvoeren :)
     
  6. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    ook zo lui dat je het onderwerp van de paar replies hierboven je niet wil lezen? ;)

    check de links van Ashavan op de vorige blz en de Q&A van Punani op bodynet.
     
  7. T!jg3rn00tj3

    T!jg3rn00tj3 Active Member

    Berichten:
    644
    Leuk Bevonden:
    1
    haha ja zat net denken moet ff editten...had wel iest terug gelezen alleen net niet ver genoeg...shame on me :p THX!
     
  8. Ashavan

    Ashavan Guest

    Eetmeter...the answer to almost all your questions.

    Eigenlijk vind ik dat de eetmeter niet 100% is aangezien het niet je kcal fatsoenlijk uitrekend dus dat deel moet je alsnog even zelf doen. Dan kun je daarna aan de slag met de eetmeter voor de rest. Met dropdown menu kun je 6 maaltijden doen ipv 4 "blokken" + nog 1 voor de gehele dag als je nog wat extra's wilt. Geeft ook aan of je voldoende vitamine en mineralen hebt :)

    Tja die idioot van een Anne... In het begin dacht ik dat ie voor de grap dingen verzon. Maar toen duidelijk werd dat die serieus was begon ik medelijden te krijgen :mad: Slecht eetpatroon, slecht sportschema en meteen aan het kuren. Gebruik Glenbutol e.d. als afslankmiddel en sinds kort vraagt ie of het misschien beter was geweest efedrine ofzo te gebruiken. Vooronderzoek is ook niet aan hem besteed.

    @Kevf
    Is er misschien restricties op het netwerk ofzo dat je geen onbekende executables mag draaien ofzo?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 jan 2008
  9. Escobar

    Escobar OK DEAL

    Berichten:
    215
    Leuk Bevonden:
    0
    True that, heb er zelf ook niet zo'n behoefte aan om echt ALLES van de sport te weten.. Tot nu toe ook redelijk wat bereikt, al had het met het arsenaal aan kennis van iemand als Ashavan toch wel wat sneller gegaan ;)

    Ga binnekort ook een eet/trainingsschema voor iemand opstellen die licht overgewicht en een slechte conditie heeft en als doelen heeft een betere conditie en wat spiermassa. Dacht er hierbij aan om grotendeels jouw eet/trainingsschema over te nemen alleen dan het eetschema wat hoger in kcal. Voor het trainingsschema lijkt me een splitschema ook het makkelijkst voor iemand die begint.
     
    Laatst bewerkt: 29 jan 2008
  10. Ashavan

    Ashavan Guest

    Weet niet hoe vaak je zo iemand gaat laten trainen in de week en wat hij prettig vindt.

    Theoretisch gezien is het zo dat je bij een beginner eerst een goede basis moet aanleggen. Je kan hem niet meteen zwaar laten trainen (zo 70%+ van zijn max is te zwaar in begin). Wellicht is het beter om 3x in de week een Full Body schema te hanteren met een wat lagere intensiteit en setjes van 12 te laten draaien. Na 3-4 weken ofzo kun je de intensiteit gaan verhogen. Dat geeft hem ook de kans om de basis oefeningen onder de knie te krijgen en te leren wat een FB schema is en of hij het wat vindt. Door hoger in herhalingen te zitten, wat lager in gewicht en korte rust pauzes ben je tevens cardiovasculair bezig waardoor je geen tijd verspild in die fase dat hij de techniek van de basis oefeningen nog moet leren. Stel hij gaat dan meedraaien rond 80-85% van zijn kunnen dan leert hij ook wat voor een effect een FB op hem heeft. Als je totaal 6-8weken bezig bent geweest dan pas over te stappen op een split van 3 dagen.

    In het begin zijn de meeste myode en dergelijk (weet ik veel hoe die shit ook al weer heet hehe) in de vezels merendeels in-actief. Door full body te draaien in het begin ga je meer aanspreken dan splits. In het begin moet je die zoveel mogelijk actief zien te maken, want hoe meer er actief is en hoe meer je tijdens toekomstige trainingen weet te benutten...des te meer ontwikkeling. Ga je een split doen ben je veel langer bezig eer je voldoende geactiveerd heb en is er overigens ook meer kans op overtraining.

    Niets is beter voor je conditie dan squat overigens. Leert hij meteen fatsoenlijk ademhalen wat profijt leverd bij andere activiteiten. Borst vol met lucht en niet je buik.

    Bij mij ligt de intensiteit zo hoog (85-90% met zo min mogelijk rust, zodat er sneller spierfalen en een tijdelijk 100% max belasting ontstaat) dat ik geen FB schema kan draaien. Als ik dat doe kan ik na 4 oefeningen niet meer de kracht opbrengen om de andere spiergroepen te pakken. Simpelweg omdat de voorraad van het lichaam dan op is en weer moet herstellen. Daarom vind ik een Split weer prettiger. Zo kan ik iedere dag een spiergroep of 2 voluit pakken. Maar ook dan moet je nog veel rust nemen om te herstellen van de toegediende stress.

    En daarom moet je NA je work-out whei nemen. Tijdens training dien je stress toe, stress produceert Cortisol, wheij is snelle eiwitten welk Cortisol onderdrukt tot je eerst volgende maaltijd dat je tragere eiwitten neemt zoals kip. Hetzelfde princiepe is van toepassing als je wakker wordt na een nachtrust.

    Qua eten kun je ook niet even overnemen. De percentages van 45%ew/35%kh/20%vet is een vrij standaard rekening voor af te slanken. Maar hou die gozer in de gaten en stel bij waar nodig. Om de paar dagen even vragen hoe het gaat, kijk wat voor symptomen hij vermeld en werk daar mee. Is hij duf, moe, hoofdpijn gooi zijn kh iets omhoog bijvoorbeeld.

    And that concludes our lesson... <--sarcastisch bedoeld
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 jan 2008
  11. T!jg3rn00tj3

    T!jg3rn00tj3 Active Member

    Berichten:
    644
    Leuk Bevonden:
    1
    Ok even het volgende. Ik heb dus een normale kantoorbaan. Gedurende de week eet ik dus brood. In brood zit veel natrium. Wat eten jullie gedurende jullie werkweek op het werk? Kan daar niet ff met schalen kip gaan zitten haha.

    verder neem ik als extra eiwit supplement een soja isolaat poeder. Had graag whey genomen maar dit verdraagd mijn lichaam niet op het moment vanwege gezondheidsprops. kan lactose niet aan op het moment denk ik. Hoe zit het met de cholesterol verhoudingen in het soja-eiwitpoeder? kan er zelf niks over vinden namelijk.

    Op de eetmeter ingevuld dat ik dagelijks 70 gram extra eiwitpoeder inneemt. Maar daarop neemt hij dus heel veen cholestorol mee.
     
  12. Ashavan

    Ashavan Guest

    Waarom kan je niet met schalen kip gaan zitten? Probleem met opwarmen ofzo? Ik wil wel eens een werkgever tegen komen die mij gaat verbieden wat ik wel of niet mee mag nemen om te eten. Dus vermoed dat het meer je persoonlijk beeld is en het minder prettig vind als mensen je opeens vreemd aan gaan kijken. Althans een vermoede dat het dat is :p

    Zelf heb ik van die plastic hersluitbare tupperware-achtige doosjes die meegenomen worden in me rugzak. Ook als ik weekendje een bos in trek ofzo. Kan me brood in, me eieren, een bakje voor me tonijn en tomaat. Heb nu ook een bakje waar ik wat melk en brinta in doe om mee te nemen. Kip heb ik niet zo'n probleem mee aangezien dat alleen bij me avondmaal zit. Maar herinner me een tijd terug dat ik gewoon kipfilet mee nam, in de magnetron gooide en op me brood legde. Een collega had ook kipfilet e.d. bij zich in een stuk folie. Dus ook dat was geen probleem.

    Eetmeter gaat slecht om met supplementen waardes als ze er al uberhaupt in staan. Die vermeld ik er altijd nog los bij in me spreadsheet en tel ze zelf er bij op. www.soyabe.nl wellicht een idee?
     
  13. T!jg3rn00tj3

    T!jg3rn00tj3 Active Member

    Berichten:
    644
    Leuk Bevonden:
    1
    ik zit in een redelijk hoog gebouw. er is wel een magnetron aanwezig maar daarvoor moet ik eerst 10 verdiepingen naar benenden. heb zeg maar 2 pauzes van 10 min waarin ook eet maar daarin blijf ik gewoon op de afdeling. daarnaast nog wel 1 van 30 min.

    van die site klopt de link niet.

    Verder kom ik op iets meer dan 2500 kcal uit. wat al onder mijn onderhoud is. Dus eventueel kijken of ik wat brinta mee kan nemen. nooit gehad, lijkt me ook niet te zuipen maar het is het proberen waard. jij zet neem ik aan gewoon de dag van te voren een beker met brinta in de koelkast...je warmt dit verder niet op? of wel
     
  14. Ashavan

    Ashavan Guest

    http://www.soya.be/nl/reviews/sojaeiwit-shake.php
    Even de link opnieuw opgezocht voor je.

    Brinta is apart. Je kan melk en brinta doen dan in magnetron en wordt het ene stugge pap. Vind die dikte niks. Dus als ik thuis ben, in ieder geval voor het ontbijt is dat zo, warm ik de melk 2 mins op en gooi er dan brinta in en vervolgens wheij. De brinta van 15.00 is koude melk en koude brinta. Smaak is wennen, maar gelukkig niet zo ranzig als die havermout kant en klaar van campina...ewwww. Brinta met water ipv melk is nog ranziger hehe.

    Zet het de avond van te voren klaar en anders in de ochtend. Is niet zoveel moeite om het in de ochtend te doen. Gooi x aantal ml magere melk in shakebeker en gooi wat maatbekers brinta er bij. Zou het op het werk eventueel kunnen opwarmen als je beker hitte bestendig is, maar hoeft niet. Ik drink ook koud.

    -kanttekening-
    Dat verhaal van squat full of paralel hebben we nu wel gehad. Maar merk wel dat me spieren steviger zijn als ik paralel doe. Best vaag, heb het idee dat het te maken heeft met de constante spanning terwijl je met full onderin even helemaal geen spanning meer hebt op de spieren. En ook totaal anders de spieren aanspreekt.

    -edit-
    Voor Esco
    Macrobolic Nutrition: Priming Your Body To Build Muscle & Burn Fat
    http://www.bodybuilding.com/fun/musclenerd1.htm

    Denk dat ik dat ook eens ga proberen over een tijdje. Hoog in eiwitten, hoog in goede vetten en laag in carbs. Schijnt je testosteron omhoog te gooien en dus ook je spiermassa aanzet en verlies van vet.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 jan 2008
  15. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
  16. Ashavan

    Ashavan Guest

  17. Escobar

    Escobar OK DEAL

    Berichten:
    215
    Leuk Bevonden:
    0
    Thanks, heb die pdf ff bekeken wel een hoop info. Zal em morgen eens beter bestuderen ook die andere link. Net even gesquat en PRetje gezet met 3x3 152,5 zonder kniewraps, ging lekker :).
     
  18. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
  19. Amadeuz

    Amadeuz Active Member

    Berichten:
    282
    Leuk Bevonden:
    0
    Sowieso voor een incline bankje gaan.

    Heb zelf nu 4week niet getraind/gegeten en 14kg kwijt door lichamelijke toestanden.
    Medicatie slaat inmiddels aan, en kan weer 3x per dag eten. Vanavond eens geprobeerd wat gewichtjes te verzetten.
    Setjes DB Rows met 62kg, wel relaxed. Meer kon ik niet doen, batterij was weer op.
     
  20. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik eet op het moment 'slechts' 7 boterhammen per dag. 3 's ochtends en 4 's middags. Tussendoor zijn het shakes met havermout, whey en water. Lekker gemakkelijk en prima carbs :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina