1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Alles over Blu-ray & HD DVD [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 30 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gollem

    Gollem Active Member

    Berichten:
    204
    Leuk Bevonden:
    0
  2. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Haal maar weer weg want als je verder kijkt dan zie je alweer andere links die het bericht ontkrachten ;)

    Bloomberg

    En Digg

    Paramount spreekt dit dus tegen. Ook jammer dat zelfs Tweakers.net GEEN bron vermelding laat zien.... :mad:
     
  3. Gollem

    Gollem Active Member

    Berichten:
    204
    Leuk Bevonden:
    0
    Titel komt nogal schreeuwerig over idd, gaat om het feit dat er wel een mogelijkheid is vanwege die aparte clausule die vermeld is.
    zullen zien zal allemaal niet zo lang meer duren denk ik dat bluray leading format word.
     
  4. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Blu Ray is natuurlijk al vanaf het begin leading ;) HD DVD heeft wel een (als ik de eerste cijfer geruchten mag geloven) de afgelopen feestdagen goed verkocht...

    Die aparte clausule is niemand bekent, zijn ook weer geruchten en aannames.
    Nog steeds is niets zeker, behalve het feit dat Blu Ray het op dit moment stukken beter voor elkaar heeft ;)
     
  5. Killjoy1984

    Killjoy1984 PSV EINDHOVEN

    Berichten:
    157
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat de oorlog nu wel zo'n beetje gestreden is.
    Helaas, Concurentie is altijd goed voor de prijzen.
    Aan de andere kant weten we waar we aan toe zijn.
    HD-DVD zal alles op alles moet zetten om nog een marktdeel te gaan behouden. Betekent straks wel HDDVD voor Woekerprijzen.....
     
  6. Anton996

    Anton996 Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    Het zou me verbazen moest een grote film studio nu nog naar de hd dvd kant gaan. Ik denk dat geen enkele studio hiervoor een goede reden zou vinden, al moet heeel veel geld zijn.

    Ik vind het zeer spijtig, maar het kan niet anders dat hd dvd verloren is. Het was zeker het betere product, maarja. Ik wacht dan toch wel even tot er voor een gelijkaardige prijs en een even goede kwaliteit standalone spelers van blu ray beschikbaar zijn.
    Voorlopig blijf ik hd dvd kopen, zolang de voorraad beschikbaar is :)
     
  7. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Met een beetje geluk kunnen we binnenkort voor weinig 2e hands HD DVD's kopen ;)

    Aan de persberichten te lezen heb ik ook weinig vertrouwen in de releases van bijvoorbeeld Paramount... Geen Universal die nog eens aangeeft achter HD DVD te blijven staan.... Soms is zwijgen goud voor hen.... :mad:
     
  8. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ook Paramount gaat overstappen

    Format war is inderdaad gestreden.
     
  9. Anton996

    Anton996 Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar ben ik al mee bezig, ik kan van iemand zijn stanley kubrick collectie opkopen:)
    Als je nog maar een aantal films hebt, zou ik ze misschien ook verkopen. Maar als je toch al een kleine collectie hebt, kun je ze beter nog uitbreiden met alles goedkoop te kopen, en zo te vereeuwigen in je persoonlijke film collectie. Zo kun je later tegen je kleinkinderen zeggen "dat is nu eens een hd dvd se" ;)
    Ik denk dat ze nu allemaal zwaar aan het nadenken zijn. Alle routes eens bekijken en pro en contra's ervoor opsommen.
    Ik had nog graag shaun of the dead en hot fuzz van universal in mijn collectie gehad, misschien dan maar vanuit de V.S. bestellen.

    Het nieuws van paramount lijkt volledige speculatie en interpretatie van een voorlopige persmededeling. Ze zulen wel in het kort een duidelijk antwoord geven zeker
     
    Laatst bewerkt: 8 jan 2008
  10. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Kijk eens even 6 berichten boven die van jou? ;)

    Uiteindelijk vind ik het prima als BR wint, al hoop ik wel dat de prijzen van de titels gunstiger worden. En snel. Want 30 a 35 euro voor een film vind ik echt belachelijk. Helemaal voor back-catalogue films.

    Voorlopig heb ik met HD-DVD nog heel wat mooie titels tegen gunstige prijzen kunnen pakken (nog geen enkele film duurder als € 20,- en zit op een collectie van 18 films binnenkort)!
     
  11. Panzer

    Panzer Seven deadly sins...

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat ik nog steeds niet kan begrijpen is dat de xbox elite niet gewoon een HD-DVD speler ingebouwd heeft.

    We hebben SEGA op hun bek zien gaan tegen Sony met hun PS2 met DVD-speler en MS laat het willens en wetens weer gebeuren....
    Als er in de elite een HD-dvd speler gezeten had, had HD-DVD nog een kansje gehad, nu is het einde oefening!

    Niet willen leren van fouten gemaakt door anderen heet dat.......
     
  12. Anton996

    Anton996 Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    Apple zal geen blu-ray in hun mac books steken
    http://www.dvdtown.com/news/no-blu-ray-drive-in-new-macs/5091
     
  13. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    No problemo ;) Als het meezit heb je hem met een weekje in huis. Meestal wordt je bestelling nog dezelfde dag op de post gedaan en heb je hem in 1 week thuis. Ik zag trouwens dat Blood Diamond op Blu-ray daar ook maar $14.99 kost :eek: Dat zijn nog eens prijzen! Volgens deze lijst moet hij regiovrij zijn.

    -edit-
    Wow! Leuk lijstje van Blu-ray's welke gespeeld kunnen worden in Europa op HDmoviesource! 3 Harry Potters, Last Samurai, Blood Diamond, Terminator voor nog geen $17 p/s. Omgerekend een kleine 12 euro (excl verzenden) p/s :eek::thumbs:_O_
    Mede door het 'futureproof' zijn van de PS3 zit ik er toch wel erg zwaar over te denken om ook een PS3 te gaan halen. Bij de MM in Zwolle is hij 388,-, het goedkoopst wat ik tot nu toe gezien heb. Een standalone ligt voor iets meer in de winkels, dan heb je aan een PS3 iets meer mogelijkheden voor minder geld denk ik. Nog een beetje oriënteren hoe het zit met het geluid als ik hem component aansluit, maar zodra er meer duidelijk is voor mij, duurt het niet zo lang voordat er hier ook eentje staat...:x
     
    Laatst bewerkt: 8 jan 2008
  14. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Ik zat er ook aan te denken om een ps3 voor de blu-ray te halen, maar ik wacht nog ff. De stand-alone's worden ook goedkoper en als je er dan nog een paar films bij krijgt, dan is het n stuk leuker.
    Maar het lijkt wel of er ineens veel meer hd-dvd films te krijgen zijn, dus ik kan nog wel ff wachten.

    Overigens was 300 adembenemend mooi, wat een film zeg!:9
     
  15. Joris Springer

    Joris Springer Tjilper

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    1
    Niet alleen staat dat bericht vol fouten (pas vanaf eind Mei is Warner Blu-Ray Exclusive) maar ook is het weer ontkracht dat Paramount gaat overstappen.

    Maar de Format War is nog lang niet gestreden zoals het er nu naar uit ziet, vergeet namelijk niet dat veel onafhankelijke maatschappijen in Europa rechten bezitten van flink wat blockbusters zoals bijvoorbeeld RCV in de benelux evenals A-Film die ook flink wat rechten hebben op blockbusters en dat is dan eigenlijk alleen maar in Nederland tot nu toe, zo heeft elk land flink wat distributeurs die de rechten bezitten en een totaal ander formaat ondersteunen.
     
  16. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgende!:x
     
  17. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    De volgende inderdaad. Had ook niet anders verwacht. Paramount en Universal zullen niet lang achterblijven. Het is over.
     
  18. Joris Springer

    Joris Springer Tjilper

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    1
    De stap van HBO was voorspelbaar, als het moederbedrijf zo een stap neemt dan volgen dochterbedrijven vaak ook.
     
  19. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    Goed dat ik nog geen HDDVD addon had gekocht :+
     
  20. Joris Springer

    Joris Springer Tjilper

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik ga de komende paar weken nog maar snel een paar Warner HD-DVD's aanschaffen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina