1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Escobar, 13 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ashavan

    Ashavan Guest

    Viel me op dat ik al een tijdje me trainingslog niet meer bij hield. Dus bij deze een update

    Hoe weet je wanneer je goed getrained heb:
    -Als je na de benendag van de trap afvalt op weg naar de kleedkamer. Je benen hadden te weinig kracht om spanning te houden met elke stap. Nog leuker als je naar huis moet fietsen en daar weer 4 verdiepingen met de trap omhoog moet...
    -Als je na schouder/tricep dag tegen de kleedkamer deur aan duwt met al je resterende kracht...en de deur gaat nog langzamer open dan dat je de laatste rep bankdrukken eruit perste.
    -Als je op je bicep dag bloed te kort komt voor sex omdat het allemaal in je bicep zit voor de "pomp". Echt als ik het goed doe staat ie na 3-4 uur nog strak :eek:

    @Esco
    Pindakaas wordt je groot en sterk van ;)
    Maar moet me vet ergens vandaan halen en heb geen zin in losse pinda's. Soms wel cashewnoten bij de rijst though.
     
  2. Escobar

    Escobar OK DEAL

    Berichten:
    215
    Leuk Bevonden:
    0
    haha, wel erg toevallig dat ik ook sinds lange tijd weer een boterham met pindkaas zat te eten terwijl ik je schema las :p. Dat van de trap af vallen komt me ook bekend voor...

    edit: Net getraind, borsttraining niet kunnen uitvoeren door pijn in men schouder. Dat pijntje zat er al een tijd langer maar is de laatste paar weken steeds erger geworden. Met banken kon ik die stang niet ver laten zakken zonder een stekende pijn te voelen, daarna even een schouder oefening geprobeerd om te testen met zeer licht gewicht en dat was al helemaal pijnlijk :{:mad:.

    Wel klotezooi, was net weer op de goeie weg en nu komt er een blessure opzetten. Komende week maar eens de fysio opbellen, volgende week eerst wintersport en daarna even licht trainen icm met fysiotherapie k*tzooi!!!!! :mad:
     
    Laatst bewerkt: 11 dec 2007
  3. T!jg3rn00tj3

    T!jg3rn00tj3 Active Member

    Berichten:
    644
    Leuk Bevonden:
    1
    Kerel ik zou ff hard gaan uitkijken met die schouder. loop zelf al bijna 2 jaar met een schouder die blijft zeuren. Als je hem eenmaal kapot hebt dan heb je feest. Heb je pijn bij de aanhechting bij de borst? Want dat kan duiden op een overtainde voorkant van de schouder en een achterlopende achterkant + zijkant schouder. Zou daar ff naar laten kijken. En even geen extra's oefeningen voor de voorkant schouder pakken.
     
  4. Escobar

    Escobar OK DEAL

    Berichten:
    215
    Leuk Bevonden:
    0
    Loop er al een tijd mee rond weet niet precies hoe lang, heb het tot gister telkens genegeerd maar das idd niet zo verstandig blijkt nu nee.. En nee het is niet de aanhechting met men borst, meer met triceps. Had ook al een tijd lang geen schouders getraind om dat ik het squatten belangrijker vond..

    Toen ik naar de bar (fitnessbar;))liep kwam er toevallig net een gast uit de fysioruimte lopen die precies hetzelfde probleem had, ook 1 schouder en het wou maar niet herstellen dus het is wel een vrij irritante blessure :{
     
    Laatst bewerkt: 12 dec 2007
  5. Ashavan

    Ashavan Guest

    Das inderdaad klote :mad: Voel bij veel oefeningen ook de schouder, maar bijt ik doorheen tenzij het lichtelijk knakt en steekt. Dan stoppen. Das voornamelijk bij Peck Deck als ik die eens doe...zwaar irritant.

    Net overigens me rug dag even anders ingedeeld qua oefeningen. Begon met deadlift en ipv 3sets van 10reps deed ik 6sets van 5reps. Dit omdat na de 7e rep meestal de grip slecht wordt en de zeurende polsen. Op deze manier verminderde ik het en kon toch lekker me ding doen. Gevolgd door T-bar Row was ik helemaal kapot en moest nog 2 oefeningen :confused:

    Voel me rug overal en dat is totaal nieuw :p

    Over vrouwen en bankdrukken
    Kortom.. GA BANKDRUKKEN!!! :D
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 dec 2007
  6. Escobar

    Escobar OK DEAL

    Berichten:
    215
    Leuk Bevonden:
    0
    Deadlift zou ik sowieso niet een te hoog aantal reps nemen, dat zal je kracht ook ten goede komen denk ik. Wat is trouwens de bron van dat artikel over bankdrukken en borsten? Je ziet bij die vrouwen die echt zwaar trainen meestal wel dat die hele voorgevel misvormd is, maar misschien dat het met normaal trainen wel een positief effect heeft :p

    Net benentraining gedaan ging wel lekker, 4x4 140kg en de laatste set nog kracht over voor een 5e herhaling. Voelde men schouder ook bij het squatten dus de frontsquat maar ff vervangen door legpress. :mad:
     
  7. Syzigy

    Syzigy Active Member

    Berichten:
    1.143
    Leuk Bevonden:
    28
    Idd bij vrouwen die hun borst zwaar trainen blijft er niks meer van hun borsten over lol. Kijk maar rond bij de foto's van dutchbodybuilding.com van de vrouwen.
     
  8. Ashavan

    Ashavan Guest

    De bron weet ik al niet meer :confused:

    Maar als ze normaal bankdrukken met normale gewichten dan zie je ze meestal rond de 20-60kg drukken en niet meer. Dat is wel goed dan. Die getrainde krachttrainsters zijn natuurlijk anders.
     
  9. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Het verhaal klopt inderdaad, staat imo weinig nieuws in; dat locaal verbranden niet bestaat. Maar als vrouwen met oefeningen bezig zijn als bankdrukken zijn het vaak de serieusere sportsters, daarbij zal het vetpercentage laag staan dus de borsten ook minder zullen zijn.

    Heb die vraag bijna dagelijks, had laatst zelfs een vrouwtje die vertelde dat ze er net paar duizend euro voor had betaald en de tieten niet kwijt wou raken dmv fitness 8)
     
  10. Ashavan

    Ashavan Guest

    Ze had er voor betaald? Denk niet dat je siliconen kunt verbranden tijdens sport :p

    -edit-
    Zag net dat ik op de 292.5kg zit. Die 300 moet ik voor de 24e hebben, want daarna is het een rust weekje en is die toko merendeels dicht. Spannend...En op welke oefening zal ik die 7.5kg er bij plakken ;)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 dec 2007
  11. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Siliconen idd, maar dat bewijst maar eens wat voor een beeld de outsiders hebben over fitness :)
     
  12. Ashavan

    Ashavan Guest

    Zoals ik het zie is fitness niets meer dan bezigheidstherapie voor huisvrouwtjes, bejaarden en ander gespuis dat niet durft fatsoenlijk te trainen voor echte resultaten ;)
     
  13. Escobar

    Escobar OK DEAL

    Berichten:
    215
    Leuk Bevonden:
    0
    die 300 zit je allang op, waarom ga je niet eens een keertje toppen op 1RM? Zit je miss al op de 350 ;)
     
  14. Ashavan

    Ashavan Guest

    Als we de 1rm gaan doen zal de 350 ook aan diggelen gaan. Maar voor mijzelf heeft dat geen meerwaarde om te weten. Tenzij het is om een schema a la bill star op te zetten. Vind het interesanter om te weten met welke gewichten ik constante setjes mee kan doen.

    Zometeen lekker uit eten bij de Wok. Lading garnalen yum :D
    Ook veel eiwitjes. Maar moet wat meer kh naar binnen werken aangezien het me bijtank dag is als het ware. Komt goed uit. Kan ik me uitleven daar lol
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 dec 2007
  15. Ashavan

    Ashavan Guest

    Net iets vreemds mee gemaakt. Sta ik te deadliften komt de instructeur aan. Dus we raken aan de praat...blijkt hij zelf nog nooit een gewicht opgetild te hebben o_O Maar hij loopt wel iedereen te zeggen wat ze moeten doen. Rot even vlug op zeg...vond je advies al niks, maar dan al helemaal niet.

    En ik heb wat dingen beetje stuk gemaakt. Heb T-bar geimproviseerd in de hoek bij wat plastic. Dat is helemaal kapot nu. Ach ja 31januari is toch me laatste trainingsdag daar ;)
     
  16. Syzigy

    Syzigy Active Member

    Berichten:
    1.143
    Leuk Bevonden:
    28
    Trainen jullie eigenlijk je benen op een aparte dag? ik had vandaag benen + biceps op het programma staan maar ik heb me biceps dus verneukt, ik deed eerst me benen en was daar al vrij kapot van en toen ik biceps ging doen moest ik lager in me gewichten dan normaal en kon maar iets meer dan de helft van de herhalingen die ik normaal deed.... terwijl je met benen toch totaal niet je biceps uitput maar blijkbaar was me hele lichaam moe van het squatten etc:p
     
    Laatst bewerkt: 16 dec 2007
  17. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Je onderlijf is qua spiermassa ongeveer 40% van je lichaam, dus dat op een aparte dag doen is niet echt vreemd ;)
     
  18. Syzigy

    Syzigy Active Member

    Berichten:
    1.143
    Leuk Bevonden:
    28
    nee het lijkt me beter idd om het op aparte dag te trainen:p
    nja ga volgende week toch fullbody schema doen dus dan heb ik er niet ech last meer van. Ben wel beniewd hoe dat gaat aangezien ik op 1 van de 3 dagen zowel squat en deadlift en daarna nog 4 oefeningen moet doen:p Lijkt me ook wel vrij zwaar worden maar zien we dan wel:)
    Ik las trouwens dat de squat ook voor je onderrug is, klopt dat of is het complete lariekoek aangezien ik uhm daar niet ech voel?
     
    Laatst bewerkt: 16 dec 2007
  19. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Het werkt wel mee. Je onderrug en buikspieren vormen (mits goed aangespannen en in de correcte houding) samen een 'corset' tijdens het squatten.

    De onderrrug train je qua compound/samengestelde oefening meer met (stiff legged) deadlift. Kan je je schema eens posten? Ben wel nieuwsgierig.
     
  20. Syzigy

    Syzigy Active Member

    Berichten:
    1.143
    Leuk Bevonden:
    28
    Het split schema van nu of het full body schema waarmee ik volgende week ga beginnen? Zal ze anders beide morgen wel ff posten.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina