1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Escobar, 13 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Syzigy

    Syzigy Active Member

    Berichten:
    1.143
    Leuk Bevonden:
    28
    Eh heb ik gedaan en krijg dit soort teksten te zien:

    Onmisbare stoffenIn zuivel zitten onmisbare voedingsstoffen, die een mens niet op een andere manier binnenkrijgt. Het is daarom geen goed teken dat de consumptie van melk in Nederland snel afneemt. Dat zegt hoogleraar zuivelkunde Toon van Hooijdonk.
    NadrukVolgens Van Hooijdonk wordt er tegenwoordig te veel nadruk gelegd op de ongezonde vetten in melk. De hoogleraar is echter van mening dat mensen moeten weten welke noodzakelijke eiwitten, mineralen en vitaminen ze mislopen als ze melk uit hun eetpatroon schrappen.


    Ik drink alleen magere melk trouwens. Is niet veel ongezonds aan zover ik weet.
    Ik eet ook kwark en yoghurt maar karnemelk is niet te zuipen:p
     
    Laatst bewerkt: 22 nov 2007
  2. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Welke onmisbare vitaminen en mineralen zitten er in melk :confused:

    En dat van die eiwitten is ook vaag, Nederlanders eten zeer veel vlees en aangezien een niet bb-er maar 1,1 gram max nodig heeft per vetvrij kg lichaamsgewicht.

    Maar mager is idd beter dan halfvol. Nog beter is sojamelk, maar dat is duur en niet te zuipen :9
     
  3. Syzigy

    Syzigy Active Member

    Berichten:
    1.143
    Leuk Bevonden:
    28
    Geen idee, copy alleen maar een stuk van een site die ik vond door jouw advies op te volgen:+ Kzal morgenochtend wel is op een pak kijken, misschien staat het erop, heb er als het goed is nog 9 liggen:p Eerst maar is tukken nu.
     
  4. Amadeuz

    Amadeuz Active Member

    Berichten:
    282
    Leuk Bevonden:
    0
    Alles is slecht tegenwoordig.

    Melk is gewoon een makkelijke manier om aan je kcal te komen.
     
  5. Ashavan

    Ashavan Guest

    80kg Peck Deck is zwaar. Het is de nieuwe Welness Technogym, welk maar 1 katrol heeft. De oudere Technogym is inderdaad lichter qua weerstand. Maar me borst is niet zwak bij het bankdrukken, maar mijn triceps/schouders wel. En dan kun je niet zwaar tillen :mad:

    Melk zijn Kcal bommetjes. Milk+Squat zoals de oudjes zeggen ;) Enige nuttige is calcium, maar dat kun je net zo makkelijk uit MultiVits halen. En dan je eetschema iets nuttigers nemen dan melk.

    Boterhammen (koolhydraten en vezels) vervangen voor Vis (Eiwitten) is onlogisch. Als boterhammen te veel is wissel in de ochtend dan af met havermout of zoiets. Kun je ook maken met magere melk.

    Honing kan genomen worden. Is niet echt een dooddoener. Anders kun je voor de smaak ook zoetjes of stukjes fruit er door heen doen.

    Maar goed er valt verder weinig zinnigs te zeggen over dat eetschema. Weet niet wat je KCal benodigdheid is dagelijks en doelstelling om verder te bereken wat ongeveer het aantal gram van alles is per dag. Maar op eerste gezicht heb je elke maaltijd wel wat eiwitten/koolhydraten.
     
  6. Ashavan

    Ashavan Guest

    Tering ik sta strak van de adrenaline...morgenochtend om 9 uur gaan we op pad. Rond 12.00 gaat het van start. 4 heats van 90mins. 42 teams tegen elkaar. Van de 14 rijders in ons team doen de 9 snelste mee, waaronder moi als nummero tres. Hopelijk pakken we betere posities dan vorig jaar. Toen waren we 2e, 6e en 9e van de 36 teams. Karten in team verband for teh win :D

    Gisteren met trainen was ook apart. Had een mouwloos shirt uit me kast gepakt per ongeluk. Dus nu zag ik elke spier aanspannen terwijl de oefening werd uitgevoerd. Wel beter..en met shrugs sneet het materiaal niet steeds in me nek.

    Er liep ook een nieuw lid rond. Wit colbertje, petje, leren handschoentjes. Hij hield ook 4-5 plekken bezet. Bij ons wat DB's en bankje en verderop nog 2 toestellen etc. Dus een gozer waar ik af en toe mee praat begon er over en we lagen beiden in een deuk over die breezer n00b. Steeds als die gozer een oefening deed wilde de breezer er over heen gaan. Dus toen ging ik voor de lol mee doen en ging daar weer over heen.

    Voorbeeld de Lat Cable Pull Down. Gozer doet 45kg. Breezer deed 55. Ik warmde op met 70. Dus gozer en ik waren mentaal die breezer aan verneuken. Ook met bankdrukken in de Smith. Gozer met 20kg, breezer met opgetrokken benen (wtf?) 40kg en ik deed 60 (was in de Smith dus is easier). En een lol dat die gozer en ik hadden :p

    Maar goed. Me eigen training de Deadlift licht gedaan met 75kg max. Daarna 2 sets geimproviseerde T-bar en wat DB Bicep Curls. Sta je daar de restjes er uit te persen met 16kg en lukt het 3e setje na de 6e rep niet. Ging toen mezelf spotten door met 2 vingers van andere hand lichtjes de hand met db te helpen rofl. Kreeg wel een lekkere pomp :eek:

    Zegt die Breezer opeens: "Je moet wel veel discipline hebben voor deze sport heh". Dacht bij mijzelf: "wat weet jij er nu van", maar zei: "uhu".

    GTST taferelen vinden steeds meer plaats. Van de week ook zo'n mannetje die wilde dippen en zette zijn bank dwars in de weg waardoor ik mijn oefening niet kan doen. Heb zijn bankje even paar meter verderop gezet bij de andere bankjes waar je hoort te dippen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 nov 2007
  7. Syzigy

    Syzigy Active Member

    Berichten:
    1.143
    Leuk Bevonden:
    28
    Tja wel grappig al die beginners die al meteen van die handschoentjes gaan dragen om er "pro" uit te zien. Die dingen hebben totaal geen nut bij beginner gewichten. Maar als ze dan al gelijk 4 toestellen tegelijk bezet gaan houden zou ik wel pissed worden ja:p Heb bij mij in de sportschool eigenlijk nooit iemand meer dan 2 toestellen tegelijk bezet zien houden, is ook wel goed sfeertje en iedereen doet sociaal en aardig tegen elkaar:)
     
    Laatst bewerkt: 24 nov 2007
  8. Amadeuz

    Amadeuz Active Member

    Berichten:
    282
    Leuk Bevonden:
    0
    Dude, benchen in de smith?
     
  9. Ashavan

    Ashavan Guest

    Hij deed het in de Smith, dus wij ook. Is niet eerlijk als wij het wel goed doen als je mentaal wilt zieken met zo'n mannetje :p
     
  10. T!jg3rn00tj3

    T!jg3rn00tj3 Active Member

    Berichten:
    644
    Leuk Bevonden:
    1

    Ik zie geen eiwitten bij je onbijt en na je training. Zorg dat je na je training snelle eiwitten tot je neemt. Dit kan het beste in de vorm van een shake. Haal een isolaat, geen concentraat. Bij isolaat is het percentage eiwitten per 100 gram hoger. Neem bij het ontbijt deels langzaam deels snel. Dus neem een shake met evt een halve bak magere kwark. Dit is nodig om je tekorten van de nacht aan te vullen.

    Honing bij de kwark kan maar doe er niet teveel doorheen.
     
    Laatst bewerkt: 25 nov 2007
  11. Escobar

    Escobar OK DEAL

    Berichten:
    215
    Leuk Bevonden:
    0
    GTST-taferelen lol.. Bij onze gym kwam eerst ook regelmatig een basisschool 'trainen'. Toevallig een keer dat ik er ook was en net legpress had gedaan met een redelijk zwaar gewicht, ging er zo'n ventje van 10 met luciferbeentjes inzitten. Ik kon niet meer op tijd waarschuwen want was aan de andere kant bezig maar zag en HOORDE het wel gebeuren, klettert dat ding in 1 keer als een baksteen naar beneden =(. Dat ventje janken en meteen een kwade instructeur op em af, denk dat ie er wel een licht trauma aan overgehouden heeft lol, later liep ie wel gewoon weer..

    Weet iemand hier trouwens goeie multivits? Ik slikte altijd davitamon maar hoorde laatst dat die niet goed werken en dat er nog een hoop troep bijgevoegd zit wat bij andere multivitamines niet het geval zou zijn??
     
  12. SHiZ NL

    SHiZ NL Active Assassin

    Berichten:
    5.404
    Leuk Bevonden:
    1.092
    zo vandaag voor het eerst gefiets met fietschoenen bij het spinnen. Man dat is echt stukken beter :) tuurlijk ging ik daar al van uit, maar viel met nog meer mee dan verwacht. Krachtverschil is enorm :D ik ben happy!!!! heheh dinsdag weer :D aiaiiaiaiaai
     
  13. gotcha

    gotcha Monkey Business

    Berichten:
    520
    Leuk Bevonden:
    0

    kan aan mij liggen maar in runderrookvlees en pindakaas zitten toch echt wel redelijk wat eiwitten hoor...

    maar wel fijn dat er tenminste nog iemand reageert op mijn post :9
     
  14. Escobar

    Escobar OK DEAL

    Berichten:
    215
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb zelf een vergelijkbaar voedingsschema, is niet veel op aan te merken iig genoeg voer om van te groeien ;). Misschien dat je idd nog wat extra eiwitten kan toevoegen in de vorm van shakes na de training en wat meer fruit erbij gooien. En bijv tonijn tussen de middag of lust je dat niet?

    edit: havermoutpap bij je ontbijt voor extra eiwitten?
     
    Laatst bewerkt: 25 nov 2007
  15. gotcha

    gotcha Monkey Business

    Berichten:
    520
    Leuk Bevonden:
    0
    zou wel tonijn willen eten maar vind het echt niet lekker en dat gaat toch alleen maar averechts werken dan...
    havermout pap vind ik ook niet echt lekker helaas

    nog andere optie voor meer eiwitten behalve shake dan
     
  16. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    magere kwark, karnemelk, kipfilet, eieren, huttekase voor overdag. Bij het avondeten alle magere varkens/kip of rundervlees producten of vis.

    En shakes zijn toch erg relaxed ;)

    Mbt het niet lusten: 25 gr whey-eiwitten met 70 gr havermout en water is niet superlekker ofzo, maar je hebt wel een supershake met alles voor een complete maaltijd.
     
  17. DuttY_r0cks

    DuttY_r0cks Ninja Gaiden 2

    Berichten:
    1.162
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb vraagje ik ben nu al anderhalf maand bezig met thuis te trainen dus een uur lang in de ochtend en avond
    buikspier oefeningen en met die kleine halters allemaal verschillende oefeningen
    ik zie wel veel verschil sinds begin ik voel allemaal spieren die ik eerst niet wist dat ik die had
    maar probleem is ik wil ook wat dikker worden maar het maakt niet uit of ik veel of weinig eet ik blijf gewoon even zwaar dus ik zit te denken om weightgainer shakes te gebruiken zal dat helpen om wat zwaarder te worden ..??
     
  18. Escobar

    Escobar OK DEAL

    Berichten:
    215
    Leuk Bevonden:
    0
    veel koolhydraten eten dus bruine boterhammen, pasta, aardappels. Probeer bijv eens het schema van gotcha, maar dan in de avond geen rijst maar pasta of aardappels.. Ga dan na een maandje weer eens op de weegschaal staan.
     
  19. Syzigy

    Syzigy Active Member

    Berichten:
    1.143
    Leuk Bevonden:
    28
    Ik was eerst ook vrij mager, heb je niet ech die weightgainer troep voor nodig hoor, gewoon hard trainen en heel veel eten zo'n 6 maaltijden per dag met veel eiwitten en koolhydraten en het komt helemaal goed.
     
  20. Roerbakmie

    Roerbakmie .....

    Berichten:
    602
    Leuk Bevonden:
    0
    Zit ook met het probleem dat ik eigenlijk TE licht ben.
    Maar als ik bijv. veel wil eten dan wil dat gewoon niet lukken, als ik vol zit dan zit ik vol, meer krijg ik gewoon niet naar binnen.
    Iemand hier nog tips voor?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina