1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Escobar, 13 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lars

    Lars StarFucker!®

    Berichten:
    930
    Leuk Bevonden:
    1
    en dan zeuren dat je niet mee kan doen met je gebroken benen :):

    maar wel blijven kijken he :lol:
     
  2. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Mwaha, trainen als je ziek bent is echt onzin. Alleen verspilde energie zonder resultaat te bereiken en een vaak nog langere zieke periode als resultaat. Nee ik ziek lekker uit, deze week krijgen we nieuwe toestellen op de fitness, dat zal een mooi nieuw beginpunt kunnen zijn :)
     
  3. Syzigy

    Syzigy Active Member

    Berichten:
    1.143
    Leuk Bevonden:
    28
    Khoop dat ze hier is een decline bank gaan aanschaffen want is vrij irritant dat ze die niet hebben:p
     
  4. Ashavan

    Ashavan Guest

    Das een mythe en excuus om niet te gaan. Volgens verscheidene artikelen is het wel zo dat je het trainingsschema moet aanpassen. Als je verkouden bent e.d. niet je bovenlichaam trainen bijvoorbeeld. Vaak, zo niet altijd, train je juist zwaarder met meer resultaat dan normaal. En je maakt echt niet je immuunsysteem kapot op dat moment, althans ik mag aannemen dat men normaal gesproken ook wel iets qua multivits of iets in neemt. Je geneest ook veel sneller.

    @syzigy
    Ook geen verstelbaar bankje? :eek: Zielig gedoe zeg.


    Weet iemand trouwens hoe je bij het IPB een studielening regelt? Heb dit nog nooit gedaan dus geen idee waar te beginnen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 nov 2007
  5. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Geef mij artikelen waar het in staat, dan kan ik het nog gaan lezen. Ben erg sceptisch :/
     
  6. Syzigy

    Syzigy Active Member

    Berichten:
    1.143
    Leuk Bevonden:
    28
    Je hebt wel verstelbare bankjes maar die kan je alleen op incline instellen:mad:
     
  7. Escobar

    Escobar OK DEAL

    Berichten:
    215
    Leuk Bevonden:
    0
    Met trainen verzwak je je immuunsysteem wel degelijk, je bent je lichaam namelijk op een gecontroleerde manier aan het martelen (mits je goed traint duh). Heb hier zelf een zeer slechte ervaring mee gehad, namelijk een klein verkoudheidje dat doorzette tot een zware keelontsteking waarvoor ik een penecilinekuur van 2 weken heb moeten volgen en 4 kg door ben afgevallen |:-.
     
    Laatst bewerkt: 6 nov 2007
  8. Syzigy

    Syzigy Active Member

    Berichten:
    1.143
    Leuk Bevonden:
    28
    Maar tis nog maar de vraag of dat dan ook echt door de training is gekomen:/
     
  9. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Ja zonder een echt onderzoek is dat altijd moeilijk te achterhalen, zo kan je overal wel je vraagtekens blijven neerzetten he ;)
     
  10. Amadeuz

    Amadeuz Active Member

    Berichten:
    282
    Leuk Bevonden:
    0
    Binnenkort eens 200kg fullsquat doen.
     
  11. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    ass to the grass baby :D Succes!
     
  12. Ashavan

    Ashavan Guest

    200? damn. Deed maandag voor het eerst 75kg ass to the grass en was al redelijk heavy vergeleken met 85kg paralel.

    Sick? Go train
    Should you excersize while sick?
    http://www.bodybuilding-muscle.com/training-while-sick.html

    Maar ja er zijn geen wetenschappelijke onderzoeken die het bewijzen of tegen gaan. Dus het is en blijft een gevoelsmatige iets.

    Je kant zeggen dat het slecht is omdat het je immuunsysteem verneukt. (wat ik alles behalve serieus neem) En er zijn mensen die beweren dat je door te sporten allerlei zooi sneller door je lichaam pompt zodat het sneller bij de ziekte kiemen is.

    Mij boeit het weinig. Uit eigen ervaring weet ik dat ik juist harder train en meer kan en binnen 2 dagen weer gezond ben. Maar je moet dan wel je training aanpassen afhankelijk van wat voor ziekte je hebt.

    Mijn immuunsysteem wordt daar en tegen net zoals de rest van me lichaam, elke 2 weken opgemeten en gecontroleerd, en alles is intact. Me pa neemt het fysieke aspect voor zijn rekening en me stiefma het interne. Even prikken voor 1 druppel bloed, onder de microschoop er mee en kijken of alles er nog in zit wat er in moet zitten...en natuurlijk of het actief is. In het verleden had ik wel alles, maar werkte het niet dus moest ik immunonorm en vitamines zoals B50+C complex slikken.

    De vraag is dan in mijn ogen niet of het slecht is voor je immuunsysteem, maar eerder hoeveel zin heeft het mbt spieropbouw. Tijdens ziekte kun je grotere prestraties neerzetten, maar groeien je spieren na afloop ook? Of is je lichaam te druk bezig om je verkoudheid e.d. nog te bestrijden?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 nov 2007
  13. Escobar

    Escobar OK DEAL

    Berichten:
    215
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja, ik denk dat dit een punt is waar de meningen over zijn verdeelt.

    Mijn idee is dat die verkoudheid toen heeft doorgezet door de training, maar misschien trainde ik toen ook wel verkeerd aangezien je volgens die artikelen anders moet trainen als je ziek/verkouden bent.

    Meer kracht hebben heb ik nog niks van gemerkt. Het is wel zo dat ik soms totaal geen zin heb om te trainen en dat ik dan veel zwaarder pak dan anders.. Misschien een kwestie van negatieve energie 'eruit trainen'.
     
    Laatst bewerkt: 7 nov 2007
  14. Ashavan

    Ashavan Guest

    Voel mezelf ook zwaar kut, zwaar hoofd en dacht dat ik nooit zwaar zou kunnen gaan. Ondanks dat het ongelofelijk zwaar aanvoelde deed ik met verscheidene oefeningen opeens 15kg meer dan normaal.

    Kan nog steeds niet geloven dat ik met squat begon circa 7-8 weken terug op 20kg en nu al 85kg doe :p
     
  15. T!jg3rn00tj3

    T!jg3rn00tj3 Active Member

    Berichten:
    644
    Leuk Bevonden:
    1


    Kijk er zijn natuurlijk verschillen in trainen he. Persoonlijk ben ik van mening dat keiharde krachttraining echt niet bevordelijk is voor je herstel. Het vreet echt wel aan je imuum, iets wat je dan juist niet kan gebruiken. Ook heb ik die energie gewoon niet ervoor. Kun je jezelf wel gaan pushen en het risico lopen dat je jezelf tever pushed. Nee dank je.....WEL ben ik van mening dat eventueel cardio training op maat wel kan bijdragen om ziektekiemen sneller uit je lijf te jagen. Dus het is een beetje een grijs gebied. Maar als ik griep heb ga ik echt niet bankdrukken. Dan kan ik de stang ff gaan terugkoppen naar boven...wordt em nie dus.

    Je hebt het over grotere prestaties? Als ik ziek ben heb ik echt totaal geen kracht meer gewoon. En dan heb ik het over echt ziek he, niet een verkoudheid. Als je dan weg blijft ben je gewoon een pussy. Je lichaam verbruikt al extra energie wat betreft het teboven komen van je ziekte, als je dan ook nog eens flink gaat trainen blijft er weinig over lijkt mij. Sowieso voor spieropbouw als herstel van je ziekte. Ik ben van mening dat je het dan alleen maar tegen werkt.
     
  16. Ashavan

    Ashavan Guest

    Als ik bovenkant van me lichaam ziek ben heeft me onderlichaam om de 1 of andere vage reden meer kracht om meer gewicht te verzetten. En ook vice versa.

    Maar vandaag was echt een kut training. Wilde nieuwe PR's zetten, maar kreeg de opwarm gewichten al nauwelijks van hun plek :confused:
     
  17. Amadeuz

    Amadeuz Active Member

    Berichten:
    282
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik leg gewoon een schijf onder het bankje..
     
  18. Syzigy

    Syzigy Active Member

    Berichten:
    1.143
    Leuk Bevonden:
    28
    hoe bedoel je?
     
  19. Ashavan

    Ashavan Guest

    Squaters die met hun hakken loskomen van de grond leggen er een schijf op de grond neer zodat ze grip blijven houden. Maar als je bij een bankje aan 1 kant wat schijven onderligt gaat het vanzelf in een helling staan voor decline/incline. Maar wel erg omslachtig vind ik eerlijk gezegd.

    Heb me net weer op laten meten. Vergeleken met 2 weken is alles grotendeels gelijk gebleven. Me kuiten zijn nu 46cm en quads 68cm. Die krengen blijven maar groeien heheh. Maar omdat ik nieuw eetschema heb ben ik ook .4% vet erbij gekomen grrrr. Eens kijken hoe het er over 2 weken bij staat, stofwisseling heeft nu 3 weken gehad om aan te passen maar is te weinig, anders het aantal Kcal weer verlagen. Zit nu rond de 1700-1750.

    Heb ook even in de boekenkast van me pa rondgesnuffeld en ra ra wat ik er tegen kwam. Nieuwe Hight Intensity Training van Darden en Hight Intensity Training the Mike Mentzer Way. Weer wat leesvoer er bij dus.

    En mogguh eens een sessie Bodypump doen. Schijnt ideaal te zijn voor vetverbranding
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 nov 2007
  20. Syzigy

    Syzigy Active Member

    Berichten:
    1.143
    Leuk Bevonden:
    28
    Dat lijkt me niet bepaald veilig aangezien je bij normale decline bankjes toch van die houders voor je benen hebt zodat je niet naar achter glijdt?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina