1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 10]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 25 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey, ik ben van plan om binnenkort een nieuw beeldscherm te kopen voor mn pc want mijn IIyama Vision Master Pro 450 CRTtje kan echt niet meer.
    Alleen zat ik nu te twijfelen tussen 3 beeldschermen:

    Asus MW221U

    LG L226WT

    Samsung Syncmaster 226BW

    Ik zelf vind het Asus beeldscherm het mooiste eruit zien qua looks. Maar de meeste zeggen dat de 226BW en de LG nagenoeg hetzelfde presteren dat terwijl de LG dan 40 euro goedkoper is. Kan iemand helpen om te kiezen?
     
  2. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.482
    Leuk Bevonden:
    8.485
    Heb eindelijk mn nieuwe pctje binnen, nu ben ik echter al weer ziek van de on-board audio van de MSI P6N , nForce-650i SLI. Ik heb al vele verschillende drivers geinstalleerd en ik krijg mn geluid maar niet aan de praat.
     
  3. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Nou ben ik absoluut geen HP liefhebber. Maar ik zat ook net als jou te twijfelen tussen dit soort beeldschermen (vooral de 226BW). Anyways.. Is de HP W2207 misschien iets (echt super beweegbare poot, usb poorten en speakertjes)?
    Ik heb 'em zelf besteld maar omdat ie niet op voorraad is moet ik tot 1 september wachten bij m'n leverancier.
     
  4. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Welke P6n heb je? P6N SLI? P6N Platinum of P6N SLI V2?
     
  5. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.482
    Leuk Bevonden:
    8.485
    SLI, ik wordt er een beetje schijtziek van... Operating system hier is trouwens XP, dus geen klotevista. Daarnaast heb ik ook al in de bios gecheckt of hij enabled stond, wat klopte.

    Het lijkt erop dat geen van de drivers goed wil installeren... :mad:
     
    Laatst bewerkt: 14 aug 2007
  6. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Wow die HP W2207 krijgt echt overal super goede recensies. En hij is ook nog eens goedkoper dan de samsung. Ik heb geen idee welke ik nu moet kiezen xD
    De Hp W2207, Samsung Syncmaster 226BW of de LG
     
  7. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.482
    Leuk Bevonden:
    8.485
    Laat ook maar, na windows opnieuw te hebben geinstalleerd is het gelukt :)
     
  8. M_Master

    M_Master Active Member

    Berichten:
    659
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik zit ook heel erg te twijfelen of ik de samsung 226BW neem. Er zijn verschillende soorten panelen in de omloop. Namelijk een S (samsung), A en C paneel. De A en C panelen zijn een (stuk) minder qua beeldkwaliteit. Eerst was het mogelijk om het type paneel te zien op de sticker op de doos en in het OSD. Dit heeft samsung nu weggehaald. Dus je weet niet welk paneel je krijgt.
    http://www.behardware.com/articles/667-1/samsung-226bw-a-and-s-series-the-verdict.html

    Er is ook een nieuwere versie (wel iets duurder) van de 226BW genaamd de 226CW die als het goed is alleen een S paneel heeft, maar die is nu weer niet leverbaar <o>

    edit: Krijg net een mailtje binnen van een webshop dat ze alleen S panelen verkopen, van een andere webshop kreeg ik te horen dat ze het niet weten omdat het niet meer te controleren is. 1e webshop kan ook gewoon liegen want het is toch niet te controleren :+ maar ik denk dat ik 'm toch maar bestel.
     
    Laatst bewerkt: 15 aug 2007
  9. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik ben van plan om hem bij kijkshop te bestellen, alleen heb ik ze nu eerst een mailtje gestuurd met of dat ze eerst konden checken wat voor paneel het was. Maar toch vind ik het nog een ontiegelijke naaistreek van Samsung. Ben benieuwd wat ze terugsturen :p

    /Edit Bij de 226BW werd toch ook een DVI kabel meegeleverd ofniet? Want bij kijkshop staat er niks van bij en bij de 226CW staat dat er alleen een D-Sub kabel wordt meegeleverd.

    /2e edit :p Ik kan helemaal niks vinden over de 226CW op de samsung site :mad:
     
    Laatst bewerkt: 15 aug 2007
  10. M_Master

    M_Master Active Member

    Berichten:
    659
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik weet het niet zeker, maar volgens mij zat er soms wel en soms niet een DVI kabel bij, maar bij alle reviews op tweakers is de DVI+VGA kabel wel meegeleverd.

    De 226CW staat wel op de com site van samsung. http://www.samsung.com/ca/products/monitor/lcd_widescreen/ls22mexsfvxaa.asp
    Het enige verschil met de 226BW zijn de aansluitingen en hij heeft een groter kleurbereik.
     
  11. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Ow oke inderdaad, ik zat te kijken bij de NL site.
    Welke aansluiting heeft de CW meer dan? En is de CW de 20 euro meer waard dan de BW?
    Zou wel jammer zijn als er geen DVI kabel mee wordt geleverd, want dat zou betekenen dat ik die dan nog zelf moest kopen en zo een kabel kost ook al gauw 20 euro.
     
    Laatst bewerkt: 15 aug 2007
  12. M_Master

    M_Master Active Member

    Berichten:
    659
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik denk dat de kabel wel meegeleverd word hoor. Je kan het iig altijd vragen. Voordeel van de CW is dat je zeker weten een S paneel hebt plus een betere kleurweergave (heb alleen geen idee of je dat merkt). Aansluitingen: 226CW: DVI-D / 15 pins D-Sub VGA
    226BW: D-Sub / DVI
     
  13. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Bij intel is de multiplier al vanaf de P2 gelocked.
     
  14. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Nou, er waren/zijn manieren om die te unlocken en bij de X reeks is die ook unlocked (toch zeker bij de X6800). Ook bij de engineer samples zijn ze unlocked.
     
  15. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Zit er werkelijk maar 1 jaar garantie op een Samsung Syncmaster 226BW/CW?
     
  16. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    3 jaar denk ik. Is het trouwens ook niet verplicht om in de EU (minstens) 2 jaar garantie te geven voor electronica?
     
    Laatst bewerkt: 15 aug 2007
  17. Banzaiaap

    Banzaiaap In Bad Company

    Berichten:
    492
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey daar ben ik weer,

    Ik ben even op Azerty wezen kijken en ik heb de volgende dingen gevonden,

    kast en voeding moeten dus nog.. maximaal 550 euro ofzo :)

    [​IMG]

    Heeft iemand suggesties? Ik denk maar Sonata II maar bij welke shop kan ik die het beste halen (betrouwbaar, leverbaar nu ed..)

    (Werken deze dingen trouwens wel met elkaar? xD)
     
    Laatst bewerkt: 15 aug 2007
  18. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Want ik had net kijkshop een mailtje gestuurd met een vraag over de garantie van de 226BW en hun zeiden: De fabrieksgarantie is 1 jaar. is dit bullshit of hebben ze gelijk?
     
  19. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.482
    Leuk Bevonden:
    8.485
    Waarom een Samsung spinpoint? Ik toch behoorlijk wat negatieve reacties gelezen over Samsung HDD's. Om die reden ben ik zelf voor de Seagate Barracuda gegaan.
     
  20. Banzaiaap

    Banzaiaap In Bad Company

    Berichten:
    492
    Leuk Bevonden:
    0
    True, maar de spinpoints zijn wel stiller toch?

    Maar ja,

    [​IMG]
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina