1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Hoe Reset ik mijn BIOS

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door splatman, 20 jul 2007.

  1. splatman

    splatman Active Member

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    0
    hej allemaal ik had een vraag:

    Hoe reset ik mijn bios

    dit is zodat ik windows er weer opnieuwe op kan zetten en weer normaal kan PCen


    alvast bedankt
     
  2. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    In de bios staat ergens reset defaults. Gewoon een beetje rondbladren staat vanzelf iets dergelijks als master reset, restore to defaults ofzoiets. Neem aan dat je dit bedoelt. Je kan je bios ook resetten door de batterij van je moederbord er een paar minuten uit te halen enzo maar dat lijk me in dit geval niet echt nodig.
     
    Laatst bewerkt: 20 jul 2007
  3. Michel V

    Michel V Xbox 360:)

    Berichten:
    333
    Leuk Bevonden:
    0
    je kan ook als er niet echt belangrijke bestanden op staat, dan kan je windows opnieuw instaleren
     
  4. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Kennelijk lukt dat dus niet door één of andere restrictie in de bios. Anders zou hij niet zo nadrukkelijk vragen naar een bios reset. Voor het formatteren/opnieuw installeren van Windows heb je de bios niet eens nodig, hoogstens voor je primary/secundary boot device.
     
  5. thym0

    thym0 Active Member

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    0
    BIOS

    Je kan ok gewoon op f7 of f4 drukken weetn iet precies welke, tijdens het opstarten, vervolgens kies je opstarten vanaf dvd drive! of cd drive waar je windows cd in hebt zitten, dan start hij iets op, en kan je zeggen windows op C:/ ofzo installeren ook staat daar schijf formatteren zodat je je hele pc leeghaald en windows er op nieuw opzet
     
  6. patrickm

    patrickm you only live once

    Berichten:
    157
    Leuk Bevonden:
    0
    Gewoon je computerkast openen en de batterij eruit halen die je op je moederbord ziet zitten , die is namelijk voor je bios bestemd. Hem hierna er weer in doen en voila bios gereset.

    Ik zie dat Danger dit ook al heeft gezegd. Ik Lees niet goed he
     
    Laatst bewerkt: 21 jul 2007
  7. splatman

    splatman Active Member

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    0
    ok zal morgen allemaal proberen in ieder geval bedankt
     

Deel Deze Pagina