1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PC Hardware Helpthread

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door ProXi, 25 jul 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Nog simpeler; start je PC opnieuw op, ga naar de BIOS en lees daar de temperatuur uit. Die zal dan ongeveer 2-3 graden verschillen met een van de waardes die die programma's geeft.
     
  2. Eman

    Eman SuperCharged

    Berichten:
    303
    Leuk Bevonden:
    0
    Pff... Die BIOS beweert dat de CPU 60 graden stressed krijgt (kwam er net uit). M.a.w. tijd voor een nieuwe koeler te zoeken.
     
  3. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Zou iemand me kunnen helpen met mijn videokaart (Radeon 9200 SE en als moederbord de Gigabyte GA-7N400 Pro2 ) ik krijg hem maar niet op een hogere AGP. Als ik hem in de bios op 4x zet dan doet hij dat gewoon maar dan staat hij bij bijvoorbeeld ATI Tray Tools nog gewoon op off, en als ik die op 4x zet en mijn computer herstart staat hij weer op off.
    Everest geeft dit aan:

    Probleem AGP is gedeactiveerd. Dit veroorzaakt misschien prestatieproblemen.
    Probleem De actuele AGP snelheid is minder dan er wordt ondersteund. Dit veroorzaakt misschien prestatieproblemen.
     
    Laatst bewerkt: 26 mei 2007
  4. M_Master

    M_Master Active Member

    Berichten:
    659
    Leuk Bevonden:
    3
    heb je je moederbord drivers wel geinstalleerd?
     
  5. Majin

    Majin Bye bye~~

    Berichten:
    1.415
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok ik heb eindelijk me nieuwe computer inelkaar gezet en ik denk dat de hardeschijf kapot is. Ik heb maar een andere IDE schijf gepakt en aangesloten en ik kan windows niet installeren want ik krijg dit te zien

    "Disk boot failure insert system disk and press enter"

    ik zet de prior van boot dus op cd-rom, zelfde fout. Als ik de hardeshijf eruit trek dan kom ik wel in de windows xp boot scherm maarja dan vind die natuurlijk niet de hardeschijf.

    Kan iemand me helpen?
     
  6. SneakySpidy

    SneakySpidy Supra

    Berichten:
    219
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je die melding krijgt, zet je pc uit, trek de stekker van de voeding eruit druk een paar keer op de power knop en stop de stekker er naar ongeveer 30 min weer terug in.

    Ik heb deze melding ook wel eens en bij mij werkt het altijd.
     
  7. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
    Hardware reset noemen ze dat toch?
     
  8. Majin

    Majin Bye bye~~

    Berichten:
    1.415
    Leuk Bevonden:
    0
    nouja hardeschijf is tog kapot kleine barst >__<

    oude hardeschijf gebruikt en me cpu stabiel op 3Ghz :D

    [​IMG]
     
  9. SneakySpidy

    SneakySpidy Supra

    Berichten:
    219
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een probleem met mijn boxen.

    Als ik me boxen harder zet gaan ze piepen, zelfs als ik in windows media player of welke programma ook, het volume op het laagst zet en dan me boxen harder zet gaan ze nog piepen.

    Dit is dus vrij iritant.
    Ik heb hier pas sinds gister last van en daarvoor nooit problemen met me boxen gehad...

    Het merk is NGS.

    http://www.ngs.eu/html/publicauk/detalleproducto.asp?id=188&ids=5
     
  10. Flamingo

    Flamingo ********************

    Berichten:
    812
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb nu een vet probleem :'-(...

    Ik heb op mijn bestaande pc een nieuw moederboard moeten kopen en een 3d kaar en wat geheugen.

    Ik heb nu een moederbord gekocht van ASUS met type; P5VD2-X
    Videokaart; Asus EN7300GT SILENT
    En een Processor; IntelPentium D 935+ 3.20 Ghz
    en 2 GB geheugen

    Maar mijn probleem is nu dat ik alle heb aangesloten in de "oude" bestaande kast, dat is op zich nog niet zo erg. Alleen bij het opstarten zoekthij de HD-schijven maar kan ze niet vinden !!

    betekent dat dan dat ik windows er helemaal opnieuw op moet zetten? Hij zou het dan toch gewoon moeten pakken of ben ik nu gek? want ervoor deed hij het nog prima.

    HEEEEEEEEl snel antwoord graag want het is nu een dikke zooi in de woonkamer ;)
     
  11. SneakySpidy

    SneakySpidy Supra

    Berichten:
    219
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb je de HD goed aangesloten, dus ff chekken of de kabels wel goed aangesloten zijn op het moederbord.

    Kijk eens in de bios of daar alles wel goed staat, omdat het een nieuw moederbord is.
     
  12. Flamingo

    Flamingo ********************

    Berichten:
    812
    Leuk Bevonden:
    1
    Heb het al.. de hele zooi weer opnieuw installeren :mad:...

    Als ik dat straks gedaan heb en ik installeer service pack 2 moet ik nummer 1 dan ook nog van te voren doen of is dat overbodig?

    Edit:\\

    @ SP... Jah alles is goed aangesloten en de Bios gaf de Hd's ook wel weer. Maar heb m'n Oom gebeld en die zei dat het logisch is dat je alles opnieuw moet installeren, en in de pcwinkel zeiden ze van niet. Maja toch bedankt ;)
     
    Laatst bewerkt: 2 jun 2007
  13. SneakySpidy

    SneakySpidy Supra

    Berichten:
    219
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok no problemo, want ik heb namelijk laatste zelf die fout gemaakt door de hardeschijf kabel in het verkeerde gat te stoppen :+.

    En je kan volgens google gewoon SP2 installeren zonder dat je SP1 nodig hebt, als dat niet zo is blame me 8)
     
  14. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Welk verkeerde gat? Dat is min of meer onmogelijk?
     
  15. SneakySpidy

    SneakySpidy Supra

    Berichten:
    219
    Leuk Bevonden:
    0
    Jawel hoor, als je een blauwe stekker op een witte ''blok'' aansluit en de witte op een blauwe werkt het niet, want Blauw is voor de Hardeschijf en Wit voor de DVD/CD speler, ik heb het hier dus over een IDE he.

    En ja ik ben zo lomp om dat verkeerd aan te sluiten 8).
     
  16. SneakySpidy

    SneakySpidy Supra

    Berichten:
    219
    Leuk Bevonden:
    0

    Probleem opgelost.

    Mijn microfoon ligt vlak bij een van mijn boxen en die stond aan, dus ik trek de stekker van die microfoon eruit, ze me muziek wat harder en ik hoor geen piep meer dus: Problem fixed :D\o/
     
  17. GundamBlade

    GundamBlade Broken,Beat&Scarred

    Berichten:
    259
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet of ik in de goeie Thread zit maargoed...

    Ik heb de laatste tijd het probleem dat mijn Monitor heel erg Vlikkerd, Het beeld, komt naar me toe, van me af, naar me toe, van me af enz enz, heeeeeel snel. en voor 1 tot 5 seconde (t verschild elke keer). Ik heb een aardig oud ding, maar betekend dit dat mijn monitor zijn einde nadert? of heb ik wat instellingen verkeerd staan?
     
  18. final fantasy

    final fantasy FF lover

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb een probleem ik krijg heletijd dat me pc op niw opstart bluescreen als ik bevoorbeeld aan het internetten ben of iets openen gewoon zomaar uit het niets , kan iemand me helpen.:'-(
     
  19. SneakySpidy

    SneakySpidy Supra

    Berichten:
    219
    Leuk Bevonden:
    0
    Maak je kast eens open en kijk of er erg veel stof in zit, zoja pak de stofzuiger, zet hem op de laagste stand en zuigen maar 8).

    Helpt dit niet, pak eens een andere monitor en kijk of het dan nogsteeds gebeurt, zoja: tijd voor een nieuwe videokaart.

    Anders zou ik het niet weten.

    Kan je misschien lezen wat er staat als je de BSOD krijg ( BSOD = Blue Screen Of Death, mehehehhe zegt genoeg :+ ), bijvoorbeel de foutcode of stopfout.

    Edit: Probeer eens Systeemherstel naar een paar dagen of weken terug, kan ook nog wel eens helpen.
     
    Laatst bewerkt: 4 jun 2007
  20. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Onlangs iets geinstalleerd of verwijderd? Drivers, Virusscanners (wellicht dubbel?) etc?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina