1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 10]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dynamike, 2 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Idd zo veel mogelijk gaan beluisteren met zoveel mogelijk verschillende recievers en speaker combinaties. Je komt er zeker uit want je laat blijken dat je WEET wat je wilt :)

    Nu heb ik ook een vraag, zit er echt zoveel verschil tussen CD's afspelen op een CD speler of op een DVD speler en hoe komt zoiets? Ik bedoel, een DVD speler is toch eigenlijk ook een CD speler :) Heb er serieus nooit over nagedacht of er verschil in kan zitten :+
     
  2. bl0kkie

    bl0kkie pwn4tsj p0rk !

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik denk dat dat komt omdat er op een DVD-speler een heleboel componenten zitten die voor een cd-speler niet van belang zijn. En voor zover ik weet is zo min-mogelijk spullen in een cd-speler die niet met cd's afspelen te maken hebben hoe beter.

    Maar dat iseen heel technisch verhaal waar ik ook niks van snap. Maar dan heb je het over mensen die hun cd-speler van €500 tunen (ja, net als een dump-valve in je Subaru WRX'je) voor weet ik hoeveel euro. Ieder z'n ding, maar daar ga ik niet aan mee doen. Heb meer hobbys... :)
     
  3. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben een paar inches groter geworden! :D

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Hele strakke aanbieding bij Correct heeft me niet echt lang doen twijfelen.
    Ik wilde zoals jullie misschien al wiste wat meer druk in huis hebben, en de Tannoy liet zich heeel af en toe op de even horen, dus ik was snel verkocht van deze 12 incher. Snel wat tests en reviews gezocht en gelezen, en dit bleek toch wel een hele strakke sub te zijn. Wel echt een HT sub, want niet zo heel muziekaal, maar dat is ook echt niet waar ik op focus.

    Net heel even getest en ik vind het nu al geweldig. Als ik van de Tannoy al tikken kreeg, dan kan ik dit meer vergelijken als een tapdansende olifant op mn maag :eek: :+

    Dus, als iemand interresse heeft in een echt hele goede sub, de Tannoy TS8, die ook nog is gruwelijk mooi is (mooier dan die Klipsch die ik nu heb iig :9), dan is de PM knop dichtbij. HIER nog een piccie ervan.
     
    Laatst bewerkt: 2 jun 2007
  4. Sjoerd89

    Sjoerd89 Active Member

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    0
    Er zit écht veel verschil tussen je CD's op een CD-speler afspelen of op een DVD-speler die ook CD's slikt. Ik ben ermee opgegroeid want mijn oom koopt CD-spelers van een paar duizend euro en ik kan je verzekeren dat het echt de overweging waard is om een stand-alone CD-speler erbij te kopen...Tenminste, als je een beetje fatsoenlijke versterker + speakers hebt.

    Je moet maar zo redeneren: wat de CD-speler niet doorgeeft kunnen de speakers en versterkern ook niet te gehoor brengen...

    Ziet er netjes uit Dynamike, wat heeft het moeten kosten :D
     
    Laatst bewerkt: 2 jun 2007
  5. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Je blijft een kleintje hebben Mike :+

    Mooi ding, stieken eens kijken of het ook wat voor mij is.

    Spreek je,

    sjoerd
     
  6. II Gamer II

    II Gamer II ?! Hmmm ... !?

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    0
    De verkoop van mijn luidsprekers moet ik helaas even uitstellen, wegens mijn vrouwtje, deze vond dat er tijd werd voor een nieuw tv dus na wat testen als vergeleken werdt er uitendelijk deze:

    http://www.panasonic.nl/Products_Info.asp?M=3924|607|602|601|4|1

    @Mike

    Veel Plezier met de nieuwe subwoofer !!!
     
    Laatst bewerkt: 4 jun 2007
  7. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    @mike: _O_. Ik twijfelde tussen die en de MJ. Uiteindelijk toch maar voor de MJ gegaan. Leuk dat jij de andere keuze maakt. Veel plezier ermee!

    Jij had toch de Reference 1 besteld?
     
  8. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    @ Mike:

    1. Dat is zeker een dikke subwoofer! :thumbs:
    2. Jij kunt ook nooit eens een duidelijke foto maken hè? :+
     
  9. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Hele mooie sub dynamike! Tijd voor een korte review? O-):D Heel veel plezier ermee!
     
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Maak meteen een paar goede foto's rond het huis.
    Dan weet ik wat me te wachten staat , als ik 's nachts een keer langs kom :+
     
  11. bl0kkie

    bl0kkie pwn4tsj p0rk !

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    6
    Iemand antwoord op de vraag n.a.v. mijn verhaal?

    De versterker heeft 8ohm en de speakers 4ohm. gaat dit een probleem worden ?
     
  12. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Leuke sub mike. Wat een verschil qua groote met je oude sub :)

    Welk model is het precies en wat heeft Correct je er voor laten betalen?
    (Als ik mag vragen)

    Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, maar kan je dit niet veranderen in een menu van de reciever? Misschien even zoeken in een online-handleiding van de reciever waarin je bent geintresseert of even googlen natuurlijk!
     
    Laatst bewerkt: 3 jun 2007
  13. II Gamer II

    II Gamer II ?! Hmmm ... !?

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet welke versterker je hebt maar als het om de HK 3380 versterker gaat die je eventuel wilt kopen dan is de luidspreker met de impedantie van 4ohm zo te zien geen probleem:

    80 Watts per channel, 20Hz – 20kHz @ <0.07% THD, both channels driven into 8 ohms
    100 Watts per channel, 20Hz – 20kHz @ <0.2% THD, both channels driven into 4 ohms
     
    Laatst bewerkt: 3 jun 2007
  14. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Thanks everyone :)

    De bas nu is echt madness. Ik ga een beetje twijfelen aan de structurele integriteit van het huis als ik hier film mee kijk. Ik heb tot nu toe alleen nog wat stukjes film gekeken die ik mij kon herinneren dat de TS8 er net wat moeite mee had, maar dat is nu natuurlijk over, op welk volume dan ook. Het is gewoon zo kick als je het echt voelt n je buik. Dat is ook precies wat ik zocht, dat gevoel als je naast een Amerikaan met een ronkende V8 staat. Dát gevoel in buik, maar dan op de bank :)
    Vanavond of binnenkort zeker nog is Resident Evil kijken oid, een film die wel berucht is om zijn LFE. Ik ben benieuwd.

    Jup, ik zou ook niet weten wat ik had gedaan als de MJ voor mij in handbereik was.

    Sjoerd is genaaid door yorkie met de MJ :x =(

    Ja, het verschil in grootte is echt enorm :) Hij pastte ook echt niet op de plek van de oude sub. Maar desondanks levert de kleine TS8 ook echt een bas boven zijn maat hoor :eek:_O_

    De Klipsch RW12 die ik nu heb heeft een adviesprijs van €899,- , en was bij de Correct in de aanbieding voor €349,- :) Dit tesamen met de verkoop van mijn oude Tannoy, is het een hele aardige upgrade voor niet te veel geld.
     
  15. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja? Vertel verder...
     
  16. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Mike, als je op vakantie gaat wil ik je sub wel even voor je bewaren hoor. Geen enkel probleem.

    Mijn planning om de HT qua sound af te maken is alsvolgt:
    1: 2x B&W 601 S3 als rears
    2: 1x LCR60 als center
    3: SVS, Velodyne, MJ subwoofer (maar net wat ik op dat moment 2e hands kan krijgen).

    Dinsdag = salaris dus dan ga ik actief op zoek naar de 601's.
     
    Laatst bewerkt: 3 jun 2007
  17. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    @Dynamike: Super mooie prijs zeg. Doet Correct zoiezo wel vaker van die topprijsjes plotseling:). Is die overigens nieuw of heb je nu een demo model?

    Je lijstje geld voor mij zo goed als hetzelfde*) Als het goed is heb ik nu wel een deal met iemand op het HTforum voor 2 601's in de kleur calvados. Ontzettend moeilijk om die 2e hands te vinden en ik zoek dan al letterlijk 3 weken achter elkaar ofzo...:{ Ben erg blij dat ik nu iets gevonden heb en dat ik ze waarschijnlijk kan kopen voor €250 inc. verzending, die gozer woont namelijk 300 KM van mij vandaan8) Hopen dat die allemaal doorgaat want ik wil namelijk wel langzamerhand uitbreiden naar surround. Ben ook al langzamerhand op zoek naar een sub van SVS of MJ. Heb ook intresse in REL. Moet denk ik nog een keer goed zoeken en gaan luisteren ergens en als er een keertje iets leuks 2e hands te krijgen is koop ik het wel.

    Helaas is mijn reciever nu wel al een week verrot. Ik krijg zoiezo een nieuwe maar dat duurt weer best lang. Ik hoop op zaterdag.
     
  18. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Mooie hobby eh :D Had die 601's ook op het forum gezien en voor mij was het ook veels te ver weg. Dus wacht ik liever tot ze wat dichter in de buurt te koop zijn. Maar ben benieuwd of het gaat lukken!

    Wat is er trouwens met je Marantz gebeurd, heb dat eventjes gemist :eek:.
     
  19. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    De linker front speaker uitgang was plotseling defect, oid. Heb nog gekloot met speakerkabels of die niet kapot waren maar was echt de reciever. De zelfde dag nog even terug gereden naar Rotterdam en de man in de winkel zei dat ik weer een nieuwe zou krijgen. Helaas hadden ze die weer niet op voorraad in de zwarte kleur.
     
  20. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Wat een gedoe om een werkende versterker te krijgen zeg =( Volgende keer 2e hands? :+
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina