1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 10]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dynamike, 2 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Pim, ik blijf bij mijn eigen mening. Ik zou gaan voor een center en achterspeakers omdat zo'n grote sub overkill is voor in je kamer. Zoieso doen die center en back speakers meer met je geluid dan alleen een sub. Denk dat je qua geld wat je eraan kwijt bent beter kunt kiezen voor een center en surrounds. Maar goed, je bent eigenwijs :p.

    MVG Marc
     
  2. II Gamer II

    II Gamer II ?! Hmmm ... !?

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    0
    Als het kan koop een aparte kabel voor je sub, als goed is is deze actief, de sateliten aan de reciever aansluiten en via ''Small'' instelling aansturen.

    Succes !!!
     
  3. II Gamer II

    II Gamer II ?! Hmmm ... !?

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben met je eens, als zijn kamer ''klein'' is dan heeft hij straks te veel laag en het klinkt te boomerig als wollig met een subwoofer.
     
  4. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Hij heeft geen kleine kamer opzich, maar de sub die in zijn hoofd zit is te groot, waardoor het een beetje TE wordt. Surrounds en center zijn denk ik leuker, omdat je er meer aan hebt.
     
  5. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Bedankt iedereen voor 't advies. Ik heb besloten eerst een center en achterspeakers te gaan kopen. Dan zie ik tegen de tijd dat het budget voor de sub er is wel weer welke dat moet gaan worden want misschien is het inderdaad wel een overkill (die ik in gedachte heb) maar ik ben nog steeds van mening dat zonder een goede sub de bios ervaring niet aanwezig is.

    Wil de 601's als rears en de LCR 60 om te beginnen als center. Als er dan ooit weer geld is komt er dan een LCR 600 en gaat de LCR 60 als de 6.1 speaker dienen.

    Dus Gamer, laat het even horen als je besluit je 601's los te verkopen.
     
    Laatst bewerkt: 28 mei 2007
  6. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983

    Dat leek me al het beste. Kabeltjes zijn wel aardig prijzig zie ik.....morgen maar eens goed op zoek!
     
  7. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Ah, ik wil ook voor die speakers gaan. Eigenlijk zoek ik nog iets 2e hands ofzo maar er is maar weinig te vinden.
     
  8. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    ik neem aan dat je het ht-forum kent? :)
     
  9. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Op de markt van het HTforum staan niet veel B&W speakers uit de 600 serie. Dan vooral in de kleur calvados. Onmogelijk om iets te vinden zo'n beetje. Ik check diverse sites elke dag.
     
  10. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Maakt mij zelf niet uit welke kleur. Laat het speaker doek er op zitten dus ze zijn toch zwart van voor. Rearspeakers zie je toch amper en ja center is t beetje jammer maarja.
     
  11. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarschijnlijk koop ik 2 DM600s3's voor €260. Normaal kosten ze €340. Ze zijn nog helemaal nieuw dus. Het zijn hele kleine speakers en ze gaan alleen gebruikt worden als surround. Is dit aan te raden? Heb het geheel nooit beluisterd met 600 surround speakers dus.
     
  12. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik heb geloof ik zelf de antieke versie van die boxen.De B&W DM110. Echter dat zijn behoorlijke beesten en die verschillen echt te veel.

    Gisteren de jbl boxen afgesteld met een dB-meter en de sub provesorisch aangesloten met een flut-kabel. Ws ga ik een monstercable importeren vanaf de amerikaanse ebay. Die dingen kosten daar slechts luttele dollars!
     
  13. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
  14. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt Marx. Ik ga die gozer even PM-en met vragen :)

    Maar wat denken jullie? Beter 2 DM601s3's of 2 DM600s3's? Er zit eigenlijk maar een klein prijsverschil in dus daarom hoef ik het niet te doen. Qua audiokwaliteit zullen de 601's een stuk beter zijn.

    -------------------------------------------------------------------------------------------

    EDIT: net contact gehad met die gozer van die speakers, hij had de serie niet meer maar wel de nieuwere 685's. Heb afgehaakt en zoek gewoon nog even verder :mad:
     
    Laatst bewerkt: 29 mei 2007
  15. II Gamer II

    II Gamer II ?! Hmmm ... !?

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    0
    Denk eerst na welke center luidspreker je van plan bent te gaan kopen, uit de geluids technisch inzicht en verschillende info's bouw je de home cinema vanuit je centrum kanal.
    De LCR60s3 klinkt goed in combinatie met de DM600s3 en de LCR600s3 doet zijn werk beter met de DM601s3.
     
  16. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Center luidspreker word waarschijnlijk de LCR60. Ik vind namelijk de LCR600 net iets te duur.

    Ik ga denk ik dan eerst maar zoeken voor een center luidspreker, wie weet vind ik een leuke LCR600 voor een leuke prijs :) Dan kan ik nog kiezen welke surround luidsprekers ik kies.
     
  17. bl0kkie

    bl0kkie pwn4tsj p0rk !

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    6
    Hallo !

    Tijdje geleden dat ik hier ben geweest (ben nog van een van de eerste delen van dit topique).

    Ik heb onlangs een LCD tv gekocht (voor de geïnteresseerden een Samsung LE23R32, oud modelletje, ik weet, maar voor leuke prijs). En Ik kwam erachter dat de dvdspeler van de xbox toch echt slecht is (goh).

    Het idee om een leuke stereo set aan te schaffen stond al een tijdje, maar ik ben nu over, en wil binnen 2 á 3 maanden alles hebben staan, en dan wil ook meteen van die rampenspeler van die xbox af (sterker nog, van mijn xbox wil ik ook af 8))..

    Nou denken jullie natuurlijk: "waarom stereo en geen mooie surround set". Dat is omdat ik mijn simpele Creative setje goed genoeg vind voor films, en ik liever naar een goede audio-cd luister (genres: rap, hip-hop, elektro, lounge, club-muziek, en zo nu en dan een rockert).

    Ik zit alleen met de vraag of dit alles wat ik bedacht heb gaat werken op manier dat ik hoop. let wel ! Het gaat hierbij om een slaapkamer van pakweg 4,5 * 4,5. Volgend jaar ga ik op kamers, dus dan zal het ook niet veel groter worden. Wanneer ik klaar ben met mijn opleiding en de middelen krijg om op dit vlak te investeren zal dit setje natuurlijk vervangen worden.

    Het idee:

    Ik heb momenteel:

    - televisie met HDMI ingang en 2 keer scart en component natuurlijk.

    [​IMG]

    - Creative D5500: voor de surround. Deze heeft een (stereo) analoge ingang een coaxiale digitale en een optische ingang.

    [​IMG]

    - Digitale tv ontvanger Samsung DCB-B270R.

    [​IMG]


    Op dit moment heb ik de digitale ontvanger met optische kabel verbonden op de surround set, en als ik een dvd kijk of game op mijn xbox verwissel ik deze en sluit ik die aan op de Advanced scart-kabel.

    Wat ik aan wil schaffen:

    DVD speler: Denon 1930.
    Een dvd speler die gebruik maakt van upscalen waardoor het beeld er beter uit gaat zien dan een normale dvd speler. De cd speler in deze speler speelt SACD en ook AUDIO-DVD's af. Ook ondersteund de dvd-speler elke cd/dvd/rw variant die er is. Super makkelijk dus voor gekochte waren van het internet (:x).

    De dvd speler heeft een coaxiale uitgang en eentje voor de HDMI, tevens zit er een analoge uitgang op natuurlijk voor het stereo geluid.

    [​IMG]


    Receiver/versterker:

    Harman Kardon 3380

    Een (eenvoudige) stereo versterker waar je veel goede dingen over leest. De prijs is (vergeleken met veel audio spul) erg laag maar de verhouding met kwaliteit is erg goed. Heeft een output van max 2 * 80watt wat genoeg is om veel speakers goed aan te kunnen sturen. Beschikt over een radio tuner waardoor ik ook mijn favoriete radiozenders kan gaan beluisteren.

    Specs:
    http://www.harmankardon.com/specifi...uage=ENG&cat=REC&ser=&prod=HK3380/230&sType=C

    [​IMG]

    De Speakers:

    Blueroom - Minipod
    Op dit vlak ben ik uit gegaan van een goed geluid, mooi design, handig formaat (boekenplankies). Deze boxen staan al enige tijd te pronken bij menig Bijenkorf Chill-Out afdeling en elke keer was ik weer verbaasd over deze speakers. Het geluid is mooi helder en warm, en zat ook genoeg bas in (van wat ik destijds heb gehoord). Het design vind ik zelf erg geslaagd en ook dat het feit dat ze oorspronkelijk van Bowers & Wilkens zijn geeft mij enig vertrouwen op het kwaliteitsvlak.

    [​IMG]

    Specs:

    Shape:
    2 way reflex, abs cabinet.
    Applications:
    stereo arrangement, AV, 5.1, multi media and web, near field monitoring for studios.
    Frequency:
    minus 6db at 55hz and 25khz.
    Sensitivity:
    90db spl (1w @ 1m) 4 ohm.
    Sound:
    compatible with amplifiers from 10w - 100w output.
    Drive units:
    one 5” long throw bass/midrange feat. Kevlar piston
    And 25mm (1”) dia free-mounted high frequency.
    Weight:
    2.3 kg (5.5lbs) without sputnik spikes and packing.
    Dimensions:
    Width: 210mm.
    Height: 340mm, 440mm with sputnik spikes.
    Depth: 200mm.


    De uitwerking

    Als eerste zal de dvd speler komen, deze hoop ik halverwege juni al in huis te hebben. De Receiver en boxen hoop ik de maand erop aan te kunnen schaffen (moet ook nog op vakantie). De totaalprijs mag van mij maximaal €1100/1200 zijn.

    Mijn idee voor het aansluiten is het volgende:

    Beeld apparaat naar TV:
    Digitale tv ---> scart kabel (Prowire 0,75M platte scart heb ik al)
    DVD ---> HDMI

    Geluid Surround/Film:
    Digitale tv ---> optische kabel ---> surround setje
    Denon 1930 ---> coaxiale kabel ---> surround setje

    Geluid stereo:
    Denon 1930 --> HK 3380 ---> Minipods.

    In mijn ogen moet dit mogelijk zijn gezien de aansluitingen die ik heb.

    Ik vraag me alleen af of jullie betere alternatieven hebben, ik sta voor alles open, mits binnen (financiële) grenzen. Een dvd/cd combi vind ik toch wel het prettigst, ook gezien de goede recensies over de Denon 1930.

    Groetjes ! _0/

    Ik zal nauw op dit topic letten, dus heb je een vraag ofzo, stel deze gerust, ik zal ervoor zorgen deze binnen 24h beantwoord te hebben !
     
  18. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Wanneer ik klaar ben met mijn opleiding en de middelen krijg om op dit vlak te investeren zal dit setje natuurlijk vervangen worden.

    Je zegt dus dat je waarschijnlijk toch het één en ander nog wilt gaan verbeteren. Kan je dan niet meteen voor een surround reciever gaan? Ze zijn niet altijd veel duurder, maar uitbreidingsmogelijkheden heb je dan wel.

    Heb je trouwens ook al eens naar andere speakers van B&W gekeken? Ik weet dat de Podspeakers erg goed klinken maar zelf vind ik de 600 serie nog wel iets beter klinken. Heb je al een beetje geluisterd met de HK reciever i.c.m. de speakers die je in gedachten had?

    Wie weet kan je ook voor een leuke subwoofer kijken. :) Voegt soms veel toe aan muziek.

    Geven de podspeakers eigenlijk goed laag? Anders is een sub misschien helemaal aan te raden.


    PS: Kijk zo hoort het, teminste een post waarin iets staat van blokkie! Niet zo'n achterlijke post als in de startpost staat beschreven :)
    _O__O_
     
    Laatst bewerkt: 30 mei 2007
  19. madison

    madison madison

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Blokkie

    Je versterker keuze is iig een goeie voor de door jouw aangegeven genres!! De HK is behoorlijk snel en agressief wat erg positief uit kan pakken icm jouw muziek smaak. Dvd speler is ook een hele goede keuze!! qua beeld dan.. geluid zal ie ook best z'n mannetje staan maar een cd speler van 100 euro speelt hem er waarschijnlijk uit.. echt een wereld van verschil. kijk eens op marktplaats voor een nette sony cd speler uit de ES serie, zijn vaak goed betaalbaar en matcht lekker met HK!! speakers ben ik zelf niet zo kapot van, maar het gaat erom hoe jij het vind klinken!! Mijn advies: veeeeeeeeel luisteren!!
     
  20. bl0kkie

    bl0kkie pwn4tsj p0rk !

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    6
    Bedankt voor jullie (veelal positieve) reacties !

    @gompy:
    Om eerlijk te zijn heb ik naar dit alles nog niet geluisterd, het is natuurlijk ook lastig om een winkel te vinden waar je alles kunt vinden om als set te luisteren.

    Ik vind de andere speakers van B&W nogal saai, het hippe design van de Minipods vind ik juist tof, en toen ik ze hoorde spelen klonken ze ook gaaf.

    Het laag van deze speakers is niet de sterkste kant (zie ook frequency 55hz - 25khz). 55hz is niet veel voor muziek als rap & hip-hop. Over de toevoeging van een evt. sub heb ik ook zeker nagedacht. Maar het geld is daar gewoon niet voor op dit moment (en ook niet over 2 maanden). Imo moet een sub ook niet nodig zijn voor een set, misschien voor surround wel, maar niet voor stereo. Je krijgt snel dat het gaat overheersen.

    Waarom ik geen surround neem: Omdat ik tevreden ben over mijn Creative setje voor surround maar niet voor stereo. Ook heb je bij een goede surround set veel meer ruimte nodig dan dat ik op dit moment kan permiteren. Ook zal een studentenkamer lastiger in te richten zijn, en zit je ook met klank van de kamer.

    @madison:
    Zal het cd gedeelte echt zo slecht zijn van de 1930 ? Ik heb de keuze ook overwogen om een losse CD & dvd speler te kopen, maar het voordeel van een goede dvd speler is dat deze ook cd kan spelen. Wanneer je een goede cd speler koopt weet je iig zeker dat deze geen dvd's zal gaan afspelen.

    Geld speelt hierbij natuurlijk ook een rol, en ruimte.

    Ik zal zeker opzoek gaan naar een plek waar ik de HK samen met de Minipods kan gaan luisteren.

    Alles wat jullie posten kijk ik naar, dus doe gerust suggesties.
     
    Laatst bewerkt: 30 mei 2007
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina