1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wat ga je studeren?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Greate Pier, 31 mei 2006.

  1. king-steven

    king-steven Active Member

    Berichten:
    746
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb me vorig weekend ingeschreven voor bouwkunde,
    op de TU/e

    heb nog lang zitten twijfelen tussen delft en eindhoven, maar toch maar voor de TU/e gekozen, omdat ze op de TU/e het eerste jaar een technischere basis geven, terwijl je in Delft direct in het eerste jaar, veel meer bezig bent met de creatieve kant, en daardoor (naar mijn idee) een wat mindere technische basis hebt...

    Hoop dat het inderdaad zo leuk gaat worden, als ik verwacht, want heb er totaal geen zin in, om er straks achter te komen dat het toch niet helemaal is wat ik zoek.
     
  2. Roerbakmie

    Roerbakmie .....

    Berichten:
    602
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik moet morgen op intake gesprek komen maar het is al zo goed als zeker dat ik ben aangenomen!

    @ Lexiuz: Laat je niet te veel beinvloeden door mensen van buiten (of binnen) je familie gewoon kiezen wat jou het leukst lijkt!
     
  3. Lexiuz

    Lexiuz ...---...

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, dat is juist het moeilijke ik vind bijna alles wel leuk *behalve Wiskunde enzo*. Maja eerst maar eens zien mn examens te halen met deze punten en dan zien we wel weer verder. Maja ik ben nog steeds gecharmeerd van American Studies maar dat is dan weer een Universitaire studie en dan moet ik eerst nog ergens mn P gaan halen maar geen idee bij welke studie.

    Anders wordt het waarschijnlijk toch maar Sportmarketing en management.
     
  4. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Eindhoven is ook een betere universiteit dan Delft. Delft heeft slechts een betere naam.
    Vanaf september zal ik daar ook op de campus rondlopen. Niet bij bouwkunde though, maar bij elektrotechniek. Daar hoop ik toch ook echt van dat het me bevalt, want ik hoor vaak dat het heel zwaar is en er vooral echte studiebollen zitten.
     
  5. king-steven

    king-steven Active Member

    Berichten:
    746
    Leuk Bevonden:
    0
    betere universiteit, tsja is maar net hoe je het bekijkt :+ volgens delft namelijk niet (goh...).
    maar heb er wel vertrouwen in, van wat ik heb gezien op meeloopdagen etc. zag het er allemaal goed uit, dus zal wel goed komen...
    Die studiebollen heb ik dan weer even gemist (ja... ben ook bij elektrotechniek gaan kijken)
     
  6. Vigil

    Vigil Active Member

    Berichten:
    2.080
    Leuk Bevonden:
    18
    Pfoe, ik weet het echt nog niet. Moet eerst maar zien te slagen dit jaar. De opleidingen waar ik aan denk zijn de volgende:

    Op universitair geblaat:

    -Sociale Geografie en Planologie

    Verder een aantal op HBO niveau:

    -Human Logistics
    -Vrijetijdsmanagement <en het verschil hiermee met Human Logistics? Lijken erg op elkaar>
    -Journalistiek <Met het doel de muziekjournalistiek op te gaan>
    -Media, Informtie, Communicatie <Met het doel de muziekjournalistiek op te gaan>

    Iemand die mij de verschillen tussen vrijetijdsmanagement/Human logistics kan uitleggen en iemand die kan vertellen welke opleiding <Journalistiek of Media, Informatie, Communicatie> het meest geschikt is voor de muziekjournalistiek?
     
  7. Mezzla

    Mezzla Times Like These

    Berichten:
    562
    Leuk Bevonden:
    0
    Yes hierzo. (late reactie though, sorries)

    Maar ja, heb het begin van dit collegejaar bestuurskunde gestudeerd aan de Universiteit van Tilburg, ergens in januari besloot ik te stoppen.. Nou moet ik zeggen dat ik echt geen flauw idee had welke vervolgopleiding ik moest kiezen. Zodoende vrolijk wat gaan orienteren, uni's bezoeken, studiebeurs etc.. Hoe mijn keuze uiteindelijk bij bestuurskunde terecht is gekomen is me zelf ook niet helemaal duidelijk meer, maar ik weet wel dat het een foute keuze voor me was..

    Maargoed, over Bestuurskunde. In het geval van de Universiteit van Tilburg gaat er een behoorlijke selectieprocedure aan vooraf. Zo moest ik op een selectiedag onder andere een essay schrijven (politiek onderwerp), discussie voeren en uiteindelijk nog een psychologische test afleggen. Naar aanleiding hiervan kreeg ik een positief (of negatief ofc.) advies waarop ik nog eens een sollicitatiegesprek aan zou gaan. Het kwam neer op gemotiveerd ouwehoeren dat het je een zeer interessante opleiding lijkt en voila, je bent binnen..

    Qua inhoud studeer je over de wetenschappen van het openbaar bestuur. Dus bereid je voor op een hoop droge theorie over het dagelijks bestuur in ons land, en de gehele beleidsvorming erachter. Ook kreeg ik vakken als rechten, politicologie en sociologie.

    Qua lesvorm volg je uiteraard veel colleges maar kom je ook vaak in projectgroepen, waarmee je in de praktijk bijvoorbeeld op zoek gaat naar 'de kloof tussen beleid en uitvoering'.

    Naja toch valt bestuurskunde best aan te raden. Mocht je de opleiding afronden kun je in principe overal terecht, aangezien je toch een deel organisatiewetenschappen mee zal krijgen tijdens de studie.

    Maargoed, ik heb slechts een incompleet beeld van de studie aangezien ik er maar een half jaar mee bezig ben geweest. Het valt echter wel duidelijk op welke soort studenten aan bestuurskunde beginnen, en daar moet je maar net mee op kunnen schieten.

    Hoop dat je hier iets mee kunt, succes met je keuze iig :)

    /edit: 'k zie dat je ondertussen andere opleidingen in gedachte hebt, maar misschien dat je (of iemand anders) toch nog iets aan m'n verhaal hebt.. ;)
     
    Laatst bewerkt: 8 mei 2007
  8. manolo ribera

    manolo ribera Goedendag

    Berichten:
    336
    Leuk Bevonden:
    0
    fiscaal recht in TIlburg
     
  9. Tediz

    Tediz pendejo

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit nog een beetje te twijfelen tussen geschiedenis en Engels. Ja, lekker laat, ik weet het. :-/
     
  10. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    Meelopen, dan :)
    Van Geschiedenis in Utrecht weet ik dat t hele aardige mensen zijn, en dat de studie leuk maar redelijk zwaar is. Van Engels in Utrecht weet ik nog minder, maar bij beiden moet je gewoon even contact opnemen met de studiecoördinator en dan zoekt die wel een student uit waarmee je mee kan lopen voor een dag. Volgens mij zijn ze nu bezig met de Bijbel en Mythologie bij geschiedenis, dit blok. :)

    Andere steden heb ik geen verstand van.
     
  11. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139

    Inmiddels definitief aangenomen\o/
     
  12. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    gefeliciteerd ;)

    heb me van de week ingeschreven voor Bedrijfswetenschappen aan de VU

    :)
     
  13. bl0kkie

    bl0kkie pwn4tsj p0rk !

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    6
    ik heb me ingeschreven voor Fysiotherapie in groningen, hopelijk kom ik door de loting heen ! :)
     
  14. GameHero NL

    GameHero NL Guest

    Ik dacht eerst aan Planologie maar mijn Neef heeft de Universiteit gedaan met als Sector Planologie, en daar is nauwelijks werk in te vinden voor iemand met havo, hij heeft dan wel een baan door de hoogste vooropleiding voor Planologie, dus ik moet nog steeds iets kiezen:mad:
     
  15. Ruttyx

    Ruttyx Oh inverted world

    Berichten:
    2.830
    Leuk Bevonden:
    5
    Lachen dat erg zoveel mensen hier dat willen/misschien willen gaan doen.

    Ik zelf heb met ingeschreven voor Universiteit Utrecht, Sociale Geografie & Planologie.

    @Blanqua: aan welke stad zat je te denken?
     
  16. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    Mogelijk wissel ik dit jaar naar Wijsbegeerte (Universiteit Utrecht).
     
  17. Iris

    Iris psn: Irisistible

    Berichten:
    209
    Leuk Bevonden:
    56
    Dat ging Volkoren toch ook doen?
     
  18. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    Geschiedenis? Engels? Niet dat ik weet. Vorig jaar Integrale Beveiligingskunde maar nu niet meer oid :/
     
  19. Darkon 83

    Darkon 83 Active Member

    Berichten:
    1.662
    Leuk Bevonden:
    0
    Commerciele Economie =)
     
  20. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Egt mun halve klas gaat dat doen :9 Ga zelf naar de PABO.
     

Deel Deze Pagina