1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Muziek] Metal algemeen [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 2 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boogiemaster

    Boogiemaster Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Je heb wel gelijk dat de bas het ondergeschoven kindje is. Vaak hoor je ook van beginnende bands: heb je een bassist nodig? O-) Als je een goede bassist heb kan je er wel leuke dingen meedoen. Wat ik vet vind, is dat er stukjes tussen komen met alleen bas en drums, je merkt dan dat de bas een belangrijk onderdeel is maar het wordt altijd overstemt door de gitaar ( is ook wel logisch). Nu we toch over Metallica bezig zijn, dan vind ik dat stuk van Holier than thou at 3.10 echt strak. Daarom bas omhoog :cool:
     
  2. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Precies ja, goede bassisten. Je hoort het over het algemeen bij bands die (wat) technischer en/of progressiever zijn dan de meeste andere bands, veel in de prog wereld en ook bv Opeth. Gelukkig zijn er ook de nodige Death Metal bands (oa Cannibal Corpse heeft 1 van de beste bassisten in dat genre) die er wat aandacht aan besteden, maar over het algemeen genomen doet de bas wat de gitaren doen maar dan niet hoorbaar. Men gebruikt het altijd als geluidsopvulling (zonder bas klinkt het net iets minder vet), maar het zou veel beter gebruikt kunnen worden als aanvulling. Misschien komt het omdat de meeste mensen toch liever in de picture staan en gitaar leren spelen dan dat ze gaan bassen.
     
  3. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Je hebt zeker een bassist nodig. Maarja veel mensen kunnen niet echt de bas onderscheiden van de gitaar als ze muziek luisteren. Komt bij dat bassisten schaars zijn. Ik wist er zelf pas na 2 maanden eentje te vinden (bij toeval).

    Maar die gast is goed hoor. Heeft ook gewoon een 6-snarige basgitaar. Gewoon te vet_O_
     
  4. Boogiemaster

    Boogiemaster Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, geen goede zaak dat dit topic gekicked moet worden O-).
    Ik had laatst 3 nummers van At the Gates gedownload onderandere: The Swarm, under a serpent sun, World of lies. Ik vond alleen the swarm redelijk goed. Mijn vraag is kennen julllie goeie albums/nummers van hun.
     
  5. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
  6. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Nieuwe mini-album van norther klinkt best wel fijn :) no way back.
     
  7. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    hehe, alle melodische death als Norther, Children of Bodom, In Flames etc etc heeft hun sound aan At The Gates te danken. Het album wat de meesten het beste zullen vinden is Slaughter of the Soul (bv nr Blinded by Fear eens checken), ik vind zelf Terminal Spirit Disease ietsje beter. Hun 2 albums ervoor (the Red in the Sky is Ours en With Fear I Kiss the Burning Darkness) zijn ook geweldig, maar daar zou ik pas in een later stadium eens naar gaan luisteren.

    At the Gates heeft met Slaughter of the Soul overigens bewust de stekker uit de band getrokken, ze dachten het album niet meer te kunnen overtreffen en zijn uit elkaar gegaan in 1995. Groot deel van de band is overigens in The Haunted terecht gekomen, de zanger heeft overal tussen bands gezworven en de drummer is pas geleden uit Cradle of Filth gestapt. Ze worden volkomen terecht gezien als de band die de melodische zweedse death gevormd heeft, hoewel met Edge of Sanity ook wel eens vergeet. Ook uitermate aan te raden band, met name Purgatory Afterglow en Crimson!
     
    Laatst bewerkt: 7 mrt 2007
  8. Tediz

    Tediz pendejo

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je een band als Fleurety hoort, merk je hoe belangrijk en mooi een basgitaar kan zijn.
     
    Laatst bewerkt: 8 mrt 2007
  9. Boogiemaster

    Boogiemaster Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Whoo wat een info, thanx:). Ik heb me niet echt verdiept in At the gates, alhoewel ik vandaag toch albums heb gedownload. Ik vind ze toch minder dan In Flames bijvoorbeeld, het is gewoon iets te hard voor mij. Ik wist trouwens niet dat er bandleden van At the gates in The Haunted zaten. Ik luister soms naar The Haunted, dus dan weet ik dat ook weer.
    Als ik toch een album uit moest kiezen dan had ik ook voor Terminal spirit Decease gekozen, want de rest vond ik eigenlijk niet zo strak klinken. ken je misschien een band die qua stem ongeveer gelijk is aan In Flames en dan met het album Colony?
     
  10. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Lastig, ik ben na Colony eigenlijk een beetje afgehaakt dus de meeste bands met een vergelijkbare stijl ben ik niet echt mee bekend. Ik neem aan dat je Dark Tranquillity en Arch Enemy al kent? Ik heb even een globale blik op mijn cd lijst geworpen en misschien kan je de volgende bands/ albums eens beluisteren, hoewel lang niet alles even zeer van toepassing zal zijn (ik houd per slot van rekening meer van de brutere stijlen):

    Scar Symmetry- hebben 2 albums, beiden de moeite waard
    Dimension Zero- Penetration from the Lost World (in flames leden! wel iets ouder)
    Suidakra- Signs for the Fallen, Command to Charge, Caledonia (iets meer folk, maar zeer sterk in de melodische riffs)
    The Duskfall- alle 3 hun albums Frailty, Lifetime Supply of Guilt en Source

    Ook te overwegen:
    The Arcane Order, Callenish Circle, Detonation, Disarmonia Mundi, Mors Principium Est, Mercenary (zeker aan te raden!)

    Misschien niet echt vergelijkbaar, maar het is sowieso aan te raden eens wat te beluisteren van Edge of Sanity (purgatory afterglow, spectral sorrows, crimson) en zeker Opeth (bv Blackwater Park, Still Life, Ghost Reveries).
     
    Laatst bewerkt: 7 mrt 2007
  11. Tediz

    Tediz pendejo

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    http://www.myspace.com/vedbuensende

    Iemand hier een liefhebber van Ved Buens Ende? Echt hele vage muziek, maar wel supergoed als je van dit soort dingen houdt. Luister maar naar "I sang for the swans" op hun MySpace. Die baslijn na ongeveer 3:20 minuten is echt geweldig. :)
     
  12. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Graspop dit jaar wordt chill ikga dit jaar waarschijnlijk ook heen kome best wel chille bands.
     
  13. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb er wel een cd van, maar het heeft me nooit zo geboeid, vooral de zang trek ik niet zo best. Is wel al een poos geleden dat ik het beluisterd heb, ik zal het er nog wel eens ingooien want muzikaal klinkt het prima!

    Graspop was ik ook van plan heen te gaan (wordt dan de 6e keer achter elkaar), dingen als Atheist, Brutal Truth, Ozzy, Heaven & Hell, Cannibal Corpse, Amon Amarth wil ik zeker gaan zien
     
  14. Boogiemaster

    Boogiemaster Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok, allereerst sorry voor de late reactie. Ik heb de volgende dingen beluisterd: At the Gates, Arch Enemy, The Duskfall, Mercenary en Opeth. Ik heb Slaughter of Soul beter beluisterd en ik ben erachter gekomen dat het een sterk melodisch album is en daarom vind ik ze toch goed. Ik had wel is van Arch Enemy gehoord, maar ik kon verder geen nummers van hun, dus ik had maar wat uit geprobeerd. Ik heb My Apocalypse, end of the line en Stigmata beluiserd. Eigenlijk vind ik ze instrumentaal goed, maar ik vind de stem niet echt mooi op uitzondering van End of the line na, want die vind ik goed. The Duskfall vind ik instrumentaal en kwa stem ook minder, dus daar luister ik niet naar. Mercenary...ik vind ze zeer goed, dus daar zal ik vaker naar luisteren. Ik begrijp alleen niet waarom zij zo onbekend zijn.
    Ik had wel is eerder naar Opeth geluisterd, maar het is alleen niet mijn ding niet (depressief). De rustige nummers van Opeth vind ik wel het luisteren waard en Deliverance. Ik moet wel zeggen dat Opeth wel een uitstekende band is.
    Ik had nog op een site gezien dat Beyond Twilight ook wel een aanrader is, maar daar kon ik niks van horen.
    Kortom, bedankt voor tips
     
    Laatst bewerkt: 20 mrt 2007
  15. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Mooi dat er toch wat bands tussenzitten die je bevallen! Mercenary is op zich niet zo heel onbekend meer, met name hun laatste 2 albums hebben het behoorlijk goed gedaan.

    Beyond Twilight heb ik zelf een aantal CDs van, muzikaal zeker erg goed met vooral duistere keyboard-partijen. Is wel een Progressive Metal band, dus cleane zang met regelmatige uithalen. Je kan op de volgende site wel wat nrs horen trouwens:

    http://www.beyondtwilight.dk

    Dan by Download Area/ sound & clips

    k vind het wel vet in elk geval. Als je de zang op "Section X" goed vind moet je zeker ook de band Outworld uitproberen, zelfde zanger, net wat technischer. Sowieso als je heel technisch gitaar en keyboard spel wilt horen met super cleane zang moet je Symphony X eens uitproberen, met name het album "The Odyssey".
     
  16. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Luister de laatste tijd veel naar Morgoth - Cursed (Remasterd).
    Klinkt erg lekker. Doet me denken aan Obituary.
     
  17. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
  18. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Eigenlijk alles wel. Ik vind The Sound of Perseverance heel vet omdat ie lekker technisch is, maar albums als Symbolic en Individual Thought Patterns doen er eigenlijk niet voor onder. Human is ook geweldig, maar wat ik al zei, alles is goed!
     
  19. Panzer

    Panzer Seven deadly sins...

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Absoluut Symbolic, wereldalbum!
     
  20. Vigil

    Vigil Active Member

    Berichten:
    2.080
    Leuk Bevonden:
    18
    Heb sinds kort Lamb Of God ondekt, misschien wat laat, maar damn. Wat een gruwelijke muziek. Sacrament en Ashes Of The Wake staan vrijwel nonstop op hier :+.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina