1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 9]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 10 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Zou je voor €600,- een game pc kunnen hebben die o.a : Counter strike afspeelt en c&c Tiberium wars?
     
  2. bl0kkie

    bl0kkie pwn4tsj p0rk !

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    6
    Dat ligt er aan wat je wilt en wat je al hebt. heb je al een behuizing, dvd brander en harddisk. Dan moet dat best te doen zijn.

    dan kun je zeker weten Counter-Strike héél goed spelen. Tiberium wars wordt wat lastiger, maar je komt een heel eind. Spaar nog €200 en je hebt een top systeem ! :)
     
  3. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Maar wat is nou het verschil tussen een:
    Xeon Boxed, mPGA 3200 MHz 2048 kB 800 MHz voor 399,- of
    intel pent. 4 640 3200 MHz 2048 kb 800 MHz voor 79,- ?
     
  4. Majin

    Majin Bye bye~~

    Berichten:
    1.415
    Leuk Bevonden:
    0
    E4300 is beter om over te clocken en het is de 320mb versie van de 8800

    de Xeon laadt programma's enzo sneller, de core 2 duo is qua prijs en kwaliteit het beste koop deze tijd
     
    Laatst bewerkt: 11 mrt 2007
  5. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    tiberium wars is niet zwaar, CSS ook niet. 600,- voor puur een case lukt wel, als je al een case, harddisk en brander hebt zul je wss een 1950 pro kunnen nemen
     
  6. Rikvdknaap

    Rikvdknaap Active Member

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hier een ouden pentuim 3 staan. En ik wil een geforce 7600GS erin zetten. Kan dat?
     
  7. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.690
    Leuk Bevonden:
    569
    kan natuurlijk, maar ik denk dat je een slechte koeling, slechte voeding en dan nog intern geheugen. Je kan beter een nieuwe computer kopen ;)
     
  8. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    koeling --> dat ligt niet aan ze pentium 3.....
    voeding --> klopt
    intern geheugen --> klopt ook :+

    @ rik: je hebt een paar keuzes: of je koop een simpel upgrade setje voor 200 a 300 euro, dan heb je een nieuw moederboard en een nieuwe processor....als je al die 7600 GS hebt moet je weten of het PCI express of AGP is (zo te googlen is deze kaart in beide versies uitgebracht) dan kan je die kaart erin steken.....goed zoeken naar goedkoop reepje geheugen van 512 mb en je hebt een aardig pc'tje voor niet al te veel geld.

    Tja of je koopt meteen een nieuwe pc.....
     
  9. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Welke,want ik zie zo veel 1950 pro's op Alternate? Ik dacht zelf aan deze :http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=JAXS4D. Maar die kan geen vista draaien,of wel?
     
    Laatst bewerkt: 11 mrt 2007
  10. xboxgangsta

    xboxgangsta Reëel

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    2
    Die werkt wel met Vista. Het maakt trouwens ook niet uit welke 1950 pro je koopt, ze werken allemaal goed.
     
  11. ryan23

    ryan23 Spartan23R

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    1
    leuk kaartje, ik ben vanplan om de AGP versie er van te kopen.
    en natuurlijk kan die wel vista draaien! :+
     
  12. m_telkamp

    m_telkamp = ViPeR NL360

    Berichten:
    197
    Leuk Bevonden:
    0
    Mwa niet echt, de E4300 heeft 'maar' een 800MHz FSB, waar de E6300 toch 1066 doet.
    Dat maakt natuurlijk wel wat verschil.
    Beter over te klokken ligt puur aan mobo/cpu id. De E6300 kan ook heel ver ;)
     
  13. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik zat ook te denken welke ik zal nemen,maar die e6300 is 30 euro duurder dacht,maar kan je dat beter doen en bezuinigen op de hardeschijf of is die e4300 ook wel goed te doen?

    en zo had ik nog een vraag:welke kan ik beter nemen; De Asus P5B (Retail, sound, Gb-LAN, RAID, ATX) of de Asus P5B-E (Retail, FireWire, RAID, Gb-LAN, Sound, ATX) ??
     
    Laatst bewerkt: 11 mrt 2007
  14. m_telkamp

    m_telkamp = ViPeR NL360

    Berichten:
    197
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou voor de E6300 gaan, deze is merkbaar sneller door de hogere FSB en kan je ook, mits je dit wilt extreem overklokken, waardoor hij alsnog voor de E4300 blijft.
    Ik zou dan idd bezuinigen op hdd.
     
  15. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    True, de E6300 is iets beter dan de E4300. Maar €30 meer is ie niet waard, zeker niet als je niet gaat overclocken.

    Het is gewoon zo dat Intel de E4300 op de markt heeft gebracht om de plaats van de E6300 in te nemen. De E6300 wordt dan omgetoverd naar een E6320 welk 4MB cache heeft (tegenoven 2MB bij de E6300).
     
  16. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Dus zodra ik niet gaat overclocken is die 6300 het niet waard? Is overclocken lastig zoja dan begin ik er niet aan.
    Maar wat is een goed moederboord voor ongeveer 130-140 euro? Ryan wees me al Asus P5B-E aan,zal die goed genoeg werken?:9
     
    Laatst bewerkt: 11 mrt 2007
  17. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Als het prijsverschil tussen de E6300 en E4300 te groot is, zou ik de E4300 nemen (indien je niet gaat overclocken, ookal kan je met de 4300 ook al wat oc'en). Die €30 meer dat jij zei zou ik er niet aan geven, maar dat is mijn mening.

    De Asus P5B-E is een goed moederbord ;).

    Overclocken is niet lastig, je moet gewoon weten wat je doet.
     
  18. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmmm, me vriendin zit met een lawaierige koeler op haar amd sempron 3000. Weet iemand een redelijk koeler die stil is? Ik heb er verder niet zoveel verstand van... Overigens weet ik niet op welk socket de processor zit, am2 of 754. Maar kan met 90% zekerheid 754 zeggen.
     
  19. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Oke voor 775 heb ik het volgende gekozen:

    moederbord:Asus P5B-E
    Processor:Intel® Core™ 2 Duo E4300
    Geheugen: Kingston ValueRAM 1 GB DDR2-667 Kit
    kast:Thermaltake soprano
    Voeding:Voedingen tot 600 Watt - smart Power2.0 450W
    grafische kaart: ati pci-e radeon x1950 PRO

    Subtotaal: € 672,- mooi bedrag lijkt mij.

    cd/dvd speler heb ik wel,hdd kan ik wel eff regelen met iemand.
    goed genoeg of mis ik iets:9?

    Maar eff 1 ding, die processor is maar 1800 MHz dat is toch niet zo heel snel? Die pentium 4 zijn 3400 Mhz,bijvoorbeeld deze :http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=HPEI98 .
     
    Laatst bewerkt: 11 mrt 2007
  20. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Systeem ziet er goed uit :).

    Als je van plan bent er nog 1GB geheugen bij te steken in de nabije toekomst, misschien nu 1 latje van 1GB pakken ipv 2x512MB (niet dat het eigenlijk iets uitkomt bij die chipset op dat moederbord mja).

    De E4300 kan (veel) meer data per kloktik verwerken dan een gewone P4 en de architectuur is ook gewoon helemaal anders (en beter).
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina