1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

TFT scherm breedbeeld of normaal

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door verkoopman, 24 feb 2007.

  1. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Dat valt tegenwoordig hartstikke mee. Persoonlijk krijg ik verschrikkelijke hoofdpijn van een CRT, rotschermen.

    Heb zelf een 21" Widescreen, en ga echt nooooohooooit (8)) meer terug naar een normaal scherm. Ik heb ruimte op mijn bureaublad, kan makkelijk films kijken zonder zwarte randen, en met gamen heb ik ook eindelijk ruimte in mijn interface (WoW he ;))


    Conclusie: Widescreen \o/
     
  2. xboxgangsta

    xboxgangsta Reëel

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    2
    Je hebt tegenwoordig reactietijden van 2MS en daardoor geen ghosting en als je dode pixels hebt ruil je 'm toch gewoon in?

    Qua kleurechtheid wint een CRT nog wel, maar het zijn toch van die lompe bakbeesten!
     
  3. Brocade

    Brocade Active Member

    Berichten:
    1.072
    Leuk Bevonden:
    38
    Widescreen \o/ \o/

    Heb sinds kort een nieuwe pc en ook daarbij een 22" TFT widescreen monitor en ik ga nooit meer van mijn leven terug naar een normale monitor.

    Krijg geen last meer van mijn ogen na urenlang achter mijn monitor te zitten, heb nog nooit last gehad van de 5ms, widescreen resolutie rocked echt tijdens het gamen _O_ , WoW spelen is in 1 keer een hele andere beleving geworden op deze monitor.

    Nee, voor mij geen CRT meer \o/ , de verandering van CRT naar widescreen blijft 1 van mijn beste keuzes ooit gemaakt :thumbs: _O_
     
  4. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij de laatste reacties kan ik me enkel aansluiten. CRT, never nooit niet meer....sinds ik widescreen TFT gewend ben. Haarscherp beeld, superhoge reso, geen ghosting (S1nn3rz leeft denk ik nog met het idee dat de eerste TFT schermen vaak veel last hadden van trage reactietijden, dit is echter allang niet meer het geval), gewoon sublieme ervaring _O_
     
  5. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    Nee hoor, helemaal niet. Ik begrijp alleen niet waarom tft schermen bij voorbaat al op een voetstuk worden geplaatst.
    Vaak kun je schermen bij 1 dodo pixel niet inruilen, er moet een bepaald aantal defect zijn voordat je mag ruilen. Er zijn maar weinig fabrikanten die een 1 dode pixel garantie hebben.
    Ik heb zelf een aantal tft schermen gehad als 2e scherm, en heb hier nu een lcd staan (wat ook een tft is) voor mijn xbox, en toch blijf ik graag voor het normale computerwerk werken op mijn crt. Ik was van plan de 2407 van Dell te kopen, maar blijf lekker op deze werken puur omdat dat ook een scherm is die gewoon niet tegen deze monitor opkan.
     
  6. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Dode pixels hoeven geen probleem te zijn, ten eerste omdat ze tegenwoordig veel minder voorkomen en ten tweede omdat je bij de meeste winkels dode pixel garantie kunt krijgen voor een kleine bijbetaling. Als je dat niet doet omdat je die 50 euro extra liever in de kroeg spendeert....prima, maar ga dan achteraf niet zeiken als bij thuiskomst blijkt dat je een dode pixel hebt. Dus dat argument vind ik niet echt een contra-TFT-argument.
     
  7. JeePee

    JeePee Guest

    Widescreen FTW \o/

    Heb 1 dode pixel op m'n 940BW, maar weet je hoe klein zo'n pixel is 8) No way dat je die vanaf 30 cm afstand nog ziet :)
     
  8. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    Beetje krom dat je nog eens extra moet betalen omdat een scherm nieuw bij aflevering al gebreken zou kunnen vertonen. :emo:

    Die zie je wel degelijk, ik heb een 15 inch tft gehad die ook een dode pixel had. Zeker als je het weet blijf je het zien.
     
  9. xboxgangsta

    xboxgangsta Reëel

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    2
    Dat is ook alleen maar als je het scherm online koopt. Als je 'm in de winkel zou kopen en je vind een dode pixel, kan je 'm in 99% van de gevallen gewoon terugbrengen.
     
  10. Speedy NL

    Speedy NL Guess Who's Back ?

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou nee..

    ik heb een Packard Bell Maestro 19' en ik heb 1 dode pixel, en ik zie hem ook niet.. ben ik nu gek?

    Hou nou maar op met die betweterige houding van je, heb ondertussen genoeg gelezen dat je TFT's zo 1998 vindt.

    Ik denk persoonlijk toch dat jij nog ergens in 1998 leeft, want no way dat een CRT een TFT voorbijstreeft. misschien dat de eerste TFT t.o.v de CRT niets voorstelden, maar dat is nu totaal anders.

    Tegenwoordig worden er standaard bij elke pc die je zo in de winkel koopt een TFT meegeleverd i.p.v een CRT.

    elke winkel die je binnen loopt heeft gemiddeld 1 CRT staan tegenover 20 TFT's

    maar no-way dat ik ooit terug ga naar een CRT.. Groot, zwaar en krijg als ik naar een CRT kijk altijd koppijn. Plus het feit dat ik nu een bureau minder nodig heb
     
  11. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    dus omdat ik een andere mening heb dan jij neem ik een betweterige houding aan? :emo:
    MIJN mening is dat een crt nog steeds beter is dan een tft, en ikheb zoals ik al zei diverse tft schermen in mijn bezit gehad. Daarnaast heb ik zelfs mensen uitgenodigd om de schermen naast elkaar te zetten om te vergelijken.

    Winkels verkopen waar vraag naar is. TFT schermen zijn net als plasma schermen heel erg betaalbaar geworden, en ze hebben vaak een mooier design. Dat is wat de klant koopt, die kijken vaak niet eens naar beeldkwaliteiten. Maar laat ik maar ophouden, straks ben ik nog meer een betweter. _0/
     
  12. Speedy NL

    Speedy NL Guess Who's Back ?

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb respect voor je mening, maar naar mijn idee smijt je wat iedereen ook zegt dit direct aan de kant en ga je ervan uit dat je gelijk hebt.

    ik zeg niet dat ik gelijk heb, maar kom eens met echt goede argumenten (en dan bedoel ik echte feiten i.p.v ik vindt)

    En wat is er verkeerd aan om me aan iemand te irriteren? :'-( je bent oud en wijs genoeg dacht ik zo!

    en om op je laatste alinea te reageren: CRT is gewoon achterhaalde techniek, en er is te weinig vraag naar. veel mensen (lees: maar niet alle) kijken idd niet naar beeldkwaliteit, maar dat neemt niet weg dat een TFT over het algemeen veel rustiger beeld geeft wat als zeer prettig word ervaren.

    TFT's zijn er in zeer veel prijsklassen cq merken waardoor er onderling tussen de TFT's zeer veel verschil kan onstaan (geen Medion met een Liyama of Dell vergelijken etc). deze merken hebben ook geen CRT monitoren meer in hun jaarlijkse lineup.. waarom? de techniek is uitontwikkeld. TFT daarentegen word met ieder nieuw model alleen maar verfijnt. en met die doorontwikkeling zijn ze idd goedkoper geworden.

    en over dat klanten niet naar beeldkwaliteit kijken: ik heb zelf in een elektronicazaak gewerkt en de 1e vraag die 5 van de 10 klanten stelden was wat de beeldkwaliteit was. en dan zeg jij dat mensen daar geen scheet om geven? sommige juist wel!

    Gr _0/
     
  13. bl0kkie

    bl0kkie pwn4tsj p0rk !

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    6
    Mijn mening van CRT tegenover TFT. CRT zie je mensen op dit moment alleen nog gebruiken omdat het goedkoper is (zie bedrijven enzo) en omdat het beter gamed. Maar dan hebben we het over de game-top. IEdereen hier (enkelen misschien daar gelaten) die huis-tuin-en-keuken gamed zal geen baat hebben aan een CRT monitor. Het zijn grote lelijke bakken die op je bureau staan. Voor iets meer geld heb je een (vaak) mooi gedesigned, vlak en weinig ruimte innemend beeldscherm. Ook vind ik persoonlijk de kleuren op een TFT vaak mooier, maar dat is puur persoonlijk.

    De TFT heeft gewoon meer gebruikersgemakken t.o.v. de CRT:

    - Formaat
    - Gewicht
    - Design
    - kwaliteit (is erg gestegen, zie tft's met 2ms en 2000:1 contrastratio)
    - Prijs, ze zijn niet meer zo duur tegenwoordig.
    - Ook in breedbeeld mogelijk (fijn voor race games en film-freaks).
    - betere verstel mogelijkheden

    Doe d'r maar mee wat je wilt, maar ik heb het prima naar mijn zin met mijn Samsung Syncmaster 940BW :)
     
  14. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest


    Je zegt het zelf al, sommige mensen geven daar wel om, de meeste niet. die kijken naar design en hoe groot het ding is.
    Nogmaals, ik geef aan wat ik vind, en daarbij heb ik wel respect voor een ander zijn mening. Maar daar is een forum toch voor? Dat als je het niet eens bent eventueel in discussie kunt gaan? ;)
    Nou ja smaken verschillen, de een heeft liever een 22" tft ik heb liever mijn 22"crt.
     
  15. 3Kings

    3Kings pG Beta

    Berichten:
    1.349
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb laatst (eergisteren) een tft scherm gekocht met 2 kapotte pixels, dit blijken kapotte subpixels te zijn. bij paradigit waar ik het scherm heb gekocht krijg je pas een nieuwe bij 3 kapotte subpixels.

    Maar bij 1 pixel doet alleen de kleur groen het, zijn hier nou 2 subpixels kapot of valt dat onder 1 kapotte subpixel?

    Die andere is niet heel erg vervelend, die blijft blauw bij donkere kleuren, maar die knalgroene is dus erg vervelend bij bv het kijken van een film. ook al zit hij aan de zijkant.
     
  16. xboxgangsta

    xboxgangsta Reëel

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    2
    Je kan ook gebruik maken van de wet Koop op afstand oid. Dat betekent dat je 'm gewoon terug kan brengen binnen 7 dagen zonder een reden op te geven.
     
  17. Speedy NL

    Speedy NL Guess Who's Back ?

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry, Ik was een btje eh.. nevermind :+ soms kwam je ook een btje betweterig over (en extreem negatief over TFT's), maar drop it.. je hebt een punt idd.

    maar 22' CRT.. WTF daar heb je een kamer van 10 bij 10 voor nodig met die enorme bonk van een achterkant die dat ding met zich meedraagt 8)

    Lol :lol:
     
    Laatst bewerkt: 8 mrt 2007
  18. xboxgangsta

    xboxgangsta Reëel

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    2
    Het moet wel kamer zijn op de begane grond, anders houden de vloeren dat ding niet.:+
     
  19. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    Hahaha, hij is inderdaad wel erg groot, en dat is vind ik ook het enige nadeel er aan. Ik heb een hoekbureau dus hij staat precies in een hoek, dus dan valt het qua ruimte nog een beetje mee.
     

Deel Deze Pagina