1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wat ga je studeren?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Greate Pier, 31 mei 2006.

  1. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Zijn er XBW'ers die dit jaar ook naar de TU Eindhoven gaan? Ik ga er hoogstwaarschijnlijk Elektrotechniek studeren. Zo kan ik toch nog techniek met enigzins ontwerpen combineren. Ik heb echter geen denderende voorkennis van allerlei elektrische zaken, maar goed, dat zien we dan wel. O-) Het schijnt een zware studie te zijn, ai.
     
  2. Lexiuz

    Lexiuz ...---...

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb nog steeds geen idee wat ik wil gaan studeren, zit nu op 5Havo.
    Zit er zelfs nog aan te denken om VWO te gaan doen en om daarna meteen aangenomen te worden op de studie American Studies, maar kan ook eerst propedeuse halen op andere HBO opleiding. Maar kan ook nog makkelijk dat ik Journalistiek ga doen of Sportmanagement of Fysiotherapie of jaartje in het buitenland studeren ofzo.
     
  3. Grote Smurf

    Grote Smurf Tsjah...

    Berichten:
    318
    Leuk Bevonden:
    0
    Sterker nog, ik doe het al.:lol:
     
  4. The Bolster

    The Bolster --

    Berichten:
    853
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien ga ik daar naar toe maar zeker niet dit jaar :cool: moet nog 2.5 jaar :+ Weet nog niet helemaal zeker wat het word, zie steeds nieuwe leuke dingen, heb nu: advocaat, architect, ontwerper, aandelenrommelaar, professionele gokker,...
     
  5. bl0kkie

    bl0kkie pwn4tsj p0rk !

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik heb me ingeschreven voor fysiotherapie in Groningen, hopelijk wordt ik ingeloot ! :D
     
  6. IWFH '2006'

    IWFH '2006' 35+ Good Deals

    Berichten:
    915
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat mij vet lijkt is om in het buitenland te gaan studeren :) Ik heb namelijk eigenlijk helemaal niks met Nederland.. Behalve dat m'n familie hier woont, maar daar heb ik dan verder ook weer weinig mee.

    Het lijkt me echt heerlijk om op een internationale universiteit in Amerika of Australie te zitten en dan in een grote stad oid. Lekker die anonimiteit, en geen Nederlanders :).
     
  7. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.482
    Leuk Bevonden:
    8.489
    Ik zou je aanraden om eerst hier je bachelor te doen en dan verder te kijken. Zo weet ik toevallig dat ik na mn bachelor mn master in Atlanta kan halen, aangezien mijn faculteit uitwisselingen heeft met een universiteit daar.
     
  8. IWFH '2006'

    IWFH '2006' 35+ Good Deals

    Berichten:
    915
    Leuk Bevonden:
    0
    Ach, waarschijnlijk ga ik toch alles wel hier doen. Het is waarschijnlijk meer een soort droom van me. Maar ik ben er nu bijna zeker van dat ik niet in Nederland wil blijven, en ik weet nu al dat als ik hier m'n studie ga doen je hier een baan krijgt en hier toch blijft.

    Maar ach, studeren is nog 2,5 jaar weg :9
     
  9. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik ga Geneeskunde studeren... Maar eerst natuurlijk dit jaar mn diploma halen :)
     
  10. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    Ik heb vandaag gesolliciteerd voor een duaal leertraject bij de Belastingdienst. Hierbij krijg ik mijn opleiding op Business Universiteit Nijenrode, volledig betaald door de overheid. Naast dat ze mijn opleiding betalen krijg ik ook betaald, €17.500 bruto per jaar.

    In de eerste 3 a 4 jaar heb ik colleges, met een aantal stageperioden die ong 4 weken duren, verder krijg ik vrij om te studeren voor bijv. tentamens en heb ik behalve de stageperioden alleen maar school. Na deze 3 a 4 jaar ga ik fulltime in dienst als belastingcontroleur, en heb ik op vrijdag colleges voor de Master of Science in Accountancy, om uiteindelijk, na 8 a 9 jaar Registeraccountant te zijn, deze titel te dragen en ook de titel Master of Science in Accountancy.

    Ik hoor binnen 2 weken wanneer ik mijn intelligentietest heb en dan wanneer ik op sollicitatie gesprek moet komen.

    Er worden maar 40 studenten toegelaten in het land, maar deze opleiding is niet bekend en wordt er toch gezocht naar mensen die ermee in aanraking zijn gekomen door ingezetenen. Deze hebben vanzelfsprekend meer kennis over de Belastingdienst (zoals ik, mijn pa werkt er en hoor al heel me leven niks anders :{) en ben ik erg gemotiveerd!

    Ben ook al op gesprek geweest met een huidig Accountant daar en 2 huidige studenten van de opleiding. Heb er erg veel zin in!
     
  11. Yko

    Yko Active Member

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    0
    En ingeloot worden...
     
  12. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Als je vragen hebt, stel ze gerust. Volgens mij sta je in mn MSN-lijst. Dus vraag maar raak:+

    Gast! Waar?8) Als je in Zwolle zit, zie ik je misschien wel dagelijk:eek:
     
  13. Lexiuz

    Lexiuz ...---...

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Jingga

    Op het Nijenrode hebben toch ook Kok en Balkenende gezeten?
    Iig ik dacht dacht dat veel mensen in goeie posities op die school hebben gezeten, dus je bent al bijna zeker van een goede toekomst:9
     
  14. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    Volgens mij wel ja, Zalm ook volgens mij. Is inderdaad ook internationaal een vrij hoog aangeschreven school :9 Maarja, eerst nog maar eens aangenomen worden. Heb wel meer kans trouwens, want ik zit in een groep die eerder aan de beurt komt, omdat ik er dus in aanraking mee ben gekomen door mijn vader :cool:
     
  15. soepkoe

    soepkoe Active Member

    Berichten:
    358
    Leuk Bevonden:
    4
    Dat doe je dan rechtstreeks vanaf het VWO neem ik aan?? Die vacature staat ook wel op belastingdienst.nl als ik het me goed herinner... ik heb uiteindelijk toch maar gekozen voor een accountantskantoor en zit dus nu in het traject van 4 dagen werken en op vrijdag naar school... tis alleen nu (muv vandaag) vrij druk...

    en gelukkig is het ook al iets anders geworden voor mij nu dan die 17.500 per jaar :D
     
  16. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    Ja een vriend van me doet het ook bij een accountantskantoor, E&Y. Verdient iets meer, en krijgt ene auto, maar ach, vind ik nou niet het belangrijkste. Over het algemeen is de opleiding via een kantoor gewoon veel zwaarder. Heel de dag werken en 's avonds je huiswerk doen enzo. Daar heb ik geen zin in, laat mij maar chillen, vind het sowieso wel veel geld.
     
  17. Roerbakmie

    Roerbakmie .....

    Berichten:
    602
    Leuk Bevonden:
    0
    De examens komen er weer aan!
    Wat gaan jullie hierna studeren?
    Ik ga naar Vakschool Wageningen in Wageningen:9 Hier ga ik Facilitair Managment doen en ben van plan hierna de hogere hotelvakschool te gaan doen:)
     
  18. Lexiuz

    Lexiuz ...---...

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    0
    Bah Bah wist ik het maar wat ik ging studeren.
    Zit nu al maanden te kijken naar allerlij soorten studies maar geen 1 die me echt heel leuk lijkt. En ik heb eigenlijk ook niet echt zin om nog VWO te gaan doen volgend jaar.
     
  19. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    ik ben inmiddels aangenomen, zie post hierboven ergens ^^
     
  20. EmJee

    EmJee Aiight

    Berichten:
    1.144
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga Sociale Geografie en Planologie doen in Groningen.

    Maar nu eerst maar eens slagen...
     

Deel Deze Pagina