1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Jongens (14) opgepakt na brengen Hitlergroet

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Fisichella, 28 jan 2007.

  1. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    Je uit je mening zodra je zegt wat je van iets vindt.
    En wat zij daar doen is geen mening uiten maar een norm overtreden.
    Er wordt iets gedaan wat wij 'niet vinden kunnen', maaar wat Fisichella zegt er wordt inconsequent opgetreden. Maar dit is helemaal geen mening van die jongens, het enige wat ze gedaan hebben is dat ze hun hand de lucht in hebben gestoken nog niet waarom. Maar ik weet ook niet meer wat wel en niet kan. Je mag wel rondlopen met Satankleding enzovoort en je maakt duidelijk dat je hem aanbidt... Ik weet het niet hoor en je hondje Allah noemen en blijkbaar mensen ******neger noemen maar je mag geen Hitlergroet brengen? Je moet toch echt 1 maatstaf hebben en niet zeggen van dit kan net en dat kan net niet... dat is bullshit.
     
  2. mvdlit

    mvdlit Have always fun!

    Berichten:
    498
    Leuk Bevonden:
    0
    Ze hebben het niet gezegt, maar als jij je middelvinger naar iemand opsteekt uit je ook een soort van mening dat je het er niet mee eens bent. Hiermee laten zij dan ook zien dat ze het eens zijn met de mening van Hitler.
     
  3. Dragonmaster

    Dragonmaster Registered User

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    2
    Hitler heeft die groet niet bedacht maar die stamt uit de tijd van de Romeinen
     
  4. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Ach allemaal weer zo overdreven. So what als iemand zijn hand net zo opsteekt als Hitler in zijn hoogtij dagen deed, aan het eind van de dag blijft het niks anders dan je hand hoog de lucht in steken.
    De mensen die het verbieden, er door gekwetst worden, zich er door voelen aangevallen zijn juist de mensen die er voor zorgen dat zo'n groet nog die waarde heeft die Hitler er toentertijd aan heeft gegeven. Als Hitler nog zou leven zou hij het helemaal geweldig vinden dat mensen er nog zoveel waarde aan hechten. Wie spelen we hier nu mee in de kaart?
    Maar laten we maar lekker moraalridders blijven spelen en rustig dit nog eeuwen blijven verbieden. Dan is Hitler toch niet voor niets voor zijn aanhang gestorven. \o/
     
  5. Renzoku

    Renzoku Xbox Live: Shinobuu

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij is Fisichella zelf zo'n Hitlerjugend gastje.

    /Mod Lees het [faq]beleid[/faq] nog maar eens even door. Met dit soort opmerkingen blijf je hier namelijk niet lang rondlopen.
     
  6. haantje

    haantje Valentino Rossi!!#46

    Berichten:
    757
    Leuk Bevonden:
    1
    Tja ik denk dat dat een beetje persoonlijk is. Voor mij weegt het even zwaar.
    Ik heb mensen uit een gebouw zien springen, 2 torens zien instorten waarbij 1000en mensen omkwamen! Het meest schokkende wat ik ooit LIVE op tv heb gezien.
    Ik kon die mensen wel wat aandoen die vervolgens op straat stonden te juichen.
     
  7. YamaRox

    YamaRox Active Member

    Berichten:
    58
    Leuk Bevonden:
    0
    ik vind het terecht dat je bestrafd wordt voor de hitlergroet.
    er zijn weet ik niet hoe veel mensen vermoord in die tijd.
    als je de hitlergroet doet ga je dus akkoord met het feit dat er zoveel mensen zijn vermoord omdat ze joods waren.

    schelden tegen een bepaalde groep en dat soort dingen vind ik helemaal niks vergeleken met de hitlergroet.
    ik voel me ook totaal niet beledigt als ik kaaskop zou worden genoemd
     
  8. ITNL3

    ITNL3 Jedi Knight

    Berichten:
    776
    Leuk Bevonden:
    5
    @Fisichella

    WTF! Heb je geen geschiedenis gehad ofzo? Een hitlergroet brengen is ECHT wel erger dan iemand uitschelden voor neger ofzo... Met een hitlergroet herinner je de mensen eraan en ga je net doen alsof je het met hitler eens bent. (verantwoordelijk voor 6 miljoen dode joden ofzo, weet aantal niet uit mn hoofd maar VEEL!) Het feit dat jij niet snapt dat een hitlergroet brengen erger is dan iemand uitschelden ben je echt dom. Of misschien ben je pas 12 ofzo en kom je net kijken in de grote mensen wereld?
    Zo ja, had dan ff een paar jaar gewacht met reageren op forums.

    Pfff schelden op een bepaalde groep boeit niet. Ze mogen mij voor alles uitmaken. Maar als ik iemand de hitlergroet zie maken zeg ik er écht wel iets van. En ja, ook als het van die losers met hun legerbroeken en kale hoofden zijn!
     
    Laatst bewerkt: 28 jan 2007
  9. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    En als ik je nu een ******neger noem uit de slavernij-tijd.?
    Hoe ga je zoiets beoordelen? De Hitler groet is erg terecht dat er dan opgetreden wordt. Maar in wat ik soortgelijke gevallen noem wat Fisichella ook noemt, wat dan? Moet ook gewoon bestraft worden vind ik.
     
  10. falcon NL

    falcon NL Creatief mens

    Berichten:
    1.225
    Leuk Bevonden:
    53
    ITNL3:
    Inderdaad 6 miljoen mensen

    Haantje:
    Dit is inderdaad een persoonlijke opvatting. Maar ik bekijk de 2 incidenten op gelijkwaardig niveau. Er zijn minder mensen omgekomen, ze hebben minder geleden, zijn niet gediscrimineerd ect. Op deze manier vind ik het belachelijk maken van de holocaust stukken erger als 11 september. Lees wel: ik vind het nog steeds niet kunnen.

    Fisichella:
    Er is inderdaad een verschil met maatstaven en dat vind ik ook helemaal niet gek. Je mag in mijn ogen de Holocaust en iemand een kut neger noemen niet bij dezelfde maatstaven meten. Het is inderdaad respect loos, maar hij had zelf aangifte kunnen doen voor discriminatie.
    Je hond Allah noemen is ook respect loos, maar jij zegt vaak genoeg kut of Jezus, respect loos voor vrouwen en gelovigen.
    Aangezien je het niet met de zelfde maatstaven mag/kan meten kun je het dus niet dezelfde straffen verwachten.

    @Timmeh:
    Nederlanders hebben nooit zo probleem van de slavernij gemaakt ;). Dit valt ook gewoon onder discriminatie. Hiervoor kun je aangifte doen en een rechter bepaalt welke staf hiervoor geschikt is.
     
    Laatst bewerkt: 28 jan 2007
  11. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Want? Misschien dat een goede cursus lezen je goed zal doen. Ik heb notabene in de startpost al twee keer gezegd dat ik zoiets belachelijk vind en het nooit zou doen. Maargoed, ik zal niet meer zoveel tijd meer aan losertjes zoals jij besteden.

    Doe a.u.b. ff niet zo arrogant met je 'dan ben je echt dom of je bent pas 12' opmerkingen.

    Wat betreft de inhoud van je post:
    Ik heb nooit gezegd dat zo'n Hitlergroet goed is, verre van goed zelfs, maar dan moet er tegen elk soort rascisme of wat dan ook worden opgetreden. Dat een Hitlergroet erger is dan iemand uitschelden voor k.anker neger is wel zo. Maar als je iemand uit Kameroen o.i.d uitscheldt voor neger of je doet een Hitlergroet voor zijn neus, denk ik dat hij dat eerste erger vindt. Het is dus maar net waar je vandaan komt en aangezien Nederland een multiculturele samenleving heeft, moet daar ook in het beleid rekening mee worden gehouden.

    En dat is het punt waar ik heen wilde, namelijk het STRAFRECHTELIJKE BELEID en ga dus niet lopen roepen dat ik Hitler-fan ben ofzo

    Edit:

    @ Falcon:
    Daar ben ik het wel mee eens. Niet iedereen hoeft dezelfde straffen te krijgen, maar dat wil niet zeggen dat rascisme onbestraft hoeft te blijven. Een wat lichtere straf is logisch, maar helemaal niet straffen vind ik niet logisch. Maar het is ook maar net waar je de grens legt en wat je cultuur is etc.
     
    Laatst bewerkt: 28 jan 2007
  12. Dioxic

    Dioxic Guest

    Stom als je denkt dat ze onschuldig zijn. Het zijn zeker van die vmbo leerlingen met kale koppies, bomberjacks en oorbellen die denken dat ze de juiste ideologie eren.

    Allemaal gehersenspoeld die mensen en terecht dat ze vast worden gezet. Waarom begroet je in hemelsnaam op een manier dat wijst op 1 man, dezelfde man die verantwoordelijk staat voor 6.000.000 doden. Sjezus doe even normaal.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 jan 2007
  13. Qontroller

    Qontroller Q-dance fan

    Berichten:
    310
    Leuk Bevonden:
    0
    T heeft helemaal niets te maken met het strafrechtelijke beleid. Iedereen wordt geacht de wet te kennen oftwel, ga eens artikel 90 van het Wetboek van Strafrecht doorlezen.

    Die gastjes zijn hiervoor gewoon aangehouden, maar al zouden ze iets anders discriminerends hebben gedaan dan zou dit niets uitmaken, want daar kan je net zo goed voor aangehouden worden.
     
  14. harXcore

    harXcore Active Member

    Berichten:
    170
    Leuk Bevonden:
    0
    Zwaar overdreven. Ik maak ook vaak genoeg een Hitlergroet, maar puur voor de grap, wat iedereen in mijn naaste omgeving ook wel weet.
     
  15. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    6 miljoen plus nog eens zo'n 50 miljoen (!) burgers/soldaten etc...
    Misschien moet je er dan eens mee op gaan houden, want dat is dus echt niet normaal, het getuigt slechts van totaal onbegrip en onnozelheid richting de geschiedenis toe. Waarschijnlijk nooit enig geschiedenis gehad op school...
     
    Laatst bewerkt: 28 jan 2007
  16. harXcore

    harXcore Active Member

    Berichten:
    170
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, nooit over WOII gehad, maar dan ook nooit. Helemaal nooit. Stel je toch niet zo aan.
     
  17. unXist

    unXist F5 hoer

    Berichten:
    707
    Leuk Bevonden:
    0
    Hitler heeft die groet niet bedacht. en om je dan maar even bij de les te brengen, de nazi's aapten gigantisch na van de romeinen, denk aan vlaggen, soort van amfitheaters => Neurenberg. Zo ook de groet, die werd honderden jaren geleden al gebruikt maar dan niet als 'heil hitler', maar als 'Avé Caesar', ook afkeken van de romeinen.

    Kijk ik snap dat mensen dit als beledigend kunnen ervaren, maar om iemand er voor op te pakken, waar zijn we mee bezig ... |:-
     
  18. ViperMike

    ViperMike Guest

    Mee eens, mensen maken zich de laatste tijd druk om helemaal niks. Al scheld je met ****** zegt er al meteen iemand dat je er niet mee moet spotten. Terwijl ze zelf tyfus tering mongool en dat soort dingen zeggen.....
     
  19. Berrie

    Berrie Nakkie d'r bij?

    Berichten:
    2.791
    Leuk Bevonden:
    0
    Jawel. Oppakken die handel. Dit zeg ik niet zomaar, ben zelf ook wel eens opgepakt, maar je bent gewoon gek in je kop als je dat doet. Gewoon bellachelijk. En nog op zo'n leeftijd. Opsluiten.
     
  20. zOoz

    zOoz Pitolaria

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    0
    De hitlergroet zegt ontzettend veel, namelijk dat je bepaalde ideeën goed vindt. En ik heb het niet alleen over de holocaust. Er zijn vast wel momenten waarop er een grap gemaakt kan worden op zich niks mis mee. Maar om dit vaker te doen (onder het motto humor) kan er bij mij niet in. En over vrijheid van meningsuiting die is niet onbegrensd geloof ik.

    Bij het brengen van de hitlergroet zeg je in feite dit:

    - Ik ben tegen het joodse volk
    - Ons ras (Arische) is superieur en de andere rassen zijn minderwaardig en staan in dienst van de onze. Sommige rassen moeten we zelfs uitroeien.
    - Het elimineren van sociaal zwakkeren (lees: bijv. gehandicapten)
    - Gebruik van geweld is erg belangrijk (anders ben je zwak)
    - Wij zijn tegen een democratische samenleving
    - De vrouw is er alleen om kinderen te baren en op te voeden.
    - Etc...

    Je maakt jezelf toch gewoon belachelijk als je dat doet....
     

Deel Deze Pagina