1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Linux

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door J_Star, 9 aug 2004.

  1. J_Star

    J_Star Your God

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zat beetje te surfer en kwam op een anti microsoft site terecht en daar staan echt Enorm veel altarnatieve OS meeste linux gebaseerd.
    Wel zo relaxt dat linux gratis is.
    Ik wil dan mischien ook op onze pc als extra installeren maar ik zou neit weten welke nu eigenlijk het beste is.
    Ik las net al andere threats maar die waren beetje verouderd dus vandaar een nieuwe start.
    link van de site waar ik keek : http://www.fuckmicrosoft.com
    Wat raden jullie mij aan?
    BVD
     
  2. RiFF

    RiFF Active Member

    Berichten:
    329
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij zijn SuSe, Mandrake en RedHat de meest toegankelijke. Ik heb er nooit mee gewerkt, maar dit heb ik gehoord, weet niet of t klopt...
     
  3. mr.ed

    mr.ed ^^XboX k!ck$ @@r$^^

    Berichten:
    1.077
    Leuk Bevonden:
    2
    het zal altijd nog minder goed werken dan windows zelf, dat wordt niet voor niets overal voor gebruikt.
     
  4. xboxmaniaxx

    xboxmaniaxx Loyal to the game

    Berichten:
    764
    Leuk Bevonden:
    0
    Suse vind ik het meest gebruiksvriendelijke OS. Mandrake daarentegen is weer voor de gevorderde gebruikers.

    Denk er wel aan dat het anders is tov Windows.
    Waarom zou je Linux gaan gebruiken?
    Bepaald doel voor ogen? :+

    Verder kan je daar bijna geen spellen op draaien. Natuurlijk zijn er DIE er wel, maar niet zo uitgebreid als bij Windows.
     
  5. RiFF

    RiFF Active Member

    Berichten:
    329
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is overigens wel frapant vind ik dat de meest gebruiksvriendelijke OSen een Windows-like GUI hebben :p
     
  6. loode

    loode Active Member

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    0
    Bullshit, Unix/Linux OS-en worden door vele gezien als vele etmalen beter als Windows zever besteuringssystemen, en Linux wordt ook veel vaker gebruikt als je denkt, maar niet door je overgroottante of je overbuurvrouw nee.

    Linux heeft vele voordelen;

    - Het is opensource; dit wil zeggen dat de broncode vrij te verkrijen is, met voor jou vooral als voordeel dat het gratis te verkreigen is, en in later stadium: dat je zelf aanpassingen kan maken, en dus je 'eigen' besteuringssysteem kan maken.
    - De community: in tegenstelling tot wat vele huis-tuin-en-keukengebruikers denken zijn er héél veel mensen die Linux gebruiken. Zo kun je bij problemen altijd wel ergens bij iemand terrecht of op de vele fora die over het www verspreid zijn. Ook wanneer er pas een nieuw stukje hardware (als bijvoorbeeld een nieuwe grafische kaart o.i.d.) is er (wanneer de ontwikkelaars niet zo idioot zijn om de code geheim te houden) vaak eerder een Linux-driver als een Windows-driver. Ook werken héél veel fanatieke Linuxgebruikers samen aan een steeds beter wordend besteuringssysteem, geheel op vrijwillige basis. Dit betekend in princiepe dat Linux Windows al vele jaren voorbijgestreefd heeft...
    - De veiligheid: Linux is véél veiliger als Windows. Doodgewoon omdat de meeste virussen/trojans/malware voor het meest gebruikte OS worden gemaakt, awelja, dat was Windows...
    - Volledig naar je hand te stellen; Linux kun je volledig naar je hand stellen, niet enkel de source, maar ook het uiterlijk, wanneer je KDE (K-Desktop Enveirement - vaak wordt de K aanzien als Kool), neem maar eens een kijkje op www.kde-look.org.
    - Linux is the future: Linux is de toekomst, wanneer je het een tijdje gebruikt hebt weet je waarom. Ook worden er steeds meer kant en klare systemen met Linux voorgeïnstalleert geleverd, en als jij al een beetje van dat "nieuwe" systeem kent, is het toch enkel maar mooi meegenomen?
    - ...

    Ik raad je dus ook aan om het eens te proberen. Let wel op, Linux/Unix heeft een hoge instapdrempel, ik beschouw het zelf een beetje als stoppen met roken, De eerste weken zijn moeilijk, dan wordt alles beter, alles wordt veiliger, het leven wordt er fijner op, en je veracht zelfs een beetje de mensen die "het" nog wel doen.

    Er is ook zeker wat voorkennis van Computers en Linux zelf nodig, ik zou dus eens een boek uit de bibliotheek halen, eens lezen wat het nu precies inhoudt, en wanneer je interesse dan nog steeds geprikkeld is, kan je volledig gratis een volledig operating system downloaden, om te beginnen raad ik bijna altijd Mandrake 10 aan, met als visueel systeem KDE.

    Groeten
     
  7. ElectricHead

    ElectricHead Xbox 4ever!!

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    0
    Of als je 't echt eens wilt proberen zonder ook maar iets op je systeem te installeren ---> Knoppix!! .... Dit vind bijna alle redelijk nieuwe hardware, start gewoon van CD en werkt dan ook nog relatief 'snel' ....
    Het is redelijk uitgebreid en bevat veel gebruikte programma's.
    als je vervolgens inderdaad Linux wilt gebruiken als instapper Mandrake.

    Zelf ben ik momenteel zeer tevreden over mijn Gentoo Stage 1 install, maarja dat is weer iets meer voor de die-hards :D

    Edit ---> Goede site met documentatie en how-to's voor linux: http://www.tldp.org/
     
    Laatst bewerkt: 9 aug 2004
  8. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Ik heb het een keer geinstalleerd op een andere PC en na een paar dagen dacht ik van "Wat ben ik in godsnaam aan het doen?" Linux is leuk enzo, maar waarom al die moeite doen als je XP hebt? Je kan gelijk 80% van je vertrouwde programmas niet gebruiken zonder speciale andere programma's die je moet installeren. Je moet dus opzoek naar alternatieve programmas die altijd wel leuk zijn, maar het neit halen bij de echte grote jongens. Dan doel ik op GIMP en de IM varianten van Messenger op Linux. Ben er dus maar mee gekapt.

    Linux is imho echt voor de mensen die persé geen windows willen, of zo proffesioneel bezig zijn dat ze liever alles zelf aanpassen aan het OS. Ik zie Linux echt nog niet de toekomst zijn, maar leuk is het wel, voor even.
     
  9. Emile

    Emile oude garde

    Berichten:
    1.137
    Leuk Bevonden:
    0
    linux is leuk als je wil klooien, windows is leuk voor spellen 8)
     
  10. weet je, ik hoor veel mensen zeggen hoeveel beter linux wel niet is tov windows, maar ik heb nog NOOIT een probleem gehad met XP pro, en ik heb ook Redhat 9.0 en ik vind het echt zwaar kut, dus X kombat X, waarom is het nou zoveel beter, behalve dat het open source is, want velen van ons zullen dat nooit eens zien microsoft afkraken is echt te cliche, als linux de toekomst is, waarom heeft dan iedereen windows... en da KDE is ook echt iets dat je niet kan met windows, astonshell en stylexp bestaan namelijk niet he, en als er een neiuwe grafische kaart is, zit er altijd al een driver BIJ, dus daar heb je ook nix aan... en ik vraag me af of je wel is van een virus scanner/firewall gehoort hebt maarjah je mag het nog proberen _0/
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 aug 2004
  11. o jah, en voordat je Linux neemt, ben je verplicht om eerst dit soort sig's te hebben:
    Mozilla = Swiss Army Knife: It's versatile, reliable, and contains useful tools.

    Microsoft Internet Explorer = Old Swiss Cheese: Full of holes, and it stinks!

    "In a world without fences or walls, there's no need for Gates or Windows."

    :cool:
     
  12. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.478
    Leuk Bevonden:
    8.474
    Ik zit er over na te denken Linux te installeren naast Windows. Ik ben van plan SUSE te installeren, maar nu is mijn vraag:

    Als ik SUSE installeer, krijg ik daarna automatisch een multiboot bij het opstarten? Ik wil namelijk ook nog in windows kunnen.
     
  13. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    UBUNTU
     
  14. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.478
    Leuk Bevonden:
    8.474
    Ik zal eens even naar UBUNTU kijken
     
  15. SupahMaster

    SupahMaster Guest

    Dit topic is 2 jaar oud 8) :thumbs:

    Maar wel goed dat dit topic tot leven komt.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 nov 2006
  16. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.478
    Leuk Bevonden:
    8.474
    Ik kon ook een nieuw topic openen die dan weer gesloten zou worden door de mods
     
  17. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Dat zou je toch wel kunnen doen ? Met een ietjes uirgebreidere startpost ?
     
  18. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Linux....een maat van mij is er ook zo een van het "anti-Microsoft kamp" om het zo maar te zeggen. Doet verder niets af aan de jongen, want het is een prima gozer met natuurlijk recht op een eigen mening....maar hij sleutelt dus ook liever aan Linux dan dat hij Windows gebruikt. Zo'n beetje alles van Microsoft boycot ie, en Windows gebruikt ie naar eigen zeggen alleen in bepaalde opzichten waar hij geen keus heeft.

    Ieder z'n meug, maar ik zoek het niet om me te verdiepen in Linux. Het ziet er wel geinig uit (heb het bij hem gezien), en je zult er ongetwijfeld meer mee kunnen dan ik in eerste instantie denk. Maar ik heb liever de voor mij vertrouwde software die onder Windows draait. Gamen op de PC vind ik ook leuk, en ook dan naai je jezelf alleen maar door geen Windows te gebruiken denk ik. Maar die maat van mij gamed dan ook weer niet op zijn PC, dus dat verklaart misschien zijn grotere interesse in Linux.
     
  19. ElectricHead

    ElectricHead Xbox 4ever!!

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit kun je tijdens de installatie gewoon aangeven, geen probleem.
     

Deel Deze Pagina