1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

windows installatie

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Dionskateboarder, 22 aug 2006.

  1. Dionskateboarder

    Dionskateboarder Half past Dead

    Berichten:
    528
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo, ik probeerde opnieuw windows XP op mijn computer te zetten (al veel vaker gedaan nooit problemen mee gehad) maar nu kom ik erachter dat de instalatie blijft hangen bij ''apparaten instaleren'' bij dat het nog 34 a 33 minuten duurt staat er dan onder, ik had al geprobeert me tv en video bewerkings kaart eruit te halen maar geen effect. mischien kan hier iemand mij helpen
     
  2. patrickm

    patrickm you only live once

    Berichten:
    157
    Leuk Bevonden:
    0
    in de bios de default instellingen laden , dan werkt het waarschijnlijk wel
     
  3. Dionskateboarder

    Dionskateboarder Half past Dead

    Berichten:
    528
    Leuk Bevonden:
    0
    van de boot instellingen ?
     
  4. patrickm

    patrickm you only live once

    Berichten:
    157
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus als je pc opstart kun je op delete drukken om in de bios te komen (of f10 of f8) maar meestal delete.
    Daar druk je op default instellingen laden en daarna safe en exit ( iets in die trent).

    Goede kans dat het zo wel werkt.
     
  5. Dionskateboarder

    Dionskateboarder Half past Dead

    Berichten:
    528
    Leuk Bevonden:
    0
    ja geprobeerd maar geen effect staat nu al een kwartier op het zelfde 34 minuten resterend en apparaten instaleren
     
  6. patrickm

    patrickm you only live once

    Berichten:
    157
    Leuk Bevonden:
    0
    zit er een kras op de cd van xp, mss even schoonmaken.
    of als je een dvd-rom speler hebt en een aparte cd-rom speler , even cd wisselen mss helpt dat dan
     
  7. Dionskateboarder

    Dionskateboarder Half past Dead

    Berichten:
    528
    Leuk Bevonden:
    0
    oke effe proberen
     
  8. Kapitein Iglo

    Kapitein Iglo Registered User

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je meerdere cd-roms/dvd-roms drives hebt, probeert het eens in een andere drive.
     
  9. Dionskateboarder

    Dionskateboarder Half past Dead

    Berichten:
    528
    Leuk Bevonden:
    0
    niet gelukt
     
  10. ITNL3

    ITNL3 Jedi Knight

    Berichten:
    776
    Leuk Bevonden:
    5
    heb je een legale? Anders MS bellen, doe ik ook altijd, is grappig :)
     
  11. Toyota Yaris

    Toyota Yaris Superstar member

    Berichten:
    741
    Leuk Bevonden:
    0
    Laat je het ons weten als het gelukt is en wat je gedaan hebt. Zou ik wel graag willen weten. Probeer je pc in ieder geval zo "kaal" mogelijk te installeren. En mocht je een losse netwerkkaart in je pc hebben dan zou ik die er ook even uithalen, verder ff alle voedings- en datakabels ook even goed aandrukken (NIET TE HARD). Check voor de zekerheid ook even of het geheugen goed in de banks zit (niet dat je probleem in die richting wijst maar als we dan toch alles aan het nalopen zijn). En wat patrickm ook al zei: heb je de mogelijkheid om te booten vanaf een tweede dvd/cd speler/recorder probeer dat dan ook even. En mocht je een windows xp "veiligheids" copy :) install cd gebruiken die al een paar jaartjes oud is > maybe is deze dan in de loop van de tijd onbetrouwbaar geworden. Zou niet de eerste keer zijn. Gebruik dan je originele goede windows xp install cd.
     
  12. Dionskateboarder

    Dionskateboarder Half past Dead

    Berichten:
    528
    Leuk Bevonden:
    0
    oke dan bedankt zal ik proberen maar iser nou een andere manier om alles te verwijderen en opnieuw te beginnen met instaleren want als ik nu opstart de pc gaatei gelijk verder met instaleren.
     
  13. Toyota Yaris

    Toyota Yaris Superstar member

    Berichten:
    741
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kan dus blijkbaar momenteel niet booten van cd, waardoor iedere keer de afgebroken installatie op de hd opnieuw begint te lopen.
    Bij dit soort problemen moet je in de bios kijken of de cd speler waarin je installatie cd zit als 1e boot device in de lijst staat.
    Als dit al zo is dan kan het zijn dat er een bepaalde "time out" op zit die niet lang genoeg is om de cd speler te kans te geven om de boot te starten van de cd. Wat je dan het beste kan doen is tijdelijk in de bios in te stellen dat de cd speler het enigste boot device is (indien mogelijk). Je zal er wel voor moeten zorgen dat je weer de hd opneemt in de bootorder op het moment dat de Windows Xp installatie de eerste reboot wil gaan uitvoeren. Omdat anders natuurlijk het installatie proces geen doorgang meer kan vinden ivm het niet aanwezig zijn van de hd in de lijst bootdevices. Hopelijk kun je hier weer wat mee vooruit.
     
  14. punisher007

    punisher007 Active Member

    Berichten:
    394
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb al vaker meegemaakt dat een (USB) cardreader wel eens problemen wil geven. Als je die hebt ... trek die ff uit bij install.
     
  15. Dionskateboarder

    Dionskateboarder Half past Dead

    Berichten:
    528
    Leuk Bevonden:
    0
    okebedankt effe proberen en ja ik heb een card reader ik zal die effe eruit halen
     
  16. punisher007

    punisher007 Active Member

    Berichten:
    394
    Leuk Bevonden:
    0
    Laat maar weten of het gelukt is :)
     
  17. Dionskateboarder

    Dionskateboarder Half past Dead

    Berichten:
    528
    Leuk Bevonden:
    0
    nee hij gaat nog steeds niet verder ik maak zo wel effe foto, en hij boot automatisch van cdrom als ik het windows cdtje eruit haal vraagt hij erom, ik baal echt hier
     
  18. Dionskateboarder

    Dionskateboarder Half past Dead

    Berichten:
    528
    Leuk Bevonden:
    0
    jammer ik denk dat ik nu toch echt terug moet naar de winkel
     

Deel Deze Pagina