1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Maxtor one touch 2 external hd

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Yada_Yada, 28 jun 2006.

  1. Yada_Yada

    Yada_Yada Yada Yada BlaBlaaa..

    Berichten:
    73
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een vraag.
    wat is de juiste manier om een externe hd te verwijderen.
    heb een 300 hd met allemaal data erop.
    normaal gebruik ik de power switch van de hd gewoon zzodra ik er klaar mee ben.
    ik heb echter vernomen dat dit erg slecht is voor de hd en ook kan zorgen voor dataverlies.
    wat is dus de correcte manier voor het verwijderen van de hd.
    ik heb google al afgezocht maar heb niet echt iets gevonden.

    reeds bedankt
     
  2. SoulFighter

    SoulFighter XBW Zeur

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    Goede vraag, ik heb exact dezelfde hdd en ik sluit hem ook altijd af met de powerknop. Je kunt hem wel verwijderen bij windoos maar dan gaat hij nog altijd niet uit...
     
  3. Yada_Yada

    Yada_Yada Yada Yada BlaBlaaa..

    Berichten:
    73
    Leuk Bevonden:
    0
    ja
    is het in iedergeval niet schadelijk als je gewoon de power switch uitzet?
     
  4. ...Magic_Man...

    ...Magic_Man... Active Member

    Berichten:
    176
    Leuk Bevonden:
    0
    goede vraag jah! ik zou ook een antwoord willen, ik denk niet echt dat het schadelijk is maar... je weet nooit he!
     
  5. Sindagon

    Sindagon use the clumsynes

    Berichten:
    2.387
    Leuk Bevonden:
    2
    sorry for asking,
    maar staat zoiets niet in de gebruiksaanwijzing?:x
     
  6. Yada_Yada

    Yada_Yada Yada Yada BlaBlaaa..

    Berichten:
    73
    Leuk Bevonden:
    0
    geen erbijgekregen
    overgekocht van een vriend.
     
  7. SoulFighter

    SoulFighter XBW Zeur

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    ik kreeg alleen zon dun boekje erbij, staat niet veel in. vooral veel over de backup software vna maxtor.

    ik dacht namelijk dat powerswitch/stroom eraf hetzelfde is :confused:
     
  8. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor USB-apparaten geldt in het algemeen het volgende:
    - In je System Tray (naast je klokje dus) op "Safely Remove Hardware" klikken.
    - Dan heb je meestal een "USB Mass Storage Device"; die moet je stoppen.
    - Dan zal de drive-letter van het USB-apparaat verdwijnen in je Explorer.
    - Daarna kan je het USB-apparaat uit je PC halen.
    - Daarna, indien nodig, de power uitschakelen.

    Voor FireWire-apparaten.
    - Volledig Plug & Play; die hoef je niet apart te stoppen maar kan je uit je PC trekken.


    Let wel: dit geldt voor 99% van de apparaten. Lees desondanks goed je handleiding of mail/bel de fabrikant als je het 100% zeker wil weten.
     
  9. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    In principe kan er niet veel fout gaan als hij idle is. Hiemee bedoel ik dat er geen bestanden meer tussen de externe hdd en pc verstuurd worden. Op het moment dat je dan namelijk de stroom eraf haalt dan stopt het versturen dus waardoor je een half bestand en daardoor met fouten krijgt.

    Het veiligst en best is gewoon: eerst verwijderen via veilig verwijderen van hardware (via windows dus) en daarna de stroom eraf halen. Windows zorgt er dan namelijk voor dat er niet meer van en naar het externe apparaat geschreven wordt.

    Ik garandeer niet dat dit 100% waar is maar zo heb ik het ooit eens uitgelegd gekregen en deze theorie heeft mij nog niet in de steek gelaten in mijn omgang met usb apparaten ;)
     
  10. err0r

    err0r Active Member

    Berichten:
    1.779
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook een one touch en eentje heeft mij helaas al verlaten (R.I.P) doordat ik hem uitzette terwijl hij flink wat aan het wegschrijven/lezen was. Ik doe het daarom nu ook altijd via dat pictogrammetje in de taakbalk (veilig verwijderen) en als ie meldt dat ie niet uit kan zet ik hem pas uit nadat ik windows heb afgesloten. Deze doet het nu al een hele tijd prima :)
     

Deel Deze Pagina