1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wat zijn Promotional Copy games?

Discussie in 'Algemeen' gestart door [-FREEZER-], 14 jun 2006.

  1. [-FREEZER-]

    [-FREEZER-] Active Member

    Berichten:
    220
    Leuk Bevonden:
    0
    Al surfend over het internet kwam ik de volgende Xbox360 spellen tegen. Het gaat hier om een Promotional Copy.


    [​IMG]


    [​IMG]


    Wat is het verschil tussen een Promotional Copy en een game uit de winkel? Is de kwaliteit van de dvd hetzelfde? Zijn het volledige spellen? Zit er enige vorm van extra reclame in wat een game uit de winkel niet heeft? Waar komen deze dvd's vandaan?
     
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    promtional copy = een game die aan reviewers wordt gegeven of vrienden van de makers... bijv. aan het team van xbw

    deze games komen van de uitgever om reviewers de game eerder te kunnen beoordelen voor deze in de winkel ligt
     
    Laatst bewerkt: 14 jun 2006
  3. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Alleen het doosje is anders, game niet.
    Het is Promotie Materiaal :)
     
  4. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    @: [-FREEZER-]
    Mooie avatar heb je, waar heb ik die toch eens eerder gezien 8) ?
     
  5. MerQ

    MerQ Registered Bruser

    Berichten:
    1.874
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij 100 andere mensen ( egt een orgineel plaatje )
     
  6. [-FREEZER-]

    [-FREEZER-] Active Member

    Berichten:
    220
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor de reacties!

    Enig idee wat de oplage is van deze games?

    Toevallig :)
     
  7. DesertFox

    DesertFox XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.560
    Leuk Bevonden:
    8
    oplage is heel wisselend... geen vaste getallen naar mijn weten :) denk eerlijk gezegd aan een paar honderd tot een paar (1, 2) duizend...
     
  8. Nexi

    Nexi forumspiekert

    Berichten:
    331
    Leuk Bevonden:
    0
    so damn true :+
     
  9. Nukeshell

    Nukeshell Active Member

    Berichten:
    526
    Leuk Bevonden:
    2
    Maarre, wat ik mij nou afvraag. Waarom zit er soms wel een boekje bij en soms niet? Ligt dat aan de uitgever?
     
  10. Hvc.

    Hvc. keep ya Head Up..!

    Berichten:
    757
    Leuk Bevonden:
    0
    mischien is die dan nog niet af ofzow??
    promotional game komen toch altijd voor dat ze in de winkel zijn??:eek:
     
  11. Hazard

    Hazard 'Schaduwen'

    Berichten:
    79
    Leuk Bevonden:
    0
    ? Hoe kom jij aan promotional copies?

    Die games zijn al helemaal af en de handleiding zeer waarschijnlijk ook al. De reviewers kunnen 't eerder krijgen omdat hun copien snel worden gemaakt en de productie voor de massa waarschijnlijk nog bezig is.
     
    Laatst bewerkt: 14 jun 2006
  12. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik heb hier een promotional copy liggen van Mercenaries voor de xbox. Met dezelfde balk op de cover als op je foto's, een witte i.p.v. zwarte bar bovenaan het hoestje, en een cd met egaal witte opdruk waar de titel op staat + 'Promotional copy'.
    Verder is alles identiek en er zit -bij mij- wel een handleiding bij. Ik denk idd dat het puur aan de uitgever ligt.
    Ik won hem hier op xbw, in een prijsvraag. Het staat wel appart in je dvd-rek. :)
     
    Laatst bewerkt: 14 jun 2006
  13. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Het is niet dat deze perse 'eerder' uitkomen, in theorie kunnen ze beiden even snel uitkomen. Het is dat ze vele malen goedkoper zijn omdat er veelal geen instructieboekjes bijzitten en er veel minder kleuren gebruikt worden op de hoes en dvd. Ongetwijfeld zijn deze ook sneller te drukken, maar dat is denk ik bijzaak. Hoofdzakelijk zijn ze gewoon goedkoper! :)

    Ligt denk ik aan de complexiteit van de game of er boekje bij zit of niet. Soms is het nodig, soms helemaal niet. Zij weten ook wel dat de meeste mensen die boekjes niet lezen, dus daar bespaar je dan al snel een paar centen op per review item als je er duizenden moet maken!
     
    Laatst bewerkt: 14 jun 2006
  14. Nukeshell

    Nukeshell Active Member

    Berichten:
    526
    Leuk Bevonden:
    2
    PGR3 gewonnen met Jubileum prijsvraag:b:

    En bedankt voor het antwoord Kobold, maar toch had ik het boekje niet nodig bij PGR3 :)
     
  15. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ligt aan de uitgever wat voor reviewexemplaar je krijgt....soms is het een zelfde doosje wat ook in de winkel ligt maar dan met de mededeling "Promotional Copy, Not For Resale" erop ofzo, net als op de foto's. De andere keer is het gewoon zo'n simpel plastic CD hoesje met een simpelere afbeelding van het spel erop. De ene keer zit er wel een boekje bij, de andere keer niet :)
     
  16. METALFEAR

    METALFEAR Guest

    Ik krijg zelf ook promotional copy's voor de 360 en er zit nooit een boekje bij. Ook is de DVD schijf gewoon grijs met een tekst erop welke game die bevat.
    Maar volgens mij zijn ze echt niet bedoeld om door te verkopen. Daar hebben sites toch ook een soort afspraak over?
     
  17. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Misschien dat er daarom 'not for resale' op staat? |:-
     
  18. METALFEAR

    METALFEAR Guest

    Ja maar sommige doen het toch en dat begrijp ik dus niet....dat soort mensen moeten blij zijn dat ze uberhaupt promotional copies krijgen.
     
  19. METALFEAR

    METALFEAR Guest

    Kunnen jullie niet lezen ofzo? Damn wat een kutreacties laat maar zitten je kunt hier echt geen fatsoenlijk gesprek voeren....en tuurlijk doe ik wel eens dingen die niet mogen. DUH!!!
     
  20. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    sorry hoor, maar zo erg is het niet dat zo'n ding doorverkocht wordt. Het heeft net zo veel effect als dat de koper een niet-promo versie overkoopt, in beide gevallen wordt er nl geen winst gemaakt. Veel erger is het als er een kopie van gemaakt wordt en die doorverkocht wordt. Maar dat mag dan ook écht niet. Er is een verschil tussen echt niet en niet mogen ;)
     

Deel Deze Pagina