1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Quake IV

Discussie in 'Algemeen' gestart door Perfect Mark, 19 aug 2005.

  1. Perfect Mark

    Perfect Mark Active Member

    Berichten:
    1.552
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kon geen goede thread vinden over Quake 4 met een goede openingspost, vandaar dat ik ff een nieuwe open in het Xbox 360 Gaming Forum.

    Quake 4 is ID en Raven's vervolg op het verhaal neergezet in Quake 2. Quake 4 speelt zich dan ook direct na Quake 2 af tijdens de oorlog met de Stroggs. In Quake 2 lanceert de mensheid een tegenaanval op de thuisplaneet van de Stroggs en heeft één enkele marinier de Makros, de leider, van de monsterlijke buitenaardsen uitgeschakeld. De Stroggs zijn echter niet meteen verslagen en hergroeperen om een nog machtigere Markos te creëren en de strijd voort te zetten. Dit is het begin van Quake 4, jij speelt Matthew Kane, een elite lid van het Rhino Squad en de moedige tweede invasiemacht van de aarde op de Strogg thuisplaneet. Dit maal ben je niet alleen en heb je een peloton van mariniers met de beste wapens en uitrusting, evenals voertuigen zoals hoovertanks en looprobots.

    Een simpele invasie van de thuiswereld is echter niet genoeg. Om de Stroggs te verslaan, besef je al snel, zul je er eentje moeten worden. Matthew wordt dan ook gedeeltelijk een Strogg en geïmplanteerd met hun geavanceerde technologieën en eigenschappen die je tegen hen kunt gebruiken. In de komende maanden wordt er ongetwijfeld meer bekend over de speciale eigenschappen die Matthew krijgt dankzij de mutaties zijn de Strogg technologie in zijn lichaam. Uiteraard zullen we ook een online modus kunnen verwachten en de nodige herkenbare ontwerpen, omgevingen en vijanden uit de Quake 2.


    Screenshots:
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Voor trailers check www.gametrailers.com

    Laat maar horen wat jullie van dit spel vinden.
    _0/ _0/
     
    Laatst bewerkt: 31 aug 2005
  2. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij lijkt op Doom 3, wat niet mis is..maar online gaat dit zeker vervelen, want id heeft zoveel mogelijk de modes arcade gehouden zoals in Quake 3..uitgebreide statistics zijn er ook niet
     
  3. Lord Kain

    Lord Kain Active Member

    Berichten:
    444
    Leuk Bevonden:
    2
    Bah, weer een shooter met dat deurtje in deurtje uit principe.
     
  4. Ereinion

    Ereinion Active Member

    Berichten:
    98
    Leuk Bevonden:
    0
    Zeker alleen naar de screenshots gekeken, en niet naar de gameplay filmpjes?
     
  5. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Lijkt teveel op doom, vond doom 3 ook niks, te donker, niet wat ik graag zie in een shooter. Geef mij maar een shooter die wat lichter is zoals Far cry. Quake komt er bij mij niet in.
     
  6. xboxbezitter

    xboxbezitter Active Member

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    0
    bij mij ook niet, dat donkere gebeuren vind ik niets. Doom spreekt me niet aan en dit is precies 't zelfde. Maar ja, ieder zijn eigen smaak he.
     
  7. Perfect Mark

    Perfect Mark Active Member

    Berichten:
    1.552
    Leuk Bevonden:
    0
    Echt weer zo'n domme opmerking zonder de gameplay trailers gekeken te hebben |:-

    Natuurlijk is dit spel donkerder dan bijv. Far Cry. Je moet allerlei soorten aliens en demonen terug naar de hel knallen. Dat doe je natuurlijk niet op klaarlichte dag ;) zo'n donkere sfeer bouwt veel meer spanning op. Maar aan de trailers kan je al zien dat dit spel niet alleen in het donker plaatsvindt.
     
  8. metzman

    metzman XBW's typverslaafde

    Berichten:
    499
    Leuk Bevonden:
    0
    Quake IV word van mijnes!

    Ik heb zin in Quake IV. Heb laatst Quake II weer eens opgezocht en speel het tussendoor weer, ga em ook uitspelen voor ik Quake IV begin, kreeg weer een beetje kippevel bij die Intro Cutscene van Quake II, vooral door de muziek van Bill Brown (Rainbow Six, Quake II/III). Begint met het Quake II Logo met op de achtergrond de nieuwsberichten van de Alien invasie en dan dat grote schip wat langs het beeld komt en al z'n guns op de planeet richt, echt zo'n :"Let's kick ass" feel en dan natuurlijk dat alles klote gaat en hele platoons al worden afgemaakt zodra ze de planeet betreden en dan jij als player die in z'n eentje met een pistooltje moet zien te overleven.

    Voor een sample van de Quake II Intro muziek klik deze link. Ik zoek nog steeds de volledige intro muziek in mp3 format, maar is moeilijk te vinden, dus als iemand tips heeft.. graag.

    Ik zag in een shakey cam filmpje dat Quake IV ongeveer hetzelfde begint, vind ik echt cool, nou hopen dat ook de muziek hetzelfde niveau heeft en ik ben helemaal happy. Dat Quake II qua uiterlijk (Textures/models) op Doom 3 lijkt is opzich wel een beetje jammer, maar de 2 titels hebben opzich ook wel een beetje gemeen, het zijn allebij rasechte ID Shooters, Doom is alleen een horrorgame met wezens uit de hel en Quake een Oorlog tegen Aliens, de screenshots zijn dan idd misleidend, want als je de gameplaybeelden ziet merk je dat er veel meer snelheid en chaos is in Quake IV dan in Doom 3 waar je in beklemmende omgevingen loopt. Qua uiterlijk mogen ze gelijkenissen hebben, maar qua gameplay hebben ze een totaal andere sfeer, zeker als je naar de multi-player footage kijkt, krijg je weer flashbacks naar Quake II en III multi-player en lijkt het niet meer op Doom 3.
    Ikzelf ga meer voor de single player, ik speel(de) nooit zoveel Quake of Doom Online, ik houd gewoon van de oldskool ID Style gameplay zoals Doom 3 die ook zeker heeft. Veel mensen verwachtte een totaal andere game van de nieuwe Doom, maar ID houd zich aan tradities en zal nooit afwijken van hun gameplayformule, je moet gewoon van ID shooters houden en anders zijn er genoeg andere games om te spelen. Dat is mijn mening tenminste, en ik houd van ID's shooters! Ik heb zelf Doom 3 en de uitbreiding Resurrection of Evil achter elkaar uitgespeeld, zonder me een minuut verveeld te hebben, en dat heb ik nooit zoveel met shooters, dus dat zegt wat. Misschien heeft het te maken met het feit dat ik met ID's shooters ben opgegroeid, ik ben bijna 23 dus heb de hele shooter geschiedenis meegemaakt vanaf Wolfenstein 3D.

    Dus kom maar op met Quake IV!
     
    Laatst bewerkt: 20 aug 2005
  9. Arno S.

    Arno S. I never asked 4 this

    Berichten:
    897
    Leuk Bevonden:
    74
    He metzie. Ik kijk ook uit naar deze game. Hij lijkt me echt vet. En die ouwe gameplay spreekt mij juist ook aan. Gewoon lekker knallen en af en toe es denken.
     
  10. Nicos

    Nicos Active Member

    Berichten:
    1.766
    Leuk Bevonden:
    0
    Lijkt me een vette game.. met een muis..
     
  11. Perfect Mark

    Perfect Mark Active Member

    Berichten:
    1.552
    Leuk Bevonden:
    0
    Bof jij ff dat Quake 4 ook op de PC komt. Maar sinds Halo is het duidelijk dat shooters ook heel fijn op een console gespeeld kunnen worden. De Xbox controller is daar uitermate geschikt voor. Maar natuurlijk kan je preciezer mikken met een muis. Als ik CounterStrike online speel voor de PC, sta ik meestal bovenaan de lijst. Maar als ik het online speel voor de Xbox raak ik geen pepernoot. Maar bij Doom 3 hebben we al heel goed kunnen zien dat een PC spel goed overgezet kan worden naar de Xbox (360). Met Quake 4 voorzie ik daarom geen problemen
     
  12. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Ziet er wel erg tof uit. Ik heb Quake altijd leuk gevonden, dus ik ga deze zeker halen. Ik weet alleen nog niet of ik hem op de PC of de Xbox 360 haal. Ik wil eerst weten wat de verschillen zijn en op welke systeem hij het beste is.
    Het ziet er wel erg strak uit!
    Gewoon hersenloos knallen, heerlijk. :cool:
     
  13. JT Chinaski

    JT Chinaski Active Member

    Berichten:
    2.116
    Leuk Bevonden:
    2
    Dit spel ga ik waarschijnlijk ook wel halen ik heb vroger Quake II dood gespeelt.
     
  14. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Toen ik voor het eerst (maar dan ook echt voor het eerst) screenshots van deze game te zien kreeg, dacht ik ook in eerste instantie dat het hier om een Doom III rip-off zou gaan....

    Echter na het lezen van de nodige informatie, het bekijken van meer en meer screenshots en het downloaden van de nodige trailers en gameplay footage voelde ik mezelf genoodzaakt deze eerste indruk heel erg gauw bij te stellen !! :9

    Dit lijkt me een meesterlijke game worden ! Oke ik ben ook fan van Doom III, ik heb niks tegen donkere shooters....vind ze leuker dan shooters in open daglicht mja das ieder z'n mening :) Maar om dit direct met Doom III te vergelijken, nee die vlieger ging na 2 of 3 keer kijken bij mij ook niet meer op....

    Oke het maakt misschien gebruik van de Doom III engine, maar de opzet van de game gaat heel anders worden....de levels zijn opener dan in Doom III, de actie op z'n minst net zo bruut (hetzij niet bruter). Ook de manier hoe je echt min of meer gedwongen wordt om in bepaalde levels met je teammaten samen te werken om te moeten overleven (ze mogen dan immers niet dood anders ist afgelopen dus vecht je wel voor ze)....de mogelijkheid om van voertuigen gebruik te maken....jah ik kan hier nog wel ff doorgaan en dat doe ik niet vanwege spoilers, maar om een lang verhaal kort te maken : ik ben toch bestwel heel erg enthousiast geworden over deze game :D

    Ik las overigens vandaag in de PU ook dat de ontwikkelaars van het spel zelf zeiden dat de X360 zo krachtig is, dat je straks tussen de X360 versie en de PC versie GEEN verschil zult zien....nou dan is de keus voor mij zo gemaakt : dit wordt weer een vette game om aan mijn X360 collectie toe te voegen ! _O_ :+
     
    Laatst bewerkt: 30 aug 2005
  15. MassHyponotic

    MassHyponotic Active Member

    Berichten:
    582
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik denk niet dat ik de Xbox 360 ga kopen, reden? Ben van t gamen af. Maar als er een spel zou zijn waar ik o.a. de Xbox 360 voor zou kopen dan is het Quake 4 wel. Quake is terug, en ik hoop zo goed als de menigte verwacht.
     
  16. tomdamasker

    tomdamasker wachten duurt lang

    Berichten:
    344
    Leuk Bevonden:
    0
  17. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Ben er niet echt van onder de indruk.
    Vaak is het beeld voor de helft zwart (waar ik een hekel aan heb). Enkel buiten en in het licht komen de gfx nog een beetje tot zijn recht en heb ik er een positief gevoel over (omdat je dan niet de helft mist), maar als ze zouden zeggen dat dit voor de huidige Xbox is zou ik het ook nog wel geloven.
     
  18. VanGoghNL

    VanGoghNL Xbox 4 life

    Berichten:
    994
    Leuk Bevonden:
    0
    vind dit nou niet echt een geweldig spel
     
  19. Ryuchunk

    Ryuchunk Guest

    nee idd lijkt te veel op doom 3
     
  20. VanGoghNL

    VanGoghNL Xbox 4 life

    Berichten:
    994
    Leuk Bevonden:
    0
    ja een beetje na gemaakt
     

Deel Deze Pagina