1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Bluetooth Probleem

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door webkem, 26 jul 2005.

  1. webkem

    webkem Active Member

    Berichten:
    275
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik op mijn PC na Bluetooth van mijn Samsung SGH-E720 ga, staat er ook ontvangen. Als ik dan iets via mijn telefoon na de PC wil verzenden moet mijn telefoon na een apparaat zoeken en kan hij deze niet vinden. Wie weet wat ik kan doen?
     
  2. p-boy

    p-boy Active Member

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    0
    bluetooth op juh telefoon aan zette
     
  3. Eckie

    Eckie Active Member

    Berichten:
    1.851
    Leuk Bevonden:
    15
    Hij zegt dat de telefoon al aan het zoeken is, bluetooth staat dus al aan.

    Wat je moet doen is eerst op je PC kiezen voor "bestand ontvangen".
    Vervolgens ga je iets verzenden met je telefoon, en als het goed is kan hij de PC dan wel vinden.
     
  4. SiLeNt

    SiLeNt Elite

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dit probleem ook gehad toen ik Service Pack 2 van XP had geinstalleerd.
    Als je dat ook hebt gedaan, en bluetooth van windows gebruikt, dan kan het misschien zijn dat je even moet kijken naar de sleutels.
    Deze moeten namelijk door windows zelf gekozen zijn (weet niet waarom je ze niet zelf mag kiezen, maar dan werkt het in ieder geval niet).

    Verwijder je telefoon in bluetooth van windows, en voeg hem daarna opnieuw toe.
    Nu zal windows weer vragen of je de sleutel zelf wilt kiezen of door windows wilt laten doen. Kies dus voor het laatste, em misschien lukt het dan wel.

    Als je niet Service Pack 2 van Windows XP gebruikt, kan het zijn dat je je bluetooth drivers van je pc opnieuw moet installeren of updaten. Kijk daarvoor even op de site van je fabrikant of google even.

    Laat ff horen of het is gelukt!
     
  5. webkem

    webkem Active Member

    Berichten:
    275
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar, ik gebrui geen sleutel. Ik kon jouw optie nemen, maar ook de optie om geen sleutel te nemen en dat leek me handiger. Ik doe ook al steeds op mijn telefoon: Verzenden via : E-mail / MMS / Bluetooth. Ik kies dan Bluetooth, dan gaat hij zoeken en vind ie dus weer niks, terwijl ik wel kan ontvangen, ik heb al meerdere mp3'tjes op mijn telefoon staan. Via e-mail kan ook niet want het bestand is te groot.
     
  6. Eckie

    Eckie Active Member

    Berichten:
    1.851
    Leuk Bevonden:
    15
    Heb je mijn manier geprobeerd?
     
  7. SiLeNt

    SiLeNt Elite

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    0
    En op je telefoon staat ook de optie "zichtbaar voor andere apparaten" (zoiets dergelijks) aan? Dat zou ook de oorzaak kunnen zijn dat je pc je telefoon niet kan vinden. Probeer dat is.
     
  8. webkem

    webkem Active Member

    Berichten:
    275
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, alleen dan kan hij geen apparaat vinden. Maar, als ik iets na mijn telefoon wil verzenden vind hij mijn telefoon wel. Daarom snap ik het ook niet.


    edit: Zelfs als ik op mijn telefoon na bluetooth gaat staat mijn pc ertussen.
     
    Laatst bewerkt: 26 jul 2005
  9. SiLeNt

    SiLeNt Elite

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm het lijkt erop dat je pc alleen je mobiel " ziet" als hij daarwerkelijk iets wil gaan sturen. Heb je ook al je drivers opnieuw geinstalleerd van je bluetooth op je pc?
     
  10. webkem

    webkem Active Member

    Berichten:
    275
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, dat zal ik nog even proberen.


    Trouwens, als ik iets wil versturen, bijv. een video, staat er dus dat ie geen apparaten vind en hij vraagt of ik dan een apparaat wil zoeken, als ik dat doe vind ie geen apparaten, maar als ik dan na de map mijn apparaten ga staat ie er wel tussen. Ik was na die map gedaan en heb toen het apparaat ( de pc ) gekozen, en dan gaat mijn telefoon een lijst van diensten ophalen, die kan hij niet vinden en of ik het opnieuw wil proberen.
     
    Laatst bewerkt: 26 jul 2005
  11. Eckie

    Eckie Active Member

    Berichten:
    1.851
    Leuk Bevonden:
    15
    Mja je haalt nu twee dingen door elkaar. Je hebt namelijk gepaarde apparaten en actieve apparaten.
    Ik weet nog steeds niet of je mijn tip nou hebt gevolgd, dus ik zal het nog even uitleggen:

    In de lijst van gepaarde apparaten ("Mijn apparaten") staan alle apparaten waar je ooit contact mee gehad hebt (zoals je PC). Dit apparaat hoeft dan nog niet per sé actief te zijn, dus het is niet zo gek als je hem niet kunt vinden als je iets wilt verzenden.

    Je maakt je PC actief door (zoals ik al zei) éérst op de PC aan te geven dat je een bestand wilt gaan ontvangen. (Bij mij moet ik dan op het bluetooth-ikoontje rechtsklikken en kiezen voor 'Bestand ontvangen...' o.i.d.)
    Als ik dán met m'n telefoon iets wil versturen gaat hij naar actieve apparaten zoeken, en vindt hij de PC wél omdat die nu actief is. :)
     
    Laatst bewerkt: 27 jul 2005
  12. webkem

    webkem Active Member

    Berichten:
    275
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is nou juist het probleem.
    Als ik precies hetzelfde doe, kan hij mijn PC niet vinden, ook als is ie actief.


    Edit : het is gelukt! Nu ben ik nog op zoek na een codec om de filmjes ( .Mp4 ) af te spelen. Ik kon alleen decoders vinden. Iemand die weet waar ik de codec's kan downloaden?
     
    Laatst bewerkt: 27 jul 2005
  13. webkem

    webkem Active Member

    Berichten:
    275
    Leuk Bevonden:
    0
    Eindelijk een codec gevonden, doet het niet.
     
  14. ToanToan

    ToanToan nicceee

    Berichten:
    397
    Leuk Bevonden:
    1
    ik heb ook precies hetzelfde probleem. ik het geprobeerd wat eckie heeft gezegd maar dat helpt ook niet:confused: is er een andere manier om het te fixen?
     

Deel Deze Pagina