1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PC] GTA San Andreas Probleem

Discussie in 'Games' gestart door Pim, 11 jun 2005.

  1. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Jongens,
    Ik heb een probleem.

    Ik zat net een beetje te gamen, en toen bedacht ik me ineens dat ik AA niet aan had staan. Ik dacht: ik heb een goede videokaart, dus AAx3 (max bij GTA) is geen probleem. Nou, mooi niet dus. AAx2 draait met gemak, terwijl ik enorme framedrops heb op AAx3. Hebben jullie dit probleem ook? En hoe is het op te lossen?

    Mijn setup:
    AMD64 3200+ (@4000+)
    1GB RAM
    128mb PCI-e 6600GT.
    Dacht toch dat dat geen probleem mocht geven...
     
  2. Xmaster

    Xmaster XBW ELITE LID

    Berichten:
    1.879
    Leuk Bevonden:
    9
    GTA SA is natuurlijk wel een zwaarder spel dan GTA3 he? Het vreet met name veel meer geheugen door zwaardere textures en een grotere wereld...
     
  3. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    GTA is niet zo zwaar als een game als Doom³, die ik met gemak op de hoogste resolutie draai. Nee, dat kan het niet zijn.


    Iemand met een 9800 pro heeft het nu ook.
     
  4. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Zal wel een bugg zijn in GTA:confused:A dan, ik heb hetzelfde probleem.. stomme ports :mad:

    4000+ al :9, op naar de 4200+ of niet *)
     
    Laatst bewerkt: 11 jun 2005
  5. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Ok, dan is het dus een normaal "probleem". Vind het wel jammer :mad:


    @Arjan: 4000+ ging goed. Zalman CPU-koeling gekocht, dus de 4200+ komt eraan. Kan nog wel wat tips van je gebruiken hoor...via PM/msn oid :)
     
  6. Franko

    Franko Lets Roll

    Berichten:
    1.519
    Leuk Bevonden:
    0
    nu presteert een 6600 GT op 3 keer AA zowiezo niet denderend hoor

    te weinig geheugen en pipelines
     
  7. QuickSilveR

    QuickSilveR Active Member

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    0
    De engine waarop GTA:confused:A op is geschreven is ook niet denderend. En complete nieuwe engine schrijven voor een game is echt fucking duur dus ze houden gewoon lekker deze engine totdat het echt niet meer geaccepteerd gaat worden. dan moeten ze overschakelen. Er zal heus wel een aptch zijn of anders een tip/aanpassing van config file om probleem te verhelpen.
     
  8. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Op zich vind ik het niet zo`n ramp, dan zet ik de resolutie hoger, geeft hetzelfde effect uiteindelijk. Het is wel een bug in de engine denk ik, want ook op m`n 6800 GT heb ik dan framedrops met 3x AA.

    @!SIC!,

    Misschien helpt het als je de framelimiter aanzet? Of vsync in je beeldschermeigenschappen dingens :cool: Ik zal zo ook eens een poging wagen.
     
  9. loode

    loode Active Member

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    0
    Het verschil tussen AAx2 en x3 is echt verwaarloosbaar...
     
  10. Ghost Leader

    Ghost Leader GT Ghost Leader NL

    Berichten:
    759
    Leuk Bevonden:
    4
    is dat dan overclocken ofzo wat je doet???hoe doe je dat en tot hoe ver kan je gaan met een standaard koeling????

    _0/
     
  11. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Het hielp helaas niks. Resultaten zijn bedroevend :'-(

    @X Kombat X: Ik heb nit voor niks een redelijk dikke pc gekocht. Dan wil ik alles ook op de hoogste kwaliteit spelen.

    @Franko: Kan me niet voorstellen dat 2x AA totaal geen problemen geeft, en 3x een framerate van 17fps oid geeft.

    @Ghost Leader: Dat is inderdaad overclocken. Hoe ver je kan gaan ligt aan de pc die je hebt en vooral aan je koeling. Hoever je kan gaan is voor iedere pc anders.
     
  12. loode

    loode Active Member

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    0
    Mjah, als het je enigzins zou kunnen troosten: je merkt er echt (bijna) niets van.

    Je framelimiter moet je hoe dan ook niet aanzetten, dat zal enkel nog meerdere problemen geven volgens mij.

    Heel binnenkort komen er waarschijnlijk een hele hoop mods uit (waaronder naar alle verwachhtingen ook een hele hoop kleine aanpassingen in de config-file), waardoor enkele engineprobleempjes waarschijnlijk van de kaart geveegd zullen worden. Gewoon nog even geduld hebben en genieten van het sowieso al geweldige spel, of je 't nu met 2x of 3x AA speelt :).
    Verder zou ik het ook niet weten, ik speel met een 9600xt en kan al helemaal geen AA aanzetten ;)
     
  13. carina

    carina Pino

    Berichten:
    66
    Leuk Bevonden:
    1
    Ook ik heb een probleem. Zodra ik ga spelen heb ik last van zwarte flitsen door het beeld. Waarschijnlijk de videokaart, maar wordt ie te warm of is ie "te oud" voor GTA?
    De instellingen heb ik niet allemaal op high staan. Overigens gebeurt dit niet bij elke game bijvoorbeeld wel bij far cry.
    Systeem:
    P4 3,0Ghz
    2x 512MB Matched Pair PC3200
    Moederbord Asus P4P800
    Leadtek A380 Geforce 5990 Ultra
    nVidia ForceWare driver 77.72
    Windows XP pro Servicepack 1 met Diretx 9.0c
    4x Papst Fan koelers in Systeemkast
    Ga binnen een paar maanden wel een nieuw systeem aanschaffen, waarschijnlijk met de nieuwe videokaart van Nvidia de 7800GTX, maar is dan het probleem verholpen?
     
  14. Cygnum

    Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.697
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik verwacht dat het te maken heeft met de drivers van de videokaart. Soms willen die nog wel eens dat soort problemen veroorzaken in combinatie met bepaalde videokaarten. Mijn verwachting is dat het met het nieuwe systeem niet meer voor zal komen.
     
  15. carina

    carina Pino

    Berichten:
    66
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb wel eens gelezen dat de nieuwste drivers niet altijd de beste zijn. Misschien een goed idee om oude drivers te proberen?

    Maar de videokaart is nog niet te oud denk je?

    Bij de 3dmark 2003 test flikkerde het beeld helemaal als een gek.
     
    Laatst bewerkt: 25 jun 2005
  16. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik haal met mijn 6600GT (AGP) gemiddeld maar zo'n 30-35 FPS op 1280*1024@high zónder AA. De rest van mijn systeem is wel een stukkie minder (Athlon 2800+ XP, 512 mb). Dus wees maar gewoon blij dat je nog 2x AA aan kan zetten :).

    GTA: SA is trouwens een relatief zwaar spel vind ik. Het is zwaarder dan het eruit ziet.
     
  17. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Ik haal standaard 50fps in gta met mijn 9800pro 256mb ^^ in tegenstelling tot velen met een 6600GT :D Die toch beter zou moeten zijn. Kspeel met alles op max. Maar AA uit, merk zelf weinig verschil, tuurlijk kan je het wel opt plaatje zien.

    [​IMG]

    GTA heeft dan ook meer aan een goede CPU dan aan een goede GPU heb ik het gevoel.

    Ookal heb je een redelijk goede cpu 8).

    Wachten op een patch vrees ik
     
    Laatst bewerkt: 29 jun 2005

Deel Deze Pagina