1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De discussie: Welk cijfer geef je Fable?

Discussie in 'Algemeen' gestart door Elendill2003, 8 okt 2004.

?

Welk cijfer geef je Fable?

  1. 10

    46 stem(men)
    16,8%
  2. 9

    130 stem(men)
    47,4%
  3. 8

    64 stem(men)
    23,4%
  4. 7

    19 stem(men)
    6,9%
  5. 6

    7 stem(men)
    2,6%
  6. 5

    1 stem(men)
    0,4%
  7. 4

    1 stem(men)
    0,4%
  8. 3

    1 stem(men)
    0,4%
  9. 2

    2 stem(men)
    0,7%
  10. 1

    3 stem(men)
    1,1%
  1. Q-boX

    Q-boX Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Fable krijgt een zesje van mij. En dan niet omdat het een slecht spel is of zo, maar gewoon omdat er zoveel ophef over was en mijn verwachting dus veel hoger lag dan dat het resultaat geworden is.

    Vanmiddag speelde ik het uit, zonder echt gehaast te hebben, in 12 uur.
     
  2. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    ik ga voor een 10, niks hype gewoon een geweldig spel op zich zelf met een onvergetelijke ervaring wat gewoon een 10 is niet vergelijken met andere games een andere game met een 9 kan weer beter zijn dan deze dus ik trek het alleen in vergelijking met dit spel als je me nog volgt 8)
     
  3. buffy-lover

    buffy-lover .::AVP::.

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ben nog maar net begonnen maar heb gestemd op 9.
    vind het lekker spelen, mooie graphics.
     
  4. RaptoiD

    RaptoiD XboX-Freak

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    0
    Van mij verdiend het een 9!!
     
  5. Outlander

    Outlander Join the Mages

    Berichten:
    441
    Leuk Bevonden:
    0
    Er zitten voldoende vernieuwende elementen in het spel. Vandaar mijn score 9. Ik denk dat FABLE 2 een 10 kan verdienen.

    De "wereld" is echt goed vormgegeven. Ik kan echt genieten van een fraai uitzicht. Peter Molyneux is iemand die nietalleen voor de commercie gaat. Het is denk ik iemand die met "gevoel" aan een game werkt. Deze man moete we koesteren. Er zullen nog fraaie games van zijn hand komen. _O_
     
  6. BFalcon

    BFalcon Cupra power

    Berichten:
    1.041
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb ook een 9 gegeven!
    Ook zo leuk om te zien hoe de kinderen in Bowerstone op je reageren!! Mijn titel is Arse face (vind ik gewoon leuker dan die 'status'-titeltjes) en echt heel erg gaaf om iederen te zien en horen reageren op die titel.

    Voor de rest grotendeels redenen die al heel vaak in dit topic voorbij zijn gekomen... Ga ik dus niet nog een keer noemen. Ik heb het spel nu zo'n 10 uur gespeeld, en nog maar 3 van de hoofdquests gedaan (daarnaast een hele zwik side quests). Ik snap niet hoe jullie zo snel door het spel heenrushen, en wat jullie daar aan vinden.

    De magie van Fable is juist de lol van het rondlopen/handelen/spelletjes doen/vissen/huisjes melken etc...!!! Echt lekker relaxted!
    Btw 1 ERG groot minpunt (in mijn ogen) --> WAAROM ondersteund het spel geen breedbeeld?! Waarom houden ontwikkelaars geen rekening met het feit dat een steeds groeiender aantal console bezitters met een breedbeeld zitten...
     
  7. Outlander

    Outlander Join the Mages

    Berichten:
    441
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat ben ik met je eens. Er zijn mensen die gaan voor het snelheidsrecord " FABLE uitspelen". Jammer, want het juist een game waar je de tijd voor moet nemen. Gewoon eens even genieten van de omgeving en het applaus (ik speel de goeie kan) in ontvangst nemen. Wat mij betreft doe ik er 40 uur over.

    Maakt mij niet uit. Ik speel ook nog regelmatig Morrowind.
     
  8. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Er zijn juist VET VEEL enorm leuke dingen te doen, dat is de kracht van het spel vindt ik. Dat je niet de main quest hoeft te doen om lol te hebben, want de main quest vindt ik namelijk helemaal niet zo leuk als je character beter maken, je nieuwe spells en wapens op dorpelingen testen, beetje de leuke mini games ontdekken, alle items verzamelen enz.
     
  9. Metal X

    Metal X Don't really care

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier gaat ie:
    gameplay: 10
    geluid: 9
    graphics: 10
    replaywaarde: 8
    score: 9 gemiddels

    Het reikt echt naar perfectie. Subliem alleen jammer van de multiplayer en geschrapte features. Voor de verderrest is het gewoon de game voor mij _O_ _O_ _O_
     
  10. c00per

    c00per Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    0
    fable volgens c00per aka soylent

    Heb hem gisteren toch maar gehaald. Tegelijkertijd met het ophalen van mijn Halo 2 SE card van microsoft.

    Zat in dubio. Ik wist niet precies wat ik moet doen. Had veel reviews gelezen en ben uiteindelijk toch gezwicht voor het spel.......tot mijn vreugde kan ik wel stellen.

    Hoewel ik al 24 jaar op deze wereld mag rondhuppelen heb ik toch ik sinds jongs of aan veel met computerspelletjes lopen spelen. Pa nam uit amerika altijd van die handheld Nintendo games mee, wat mij op de basisschool altijd populair maakte. ben sindsdien ook nooit meer van games afgekomen *).

    Zodoende kan ik ook stellen dat ik al sinds heel vroeg allerlei RPG's heb mogen spelen. Ik denk maar aan alle quests, zelda's, Phantasy Stars, square's, Lufia , Morrowind, KOTOR en noemde ik al Chrono Trigger maar die is van square geloof ik :p. Iig ik heb genoeg ervaring met het concept RPG.

    Ik denk dat het uiteindelijk van de persoon afhangt die een spel speelt die een oordeel moet vormen. Het is uiteraard een zeer wel subjectief oordeel dat gevormd wordt. In die zin subjectief dat ook onbedoeld het karakter van de speler gereflecteerd wordt in het uiteindelijke oordeel over, in dit geval, FABLE.

    Een van de eigenschappen die je voor RPG's moet hebben is een geduld om het spel daadwerkelijk uit te spelen. in 80% van de gevallen lukt dit mij simpelweg niet. bijv. FF7 op de psx machtig mooi spel maar heb het simpelweg nooit uitgespeeld. Morrowind zo immens groot dat ik na 2 jaar sommige gebieden nog niet heb bezocht. Vreemde is dat KOTOR echt de eerste RPG is die ik in een klap heb uitgespeeld.
    (Moet tevens vermelden dat ik tegenwoordig wel erg druk ben en dus weinig tijd heb om te gamen)

    Voordat ik allemaal off-topic reacties krijg van de mods en speudo-mods, terug naar FABLE.
    3 jaar geleden kwam mij het 'project ego' ter ore. Wist niet wat ik zag en las. Een wereld van ongekende mogelijkheden, de jeugd die een parallel legt naar jouw uiterlijk enz. Ben daar toen ook meteen naar gaan relativeren. Het is en was simpelweg nog niet mogelijk om zo een dynamisch spel te ontwikkelen. De ontwikkelingen op het AI gebied (computerontwikkelingen) zijn simpelweg nog niet zo ver. Als we hier een vergelijking maken met een van de beste RPG's van de afgelopen jaren: Morrowind, dan valt meteen op de qua wereld FABLE veel meer dynamisch is dan Morrowind. natuurlijk heb je dag en nacht, maar het lijkt erop dat de meeste mensen ook echt een soort van leventje leiden en kunnen reageren op de main character van het verhaal. Gisteren hoorde ik bijv. dat s'avonds werd omgeroepen dat de winkels dicht gingen en iedereen naar huis moet. Prachtig het maakt alles wat meer compleet.
    Maar natuurlijk kan ik begrijpen dat de mensen het 'uitdrukkingssysteem' wat oppervlakkig vinden (hadden we dit trouwens ook al niet op bij Oddworld op de psx??) maar het schept wel meer een band met de personen in de wereld. IPV het eeuwige gereutel in andere RPG's.

    Meer en meer objecten worden interactief ik noem maar deuren, ramen, kippen, kasten enz. Dit geeft ook meerwaarde aan de spelervaring.
    Vergelijk ook het handelssysteem, dit is simpel, doch goed uitgewerkt. Simpel vraag en aanbod maar het werkt. gisteren kwam ik in zo'n swamp en merkte dat daar ook veel dingen gewoon goedkoper waren omdat daar, denk ik, ook gewoon minder klanten zijn.

    Ten slotte nog een woord over de een van de balangrijkste punten van een RPG. De SFEER. En die is machtig, beter dan in Morrowind en in KOTOR. Die jongens hebben met liefde de wereld geschapen. En dat merk je ook als je er doorheen loopt het lijkt wederom een meer dynamisch geheel. Een minpuntje zou kunnen zijn dat je veel moet laden, maar ik zie dit niet als iets nieuws aangezien Morrowind al helemaal een ramp was en KOTOR dit per gebied, ware het dat ze groter zien, ook.

    OORDEEL
    De minpunten door sommige genoemd zijn uiteindelijk in mijn voordeel. Kort maar krachtig spel, waarbij je op de paden moet blijven. De overige voordelen zoals het combat systeem, graphics en geluid noem ik niet afzonderlijk omdat ze al meer dan genoeg ter sprake zijn gekomen in andere reviews. En IMHO bijdragen aan de overkoepelende factor 'SFEER'. Na mijn 3.5 uur spelen vind ik dit een van de betere RPG's die ik de afgelopen tijd heb gespeeld. Ja misschien wel beter dan Morrowind, en zeker weten beter dan KOTOR. veel van jullie zullen het niet eens zijn met deze mening maar ik vind dat bij een spel de verhaallijn nog niet eens zo belangrijk is. Het gaat mij meer om het permanent leuk bezig zijn met het spel dan interactief een boek te doorlopen. Als ik zo was las ik wel een boek :cool:
    Nog een laatste opmerking over de mensen die n.a.v. de hype terleurgesteld zijn. HET ZIJN SPELLETJES de techniek is er naar mijn mening simpelweg nog niet om al die functies te implementeren. En misschien zijn jullie er ook wel een beetje zelf bij, ik bedoel al dat elkaar opgefok over games die nog uit moeten komen. Wees realistisch en verwacht gewoon niet teveel van die dingen.

    FABLE is een prima game, hij voldoet aan de verwachtingen die ik ervan had en hij krijgt van mij een 8.8

    bye bye c00per aka soylent
     
  11. BFalcon

    BFalcon Cupra power

    Berichten:
    1.041
    Leuk Bevonden:
    4
    @c00per -->
    Kijk, dit noem ik nou reacties die ook echt een toegevoegde waarde hebben in het geheel.

    In feite ben ik het in grote lijnen gewoon met je eens. Ook ik ben van mening dat hoewel de grote beloften die men gedaan heeft wel rekening gehouden moet worden met de aanwezige capaciteiten van de console/techniek... En als je het daarmee relativeert dan is het gewoon een erg goede game, die mijn inziens zeker een nieuwe standaard heeft gezet m.b.t dit soort RPG's.

    Wat betreft mijn ervaringen met Fable: Fable heeft ervoor gezorgt dat ik, als simpele student die het op dit moment overdag nogal druk heeft, 3 nachten achtereenvolgens erg weinig geslapen heeft (dan heb ik het over ongeveer 5 uur per nacht).
    Overdag begin ik nog niet eens aan de game, omdat ik dan al met bijna 100% zekerheid zo 2,5 uur verder ben... De tijd vliegt wanneer ik deze game aan het spelen ben.

    En nu wederom, na 5 uur slaap, word ik geacht deze middag even een verslag voor school in elkaar te zetten... :{
     
    Laatst bewerkt: 13 okt 2004
  12. djno

    djno Active Member

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb 't spel een 7 gegeven omdat:
    Replayability erg tegenvalt.:5
    bewegingsvrijheid: 4
    Orginaliteit: 9
    Lol: 10 (ga eens vissen)
     
    Laatst bewerkt: 14 okt 2004
  13. hybridnfo

    hybridnfo Active Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Fable een topgame? Nee geen topgame maar ook geen slechte game.Waar ik zeer teleurgesteld ben is het feit dat je met de mainquests+sidequests(meeste) klaar kan zijn in 16 uur.Tevens is fable ten opzichte van andere soortgelijke games geen moeilijke game.Doodgaan is in Fable echt (bijna) onmogelijk.Toen ik na +/- 16 uur spelen het einde bereikte was ik redelijk teleurgesteld.Ik ben geen Diehard RPG-er maar zoals anderen al zeiden is Morrowind en bv Knights of the Old republic toch beter dan Fable.Ik zal proberen het zo kort mogelijk te be argumenteren:

    Fable's positieve kanten:

    -Kleurrijke wereld
    -Leuke sfeer in de steden en dorpjes
    -trouwen en de uitdrukkingen van de hero's is leuk
    -leuke raadsels in de zin van de demon doors

    En nu zal ik naar eerlijkheid toch de lijst met negatieve kanten moeten aanvoeren die toch groter is.

    de negatieve punten:

    -Te korte speelduur.Hoe je het went of keert de speelduur is voor zon game hedendaags gewoonweg te kort.
    -Geen meeslepend verhaal:Het verhaal was meer een samenraapseltje dan een echt goed uitgezet verhaal zoals in bv:Morrowind of Knights of the old republic
    -Te weinig spells/wapens/armour in mijn ogen:het zwaarste armour kan je redelijk makkelijk en snel kopen.Een fighter met een wapen met augmentations (silver en fire) en de BESERK spell is gewoonweg bijna onverslaanbaar.
    -In gevechten is het camerastandpunt soms eerder je vijand dan je vriend.Bv tegen rockgolems als je wordt geraakt draait je camera standpunt totaal verkeerd.
    -Te makkelijke moeilijkheids graad.Doodgaan kan in principe niet.De monsters die er in voorkomen doen gewoonweg niet genoeg damage om je ineens dood te laten gaan.Daarbij vind je door het heel questveld genoeg revive potions dat zelfs als je een keer de healing potion niet op tijd kan usen je door je revive wordt resurrected.
    -Het einde van de game is een beetje naar mijn mening afgeraffeld.Oneindige monsters die blijven spawnen en die tegen de tijd dat je daar komt totaal geen probleem vormen omdat je gewoonweg te vet bewapend en armoured bent.

    Ik ben iemand die niet negatief beinvloed is door eerdere recenties of posts van andere fablegamers.Ik heb express niks gelezen zodat ik achteraf niet meer verwachtte dan beloofd was.Maar ik vind Fable niet de game die zich kan meten met Knights of the old republic of Morrowind.

    Daarom mijn eindcijfer een 7

    PS:Ik heb in mijn beoordeling niet de bugs meegenomen aangezien ik vond dat elke game nog bugs kan hebben en daar een game niet op afgerekend kan worden;kleine bugs die ik ben tegengekomen is bv:camerastandpunt,vastlopen in decor,bewoners/mercs die je in huis het pad blokkeren,sommige geselecteerde spells werken soms niet.
     
    Laatst bewerkt: 13 okt 2004
  14. NapoleJon

    NapoleJon Active Member

    Berichten:
    634
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik geef het een 9. Ik ben nu 10 uur en nog wat minuutjes bezig geweest, en naast de quests is ook gewoon rondstruinen lollig.
    Ik ben alleen bang dat als ik nu verderga, ik te snel klaar ben met de game wat ik nu absoluut nog niet wil, wat je eigenlijk niet zou moeten hebben in een game.

    @hybridnfo, ik ben ook wat bugs tegengekomen. Je komt wel eens in een area waar je gewoon door de grond heen kan kijken:? Na een paar seconden is dat ook weer weg, maar als een game 5 jaar in ontwikkeling is mag je toch wel verwachten dat de bugs er wel uit zijn gehaald.

    Ff een cijferlijstje

    graphics - 9, prachtige omgevingen en personages, maar de bugs zijn nogal crappy...
    sound - 9, de muziek is echt geweldig, alleen jammer dat de opmerkingen van villagers nogal in herhaling gaan vallen.
    gameplay - 8 Combat systeem is goed maar niet perfect. blocken kan er in het begin nog weleens bij inschieten door de rare keuze van de Y-knop. Voor de rest heb ik altijd ruzie met het scrollen door de spells list.
    replay geen idee, maar ik weet wel dat ik 'm zeker weten nog eens ga spelen en alle verloren dingen in ga halen, zoals quests die ik heb gemist.
     
  15. ullievangobbel

    ullievangobbel Active Member

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja...

    Ik snap werkelijk niet waar iedereen die hoge cijfers voor graphics vandaan haalt. Dat mannetje is zo hoekig als de pest en bovendien vind ik de omgevingen nu ook niet echt uitblinken.

    De eerste twee uur die ik speelde waren ronduit saai. Beetje tussen kippen draven en super eenvoudige quests. En dan hebben we het nog niet eens gehad over de laadtijden, die behoorlijk irritant zijn. En dat terwijl m'n groene vriend al af en toe hapert omdat ie 't maar net aankan.

    Toegegeven: Sudeki was ook geen wereldgame en had een klote-einde. Maar toch zat ik daarbij wel binnen een half uurtje op het puntje van m'n stoel. Bovendien waren daar de werelden wél van oogverblindende schoonheid.

    Er is ons altijd belooft dat je een karakter mocht ontwikkelen, van de wieg tot het graf. Maar in de uiteindelijke versie ben ik binnen een half uurtje al een volwassen jongeheer. Volgens mij bewijst Fable toch vooral weer een aloude stelling: Don't believe the hype!
     
  16. ormagon

    ormagon l!ve gamer

    Berichten:
    538
    Leuk Bevonden:
    0
    maar kijk is hoe mooi het verhaal is en je kunt het zelf moeilijk maken hoor.

    als jij de graphics niet mooi vind??? dat snap ik niet, het zijn graphics die een 8 waard zijn maar door de sfeer die de graphics het spel geven is het wel een 10.
     
  17. BattleCry

    BattleCry ..

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    9

    de uren die ik achter elkaar heb gespeeld, waren heel, heel goed!!...echt jammer dat hij zo snel uit is gespeeld...ben nu bezig met spelen voor de 2de x, maar dat ik toch echt minder.....jammer, als het spel veel langer was geweest, en nog moeilijker(keuze uit moeilijkheidsgraden), dan zou voor mij het spel perfect zijn!!
     
  18. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben denk k bijna aan het einde en heb nu 20 uur gespeeld.
     
  19. NLJohnny Cage

    NLJohnny Cage Drunkn Munky

    Berichten:
    418
    Leuk Bevonden:
    0
    Een negen.

    De graphix zien er toch wel adembenebend uit, Een grote wereld om veel in te kloten, leuke mini games, lang niet uit verveelt, echt allemaal mooi uitgewerkte shit, maar je bent zo door de questen heen, Had eigenlijk nog wel meer diepgang in good and evil verwacht...
     
  20. Vuilnisman

    Vuilnisman Active Member

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    0
    ok geef Fable een 7
    ik vind RPG'S helemaal maar niks
    maar Fable vind ik toch iets aparts hebben ik durf nu al te zeggen dat ik dit spel zeker 5 dagen achter elkaar zal spelen :p
     

Deel Deze Pagina