1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Geweldadige games verbieden

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Mr.blond, 16 sep 2004.

  1. MieZ

    MieZ Avaholic

    Berichten:
    638
    Leuk Bevonden:
    8
    Als ze games willen verbieden, moet ze eigenlijk ook Silvy Meis verbieden. Dat scheelt weer een hoop lelijke spreekkoren op de voetbalvelden... ;)
     
  2. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    Het verschil tussen die gijzeling en een video game is wel dat het ene echt is en het andere niet. Daar zit het probleem juist. De mensen die misdaden gaan plegen door games, zien het verschil tussen de echte wereld en de games niet (goed).
     
    Laatst bewerkt: 16 sep 2004
  3. Dutch Raven

    Dutch Raven XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    142
    Leuk Bevonden:
    1
    Heb je gelijk in, maar neem nou eens een film, b.v texas chainsaw.....

    Als iemand met een kettingzaag word gemold dan zeggen ze eerder dat het door b.v Manhunt komt dan door die film. Maar films zijn toch ook niet echt? ............
     
  4. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    Geweld zou inderdaad net zo goed van films kunnen komen. Toch zit er wel degelijk verschil in. Games hebben namelijk een extra 'dimensie' t.o.v. een film; Je bepaalt zelf wat je doet. In Manhunt wordt je voor de meest brute moorden ook nog eens beloond, dat werkt ook versterkend. (Lijkt mij...)
     
  5. Spock

    Spock Active Member

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is geweldDadig :{
     
  6. Dutch Raven

    Dutch Raven XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    142
    Leuk Bevonden:
    1
    Games geven ook een extra dimensie Furies, en Manhunt is idd een beloningvoordekills spel, maar zoals je al zei: iemand die dat echt na gaat doen is gewoon ziek in zijn/haar hoofd. Ik ga me toch ook niet in een overal steken en boer spelen omdat ik Harvest Moon heb gespeeld
     
  7. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    :cool: Welja we zullen alles afschaffen waar te veel geweld in voorkomt , kunnen we gelijk beginnen met het nieuws.
    We trekken allemaal ons berevelletje terug aan en kruipen terug in de bomen , waar we duizenden jaren geleden uitgekomen zijn, en het is opgelost
    |:- |:-
     
  8. Vinnie 78

    Vinnie 78 Vinnie vinyl

    Berichten:
    519
    Leuk Bevonden:
    0
    In de tijd dat de mens nog in berenvelletjes rondliepen was er al geweld en daar is het geweld van nu niks tegen. Het is natuurlijk erg als er iets dergelijks gebeurd, maar dit is absoluut niet te wijten aan het spelen van games.
     
  9. Netwin

    Netwin Active Member

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je ervan uit gaat dat games mensen aanzetten om de dingen die ze in games doen ook in werkelijkheid te doen en je daar in games rekening mee gaat houden dan zal je in games dezelfde wetten moeten gaan handhaven als in de echte wereld.

    Een spel als Thief kan dan niet. Een autoachtervolging door een stad kan dan ook niet meer. Spellen waarbij je ongedeerd van redelijke hoge plateaus af kan vallen ook niet want je zou in de werkelijkheid ook van die hoogtes gaan springen en te pletter vallen. Doodgaan in een spel en opnieuw tot leven kunnen komen is dan ook iets wat je misschien liever niet meer wil als je niet gelooft dat mensen die op aarde sterven worden gereïncarneerd met behoud van geheugen, uiterlijk, leefsituatie etc. Het concept van een savegame is dan ook niet wenselijk.

    Een regering zou dan ook moeten waken dat ontwikkelaars van spellen hun macht niet misbruiken. Ze zouden immers mensen bepaalde ideologieën kunnen opleggen.

    Als er een verband is tussen spellen en de werkelijkheid, waarom maakt onze regering dan bijvoorbeeld niet een “normen en waarden spel” wat de maatschappij redt? Laat ze Bungie huren om een goed spel te maken waarin je beloont wordt als je goed bent voor je medemens. Laat ze een spel maken waarin het verschil tussen goede en slechte daden worden uitgelegd. Als mensen beïnvloed worden door games ben je gek als regering als je daar geen gebruik van maakt.
    Waarschijnlijk wordt zo’n investering niet gedaan omdat het effect te gering zou zijn. Of er alleen negatieve beïnvloeding mogelijk is. Er zal gezegd worden dat mensen alleen maar gewelddadiger van spellen kunnen worden, maar nooit socialer of beter in iets anders wat de regering op prijs stelt.
    Iets anders zal zijn dat je beter in het echt goed voor je medemens kunt zijn in plaats van in een spel want dan hebben anderen er ook wat aan. Maar dat zou dan toch moeten gaan gebeuren? Want labiele mensen gaan in het echt doen wat ze in games zien.
     
  10. masterninja

    masterninja Active Member

    Berichten:
    606
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier wordt ik dus echt niet meer goed van als ze zo doorgaan wordt ik echt gestoord.:mad:
    Dit soort acties alleen om stemmen of populariteit te krijgen verziekt het gamen.
    Het begint bij ninja gaiden die gecensureerd(ok dit heeft geen directe connectie maar toch is een belangrijk voorbeeld) word hier in europa maar waar eindigt het?
    Ik bedoel als we zo doorgaan hebben we helemaal geen vrijheid meer in wat we doen.
    Ik zie games als een kunstvorm wel een hele gewelddadige soms maar je mag kunst eigenlijk niet verbieden toch.
    Eigenlijk nemen we nu weer een stap terug naar ergens in de middeleeuwen toen volgens mij kunst en schilderijen verboden was.(ik kan me vergissen)
    We vinden onszelf zo tolerant terwijl we dat eigenlijk helemaal niet zijn ja tegen de oudere dingen dingen die er al eeuwen zijn.
    Maar eigenlijk zijn de meeste mensen ergens nog bang voor vernieuwing en evolutie en de vooruitgang van technologie.
    Net als toen mensen op de brandstapel werden geplaatst omdat ze onbekende of rare dingen deden en hup dan ben je natuurlijk een heks.
    Want als je iets doet wat niet normaal is voor de norm van toen ja dan ben je verkeerd bezig.(onzin natuurlijk)
    Maar als je een beetje oplet zien we dat er terorristische groeperingen zoals deze nu eigenlijk hetzelfde proberen te doen.(ok dit gaat mis iets te ver maar ik overdrijf maar effe lekker)
    Als we niet opletten gaan deze zogenaamde politieke partijen de macht krijgen en dan krijgen we mischien zulke praktijken net als in de middeleeuwen.
    Ik vind toch echt dat we moeten opletten hiervoor want ze spelen zo op de vrees in van de ouders.
    Ik bedoel dit gaat de politiek nog lang niet opgeven en hier in Nedeland is het denk ik maar een kwestie van tijd voor we ook zulke gekken krijgen.
    Maar als we opletten en meer mensen kunnen leren dat games zelfs gewelddadige games niet zorgen voor moordenaars.
    Dan zullen er niet meer zulke gekken zijn die denken laten we hiermee effe snel wat stemmen gaan winnen.
    Want kom nou toch er liepen al moordenaars rond in de tijd dat we net het vuur hadden ontdekt.
    Want dat hebben we nodig ouders moeten geinformeerd worden over de waarheid van het gamen.
    Als iemand een moord wil plegen doen ze het toch wel dan ben je gewoon niet goed opgevoed en ben je gewoon gestoord
     
  11. Netwin

    Netwin Active Member

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    0
    Goed dat je die censuur van Ninja Gaiden aanhaalt. Ik vind dat ook een hele slechte zaak. En het feit dat ik Ninja Gaiden een erg goed spel vind verandert daar niks aan.
     
  12. masterninja

    masterninja Active Member

    Berichten:
    606
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik vond ninja gaiden ook erg goed maar omdat ze ninja gaiden hier gecensureerd hebben geven ze zulke politieke partijen eigenlijk gelijk.
    En dus kunnen ze dit net zo goed ook voor hun doel gebruiken als voorbeeld dat tecmo en team ninja het zelf te ver vonden gaan. |:-
     
  13. Dutch Raven

    Dutch Raven XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    142
    Leuk Bevonden:
    1
    idd die censuur is jammer in ninja gaiden, ik hoop niet dat ze dat bij Fable gaan doen (mensen hun hoofd afschien met een pijl en boog)

    Zal wel erg triest zijn dan he .................
     
  14. Netwin

    Netwin Active Member

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    0
    Helemaal met je eens. En Tecmo en Team Ninja vonden zelf het geweld waarschijnlijk helemaal niet te ver gaan. Ze hebben het gedaan om bepaalde mensen tevreden te houden. Echt een slechte zaak. En als er een schaap over de dam is... Ik hoop echt niet dat andere spellen nu gaan volgen.
     
  15. DutchG

    DutchG mr T 2 da B

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    1
    fuck alle censuur
     
  16. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Het enige wat ik in deze thread zal posten, en die ik zal posten in verdere threads over geweld in videogames is een quote van ctrlaltdel:

    "Blaming video games for violence? What are you, a fucking retard?"

    Lijkt me voldoende. :cool:
     
    Laatst bewerkt: 16 sep 2004
  17. Mr.blond

    Mr.blond Active Member

    Berichten:
    911
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind toch dat de leeftijdsindicatie strikter genomen moet worden door de handelaren. Moreel vind ik het niet verantwoord dat een handelaar aan een 8-jarige snotaap een spel verkoopt voor 18+...Een snotneus hoort geen manhunt,postal,...te spelen, die jongetjes horen beschaafde, nette spellen te spelen. het enige dat die handelaren horen is het rinkelen van de kassa.

    Politiekers kunnen niet meespreken over games, omdat ze het niet eens zelf kennen. Materie waar je geen ballen van kent, zwijg daarover. neen, het Vlaams Blok dramatiseert gelijk alles, ineens is alles wat met gamen te maken heeft slecht. Sjonge jonge jonge, OK, de oorspronkelijke xboxcontrolelrs konden misschien hard aankomen als je ermee gooit, maar dat wil toch niet zeggen dat elke tiener die gamet semilabiel is...

    Mijn 8-jarig neefje mag iig geen te geweldadige spellen spelen op mijn Xbox, daar kijk ik op toe. Van zodra ie oud genoeg is, 13-14-15 jaar oud, ag ie dat wel. Ouders hebben ook in zekere zin een verantwoordelijkheid, maar die mensen kennen 'games' niet, ze weten niet wat het is dus kunnen ze niet oordelen over de beschaafdheid van, dat spel.
     
  18. mortalexe_29

    mortalexe_29 fun !

    Berichten:
    1.202
    Leuk Bevonden:
    0
    je wil toch niet zeggen dat ik eigenlijk tot m'n 18e moet wachten met gta hé?
     
  19. Mr.blond

    Mr.blond Active Member

    Berichten:
    911
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik wil zeggen dat handelaars een beetje moeten opletten. Kijk, als de indicatie 18+ is, moet dat niet al te strikt genomen worden. Wat mij betreft is het een richtlijn. Dus vind ik het best kunnen dat een 14-15 jarige een 18+ game koopt. Maar een 8-jarige zou dat spel niet mogen kopen vind ik. Een 8-jarige koter Manhunt laten spelen, vind ik niet bijster verantwoord. Dat ventje krijgt er misschien nachtmerries van, laat staan trauma's etc. Zo'n gastjes moeten nog niet geconfronteerd worden met zulke harde beelden. Een 14-jarige kan dat denk ik gemakkelijker relativeren. Die kan zeggen 't is maar fictie, dat gebeurt nooit echt. Terwijl een 8-jarige de schrik van zijn leven kan opdoen met een dom videospelletje.
     
  20. Lord<>Snowboard

    Lord<>Snowboard ~XBW Member~

    Berichten:
    601
    Leuk Bevonden:
    4
    Daar heeft hij een punt, mja wat doe je eraan.
    Btw games zijn niet hetzelfde als films, omdat je in de game zelf de held bent, en in de film niet...
     

Deel Deze Pagina