[PC] Gaat Doom3 te ver?

Discussie in 'Games' gestart door Reteppd, 14 sep 2004.

  1. EVERT NL

    EVERT NL *

    Berichten:
    888
    Leuk Bevonden:
    0
    Geen spel gaat te ver, het is toch een spelletje?? (wanneer kmt doom 3 eigenlijk op de xbox?)
     
  2. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Idd, als men een game niet wilt spelen omdat de content shockerend voor hem of haar kan zijn, dan moet men ook de game niet spelen. Maar laat hen wel de keuze aan andere overlaten om de game te spelen.
     
  3. mortalexe_29

    mortalexe_29 fun !

    Berichten:
    1.202
    Leuk Bevonden:
    0
    je zou er ook satanistisch van worden, maar hoe dat als je juist satan z'n huisdieren moet afschieten :confused: het zou pas anti christen zijn als je nonnen moest schieten.
     
  4. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    *kruipt onder het bed uit* *en kijkt in de rondte of de kust veilig is*
    Uhm ik vind het een super vet spel. Echt vet koewl. ;)
     
  5. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Tja... games is geen realiteit. Je kan kiezen of je games speelt of niet. Vind je het te ver gaan, koop die game dan niet. Vind je het niet te ver gaan, dan erger je je er niet aan. Ik hoor erg vaak/altijd tot de 2e groep :)
     
  6. Bazzie

    Bazzie Street Triple RRRR

    Berichten:
    385
    Leuk Bevonden:
    3
    Alles mag van mij in een game, het is niet echt........
     
  7. MassHyponotic

    MassHyponotic Active Member

    Berichten:
    582
    Leuk Bevonden:
    6
    Als Manhunt kan kan Doom 3 ook. Ik vind Manhunt schokkender omdat het echte mensen zijn en me Doom 3 zijn het buitenaardse gedrochten en is het vermoorden minder wreed.
     
  8. EVERT NL

    EVERT NL *

    Berichten:
    888
    Leuk Bevonden:
    0
  9. EVERT NL

    EVERT NL *

    Berichten:
    888
    Leuk Bevonden:
    0
    release doom3?
     
  10. MassHyponotic

    MassHyponotic Active Member

    Berichten:
    582
    Leuk Bevonden:
    6
    Voor Xbox waarschijnlijk 1e/2e kwartaal van 2005
     
  11. 60 Yen

    60 Yen Monetary Disaster

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben zelf, redelijk ;), Christen. Ik heb het spel niet gekocht. Ik heb er niet zoveel moeite mee, tenzij het Satan goedpraat. Dat is naar mijn mening occult. Ik kijk graag Star Wars, daar heb je de Dark Side. Het word echter afgeschilderd als slecht, niks mis mee wat mij betreft en het blijft een film.

    Waar ik me meer aan irriteer is het hoge gehalte van vloeken (zonder reden) in spellen. Kinderachtig, alleen om het stoer imago te geven. Kijk, ik ontken niet dat mensen vloeken bij gevechts situaties, maar waarom nou zoveel vloeken zonder reden? Ik vloek zelf ook, ik zeg ook wel eens 'kut', dus ik ben ook niet de heiligste boon ( ;) ).

    Dus tsja, ik kan het spel niet oordelen. Ik heb het spel niet, maar niet omdat ik geen shooters speel. Er is wat mij betreft nog een wezenlijk verschil tussen 'videogames' en 'realiteit' wat het maakt dat ik shooters kan spelen (niet omdat ik bloeddorstig ben).

    Met vriendelijke Groet,

    Jan
     
  12. Red XIII

    Red XIII Active Member

    Berichten:
    370
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja, waarom mag je wel jezus of god goedpraten, maar satan niet? Niet dat dat ik een satan worshipper ben ofzo, ik geloof in niks, maar tis gewoon een vraagje...
     
  13. orgaZm

    orgaZm CEV's

    Berichten:
    1.268
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik geloof niet in Satan en de hel, of in god en de hemel for that matter.. Dus wat mij betreft kan het, ik vind geen enkel spel te ver gaan trouwens, zelfs niet postal.. Je moet gewoon rationeel zijn en de humor er van in zien. Trouwens, als je zo streng Christen bent zou je eigenlijk niet een spel moeten spelen waar de hel losbreekt op aarde toch, als je van tevoren weet dat het schokkend voor je is.
     
  14. Ruben III

    Ruben III Rando

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    23
    ik vind gelovige tekens in een spel een stuk enger....

    "opium voor het volk" zei Marx ooit, en hij had gelijk.
     
  15. 60 Yen

    60 Yen Monetary Disaster

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien... Geloof kan ik niet bewijzen, maar daarom is het ook geloof. Zolang we maar respect voor elkaar hebben is er niks mis met elkaars opvattingen (helaas denken fundamentalistische Christenen/Moslims daar anders over).

    @ Red XIII - Voor mij is Satan de belichaming van alles wat kwaad/slecht is. Moord is slecht, dus ik vind niet dat je dat kan goedpraten (jammergenoeg zijn er ook vele Christenen geweest die in naam van 'God' mensen hebben vermoord).

    Ben ik met je eens, daarom heb ik het spel ook niet gekocht. :)
     
  16. ghost14

    ghost14 Active Member

    Berichten:
    486
    Leuk Bevonden:
    0
    En wat als ik nou satannist ben..
     
  17. Ruben III

    Ruben III Rando

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    23
    Dat is ook weer waar, mooi gesproken :)
     
  18. midnightwarrior

    midnightwarrior .

    Berichten:
    465
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan heb je er waarschijnlijk plezier in :confused: Hoe moet ik nou weten hoe je erover denkt 8)
     
  19. NecroSadistic28

    NecroSadistic28 Redeemed In Flames

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    5
    Nou...ik heb Doom3 uitgespeeld en ik moet zegge dat ik ut best een lachertje vind als ik mensen hoor zeggen dat D3 "Te" erg is, ik zie totaal niet in waarom. Pentagrammen & "Satanstekens" ik bedoel, who gives a fuck? Het is een game, je hoort je nie eens druk te maken om zoiets, als je dat wel doet moe je de game niet spelen. Het hoort bij het concept van Doom, het is nooit anders geweest, alleen de mogelijkheden zijn nu bijna zonder limiet. Alles draait om de Hell in dat spel, en als je een beetje normale labiele persoon bent ga je nie out na het zien van een pentagram terwijl je van te voren 50 freaks naar de klote geschoten hebt. Je kunt het vergelijken met games die bijvoorbeel swatikas laten zien, heel open en duidelijk. Nu boeit mij dat geen reet maar het gaat toch om hetzelfde. En als we over "Te" erge games praten, vind ik persoonlijk dat Manhunt hier nog wel bovenuit steekt, aangezien je daar mensen in plaats van zombies/monsters naar de klote helpt op de meest gruwelijke manieren. (wel echt vet, daar niet van) Maak jullie niet zo druk om games...afterall, it's all a bunch o' pixels n' virtuality...

    Oh ja, Ik weet nie hoeveel van jullie in het daadwerkelijke "Hell" level geweest zijn in D3? Daar word het pas gezellig, good luck. :D
     
  20. SuxxeR

    SuxxeR boem

    Berichten:
    1.197
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dus nog nooit van dat satanteken gehoord, maar begrijp dat het met de hell te maken heeft. Maar dan zouden er ook geen hakenkruisen meer in WWII games voor mogen komen. Het is een stukje realisme. Als het satansteken met hell ofzo te maken heeft, waarom zou het dan niet als realisme gezien mogen worden ? Als je in games om de realiteit heen gaat draaien gaat je spel naar de klote. Als je mensen zo een realistisch mogelijk beeld wilt geven (in dit geval maar een beetje, maar toch), waarom mogen en dan geen 'verboden' (om het maar zo te noemen) tekens in. Je ken moeilijk in de hell een vredesteken ophangen. Ik kan er ook helemaal nast zitten met me satanteken, en als dat zo is, sorry.
     

Deel Deze Pagina