1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PC-privé per direct afgeschaft

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Elgee, 27 aug 2004.

  1. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Dat gaf ik al eerder aan, er werd voor het merendeel 'misbruik' van gemaakt. Mensen hoeven geen computer van 2100,- euro te kopen om er op te leren werken. Voor 600,- euro kan dat ook prima. Een collega van me. kocht vorig jaar een PC van 1100,- euro. Om het bedrag vol te maken tot het maximale bedrag, kocht hij er een computermeubel bij, laser printer en een fles champagne. Dat is leuk en lekker, maar niet de bedoeling. Ik ben het dan ook met je eens dat het niet echt meer nodig is, aangezien bijna iedereen er mee kan werken. Het is daarom ook een 'nuttige' bezuiniging. Mensen die een PC nodig hebben zullen hem vaak toch wel kopen, al zal het wel wat minder zijn als met de PC-prive regeling.
     
  2. xboxbezitter

    xboxbezitter Active Member

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    0
    waarom vind jij die salarissen nou zo belachelijk hoog dan? Verschil moet er zijn, en zij (die ''gangersters in het 2de kamer'' zoals jij het zo mooi noemde) hebben toch ook een veel verantwoordelijker taak dan menig ander beroep?! Wou jij een minister evenveel laten verdienen als een pleeduiker?! Hou toch op.... _0/
     
    Laatst bewerkt: 27 aug 2004
  3. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Uhm. Je mist het punt. Als de ministers met het idee spelen om de lonen te bevriezen, maar zelf wel een fikse loonsverhoging eisen, is dat behoorlijk hypocriet. En dat staat iemand met die verantwoordelijkheid niet netjes en het komt tevens niet geloofwaardig meer over.
     
  4. xboxbezitter

    xboxbezitter Active Member

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    0
    daar zeg je wat Orcrist... maar als de ministers hun eigen salaris gedeeltelijk in zouden leveren, en de lonen ook zouden bevriezen.... zou er dan nog iemand zeuren. Volgens mij maakt het tegenwoordig nix meer uit... jullie vinden altijd wel wat om onze regering af te kraken. En dit richt ik niet op 1 persoon, maar op meerderen.
     
  5. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Misschien zie ik het verkeerd hoor :). Maar het is toch niet normaal dat lonen bevroren worden, en het minister salaris met 30% stijgt?! Bevries dan alle lonen, of bevries niets.
     
  6. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Tuurlijk kan je het niet eens zijn met het plan om de lonen te bevriezen. Het punt is echter dat degene die iets voorstelt ook achter zijn plan moet staan, en niet zijn eigen schaapjes snel op het droge wilt krijgen.
     
    Laatst bewerkt: 27 aug 2004
  7. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Inderdaad, het komt over als een sigaar uit eigen doos nemen.
     
  8. Inderdaad!

    Volgens mij is het Pc- privé project gewoon een maatregel uit de jaren '90 om de aanschaf van een PC te stimuleren en zo niet achter te blijven op de rest van Europa/ wereld aangezien een Pc economisch gezien belangrijk is. Nu ruim 90% een Pc heeft is dit niet meer nodig.
    Dit project is desalniettemin goed geweest. Nederland had bijna de meeste internetgebruikers in de wereld!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 aug 2004
  9. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Wow, ben ik blij dat ik mijn ouders laatst zover kreeg om een nieuwe pc te kopen. Als ze dat niet hadden gedaan had ik nooit meer een nieuwe pc gekregen. Wel jammer van dat pc-privé project.
     
  10. Rush nl

    Rush nl FRAUDE!

    Berichten:
    125
    Leuk Bevonden:
    3
    Dit was echt een luxe-regeling, en kan dus makkelijk afgeschaft worden. Een beetje vervelend als je net van plan was een nieuwe pc te kopen, maar ook niet meer dan dat.
     
  11. Vinnie 78

    Vinnie 78 Vinnie vinyl

    Berichten:
    519
    Leuk Bevonden:
    0
    Helemaal mee eens.

    Veel mensen moeten steeds harder werken :mad: omdat bedrijven mensen ontslaan i.v.m. bezuinigingen. Het zou fijn zijn dat iedereen er dan ook op vooruit gaat al is het maar een paar procent. Zo vinden ze ook dat iedereen 40 uur moet gaan werken (die werk ik toch al) voor het zelfde salaris. Zelf hebben ze 4 MAANDEN recces (vakantie waarin ze eventueel bij uiterste noodgeval een keer opgeroepen kunnen worden ).
    :mad: :mad:
     
  12. rolorob

    rolorob Active Member

    Berichten:
    2.036
    Leuk Bevonden:
    2
    Mijn pa kreeg maar een limiet van 900, weetnie of dat standaard is... :eek:
     
  13. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Jij gaat ervan uit dat na afschaffing van dit project de mensen geen computers meer kopen geloof ik. :{ Ik denk dat er véél meer computers particulier gekocht worden. Bovendien koopt niet iedereen ineens geen computer meer omdat het PC privé project is afgeschaft.
    Ja duh. Maar toen was de economie veel beter, en juist TOEN werd er op de korte termijn gedacht, waardoor er NU bezuinigd moet worden. Er is 8 jaar op te grote voet geleefd, en daar merken we nu de gevolgen van.
    Jij mist het punt. Die salarisverhoging geld pas voor het VOLGENDE kabinet. Was toen ook duidelijk in het nieuws gezegd. Maarja, sommige mensen horen liever wat ze willen horen...
     
  14. xboxbezitter

    xboxbezitter Active Member

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    0
    ey Drone, je haalt me de woorden uit de mond ;) Strak en duidelijk uitgelegd, en klopt ook nog.... kunnen sommigen onder ons een voorbeeld aan nemen :D
     
  15. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wordt ook moe van de regering... Al dat bezuinigen kan nooit goed zijn. We leren toch allemaal dat je juist moet gaan investeren. (The New Deal anyone) En ze moeten eens kijken naar al die mensen die in de WAO zitten en mensen met een uitkering harder aanpakken (Dat kost de regering zo ongelovelijk veel geld), door ze gewoon elke dag het geld op te halen bij een bank ofzo... of een stempel halen.. Want er wordt nu gewoon misbruik van gemaakt. (Door een vrij groot deel van de bevolking) En de staats schuld moet weg.. Want het bedrag dat we elk jaar moeten lenen is evenhoog als het rentebedrag van de staatslening. Dus Staatslening weg en dan heb je het rond... Maar dit plan maakt voor mij niet heel erg veel uit (aangezien ik toch nog geen 18 ben en mijn vader het geloof ik ook niet gebruikt)... Maar ze zouden het bedrag gewoon moeten verlagen, want Computer+Internet wordt de toekomst dus als de bevolking daar een hoog niveau van kennis in heeft is dat dus heel mooi meegenomen.
     
    Laatst bewerkt: 27 aug 2004
  16. Genassix

    Genassix Endless Challenge

    Berichten:
    847
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik vind het echt naai, zowel voor consument als voor de winkels die pc's verkopen. En dat het zomaar ineens definitief afgeschaft word krijgt bij mij al helemaal een negatief nasmaakje.
     
  17. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    In zekere zin is een dergelijk programma goed om PC gebruik in ons land te stimuleren en ook minder gefortuneerden een PC te gunnen. Het is echter geen noodzaak en ik kan me over deze maatregel veel minder opwinden dan het beleid ten aanzien van de WAO, AOW en ziekenfonds. Als z ehet geld dat ze besparen nu daarin staken............
     
  18. MasterChief_007

    MasterChief_007 Hellas Power ^_^

    Berichten:
    1.825
    Leuk Bevonden:
    6
    Verdomme, vandaag nog net over gehad dat ik dit in het voorjaar van 2005 ga doen voor een nieuwe pc of een nieuwe laptop.

    Ach ja, helaas :)

    Kutregering hier in het land :mad: :mad: :mad:
     
  19. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Tja, dat per direct afschaffen vind ik ook maar achterlijk. Geef dan een datum op of zoiets dergelijks. Maar dan levert het minder op aldus het kabinet.

    Het is vooral erg vervelend voor de mensen die minder geld te besteden hebben. Rond deze tijd is het gewoon topdrukte bij de pc boeren, scholen beginnen weer, de oude 486 is niet zo best meer enz... Het afschaffen van deze regeling heeft zo z'n voordelen en z'n nadelen.
     
    Laatst bewerkt: 27 aug 2004
  20. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Moet je wat meer slapen.
    Hoi Einstein. Hoe wou je gaan investeren als er te weinig geld is? Geld lenen. Maar dan stijgt de staatschuld. Je spreekt jezelf dus enorm tegen. Enerzijds de staatschuld aflossen, anderszijds investeren. Gaat nogal lastig als we al met een begrotingstekort opgezadeld zitten geloof ik.
    Dat doen ze ook hoor. :{ De keuringen worden bijvoorbeeld steeds strenger. Niet naar het nieuws gekeken de laatste anderhalf jaar? :confused:
     

Deel Deze Pagina