1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nieuwe PC

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Ruttyx, 3 jul 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik vind het maar een kwestie van marketing. Ze testen met een 'Video Stress test', opzich wel zwaar omdat daar zoveel mogelijk effecten moeten worden berekend. Maar dat is niet te vergelijken met de ingame performance van HL2.
    nVidia heeft te kennen gegeven om een nieuwe driver uit te brengen die voor een performance boost gaat zorgen. Hierdoor wordt het verschil tussen een Ultra en een XT 'slechts' 7%. Ergens blijft het verschil wat vreemd, aangezien in andere direct3d games, de 6800 serie wel sneller is. In Far Cry is de 6800 non gt/ultra soms sneller als de x800 Pro.

    Als je straks een GT koopt van XFX of Point of View, krijg je er Doom3 bij. Om nu voor een game een andere videokaart te kopen haha, dat zou ik persoonlijk niet doen. Het is moeilijk om nu een winnaar te kiezen als er nog niet met de juiste drivers en software versie wordt getest. Ik kijk dus ook uit naar deze review. Het gaat trouwens ook niet om een groot verschil, tenminste niet groot op basis van de score die ze al halen. een verschil van 20fps is vrij groot als je een score haalt van 15fps :+.

    Ik denk niet dat er een groot verschil zal zitten in de uiteindelijke versie. Feit is dat je aan beide kaarten een goede koop hebt. Het is ontzettend afwisselend. Dan is de GT weer 3fps sneller, dan de Pro weer een paar frames. Het is lood om oud ijzer.

    Edit//

    Idd, zoals je ziet is de beta driver al sneller. Ik gebruik ook al een tijdje 65.62 voor m'n GT en die is gewoon sneller, ook in Doom3. Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat nVidia een driver released net voordat HL2 uitkomt, en deze zal in de 67.xx serie zitten. Deze zou het grootste verschil weg moeten nemen. Het is vrij raar dat in Far Cry (ook niet bepaald een simpele engine) de 6800 GT in 1600x1200 met AA en AF sneller is als een X800 XT. Ergens moet er nog iets verbeterd worden dus.
     
    Laatst bewerkt: 21 aug 2004
  2. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    danku voor de opheldering.

    Ff nog 1 vraagje wat hier minder mee te maken heeft. Ik heb vorige week een pc besteld bij alternate met die gt kaart. Zit doom 3 daar dan bij? zou wel tof zijn als er iets bij zou zitten voor dat geld.
     
  3. je kan ook kijken bij dell... daar is het meestal wel goedkoop...
     
  4. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Oei, dat denk ik niet, het is pas vanaf gisteren bekend dat ze Doom3 erbij leveren. Opzich wel een rot streek, had er dan een coupon bij gedaan. Nu hebben alle mensen die de kaart al hebben gekocht of spoedig nog gaan kopen geen gratis versie van Doom3. Maja, kunnen de winkels de kaart weer een euro'tje of 30 duurder maken.

    edit//
    Hier heb ik een testje gevonden tussen WinXP32bit en WinXP64bit: klik
     
    Laatst bewerkt: 21 aug 2004
  5. Jaywalker

    Jaywalker XBW Elite

    Berichten:
    352
    Leuk Bevonden:
    0
    Heeft er niemand een antwoord op deze vraag?
     
  6. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Als je de PC daar laat samenstellen, kan je deze kast niet kiezen. Los verkopen ze hem wel. Neem anders even contact met Informatique op en stel voor of je ook deze kast mag kiezen.
     
  7. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    bedankt voor de snelle info!!

    wbt dat 64 bit windows verhaal, wat zou jij doen? Ik heb net dat hele artikel doorgeworsteld (aan sommige dingen kon ik geen touw vast knopen :9 ) en ben er niet zeker van of het veel voordelen heeft. Is het echt veel sneller, ik wil namelijk voor internet en spelletjes en office de meest snelle pc kunnen tunen, maar wel een met zo min mogelijk crashes natuurlijk 3-) .
     
  8. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik zou het lekker bij de 32 bit windows houden 3-). Zoals je ziet zijn de verschillen minimaal. Office draait op alle nieuwe PC's vlekkenloos en snel, zelfs op oudere systemen. Voor internet geldt eigenlijk een beetje hetzelfde. Voor games heeft het momenteel ook nog maar weinig voordelen. Je moet het eigenlijk zo zien: In Win32 werkt je processor in een 32bit omgeving 32bit software af. En in Win64 werkt ie in een 64bit omgeving 32bit software af. Hoe je het momenteel ook went of keert, de processor zal 32bit software voor z'n kiezen krijgen. De voordelen van 64bit processors komen pas echt tot hun recht wanneer alles 64bit wordt. Er komt overigens een 64bit editie uit van Far Cry (ooit :+ ). Naar verwachtingen duurt het nogwel even voordat alles om is naar 64bit, dus voor die tijd zal je er nog weinig aan kunnen beleven. Ware het niet dat ze ook erg snel zijn onder 32bit omstandigheden :9
     
  9. Ruttyx

    Ruttyx Oh inverted world

    Berichten:
    2.830
    Leuk Bevonden:
    5
    Ik zit weer met een probleem: Wat moet ik kiezen voor 'n moederbord. Ik heb gekeken op 2 sites, namelijk www.tweakers.net en www.hardware.info . Nou wijst Hardware.info de ABIT NF7-S (nVidia nForce 2 Chipset)
    als beste aan, terwijl tweakers.net in hun best-buy guide van Juli zegt dat de Asus A7N8X-E Deluxe de beste keus is voor een mid-range game pc. Nou is de Asus Deluxe iets duurder, namelijk 16 euro. Volgens mij ontlopen de kaarten elkaar niet veel, maar misschien kan iemand meer duidelijkheid geven.

    Asus A8N8X-E Deluxe

    [​IMG]

    Gold Award Abit NF7-S Hardware.info

    ABIT NF7-S Review Hardware.info

    Asus Deluxe review hardware.info

    Tweakers.net best buy guide

    Abit NF7-S

    [​IMG]

    Dit wordt btw waarschijnlijk me uiteindelijke pc:

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 23 aug 2004
  10. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik zou dan voor de Abit gaan, deze komt vaak als één van de betere uit de testen. Al zijn de verschillen niet zo groot hoor. Je moet je keuze baseren op de hoeveelheid extra functies die je krijgt bij de moederborden. De één stopt de doos vol met games, terwijl de ander er een berg kabels bij doet.
     
  11. Ruttyx

    Ruttyx Oh inverted world

    Berichten:
    2.830
    Leuk Bevonden:
    5
    Ok, dan ga ik voor de Abit, bedankt voor je hulp :)
     
  12. Franko

    Franko Lets Roll

    Berichten:
    1.519
    Leuk Bevonden:
    0
    weet trouwens iemand een goede site waar ik een pc kan samenstellen??
     
  13. Socks

    Socks a.k.a sokken

    Berichten:
    458
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 24 aug 2004
  14. MasterChief_007

    MasterChief_007 Hellas Power ^_^

    Berichten:
    1.825
    Leuk Bevonden:
    6
  15. Jaywalker

    Jaywalker XBW Elite

    Berichten:
    352
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb gisteren mijn PC bestelt, dit is hem:

    Behuizing: Antec Sonata Piano Black Quiet Midi Tower (380W) info
    Moederboard: Asus K8V, S754, K8T800, 3xDDR, GLAN, SATA info
    Processor: AMD Athlon 64 3000+, 2.0Ghz, 512Kb cache,S-754,Box info
    CPU Cooler: bij processor inbegrepen
    Harddisk: Maxtor DiamondMax Plus 9, 160Gb,7200rpm,8M,SATA150 info
    Diskdrive: Sony 3,5" Diskdrive 1.44Mb Zwart info
    Grafische kaart: MSI Radeon RX9800 Pro, 128Mb DDR, DVI, TVout, Ret. info
    Monitor geen
    Toetsenbord: Logitech Deluxe Access Keyboard New, PS2 info
    Geheugen: 1xDane-Elec Dual-Channel Kit, 1Gb, 2x512Mb, PC3200 info
    Muis: Microsoft Optical Mouse Blue, PS2/USB info
    CD-Rom drive geen
    Geluidskaart geen
    Speakers geen
    Modem geen
    Besturing Geen besturingssysteem info
    Netwerkkaart geen
    Backup geen
    Controller geen
    CD Writer: NEC ND-2510 Dual Layer DVD+/-R(W) Zwart, bulk info
    Overige geen
    Overige geen
    -
    Prijs Euro 1.099,00 ( Euro 923,53 ex. btw )

    binnen 3 weken ontvang ik hem :)
     
  16. Elgee

    Elgee Active Member

    Berichten:
    1.864
    Leuk Bevonden:
    1
    Eindelijk

    Vandaag wordt dan eindelijk mn nieuwe pc besteld:

    [font=verdana, arial, helvetica]Dimension 4600 Standard Features: [/font][font=verdana, arial, helvetica]Intel® 865G chipset met support voor Dual Channel DDR
    Uitgerust met Microsoft® Windows® XP operating system
    Support voor Intel® Pentium® 4 processors met 533MHz FSB
    Midnight grey mini-tower: 8 USB 2.0 ports, 3 PCI slots , AGP 8x slot
    Geïntegreerde 10/100MB Netwerk kaart
    Dell Solution Center
    Norton Internet Security (NIS) 2004
    [/font][font=verdana, arial, helvetica]Dimension Operating System: [/font][font=verdana, arial, helvetica]Microsoft® Windows® XP Home (NL)[/font]
    [font=verdana, arial, helvetica]Transport kosten: [/font][font=verdana, arial, helvetica]Gratis transport[/font]
    [font=verdana, arial, helvetica]Printer[/font][font=verdana, arial, helvetica]Dell™ 720 Printer[/font]
    [font=verdana, arial, helvetica]Recommended Printer Accessoires: [/font][font=verdana, arial, helvetica]Dell USB 2.0 Printer Cable - 3m black cable [/font][font=verdana, arial, helvetica]Dell Recommended [/font]
    [font=verdana, arial, helvetica]Services: [/font][font=verdana, arial, helvetica]1 jaar European Collect and Return [/font]
    [font=verdana, arial, helvetica]Dimension Processor: [/font][font=verdana, arial, helvetica]Intel® Pentium® 4 Processor met HT Technology ( 3.0GHz, 1MB cache, 800MHz FSB)[/font]
    [font=verdana, arial, helvetica]Dimension Geheugen: [/font][font=verdana, arial, helvetica]1024MB Dual Channel DDR (2 x 512MB DIMM)[/font]
    [font=verdana, arial, helvetica]Dimension Harde Schijven: [/font][font=verdana, arial, helvetica]160GB (7200 rpm) IDE Hard Drive with 8MB DataBurst cache[/font]
    [font=verdana, arial, helvetica]Dimension Grafische Kaart: [/font][font=verdana, arial, helvetica]128MB ATI Radeon 9800 Pro DVI, TV-Out via S-Video & Dual monitor support [/font]
    [font=verdana, arial, helvetica]Dimension Monitor: [/font][font=verdana, arial, helvetica]Dell 172FPB 17" Entry FlatPanel (no DVI)[/font]
    [font=verdana, arial, helvetica]Dell Recommended [/font]
    [font=verdana, arial, helvetica]Dimension Optical drives: [/font][font=verdana, arial, helvetica]8x DVD+R/RW (DVD Rewriter)[/font]
    [font=verdana, arial, helvetica]Dimension Speakers: [/font][font=verdana, arial, helvetica]Dell 215 Stereo Speakers[/font]
    [font=verdana, arial, helvetica]Dimension FireWire (i-Link): [/font][font=verdana, arial, helvetica]Geen[/font]
    [font=verdana, arial, helvetica]Dimension TV kaart: [/font][font=verdana, arial, helvetica]Geen[/font]
    [font=verdana, arial, helvetica]Dimension Geluidskaart: [/font][font=verdana, arial, helvetica]Geïntegreerde geluidskaart[/font]
    [font=verdana, arial, helvetica]Dell Picture studio: [/font][font=verdana, arial, helvetica]Paint Shop Pro 8.0 & Paint Shop Photo Album 4.0 [/font]
    [font=verdana, arial, helvetica]Dimension Modem: [/font][font=verdana, arial, helvetica]Geen[/font]
    [font=verdana, arial, helvetica]Dimension Keyboards: [/font][font=verdana, arial, helvetica]Slimline US PS/2 Keyboard (Qwerty Nederland)[/font]
    [font=verdana, arial, helvetica]Dimension Muis: [/font][font=verdana, arial, helvetica]Dell USB Optical muis[/font]
    [font=verdana, arial, helvetica]Systeemdocumentatie: [/font][font=verdana, arial, helvetica]Engelstalige systeemdocumentatie[/font]
    [font=verdana, arial, helvetica]Dimension Software: [/font][font=verdana, arial, helvetica]Microsoft® Works 7.0[/font]
    [font=verdana, arial, helvetica]Installatie op locatie: [/font][font=verdana, arial, helvetica]Geen[/font]
    [font=verdana, arial, helvetica]Digitale Camera's: [/font][font=verdana, arial, helvetica]Not Included[/font]
    [font=verdana, arial, helvetica]Dell Printer Service Upgrades: [/font][font=verdana, arial, helvetica]Geen Printer Service Upgrade[/font]
    [font=verdana, arial, helvetica]Scanners: [/font][font=verdana, arial, helvetica]Not Included[/font]
    [font=verdana, arial, helvetica]Dimension - Online training: [/font][font=verdana, arial, helvetica]Geen[/font]
    [font=verdana, arial, helvetica]Data Transfer / Migration: [/font][font=verdana, arial, helvetica]No Transfer[/font]
    [font=verdana, arial, helvetica]Dimension Security Software: [/font][font=verdana, arial, helvetica]Norton Internet Security (NIS) 2004[/font]

    Wat denken jullie?Moet heel snel nog wat veranderen of zit het wel goed
     
    Laatst bewerkt: 25 aug 2004
  17. Ruttyx

    Ruttyx Oh inverted world

    Berichten:
    2.830
    Leuk Bevonden:
    5
    Zo, ziet er goed uit. Zal wel een aardig prijskaartje (1400 euro denk ik) aan hangen.
     
  18. patje_1_1_2

    patje_1_1_2 Westland uber alles

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu net een paar maanden een nieuwe computer alleen wil ik een nieuwe videokaart kopen.
    Mijn computer:
    Moederbord: Asus socket 478 Sis 648
    Processor:Intel celeron 2.66(dit wordt waarschijnlijk een pentium weet alleen de snelheid nog nie)
    Videokaart: Ati radeon 9200 Se 128 MB
    1024 mbram geheugen

    Ik zat zelf te denken aan Sapphire Atlantis Radeon 9800 Pro, Bulk 128 MB of een Asus AX600 XT /TD Extreme 128 MB of een Club3D Radeon 9600XT 128 MB

    De ax600 is wel duurder en is pci express x 16. En wat is het verschil tussen 9800 pro en een 9800 se versie?

    Bvd
     
  19. Ruttyx

    Ruttyx Oh inverted world

    Berichten:
    2.830
    Leuk Bevonden:
    5
    Nou, ik weet wel dat SE al snel voor suck edition wordt uitgemaakt, dus de pro versie lijkt me beter. Je moet trowuens goed overwegen hoe veel geld je er aan uit wil geven: een 9800 pro is veel duurder dan een 9600 XT.
     
  20. patje_1_1_2

    patje_1_1_2 Westland uber alles

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar is een 9800 pro beter dan een 9600xt en x600
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina