1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Hoe uninstall ik Redhat 9.0

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door pimpampenotie, 10 aug 2004.

  1. Ik heb 2 harde schijven in mijn pc, een met 20 gig met daarop windows XP pro, en nog een van 4 gig met daarop RedHat Linux 9.0, alleen het probleem is, in dos en windows ziet ie de hd met linux er niet op, ik krijg het er niet af, de cd van xp onder linux er in stoppen werkt ook niet, maar ik wil het er af, en de bootloader ook, hoe doe ik dit??
     
  2. Razers

    Razers Xbox Live Freak

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm al lang geleden dat ik linux heb gedraaid maar ga naar op IRC naar #linux.be op qaukenet.org die helpen je wel verder
     
  3. kheb geen IRC, en wil ik ook liever zo houden, vind het vreselijk
     
  4. Razers

    Razers Xbox Live Freak

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    0
    tja dan ken ik je niet helpen lang... geleden dat ik linux heb gedraaid... maar ik ken je wel zeggen wat ik heb gedaan... ik heb gewoon men HDD gekilt en NTFS van gemaakt en windows xp geinstalt!
     
  5. Brabus Freak

    Brabus Freak Range Rover TD6

    Berichten:
    173
    Leuk Bevonden:
    2
    Reboot die 2de hdd, of vervang em gewoon... wat moet je met een 4 gb hdd!?
     
  6. als ik hem er uit haal gaat die boot loader zeike, dat ie hem niet kan vinden... :mad:
     
  7. MasterChief_007

    MasterChief_007 Hellas Power ^_^

    Berichten:
    1.825
    Leuk Bevonden:
    6
    Dan stop je daar een nieuwe in of je koopt een nieuwe computer.
     
  8. Emile

    Emile oude garde

    Berichten:
    1.137
    Leuk Bevonden:
    0
    zijn we allemaal lekker behulpzaam...
    heb je google (de goede vrind) al geprobeerd?
     
  9. nee ik moet hem software matig verwijderen, en google heb ik al geprobeert, ik zoek nog verder
     
  10. Master Ch!ef

    Master Ch!ef Active Member

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan je in je bios niet uitzetten dat ie em wil booten, en hem er vervolgens wel uithalen?
     
  11. xboxmaniaxx

    xboxmaniaxx Loyal to the game

    Berichten:
    764
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat je deze vraag beter bij deze experts kan stellen: gathering.tweakers.net.

    Die hebben daar veel meer verstand van. :cool:
     
  12. armageddon

    armageddon Active Member

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    0
    tweaker meldt zich ;)

    lekker zouteloze reakties hier trouwens. "Koop een nieuwe computer" en "Wat moet je met een 4Gb hdd, stop er een nieuwe in"....damn.

    Hdd kan opgedeeld worden in verschillende partities en deze krijgen een bestandssysteem mee, een soort organisatieschema zeg maar :). Bij win9x e.d. was dat FAT32, bij Dos FAT en bij WinXP en NT-systemen (XP dus ook) meestal NTFS en Linux/Unix zodoende ook een eigen soort (welke ik even kwijt ben :)). Het leuke is dat niet elk OS met elk systeem kan communiceren, zo zie je bijvoorbeeld geen NTFS in Dos e.d.

    Wat jij nodig hebt is een goed partitioneerprogramma, namelijk PartitionMagic ofzo. Maak daarmee een bootdisk en dan zou het gewoon moeten lukken.

    Succes
     
  13. dus als ik de partitie weg haal, dan krijg ik ook geen gezeik met grub?? want die bootloader wil ik er ook af hebben
     
  14. Toxic_Timmie

    Toxic_Timmie Registered User

    Berichten:
    875
    Leuk Bevonden:
    1
    dos boot disk bouwen met fdisk.exe erop.
    dan daarmee opstarten en intikken op de prompt.
    fdisk /mbr
     
  15. jah alleen ik heb XP :cool:
     
  16. armageddon

    armageddon Active Member

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    0
    Geen probleem, op internet zijn genoeg Dos-bootimages te vinden.
    Zoek het programma WinImage en dan op internet de goeie bootimage.

    Het probleem met fdisk /mbr is wel dat ie dan helemaal niks meer boot :) ook als je een andere partitie als bootable-primairy zet ofzo. Misschien kan je in de help van Grub vinden hoe dat moet.
     
  17. Toxic_Timmie

    Toxic_Timmie Registered User

    Berichten:
    875
    Leuk Bevonden:
    1
    Als het goed is kun je daarna met FDISK.EXE zelf ook weer de WINXP partitie op actief instellen.
     
  18. en als ik nou is fdisk /mbr d: doe...
     

Deel Deze Pagina