1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] Draadloos/ Wireless Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door bl0kkie, 29 jan 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ullievangobbel

    ullievangobbel Active Member

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0
    SOLID SNAKE ===>> Dan ben je wel duur uit geweest. Bij PCZAAK.NL kost de wga van USR namelijk 74,49.

    Heb 'm daar zelf ook besteld. Binnen vijf dagen had ik 'm binnen.
     
  2. Heideroos

    Heideroos Drossie

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    0
    En welke router heb jij? Ook een USR? Of een ander merk?
     
  3. ullievangobbel

    ullievangobbel Active Member

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0
    Sitecom WL-108 Wireless ADSL modem/4-poorts switch.

    Alles in één dus.

    Ik heb deze gekocht omdat ik 'm snel wilde hebben. Ik heb er 150 euro voor betaald.
    Maar ik gok dat je met een beetje zoeken op internet wel iets van USR of SMC kan krijgen voor minder.

    Volgens mij maakt het niet zoveel uit wat voor wireless accespoint je hebt. Zolang hij maar minimaal .11b standaard heeft. Verstandiger is echter om een 54g te kopen, aangezien dat de komende jaren de standaard zal zijn.
     
  4. eprode

    eprode Active Member

    Berichten:
    500
    Leuk Bevonden:
    0
    euhm ik heb een pc met draadloos internet. Dus een draadloze ontvanger aan men pc en draadloze zender (modem) in de woonkamer. Men xbox staat op men kamer en ik wil liefst geen draadloze verbinding omdat dit geregeld uitvalt en traag is. Mijn vraag is dus: kan ik een aparte modem kopen en via een draadje verbinden naar men xbox??? 2modems tegelijkertijd dus. please help. als je er aan uit kunt tenminste
     
    Laatst bewerkt: 26 jul 2004
  5. ullievangobbel

    ullievangobbel Active Member

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0
    Zitten er geen ethernet-aansluitingen op je modem (van die openingen waar je een computerkabel in kunt steken?)
    Dan kun je vanaf je modem een crossover-ethernetkabel naar je xbox trekken.
     
  6. JAGUAR

    JAGUAR xbox

    Berichten:
    710
    Leuk Bevonden:
    0
    HELP ik heb een probleem! ik heb een wireless router/accespoint van USR en een wireless pci kaart van USR die prima met elkaar functioneren, nou heb ik een GAming adapter gekocht om xbox live te kunnen spelen, maar nou kan xbox live geen verbinding maken, draad tussen de xbox en de GAming adapter heb ik gecontroleerd.

    Maar ik weet niet hoe ik met die gaming adapter verbinding met xbox live moet krijgen??

    Kan iemand mij helpen? fardo?? Pejannl?
     
  7. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    ehm is de gaming adapter van het zelfde merk als de usr robotics? Anders kan het zijn dat je een kat in de zak hebt gekocht.. en heb ik meer info nodig

    links please
     
  8. ullievangobbel

    ullievangobbel Active Member

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik me er ook even mee mag bemoeien:

    Is je bestaande verbinding beveiligd? Met andere woorden: heb je toen je de boel installeerde ook de WEP-incryptie (een soort beveiliging) aangezet?

    Het makkelijkste is om de wep-incryptie op je wireless router uit te zetten. Dan zou je gaming adapter gewoon moeten werken. Hoe je die wep-incryptie uitzet, moet in je handleiding staan.

    Let wel op: anderen kunnen dan ook gebruik maken van je wireless verbinding, maar de doorsnee consument heeft daarvan meestal weinig te duchten. Er zijn immers niet zo heel veel kwaadwillende, technisch goed onderlegde buurmannen.
     
  9. JAGUAR

    JAGUAR xbox

    Berichten:
    710
    Leuk Bevonden:
    0
  10. ullievangobbel

    ullievangobbel Active Member

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb die adapter dus ook.

    Laten we eenvoudig beginnen (misschien ben je zo slim geweest dit allemaal al zelf te bedenken, maar toch...)

    -Heb je de gaming adapter eerst geinstalleerd via je pc?
    Daar kun je een aantal instellingen doen, die wellicht het probleem verhelpen (zie handleiding op cdrom)

    - Branden alle drie je led's op de gaming adapter als je xbox aanstaat? met andere woorden: heeft de adapter wél verbinidng met je accespoint?

    Hoewel ze adverteren met plug en play, is het aan te raden om eerst je adapter op je pc aan te sluiten om te kijken wat je zoal kan configureren. Zo kun je volgens mij ook de SSID van je accespoint invoeren in het menu van de adapter.

    Als laatste: wat voor kabel gebruik je tussen adapter en xbox?
    Gebruik de meegeleverde kabel die bij de adapter zat. Er zijn namelijk mensen die hun oude ethernetkabel (pc<-->xbox) gebruiken, maar dat is een crossover. En die werkt dus niet.
     
  11. JAGUAR

    JAGUAR xbox

    Berichten:
    710
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij doet het !!!

    @ ullie en fardo bedankt voor de moeite! had zelf die dingen ook al geprobeerd, maar nu doet ie het, kheb geen idee wat ik precies veranderd heb maarje hij doet het!
     
  12. Heideroos

    Heideroos Drossie

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    0
    Waar hebben jullie die wga gekocht? En hoeveel heb je hem betaald? (eventueel + site).
    Want hier in België heb ik ze nog nergens gezien. Ik woon wel dicht tegen de Nederlandse grens, Hulst.
    Ik hoop dat ze hem daar ergens hebben.
     
  13. ullievangobbel

    ullievangobbel Active Member

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat heb ik een paar berichten eerder allemaal al uitgelegd, heideroos
     
  14. JAGUAR

    JAGUAR xbox

    Berichten:
    710
    Leuk Bevonden:
    0
    bij mediamarkt voor 85, kweet dat je m goedkoper kan krijgen, maar ga overmorgen op vakantie en met bestelling is hij dan later binnen en kan ik niet meer met kurtnitro actie medoen
     
  15. Heideroos

    Heideroos Drossie

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb net mijn US Robotics Wireless Router + Gaming Adapter besteld!!
    Dinsdag heb ik hem waarschijnlijk.
     
  16. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Hmmm.... Deze opmerking deponeer ik even in die grote container die elke 2 weken door de afvaldienst geleegd wordt.

    Als jouw wireless verbinding geregeld uitvalt dan is waarschijnlijk je wireless hardware rommel. Met een beetje fatsoenlijk spul kun je prima wireless werken.

    En wireless te traag voor Xbox Live? Alleen als je wireless langzamer is dan 512kbit of zoiets. Je Xbox gebruikt bij een stevig Live spel pakweg 1mbit bandbreedte. Een wireless apparaat dat die 1mbit niet haalt hoort volgens mij in de eerdergenoemde container thuis.

    Een goede 11b verbinding haalt tenminste 5mbit bruto en dat is pakweg 4,5 mbit netto. Dat is meer dan voldoende om met 4 Xboxen tegelijkertijd op Live te gaan zonder al te veel lag te krijgen. Als je 54g hardware gebruikt kun je al bijna met het hele flatgebouw op Xbox Live gaan.

    Anders gezegd: De opmerking dat wireless te traag zou zijn voor Xbox Live is een fabeltje. Probeer het maar eens uit.
    Nee, dat kan niet.
     
  17. Heideroos

    Heideroos Drossie

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb vandaag mijn USR Router en Gaming Adapter ontvangen!!
    Morgen direct proberen installeren.
    Maar moet eerst nog netwerkkaartje in mijn pc steken, en heb dat nog nooit gedaan.
    Ze spreken over de WOLconnector, maar ik ken dat niet...
     
  18. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    uhm...netwerkkaartje is heel simpel om in te bouwen. gewoon plug and play.
    maak je kast open en kijk of er nog slots vrij zijn waar je netwerkkaartje in past. schroefje erin en hij werkt:)
     
  19. Heideroos

    Heideroos Drossie

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet ik wel, maar het ging over die WOLconnector.
    Maar nu blijkt dat dat wss niet op mijn mobo zit, dus moet ik het gewoon niet aansluiten he ;)
     
  20. Heideroos

    Heideroos Drossie

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    0
    Goedemiddag,

    Ik heb net de wireless gaming adapter geïnstalleerd en mijn draadloze router.
    maar nu geraak ik niet op Live...
    Wanneer ik mijn WGA verbindt met mijn computer, geraak ik via de WGA wel op internet, dus daar ligt het niet aan.
    Maar wanneer ik hem dan verbindt met de Xbox loopt het fout.
    Kan iemand mij eens alle instellingen zeggen die moeten ingesteld staan aub?
    ik bedoel: ip-adres, dns-server, ppoe-settings, advanced.
    Ik zou ze allemaal automatisch laten invullen, maar dat werkt blijkbaar niet.
    Wanneer ik bij Advanced, Wireless network kies, vindt hij het niet..

    Iemand een oplossing?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina