1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Uitvindingen] Waar vandaan? Welke bijdrage is geleverd?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 12 dec 2005.

  1. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    Yep mr.E , ge brengt mij op een idee aangezien de chinezen de uitvinders zijn van het buskruit en bijgevolg de eersten zijn die die al bommen gebruikten en dit bijgevolg door de eeuwen heen geperfectioneerd is, en nu door de moslimwereld zo gretig wordt gebruikt om aanslagen te plegen .
    Dus stel ik nu voor dat we vanaf heden , alle schuld bij de chinezen moeten leggen , hadden zij maar geen buskruit moeten uitvinden.:+ :+ O-)
     
  2. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Je argumentatie is niet te vergelijken met de mijne. De uitvindingen die ik 'blachelijk' maakte zijn niet van dermate levensbelang. Als ik zie dat arabieren het cijfer 0 hebben uitgevonden vind ik dat een van de betere ontdekkingen. Want zoals je mischien weet bestaat computerdata uit nullen en eenen. En zonder de nul ik feite geen data.

    En om mijn 'preek' te eindigen wat het 'nut' van de arabieren is geweest in de werled geschiedenis. Je moet niet vergeten dat veel grote beschavingen uit het midden-oosten zijn gekomen. Arabische, Turkse, Messopetaanse, Babylon, Perzië. Ik noem steden als Alexandrië, Damascus , een van de oudste steden ter wereld, en vooral Bagdad waren meesterlijke steden. Al deze beschavingen hadden tonnen aan kennis die deels verloren is gegaan. Bijna alle 7 wereld wonderen zijn in het midden-oosten te vinden. In feite was de vroegste beschaving in het midden-oosten begonnen.


    THE END
     
  3. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Het cijfer 0 is door niemand uitgevonden, het is er gewoon. De Arabieren hebben er alleen een eigen vooruitstrevende definitie aan gegeven, waarschijnlijk.

    Bovendien is iinderaad het belang voor computerdata, maar een computer leest geen 1 of 0. Die leest alleen maar hoog of laag, zwart of wit, rechts of links, plus of min, of hoe je het ook uitdrukken wil. Bij computers is dat 1 of 0. Het is echt pure onzin om te stellen dat zonder de Arabieren er geen computers zouden zijn geweest. Ook zonder die 0 zouden we net zo ver zijn als we nu zijn.

    Grote beschavingen zijn leuk, maar het Westen, waar alle progressie de afgelopen honderden jaren gemaakt is, zijn toch vooral beïnvloedt door het Romeinse Rijk en de Grieken.

    Concluderend: Arabische rijken hebben zeker wat bijgedragen aan de kennis, maar ze zijn niet verantwoordelijk voor alle progressie die w hebben gemaakt.
     
    Laatst bewerkt: 14 feb 2006
  4. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    Maar waarom is het vergeleken met het westen (uiteraard op een paar uitzonderingen na waar rijke sjeikies met money en visie het voor het zeggen hebben) nu dan 1 grote zandbak? Als ze volgens jou zo slim zijn zouden ze al die kennis toch wel moeten kunnen omzetten in iets nuttigs toch? Waarom doen ze dat dan niet?
     
  5. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    stop nou is met dat ''bewijzen'', van mij hoeft de arabische wereld zich echt niet te bewijzen hoor, als ze maar zorgen dat ze wat minder opgefokt reageren doen ze het voor hun doen al heel netjes.
    wat boeit het nou wie de meeste uitvindingen heeft gedaan, net of Jij al die uitvindingen hebt gedaan...
     
  6. Nick666

    Nick666 Punks not deAd!

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    0
    Omdat de westerse beschaving is door blijven leren en nieuwe dingen heeft ontdenkt etc, en het ooste wat ouderwetser is gebleven. Niet lullig bedoelt ofzo maar het is wel zo. Waarom zou je je vrouw slaan als ze niet kookt? En ook dat het einde nabij is als er meer vrouwen zijn als mannen, de man gehoorzaam zou zijn aan ze vrouw? Is dat niet een beetje ziekelijke gedachte...
     
  7. shorty_

    shorty_ [B][u][F][u]

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    0
    hoe maak ik spoilers?
    ik wil wat posten maar met spoiler

    bedankt Goiz..
    Maar ik moet natuurlijk wat posten in de spotprenten draad,
    ik weet niet hoe ik hier ben gekomen, maar ja..
    sorry voor deze post dat maar...
     
    Laatst bewerkt: 14 feb 2006
  8. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Hier je tekst [/spoiler ]


    ^ En dan even die laatste spatie weglaten.
     
  9. Boogiemaster

    Boogiemaster Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag bij levensbeschouwing werd mij wijs gemaakt dat de joden de meeste uitvinders zijn, je moet dan vooral kijken naar nobel prijzen enz. Het zou eigenlijk fijn zijn als er geen geloof is, dan zijn er stuk minder problemen. Als er geen geloof is zijn er ook minder cultuur verschillen (kwa denken), maar ja dat is mijn mening.
     
  10. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Oppeens heb ik een draad:9

    Dat is het heersende idee wat er bestaat over de islam. Maar het wordt in de Koran niet getolereerd om je vrouw te slaan.

    In het Westen denkt men vaak dat enkel de vrouwen in het Westen geëmancipeerd zijn en dat deze emancipatiebeweging begon in de 20st eeuw. Echter, vanuit Islamitisch perspectief begon de emancipatie van de vrouw 1400 jaar geleden met de Openbaringen aan Mohammed en is de Islam emanciperend voor de vrouwen. Het is jammergenoeg zo dat in een aantal Muslimlanden de vrouwen achtergesteld worden, maar dit is het gevolg van plaatselijke (pre-Islamitische) culturele, sociale, politieke gebruiken die zijn blijven hangen en niet van de Islam zelf. Immers, sedert meer dan 1400 jaar kent Islam aan vrouwen rechten toe die zij op de meeste plaatsen (ook in een aantal Muslimlanden) vandaag de dag nog altijd niet geniet. Dit is niet zelden zo omdat vrouwen hun rechten niet kennen. Immers, man-gedomineerde maatschappijen proberen uit zelfbehoud meisjes uit het onderwijs te weren terwijl zij daar nochtans recht op hebben. Op die manier verhindert men dat vrouwen de rechten leren kennen die hen van rechtswege door de Islam worden toegekend.

    "Wie - hetzij man of vrouw - deugdelijk handelt als een ware gelovige, die zullen Wij een goed leven laten leiden (in deze wereld) en Wij zullen hen met hun loon belonen voor het beste wat zij deden (in het Hiernamaals)" (16:97)

    'Mannen zullen volledig zorg dragen van vrouwen' (Koran 4:34)
    (De arabische uitdrukking spreekt van 'qawwam', d.i. een intensieve vorm van qaim of 'iemand die verantwoordelijk is voor' of 'iemand die zorgt voor' een ding of een persoon).

    En geeft de vrouwen gewillig haar huwelijksgift. (koran 4:4)
     
  11. NaZ

    NaZ X&Y

    Berichten:
    154
    Leuk Bevonden:
    0
    De arabieren hebben weliswaar (bijna) geen uitvindingen geleverd die nu van praktisch nut zijn,
    maar ze hebben wel daarvoor de basis gelegd.
    @Xante
    Het is achterlijk om te zeggen dat GPS veel beter is... ik bedoel "joh"..:{
    Al die natuurkundigen/uitvinders die je hebt opgenoemd hebben weliswaar wel al die formules opgesteld en etc...
    Maar zoals ik al zei, de Arabieren hebben de basis gelegd en aan de hand hiervan hebben ze die uitvindingen uitgevonden.
     
  12. BLACKHAWK EM

    BLACKHAWK EM Target Theory

    Berichten:
    982
    Leuk Bevonden:
    0
    De arabieren hebben misschien 1 % van alles gedaan en de westerlingen iets van 50% dus hoe nou maar op over die uitvinders van jullie. Jullie noemen 4 man en als wij westerlingen gaan beginnen dan noemen we er 12984692374658 op|:- Trouwens als onze theorien enoz zo slecht zijn. Waaorm heeft de grote leider ataturk dan al zijn ideeen over genomen van het westen_0/ trouwens jullie hebben zelfs niet eens jullie eigen godsdienst bedacht, mohammed combineerde wat dingen van ons en van de joden voegde wat 15de eeuwse leefregels toe en klaar je hebt de islam. Dus als je over uitvindingen gaat praten vind dan ook een keer zelf iets uit. Ik bedoel vleigtuig, internet, telefoon, auto, computers, ruimtevaart, geneeskunde, navigatie... Je kan eindeloos door gaan over onze uitvindingen, en dat doe ik uit mijn hoofd. HJet enige waar jullie mee kunnen komen zijn 3 pagina's gevonden in google. Dus zo bekend zijn jullie nou met je eigen uitvinders:+ Als wij gaan zoeken met google erbij dan kan je half internet hiernaar toe kopieeren en dat wil niemand want is te veel leeswerk. Maar ik kan uit mijn hoofd geen enkele arabier verzinnen en wel 100 westerse uitvinders en dat kunnen jullie niet zeggen over arabieren_0/
     
  13. apoc123

    apoc123 Lucian

    Berichten:
    1.939
    Leuk Bevonden:
    0
    De Arabieren hebben wel het WC papier uitgevonden :) en de chinezen de hamburger :)
     
  14. Toxic Squirrel

    Toxic Squirrel 1+1=2

    Berichten:
    669
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben ik het helemaal mee eens.

    En den beginne type Rikkel ook iets van levensbelang van producten.
    Damn! ik zou me toch echt dood gaan als ik niet de naam van dee ronde bol die s'avonds de aarde verlicht zou weten._0/
     
  15. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    En Japanners het buskruit 8)
     
  16. Eellie

    Eellie The E stands for Eellie

    Berichten:
    617
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik denk, laat ik even een wat -neutraler- onderwerp nemen dan de rest. Want ik weet nu al dat jullie elkaar nooit gelijk zullen geven over wie er nou meer heeft uitgevonden:

    philips heeft 2 dagen geleden het "oprolscherm" geintroduceerd, schijnt erg handig te zijn als je wilt internetten op je mobiel.

     
    Laatst bewerkt: 14 feb 2006
  17. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Wist je dat Philips ook de Cd-rom heeft uitgevonden?
    En dat dat dus een Nederlandse uitvinding is.
     
  18. unXist

    unXist F5 hoer

    Berichten:
    707
    Leuk Bevonden:
    0
    samen met sony wat het dus ook japans maakt ;)
     
  19. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Je bent gewoon jaloers. Waarom is het zo moeilijk voor jou te bergrijpen dat Arabieren een volk zijn die veel voor de wetenschap betekent hebben? Elke encyclopedie is het er mee eens dat Arabieren grote uitvinders zijn. PUNT. Zo zijn Chinezen, Grieken, westerlingen het ook. Alleen waaren arabieren, grieken, romeinen, perzen etc er een paar eeuwen eerder mee gekomen.

    Mohammed leefde in de 7e eeuw.|:- Dit bedoel ik. Je kent geen feiten. Hoe bedoel je 'ons' hij is nooit buiten Arabie geweest?

    Je praat altijd wel steor over dat het westen zoveel heeft uitgevonden. Noem dan eens iets echt wereld belangrijks wat mensen echt heeft geholpen.

    Zoiets als een bril:

    of waar elke architect tegenwoordig te maken heeft:

     
    Laatst bewerkt: 14 feb 2006
  20. Xante

    Xante Active Member

    Berichten:
    460
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind de auto en het vliegtuig wel mooie voorbeelden eigenlijk. TV en internet ook. Nog belangrijker dan de bril. De bril is mooi heur, maar je beïnvloedt er geen hele landen op positieve wijze mee, mijn voorbeelden doen dat wel.
     
    Laatst bewerkt: 14 feb 2006

Deel Deze Pagina