1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

mijn eigen gameshop beginnen

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Horny Devil, 2 aug 2003.

  1. Slashhead

    Slashhead Active Member

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar hoe kunnen winkels als replay bestaan dan. Stel dat de winstmarge op consoles vrijwel niets is, dan moeten ze het hebben van de games. Zoals jij aangaf is het 5% of lager dat men op een spel verdient.
    Replay heeft een spaaractie: Bij iedere 22.50 die je besteedt krijg je een stempel. Bij 20 stempels (450 euro) krijg je 45 euro korting.
    5% van die 450 euro (wat dus winst moet zijn) is 22.5. Een verschil van 22.5 euro.
    Volgens deze berekening draaien deze winkels verlies.
    Is dit nou een hele stomme berekening, of heb ik wat belangrijke dingen over het hoofd gezien??
     
  2. LifeLongGamer

    LifeLongGamer Used Register

    Berichten:
    276
    Leuk Bevonden:
    2
    Laat die droom niet varen! (om Henk Jan van Idols te quoten) Als een gameshop je leuk lijkt moet je vooral proberen om er iets van te maken. Denk er wel aan dat jij je als 'kleine' ondernemer moet onderscheiden van de grotere gamefilialen. Probeer dus op de een of andere ludieke manier te stunten.

    May the force be with you!
     
  3. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Ik denk dat het belangrijk is niet alleen een plaats te creeeren om games te kopen, maar ze ook te spelen en daar paar kleine doch goede voorzieningen voor te treffen.
     
  4. soadrulezzz

    soadrulezzz Active Member

    Berichten:
    138
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet al een leuke actie : Korting voor xbw members!
    Wel members die voor de actie al geregistreerd waren natuurlijk, anders zou iedereen zich aanmelden!
     
    Laatst bewerkt: 3 aug 2003
  5. Dead Angel

    Dead Angel DOOM III

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    0
    wij hebben net een nieuwe gameshop
    levelzero

    die richt zich ook op Merchandise en niet over te verkijgen dvd's (manga etc, nee geen pr0n:)) misschien een idee

    spaar acties zorgt er ook voor dat mensen bij jou kopen, bij level zero krijg je per 10 euro 1 bon
    10 bonnen is 5 % korting 20 bonnen is 10% etc etc

    en ja de ruil duur
    ik koop vooral games bij FRS door de 14 dagen ruilen zodat je de spellen echt goed kan testen
     
  6. RumbleBumble

    RumbleBumble Active Member

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    0
    Jep, je moet niet alleen games verkopen. Je moet er meer mee doen. Maak praatjes met mensen, bied ze wat te drinken aan. Klinkt echt heel dom, maar het helpt echt. Het moet niet een of andere kille winkel zijn waar je een game koopt en weer naar buiten gaat. Het moet ook iets gezelligs hebben, ach ja, je begrijpt wel wat ik bedoel :)
     
  7. Horny Devil

    Horny Devil Jackass Extrodinare

    Berichten:
    104
    Leuk Bevonden:
    0
    wat jij zegt rumble

    was ook mijn intentie, ik wel best gewoon een gezellige conversatie over zelda beginnen met een klant of ze laten gamen in je winkel of helpen om misschien verder te komen in een spel.
     
  8. LifeLongGamer

    LifeLongGamer Used Register

    Berichten:
    276
    Leuk Bevonden:
    2
    Dat is zeker zo, alleen kan je dan 'klanten' krijgen die de hele tijd achter een console blijven plakken en uiteindelijk niets kopen.
     
  9. Monkeyk

    Monkeyk MoNkEyS LaW

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    0
    Als Gameshop zijn het harde tijden een paar rotte appels die met de prijzen stunten en je "belegde" boterham wordt in ene niet meer belegd.

    Wij zijn tevens een groothandel, wij leveren aan Dimension, Replay gameshopdordrecht, futuremax enzenzenzenzenz.
    Mede hierdoor bouw je een stabiele gameshop/groothandel op blijf je bij je eigen produkten dan wordt het veel ombouwen om je shop in leven te houden want van games alleen kun je ECHT niet leven.

    Zoals ik al eerder zei je moet het in combinatie zien, games accessoires, import accessoires, groothandel, zelf importeren enz.

    Het is natuurlijk een machtig idee maar vergis je niet er komt meer bij kijken dan je nu denkt, en heb ik het niet alleen over btw, omzetbelasting, verzekeringen, enzenzenz

    Wil je echt beginnen en heb je seriueze gedachten kom eens langs bij ons lijkt me leuk om je wat wegwijs te maken in de wondere wereld van..........:)
     
  10. Cole Trickle

    Cole Trickle Active Member

    Berichten:
    1.954
    Leuk Bevonden:
    6

    Be aware!!!

    Doordachte reply. Maak het te gezellig en ze komen bij jou checken en ergens anders gaan ze kopen (1,- euro verschil en trouwe klante plegen echtbreuk).

    Daarom maak je ook een plan voordat je met een bedrijf begint. 1 vd belangrijkste dingen uit je bedrijfsplan is meten van je markt. Nu weet ik dat in de rivierenbuurt (niet zover van jouw gewilde stek) een gamebedrijf (en een slechte dat het was!!) over de kop is gegaan. Dit biedt mogelijkheden!!!

    Ga eens met een flyer en een e-mail response adres in de buurt langs. Als je veel reply's krijgt kan het misscien iets worden, maar ondernemen is dus echt iets ondernemen!!!

    Franchise is, als je geen ervaring hebt, een mooi begin. Je bent verzekerd(:confused: ) van een partner met draagkracht, tevens kunnen zij marketing en PR voor de rekening nemen en kan je mogelijk gezamelijk inkopen. Maar ook zijn nadelen te noemen. Je bent verplicht een format uit te dragen (en misschien zit juist daar die persoonlijke benadering niet bij), je winkel op een bepaalde wijze in te richten en je boekhouding dient volgens vaste stramienen te worden overlegd.

    ERG SPANNEND ONDERNEMEN!!!!!!
     
  11. LifeLongGamer

    LifeLongGamer Used Register

    Berichten:
    276
    Leuk Bevonden:
    2
    Je ziet het Horny Devil, het idee klinkt leuk. Erg leuk zelfs, maar er komt zo veel meer bijkijken. Zorg dat je goed voorbereid bent voor je belangrijke stappen gaat ondernemen. Mocht je nog steeds zo enthousiast zijn blijf dat dan vooral, alleen dan heb je kans van slagen.

    Enne, geef ff een seintje als je open gaat wil je?!;)
     
  12. RumbleBumble

    RumbleBumble Active Member

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij XBW'ers zorgen voor een leuke opening, heb je gelijk al een stuk of 500 klanten :)
     
  13. kaliet

    kaliet Xbox-loos

    Berichten:
    1.429
    Leuk Bevonden:
    1
    Inderdaad, we kunnen afspreken dat zoveel mogelijk xbw'ers bij jou kopen zodat je in ieder geval vaste klanten krijgt :), maarre hier in de wijk heeft ook een man een gameshop, nouja, hij heeft 'm al 6 jaar ofzo, hij zat eerst in een nogal oud en vaag pand, maar nu dat het goed ging met z'n zaak heeft ie een hele mooie locatie gekregen... Wat hem onderscheid van de anderen, tsja, hij praat met de mensen, geeft advies, heeft een ps2, gamecube en xbox stand om op daar de nieuwste games in te proberen, hij doet alles samen met één ander persoon, je moet dus niet al te veel personeel nemen, kost alleen maar :9 En hij heeft meestal de games net voor de release datum binnen, daardoor krijgt hij ook veel klanten, ik ga als ik een game wil altijd effe naar Free record shop, daar koop ik eigenlijk liever omdat ik met zo'n pas die ik heb korting krijg, maar als ze 'm daar niet hebben ga ik naar zijn shop en bij hem hebben ze altijd alles voor de release datum, daarnaast heeft ie een heel uitgebreid assortiment, van hardware tot software, van Gameboy tot PC...

    Als laatste is de sfeer in de winkel ook HEEL belangrijk, als iemand in een winkel komt die er leeg uit ziet, wittig, geen sfeer gewoon, dan denkt ie, nouw hier heb ik 't ook wel gezien, maar je moet voor sfeer volle verlichting zorgen en gewoon alles netjes aangekleed hebben...

    Als je dit allemaal doet is succes zo goed als gegarandeert :9
     
  14. Lorre

    Lorre Brrrrrrrrmmm

    Berichten:
    650
    Leuk Bevonden:
    0
    OK, van de economische kant heb ik geen verstand, maar dat zal heel moeilijk worden, maar zo zou ik het aanpakken (moest ik er de moed voor hebben):

    -Gameverhuur (valt wel wat mee te verdienen denk ik)
    -veel import, vooral Nintendo en Manga shit, maar ook goodies
    -klanten mogen alles testen, op voorwaarde dat ze iets kopen.
    -je MOET je prijzen het laagst in een straal van 10 km houden
    -uiteraard inkoop en verkoop van games
    -vette muziek die aan het spelen is
    -ook snacks en booze
    -ten vroegste om 19u30 sluiten
    -een tv die op mtv of tmf staat
    -mja, morgen bedenk ik nog wel wat
     
  15. Monkeyk

    Monkeyk MoNkEyS LaW

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    0
    Kijk das iemand die er wat meer verstand van heeft.
    Ik zeg altijd maar ondernemen brengt risico met zich mee.
    Maar er zijn altijd manieren om dat risico te beperken.
    Franchise is daar inderdaad een goede voorbeeld van.
     
  16. Brutus

    Brutus Xbw user

    Berichten:
    462
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je een mooie goede site hebt waar mensen kunnen bestellen levert dat ook een hoop extra klanten op. Een spaarsysteem kan natuurlijk ook goed werken om klanten vast te houden.
    Ook accessoires en goodies verkopen die in andere winkels niet te krijgen zijn leveren natuurlijk extra klanten op.
     
  17. Eastmaster

    Eastmaster .nl

    Berichten:
    1.778
    Leuk Bevonden:
    2
    als een gameshop openen jou passie/droom is moet je het doen, maar als je iets zoekt waar je veel centen mee wilt verdienen. Kan je beter een snackbar openen in op een vinex locatie.... Kosten zijn relatief laag en als je alles netjes houd heb je in de eerste maanden mega omzet ( al die klussers enzo )

    Als je je snackbar kan voor zien van wat leuke specialiteiten, wordt je vaste klanten bestand alleen maar groter.....

    hoeveel kost een frikandel, kroket, broodje, zak friet nou bij een groothandel.... kijk voorhoeveel ze worden verkocht!!
     
  18. Monkeyk

    Monkeyk MoNkEyS LaW

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    0
    mmmmmm, je kunt van een gameshop ook ERG rijk worden hoor.
    Is alleen hoe je het aanpakt, en wat je wilt ofcourse
     
  19. Dr Zoidberg

    Dr Zoidberg WuWuWuWuWu

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat leuk Horny Devil. Ik heb toevallig net afgelopen schooljaar een Ondernemingsplan geschreven. Ik heb hem helemaal alleen geschreven. Ik heb een gamecafe opgestart (fictief), waar jongeren bij elkaar kunnen komen om te gamen. Bij dit plan moest ik ook een brief aan de bank schrijven, voor wie dit plan bestemd was. Ik heb ook nog een presentatie gedaan. Dus als je vragen hebt dan kan je ze gewoon stellen. Er komt een heel hoop bij kijken. Heb je iets van een economische achtergrond (studie)?

    Cijfers voor mijn plan:
    - Presentatie 8,5
    - Ondernemingsplan 9,0

    Niet verkeerd, toch?
     
  20. ZeRo T

    ZeRo T Banned ;)

    Berichten:
    220
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie dat je in Amstelveen of de bijlmer die winkel wil beginnen. Nou in Amstelveen (ik woon er) hebben we er al 1 onder de naam Games 'R Fun. Een kleine gameshop boven de blokker (die weer in de kelder zit) en die het erg goed doet. (ze hebben onlangs een tweede vestiging geopend in Amsterdam bij het waterlooplein. Dus je hebt al gelijk concurrentie als je in Amstelveen begint. Blijlmer zou ik nooit doen, het winkelcentrum van de bijlmer "Amsterdamse Poort" word steeds minder bezocht en veel winkels daar zijn al weggegaan omdat het winkelende publiek tegenwoordig liever naar andere plekken rond amsterdam gaat zoals Stadshart Amstelveen of Slotermeer.

    Als je toch nog in de buurt van Amstelveen wilt open, ik hou me aanbevolen om je te helpen met winkel runnen :p
     

Deel Deze Pagina