1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Hoe zet ik mijn firewall uit?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Sam Fisher Jr, 20 dec 2003.

  1. Ik wil met generals hosten, maar hij zegt dat ik iets met mijn firewall moet doen. Hoe kan ik hem instellen of uit zetten en waar?
     
  2. Herman

    Herman The guardian ©

    Berichten:
    533
    Leuk Bevonden:
    0
    Ligt eraan... welke Firewall gebruik je?? Voor de ingebouwde XP Firewall moet je: naar je Configuratiescherm: netwerkinstellingen/ netwerkverbindingen --> de eigenschappen van je inbel/internet verbinding kiezen --> geavanceerd. En dan dat hokje uitvinken.

    Als je een andere hebt kun je hem uitschakelen bij het programma van de firewall zelf
     
    Laatst bewerkt: 20 dec 2003
  3. ElectricHead

    ElectricHead Xbox 4ever!!

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    0
    En als je 'n router hebt zul je 't ff moeten zoeken in 't boekje daarvan of op de site van de fabrikant.
     
  4. schaap515

    schaap515 het schaap

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb een XP firewall en een router. kan ik dan de firewall aanlaten en bepaalde poorten open in me router zetten om te hosten:confused:
     
  5. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Ja dat kan
     
  6. Dokter Gonzo

    Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

    Berichten:
    856
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb ook een xp firewall en een router. ik wil em alleen gebruiken om te hosten op xbc
    moet ik dat dat vinkje bij XP firewall aan laten. en poorten open zetten in me router. hoe kom ik in de options menu van me router. :confused:
    me ip adres in een browser intypen lukt niet, dan krijg ik alleen "pagina niet gevonden"
    ik heb een router van thomson. gekregen bij een ADSL lite abonnement van Planet.
    van de site van thomson wordt ik ook al niet veel wijzer:{
     
    Laatst bewerkt: 21 dec 2003
  7. the Outblast

    the Outblast hoi

    Berichten:
    442
    Leuk Bevonden:
    0
    je moet dat vinkje in XP uitzetten dan, want als je een firewall in je router hebt is het een beetje overbodig.....die firewall houdt de huis- tuin- en keuken- hacker wel tegen, en de "pro's" hebben wel beter zaken te doen dan zomaar mensen hacken

    dan moet je in je router bepaalde poorten idd openzetten, meestal kom je in het menu van je router door met je browser naar je eigen (internet) ip te gaan, of naar het netwerk ip van je router te gaan...
     
  8. M_Master

    M_Master Active Member

    Berichten:
    659
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb een gedeelde internetverbinding via een standaard netwerkkabel zonder router of iets ertussen. Mijn pc is de host en mijn laptop de client.

    Ik heb geen firewalls geinstalleerd en de standaard xp firewall is uit, maar op mijn laptop lijkt de standaard xp firewall wel aan te staan. Dit merk ik bijvoorbeeld bij Bittorent en Emule. Is er een manier om dit uit te zetten? Op de pc en laptop staan de firewalls gewoon uit.
     
  9. the Outblast

    the Outblast hoi

    Berichten:
    442
    Leuk Bevonden:
    0
    uit is uit.....:{ lijkt me logisch, ik weet niet waarom het lijkt of ie aan staat, maar uit is uit
     
  10. Dokter Gonzo

    Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

    Berichten:
    856
    Leuk Bevonden:
    0
    wat kan er gebeuren als ik me xp firewall uitzet?
     
  11. WiXX

    WiXX Kijk uit maloot...

    Berichten:
    2.027
    Leuk Bevonden:
    5
    Die poorten open zetten heet portmappen. Dit kan je ook makkelijk doen onder windows XP.

    Zet je router uit en weer aan. Als het goed is komt de connectie tot de router in je netwerk configuratie scherm. Rechtermuisklik daarop en klik properties aan en dan settings. Hier kan je ergens poorten open op je router. Je moet wel weten welke poorten je moet open zetten.

    Voor xbconnect is dat poort 8602 (zowel udp als tcp)
     
  12. Dokter Gonzo

    Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

    Berichten:
    856
    Leuk Bevonden:
    0
    [​IMG]

    is dat hetzelfde schermpje dat je krijgt als je op de settings knop klikt als de firewall aangevinkt staat:confused:
     
  13. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Als je een vigor router heb kan ik je wel helpen.
     
  14. Dokter Gonzo

    Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

    Berichten:
    856
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb een thomson router
     
  15. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Dan weet ik het niet... nouja tenzij je je eigen pc in kan stellen als DMZ-host
     
  16. M_Master

    M_Master Active Member

    Berichten:
    659
    Leuk Bevonden:
    3
    Nou ik krijg bij Emule een lowId en bij Bittorent blijft het lichtje geel ipv groen wat allebei betekent dat ik achter een firewall zit. Op de host(pc) gebeurt dit niet, maar op de laptop(client) wel.
     

Deel Deze Pagina