1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Laptop Advies [Deel 3]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 3 mrt 2011.

  1. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.033
  2. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.440
    Leuk Bevonden:
    17.546
    Helaas, ze hebben die in de link besteld.
    Mn ma gaat wellicht later een bedrijfje opstarten dus is wel handig om een enigszins aardige laptop aan te schaffen. i3 is wel prima voor ze denk ik. :)
     
  3. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.033
    Ja zeker een leuke laptopje, Lenovo maakt ook heel degelijk spul.
     
  4. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    Nadat m'n Dell Studio 15 1557 van zo'n 4+ jaar het eindelijk heeft begeven heb ik geen zin om het apparaat weg te brengen voor reparatie. Apparaat is constant oververhit, zelfs na het opnieuw aanbrengen van koelingspasta en een schone install en het verwijderen van stof in de ventilator, het gaat een paar maanden goed voordat het gekloot opnieuw begint.
    Overigens is het ontzettend moeilijk om de casing eraf te halen en alles daadwerkelijk schoon te maken. Nu heeft het scherm het ook nog begeven.

    Oftewel tijd voor een nieuwe laptop. Voorheen al een Acer gehad, dezelfde als m'n broer, en beide kregen problemen rond dezelfde tijd, typisch.

    Ik ben uiteindelijk terecht gekomen op de Asus N550JK-CN360H. SSD vind ik wel een must maar ik wou overigens niet onderdoen voor vermogen en vele Ultrabooks zijn mij net iets te karig. Andere eisen die ik eraan stelde zat het meer in de details:
    - Mat scherm
    - Chiclet toetsenbord
    - Verlicht toetsenbord
    - Degelijke behuizing(deze is voornamelijk van aluminium)
    - Optische Drive
    - Zoveel mogelijk USB 3.0 poorten.
    - Degelijke batterijduur.
    Iemand nog ervaringen die ze erover kunnen delen, mits ze deze hebben.
     
    Laatst bewerkt: 25 aug 2014
  5. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Ik heb een Sony Vaio Pro met Intel i3 1.80 GHz processor, 4GB RAM en Intel HD Graphics 4000 video kaart.
    Edit: Het is de Sony SVT-1313L1ES 13" Ultrabook.

    Ik twijfel om Windows 7 erop te zetten ipv Windows 8 en zo heb ik dan ook een clean install. Is dit de moeite waard of zal ik W8 behouden? Hij moet alleen wat sneller en zelf persoonlijk vind ik W7 fijner werken.

    Aan de andere kant zou ik 'm wel willen verkopen voor ~500 euro en dan gaan voor een wat duurdere/snellere. Zag bij de MM al laptops van Lenovo met i5/i7 processor en wat meer RAM geheugen (6-8 ).
     
    Laatst bewerkt: 29 aug 2014
  6. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.033
    Windows 8.1 + Classic Start, werkt dan net zoals Windows 7.
    Windows 8 werkt ook een stuk beter op systemen met mindere hardware.
     
  7. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Zo erg is Windows 8.1 niet. Start menu went best snel, en meestal doe ik toch Windows toets + typen wat ik nodig heb.
     
  8. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Alright, zal die 8.1 er wel even opgooien dan.
    Kan ik trouwens een clean 8.1 install doen dat hij ook gelijk mijn harddisks formatteert? Want ik heb bij deze laptop voor zover ik weet geen CD's gekregen voor de drivers van het moederbord en de videokaart.
    Zelf ook geen W8 CD natuurlijk.
     
    Laatst bewerkt: 29 aug 2014
  9. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    Een installatie van W8.1 zal de HDD formateren.

    Ikzelf wil ook graag een schone installatie op mijn laptop wat een OEM machine is met W8.1, voor zover ik heb gelezen is dit behoorlijk irritant om te doen...als je geen meegeleverde DVD heb. Ik moet dus ergens de officiële W8.1 installer vandaan halen.
     
    Laatst bewerkt: 31 aug 2014
  10. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
  11. soepkoe

    soepkoe Active Member

    Berichten:
    358
    Leuk Bevonden:
    4
    Ben op zoek naar een nieuwe laptop, worden geen games op gespeeld en ga geen videos bewerken. Wel thuiswerken, office, internet en evt eens wat films ophalen en wil graag een snel systeem (qua opstarten en internet). Ik zit te denken aan: http://tweakers.net/pricewatch/381648/toshiba-satellite-l50-b-188.html

    Wat denken jullie hiervan? Heb geen ervaring met toshiba.., 600-700 ongeveer budget
     
  12. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Aangezien je zegt dat je een snel systeem zoekt, zou ik kiezen voor een laptop met een SSD erin, boven een Core i7 met alleen een trage HDD. Bijvoorbeeld deze, maar die heeft wel een kleine SSD waar alleen Windows op past: http://tweakers.net/pricewatch/410386/asus-r553la-xx222h.html

    Of als je een grotere SSD wil en aan 128GB opslag genoeg heb kan je voor deze gaan: http://tweakers.net/pricewatch/365472/lenovo-thinkpad-edge-e540-(20c6004gmh).html . Hier krijg je wel een FullHD scherm en ook een snellere processor bij.
     
    Laatst bewerkt: 2 sep 2014
    soepkoe vindt dit leuk.
  13. Muamba123

    Muamba123 FC TWENTE

    Berichten:
    784
    Leuk Bevonden:
    7
    Heren,
    Ben op zoek naar een laptop voor school. Hij moet vrij zware ontwerpprogramma's kunnen draaien (InfraWorks, Civil 3D). Games ga ik er niet of nauwelijks op spelen. Budget is zo'n 700-800 euro. Wat zijn jullie suggesties? :)
     
    Laatst bewerkt: 11 sep 2014
  14. XLNC

    XLNC Active Member

    Berichten:
    231
    Leuk Bevonden:
    14
  15. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Ik ben geen fan van HP, heb zelf een Pavilion gehad maar na 2 jaar begon die fan wel erg hard te blazen telkens. Al gekeken naar Lenovo?
     
    XLNC vindt dit leuk.
  16. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.033
    Prima laptop, zou alleen wel voor de iets duurdere i7 variant met 1080p scherm gaan.
    http://tweakers.net/pricewatch/391260/hp-pavilion-15-p045nd/specificaties/
    Heb wel eens de i5 variant gebruikt, prima laptop.

    Enige andere optie is deze laptop, zou je even reviews moeten kijken maar Lenovo maakt ook fijne laptops.
    http://tweakers.net/pricewatch/407964/lenovo-ideapad-z50-70-01418nl/specificaties/
     
    XLNC vindt dit leuk.
  17. Exionche

    Exionche Active Member

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    107
    Mn laptop is kapot :mad: En heb atm niet veel te besteden helemaal niet met december voor de deur.

    Is een Chromebook wat?
    Ik gebruik mijn laptop thuis, onderweg(trein) en op school. Eigenlijk alleen maar voor
    • Word, Excel, Powerpoint
    • Films, series kijken die ik download via een torrent en maak vaak wel gebruik van .srt
    • Muziek luisteren voornamelijk Spotify
    Kom ik met een van deze dingen in de problemen?
     
  18. Ic3DFire

    Ic3DFire Active Member

    Berichten:
    3.352
    Leuk Bevonden:
    170
    Office krijg je sowieso niet op de Chromebook, wel alternatieven van Google zelf. Een Chromebook is eigenlijk ook gewoon niet goed te vergelijken met een volwaardige laptop. Ik denk dat je voor de meeste programma's wel alternatieve apps hebt op de Chromebook, maar of het allemaal zo lekker werkt als op een laptop?
     
  19. Exionche

    Exionche Active Member

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    107
    Ja wist dat ik dan gebruik moet maken van Docs, Sheets, Slides etc ipv office. Maar overal staat een beetje vaag wat wel en niet offline kan.
    Dus zoek eigenlijk iemand die mij precies kan vertellen of ik kan doen wat ik wil doen.
    -Documenten bewerken/aanmaken offline (in de trein etc.) Zodat dit later als ik weer internet heb gesynchroniseerd wordt.
    -Films/series downloaden via torrents + .srt en dit later zowel online/offline zonder problemen afspelen.

    Dat is alles wat is doe op een laptop daarom leek een chromebook mij een leuke -goedkope- oplossing
     
  20. XLNC

    XLNC Active Member

    Berichten:
    231
    Leuk Bevonden:
    14
    Is 4096 werkgeheugen genoeg met een i5 processor, of is meer werkgeheugen een must?
     

Deel Deze Pagina