1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 15]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Gdzr, 4 jun 2013.

  1. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Nu ik in mijn nieuwe huis zit wil ik mijn Logitech Z-5500 vervangen, die ik altijd op mijn slaapkamer gebruikte. Nu heb ik mijn oog laten vallen op de Marantz 1604 aangezien deze een slim-line is en hij daardoor in het tv meubel past.

    Nu zoek ik hier nog een goede maar betaalbare 5.1 speakerset bij. Iemand een idee waar ik naar toe moet kijken? Jamo? Keff? HK?

    Hoeft geen high-end te zijn, maar wel goede prijs/kwaliteit.
    Voorkeur voor zuilspeakers voor de rears, aangezien deze achter de bank komen te staan.

    /edit: zie dat die HK HKTS 16BQ van hierboven wel een mooie set is. :)
     
    Laatst bewerkt: 27 aug 2014
  2. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Zou net zeggen, dat is een ideaal setje voor bij zo'n Marantz

    ik heb ook zo'n slimline (volgens mij de 1504 want hoefde geen 7.1 , al heb ik nu wel een klein beetje spijt dat ik voor die paar tientjes meer niet de 16 heb gehaald want de GUI van de 1504 is ook wel wat minder..) en die passen er ideaal bij

    er zijn zelfs webshops die ze als set verkopen :+

    En die zuiltjes (ik heb ze dan in het zwart) zijn vergeleken met de meeste andere achterspeakers erg mooi qua design. Ik vind alleen de sub wat klein dus heb m'n oude sub nog aangesloten maar verder heel tevreden over de Marantz + HK setje
     
  3. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Welke set bedoel je? De Marantz + HK HKTS?
    Zie dat HK zelf ook slimline receivers heeft, zoals de AVR 161. Iemand ervaringen daar mee?
     
  4. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Persoonlijk vind ik de receivers van harman een van de mindere qua klank en degelijkheid. Liepen ook altijd achter op de concurrentie. Die speakersets vind ik best oké qua prijs kwaliteit verhouding. De kleine sub die er nu bijgeleverd wordt is een stuk beter dan de grote sub uit de oudere sets zoals de hkts 11.

    Er is echter meer te krijgen dan harman zoals heco klipsch q-acoustics, boston acoustics. Van de laatste twee stel je dan zelf een set samen. Die liggen beiden een stuk hoger qua kwaliteit. Boston acoustics is daarbij ook scherp geprijsd. 70-80 euro per speaker. Center is wat duurder. Dan moet je kijken naar de A25 en A225 als center. Sub naar keuze bijvoegen.
     
  5. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Thanks voor je reactie Marx. Wil er wel bij vermelden dat ik geen audiofiel ben. Wil alleen beter geluid dan de standaard TV speakers. ;)
    Ben dus de Logitech Z-5500 gewend maar wil nu een AV reciever zodat ik daar gewoon al m'n devices centraal op kan aansluiten. Deed nu alles nog schakelen met een optical switch. :+
    Was voor m'n slaapkamer voldoende, nu ik op mezelf zit in m'n nieuwe huis moet het gewoon netjes.. maar wel enigszins betaalbaar. Anders krijg ik het er bij m'n vriendin niet door. ;)

    Zou jij dus eerder de Marantz 1604 incl. HK HKTS 16BQ aanraden?
     
  6. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    De hkts 16bq koop je vanaf 339 euro. Voor dat geld haal je een prima klinkende set in huis. Denk dat de match met de nr1604 goed is. Ook qua prijs performance. Kost nu zo'n 399 volgens mij. Weet niet of er kabels bij de set geleverd worden maar ik zou die kabels niet uit de doos halen en zelf speakerkabel los aanschaffen.

    Hoeft je de kop niet te kosten maar denk dat ze er 0,75 bij doen. Zou denk ik een speakerkabel van 2,5 pakken. Volgens mij zijn die standaards adviesprijs 149 per paar. Dat moet ook goedkoper kunnen.

    Edit: Let even op welke sub erbij zit. Die grote sub is niet strak. Onwijze flubber sub. Die kleinere variant heeft een veel strakker laag.
     
    Laatst bewerkt: 27 aug 2014
  7. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Er zitten kabels bij

    Ik vind de grote juist lekker, heb ze beide (de grote nog van mn oude 2.1 setje) :+ ik houd dus blijkbaar van flubber
     
  8. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Ik snap wel dat iemand ervoor kiest omdat het wat vetter klinkt. Alleen hoor je dat niet echt te horen, een sub moet in mijn oren strak, droog en snel zijn. Daarin vind ik de kleinere de betere van de twee. Kwestie van smaak.
     
  9. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik snap wat je zegt met dat die grote niet echt 'droog en snel' klinkt . Ik heb ze toen vergeleken met een paar potjes Battlefield en daar vond ik die grote idd vetter

    Van t weekend moeten alle tie rips toch weer los om de nieuwe dreambox te plaatsen, ik zal die kleine nog s met een filmpje uitproberen
     
  10. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Welke webshops bedoelde je trouwens Delphiki toen je zei; er zijn zelfs webshops die ze als set verkopen. Bedoel je daarmee de Marantz + HK HKTS?
     
  11. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ja, ik weet niet meer welke shop het was ,... maar die verkochten de 1504 en de hkts als setje voor ik geloog 799,-

    was destijds niet het allergoedkoopste en ik had toen het tegen kwam de marantz volgens mij al gekocht

    wou er alleen maar mee zeggen dat het qua speakers en versterker een combinatie is die goed bij elkaar past omdat hij dus ook als set aangeboden word
     
  12. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Marantz doet 399 de harman set is onder de 400. Bundels bestellen is vaak duurder.
     
  13. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Wat is jullie mening over Pioneer receivers? Kan een Pioneer VSX S 510 voor een mooie prijs ergens kopen. Zit nu te twijfelen tussen de Pioneer en de Marantz 1504. Wat zou jullie keuze zijn?
     
  14. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Ik ben zelf een Pioneer liefhebbers, wegens vele redenen, maar ook wegens de integratie tussen je i-spullen. :+

    Uiteraard hebben meerdere merken dit ook, maar geluid en design vind ik bij Pioneer top!

    Geen hogere model? vsx s510 is vrij klein....
     
    Laatst bewerkt: 29 aug 2014
  15. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Dat wil hij juist, klasse D slimline versterker

    toch?

    ik heb die Pioneer destijds ook overwogen , ze lagen toen qua prijs volgens mij zowat gelijk

    heb de Marantz gehaald omdat ik die qua uiterlijk iets mooier vond en ik hem zo mee kon nemen bij de MM bij een ex-btw actie

    maar de Pioneer is volgens mij zelfs iets uitgebreider dan de 1504, je moet hem eigenlijk vergelijken met de 1604 dacht ik

    volgens mij zit je met alledrie modellen wel goed, je moet even kijken of je behoefte hebt aan 7.2 of dat 5.1 genoeg is

    en bedenken dat de Pioneer en de 1604 wat uitgebreider zijn qua opties (tweede zone, 7.2 etc)

    Ik geloof alleen wel dat Pioneer gestopt is met nieuwe klasse D versterkers , dus wellicht dat de ondersteuning qua firmware updates in de toekomst wat minder word. Niet dat ik bij de Marantz nou zo vaak updates krijg, heb er volgens mij in de afgelopen 8 maanden ofzo 1 keer 1 gehad..
     
    Laatst bewerkt: 29 aug 2014
  16. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Wil inderdaad een slimline aangezien hij in het tv meubel moet passen. Aan 5.1 heb ik zeker genoeg. Geen behoefte aan 7.1 of 7.2 :)
    Overigens heeft de Pioneer VSX S 510 ook geen tweede zone. Maar dat is ook niet nodig, ik sluit de Sonos Connect via Optical aan voor de muziek. :)

    Ga vanmiddag waarschijnlijk even kijken bij Klein in Eindhoven. Die hebben de Pioneer op voorraad staan tesamen met de HKTS16. Dus ben benieuwd. :)
     
  17. PS360-gamer

    PS360-gamer Active Member

    Berichten:
    295
    Leuk Bevonden:
    3
    wat is nu het verschil tussen een 'voorgeselecteerde' home cinema set en eentje die je met receiver en boxen zelf moet samenstellen?
    ik heb zelf een sony BDV-E380 3D blu-ray home cinema set.
    wat is de voornaamste reden om deze te vervangen door een receiver.
    en zijn dan de 'oude' boxen nog te gebruiken op de receiver? en kan ik dan de blu-ray speler van dit setje op de receiver aansluiten ipv een losse blu-ray speler aan te schaffen?
     
  18. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Het grote voordeel van de receiver is de flexibiliteit en uitbreidingsmogelijkheden. Op een all-in-one set kun je vaak alleen die desbetreffende speakers aansluiten op de bijgeleverde Blu-Ray speler. Tevens kun je verder niks erop aansluiten. Op een receiver kun je vrijwel alle soorten speakers aansluiten en daarnaast ook al je apparaten middels HDMI of component. Dat is voor mij de grootste reden geweest om afgelopen weekend een receiver aan te schaffen. Was het beu om alle apparaten los aan te sluiten en telkens te switchen qua optical output. Heb nu de Pioneer VSX-S510 aangeschaft i.c.m. de Harman Kardon HKTS 16 speakerset. Heerlijk ál m'n apparaten aangesloten op de receiver via HDMI en de Sonos Connect via optical.

    Ben ik over een paar jaar de speakers beu, hoef ik alleen maar nieuwe speakers te kopen en kan ik de receiver gewoon blijven gebruiken. Maar de speakers bevallen uitstekend, dus dat zal wel eventjes duren. ;)

    En je kunt inderdaad gewoon je huidige Blu-Ray speler via HDMI aansluiten op de receiver, hoef je geen nieuwe speler voor aan te schaffen.
     
  19. PS360-gamer

    PS360-gamer Active Member

    Berichten:
    295
    Leuk Bevonden:
    3
    Maar ik heb zo'n kant-en-klare blu-ray speler kan ik die dan ook gebruiken?
    En de boxen die ik zelf al heb kan ik die ook nog gebruiken, is ben op korte termijn toch even iets goedkoper.
    En boxen van 2.1 cd speler zijn deze ook geschikt?
    En welke receiver raden jullie aan.
    Het liefst 3d en een paar hdmi ingangen.
     
  20. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Receivers heb je in alle soorten en maten. Met verschillende mogelijkheden.. Hangt van je persoonlijke wensen af. Wil je Spotify streaming? DLNA? 4K support? Hoeveel HDMI ingangen heb je nodig? Etc etc

    Kijk gewoon eens rond bij verschillende merken zoals Marantz, Onkyo, Denon, Pioneer etc

    Weet natuurlijk ook niet hoeveel je te besteden hebt.
     

Deel Deze Pagina