1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[TV] Documentaires

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Tyrant, 22 dec 2010.

  1. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557

    [gb]Documentaires[/gb]
    [​IMG]



    Omdat documentaires gewoon een eigen topic verdienen, hier is een plek om al je tips te delen, visies te sharen, hell, zelfs ellenlang lullen over filosofieën!
    Het hoeft natuurlijk niet om enorme producties te gaan van Michael Moore of Louis Theroux.. In Nederland is er in feite elke week wel een leuke (mini)documentaire te bezichtigen. VPRO (Tegenlicht!) heeft vaak wel leuke items, en natuurlijk niet te vergeten Holland Doc of Zembla.
    Daarnaast natuurlijk nog interessante geschiedenis docu's op NGC/Discovery/The History Channel.


    [gb]Sites[/gb]
    Documentairenet
    Dokument (NCRV)
    Holland Doc
    IDFA
    Tegenlicht (VPRO)
    Top Documentary Films (Engels)


     
    Laatst bewerkt: 30 dec 2010
  2. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Wow was dit topic er nog niet eens ?
     
  3. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Kun je best wel een wtfje bij plaatsen idd :p
     
  4. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Nope, alleen wat aparte topics per docu.
    En nee, dit hoort niet in het Film topic IMO :p.

    Zal morgen wel aftrappen met een review van Catfish. Tenzij iemand zich natuurlijk gedwongen voelt om nu al wat dingen te delen :p.


    Edit: o fuck me sideways, er is wel een docu topic... |:-
     
    Laatst bewerkt: 22 dec 2010
  5. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Boeiend, topic ziet er goed uit. :)

    http://cultuurgids.avro.nl/front/detailcloseup.html?item=36369597daea5952e75bb625263375ba
    Deze was vanavond op TV, morgen even online kijken (zie link).
     
  6. Dedemsvaart

    Dedemsvaart redonkulous

    Berichten:
    1.261
    Leuk Bevonden:
    24
    Louis Theroux is echt mijn favoriet met docu's. Echt super.

    Ook eens een hele goede documentaire gezien over zwervers in the usa, die met winkelwagentjes keihard van bergen enzo afgingen. Nooit afgekeken, maar die wil ik nog wel verder zien.
     
  7. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Doe geen moeite, ik schrijf het wel.

    Catfish zuigt :b:

    Done!

    Zelf kijk ik nog enorm uit naar Freakanomics en Moving Forward.
     
    Laatst bewerkt: 22 dec 2010
  8. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Vanavond 2 interessante docu's op TV btw.
    Vooral alle Apple fanboys:
    i Pod, i Phone, i Am: http://www.tvgids.nl/artikel/38201/Even_de_status_checken.../
    VPRO, Ned 3, 20.25! Erg interessant hoe mensen hun iPhone in hun dagelijks leven gebruiken en hoe ze daar door worden beinvloed. Heb hem zelf nog niet gezien maar ik ga wel ff zitten.

    Daarna komt nog om 23.45 'What Would Jesus Buy' (VPRO's Import). Over die bekende Reverend Billy and the Church of Stop-Shopping. Niet echt super interessant, maar wel grappig hoe een groep mensen oproept tot een minder materialistische kijk naar het Kerstfeest.
     
  9. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Vind het tot nu toe niet echt erg boeiend..
     
  10. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Het ging niet echt de diepte in helaas..

    Ik vroeg me wel af wat ik zou doen als ik bv geen actief lid was van XBW.. Eigenlijk is dit ook dikke social media. Als je een film gezien hebt wil je dat ff delen, en als dat hier niet zou kunnen gooi je het vast op Twitter of FB. Dus misschien is dit gewoon ons alternatief van de social media, met als enige verschil dat hier geen bekende zitten.
    Dat anonimiteit steeds schaarser wordt vond ik wel interessant om te zien ja.
     
  11. Nerrion

    Nerrion yikes

    Berichten:
    1.402
    Leuk Bevonden:
    177
    Ik zou echt super veel ''tijd'' hebben. Zit dagelijks toch aardig vaak op XBW.
     
  12. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Zo ervaar ik het ook wel inderdaad, ik zit zelf niet op Twitter of op Facebook maar XBW wel een hoop. Maar sowieso XBW > Twitter/Facebook. Ja toch.
     
  13. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Heb het net ook ff gekeken op internet. Ja, het is allemaal een beetje simpel. Doelgroep is technofoben blijkbaar. Wel grappig dat alles zo'n negatief ondertoontje had en dat de Facebookers en Hyvers een beetje voor lul werden gezet.

    Het is eigenlijk ook wel een beetje zielig. Niet kunnen leven zonder je telefoontje. Maar ook begrijpbaar hoor. Als iedereen in je omgeving het doet, moet je gewoon meedoen. Zo zit de mens zou eenmaal in elkaar.
     
  14. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Straight from the projects: Rappers that live the lyrics (imdb) met C-Murder was wel gek. Dan zie je hoe een multimiljonair het straatleven niet lose kan laten. Echte USA ghetto. Die gast zit nu ook vast voor moord en heeft meerdere moordzaken lopen (tenminste, dat was een poosje terug zo).
     
  15. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Ik moest ff lachen toen ik Turk zag staan. Moest toen gelijk denken aan Turk uit Eindhoven. 8)

    [yt]xm3XT5CxSCQ[/yt]

    [​IMG]

    Wat een aap is het ook altijd. 8)
     
  16. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    De 3Doc docu was echt saai. :+
     
  17. Lequero

    Lequero Let It Rain

    Berichten:
    733
    Leuk Bevonden:
    0
    Tijdje terug een docu zitten kijken over een Engelse hersenchirurg die in Oekraïne mensen met hersentumoren is gaan opereren.
    Dacht eerst dat het heel ranzig zou zijn, maar bleek uiteindelijk enorm interessant te zijn.

    Het feit dat je, behalve het moment dat er in de huid op je schedel gesneden wordt, eigenlijk helemaal niks voelt van dat er iemand in je hersenen zit te poeren heeft mij verbaasd. Op een gegeven moment gingen ze ook lichaamsfuncties testens tijden de operatie met een soort taser op de hersenen van die man. Bzzzt, gaat z'n arm omhoog. :lol:
    Die man de ze opereerden is, om te checken of ze niks verkeerds wegsneden, ook die hele operatie bij bewustzijn gehouden.
    Hij zat gewoon te praten terwijl ze bezig waren. _O_
     
    Laatst bewerkt: 23 dec 2010
  18. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Wees blij dat je die docu van Import niet heb zitten kijken...

    What Would Jesus Buy is een 'grappige' docu die het kijker wil overtuigen om te ‘consuminderen’. Oftewel oproepen om je kroost niet zo enorm te verwennen tijdens de kerst. Het cynische aan de docu is dat het deze American way of life wil tegenspreken, maar dat op een nog Amerikaanse manier probeert te bewerkstellen, in de persoon van Reverend Billy. Billy is een soort linkse versie van onze Geert Wilders, alleen nog iets meer krankjorum en gekker. En dat is eigenlijk een beetje het grote probleem: Billy neemt zichzelf niet zo serieus. Dus verwacht absoluut geen docu waarin de makers proberen te vertellen dat kerstmis niet om materiële zaken draait maar om liefde etc.. Nee, het enige wat we te zien krijg is een geblondeerde kermisattractie die totaal niet de diepte in wilt gaan. Ik heb ook sterk het vermoeden dat het publiek wat op de ‘Church of Stop Shopping’ afkomt voornamelijk komt om de lachspieren te trainen, en niet om een lesje normen en waarden te krijgen. En dan blijkt deze documentaire opeens ontzettend oninteressant. Vooral omdat het totaal niet grappig is en totaal geen moeite doet om de motivaties van Billy en zijn apostelen te ontrafelen. Wat overblijft is een filmpje die de titel ‘documentaire’ niet verdient.
     
  19. Dedemsvaart

    Dedemsvaart redonkulous

    Berichten:
    1.261
    Leuk Bevonden:
    24
    Ik heb het ook een stukje gezien.... Only in America zullen we maar zeggen.
     
  20. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    California is a place.
    www.californiaisaplace.com

    Ik kijk er af en toe, veel korte docu's over uiteenlopende onderwerpen, het ziet er vooral erg goed uit allemaal visueel (het wordt gemaakt door een fotograaf & filmmaker).


    Beperkt dit topic zich trouwens tot bewegend beeld of mogen het ook documentaires zijn die alleen uit foto's bestaan, of er tussenin?
     

Deel Deze Pagina