1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [X360]Xbox Live NAT Probleem - downloaden, gamen met vrienden, etc

Discussie in 'Games' gestart door Fardo, 7 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FallingDarkness

    FallingDarkness Active Member

    Berichten:
    270
    Leuk Bevonden:
    0
    Jah goed heb het dus weer allemaal wired, zonde van die router alleen, kan het ook niet meer terug sturen, ben ik helaas te laat mee :/

    bedankt voor de hulp tho! :thumbs:



    _0/
     
  2. 5tefan

    5tefan Active Member

    Berichten:
    79
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo allen.

    Ik heb 2 xbox 360's staan in men huis waarvan het me maar lukt om de NAT open te zetten op 1 xbox 360, is der een manier om dit te fixen, zo ja hoe?
    Het probleem is dat wanneer ik de nat open wil zetten voor de andere xbox het niet wilt werken omdat die parameters al bestaan, ofzo?

    Help?!

    Het gaat hier trouwens om een livebox. ^^
     
    Laatst bewerkt: 10 jan 2007
  3. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?: M'n NAT staat op Strict.
    Welke provider?: Orange.
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: ADSL.
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?: Heel vreemd, de tests bij speedtest.nl doen het ineens niet meer maar de vorige keer was het volgens mij wel goed. Download was volgens mij in de 300 Kbits/sec en upload in de 100 Kbit/sec.

    Modem

    Welk merk modem heb je?: Speedtouch
    Modem type?: 510
    USB/ Ethernet?: Volgens mij ethernet.

    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?: Ik weet niet wat dat is, maar we delen wel internet.
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?: Norton, maar die staat altijd uitgeschakeld.

    Router

    Welk merk router heb je?: Linksys
    Welk router type?: BEFSR41
    Welke firmware?: Kon ik niet vinden, die op de site van Linksys heb ik niet (lukte me niet).
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?: Ethernet.

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?: NAT staat op Strict.
    W: 0000-000B
    X: 0000-F001
    Y: 20A8-48E0
    Z: 0000-0000
    Wat heb je geprobeerd?: Die firmware te installeren.
    Waar stopt de test?: NAT wordt als laatste getest, de rest is prima.
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info): Kijken of mijn router wel bij de lijst hoort van geschikte routers. Maar het vreemde is dat mijn NAT soms wel gewoon Open staat en soms Strict.

    Als je iemand niet kan zien of horen

    Wat staat er bij NAT?: Dat zijn dan dus die codes hierboven.

    Sorry dat ik niet specifieker kon zijn, m'n firmware weet ik bijvoorbeeld niet maar als je kunt vertellen hoe ik dat kan vinden dan zoek ik het wel op.
     
    Laatst bewerkt: 10 jan 2007
  4. XD-sense

    XD-sense Active Member

    Berichten:
    377
    Leuk Bevonden:
    2
    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?:Nat staat niet open (GOW Probleem)
    Welke provider?:confused:peedlinq
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?:adsl
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?:weet ik zo niet precies maar snel genoeg

    Modem

    Welk merk modem heb je?:confused:peedtouch
    Modem type?:?
    USB/ Ethernet?:ethernet

    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?:???
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?:Windows

    Router

    Welk merk router heb je?:geen
    Welk router type?:geen
    Welke firmware?:?
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?:ethernet

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?:GOW kan geen match meer hosten
    Wat heb je geprobeerd?:
    Waar stopt de test?:
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info):
     
  5. Looney

    Looney Active Member

    Berichten:
    2.129
    Leuk Bevonden:
    25
    Sinds kort ben ik verhuisd en krijg nu mijn xbox live niet meer aan de praat. Thuis had ik altijd xbox live op @home internet en werkte prima. Nu heb ik internet van chello (upc) en krijg ik de melding strict nat maar niet weg.

    Ik maak gebruik van een router.
    Merk:E-tech
    Type:RTBR04

    Meer mensen problemen gehad met het instellen van deze router? Op google wel wat gevonden dat meer mensen problemen hadden met deze router en er niet uit kwamen totdat ze een nieuwe router gekocht hadden.

    Alvast bedankt voor de hulp!
     
  6. Kartoffelschnitzel

    Kartoffelschnitzel Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een probleempje met mijn xbox 360. Als ik namelijk de connectie test dan staat er bij NAT moderate. Ik wil dit graag veranderen.

    Ik heb een zyxel prestige 2602h-61c modem, ik weet welke poorten ik moeten openen maar ik ben een noob op dat gebied en ik heb geen flauw idee hoe ik een poort open. Ik heb de troubleshoot van zyxel doorgelezen maar daar werd ik ook niet wijzer van. Iemand enig idee hoe ik poorten moet openen. Bij die troublehshoot begonnen ze al dat ik ergens moest inloggen. Toen snapte ik al niet meer... :'-( :'-(
     
  7. MonkeyBrainsNL

    MonkeyBrainsNL Active Member

    Berichten:
    614
    Leuk Bevonden:
    0
    Kijk deze link maar eens, hier staat precies uitgelegd wat je moet doen om je poorten open te zetten in je router.. IP adres invoeren van je xdoos..

    http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/ZyXEL/Prestige2602H-61C/Xbox_Live_360.htm
     
  8. vandalo

    vandalo Active Member

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook problemen met me NAT. Ik kan bijvoorbeeld sommige mensen uit mijn friend list niet joinen. Maar ik wil nu kijken of ik wat kan doen op PortForward, maar ik weet niet welke router ik heb. Hij is in ieder geval van E-Tech en ziet er zo uit: http://shop.mensys.nl/images/EtechRouter.jpg
    Is iemand bekend met deze router?

    Groeten,
     
  9. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik zal jullie vanavond/morgen allen een antwoord geven .. ik heb het even druk gehad
     
  10. Looney

    Looney Active Member

    Berichten:
    2.129
    Leuk Bevonden:
    25
    Kan iemand mij please eens helpen want volgens mij word ik steeds over het hoofd gezien of zo? Ik ben sinds kort verhuisd had eerst @home internet en nu Chello. Maar mijn xbox live werkt niet na pak hem beet 10 minuten klapt die zomaar uit online games. Heb van alles geprobeerd met poorten op zetten etc. Zefls mijn xbox live geeft aan dat de nat op open staat en nog klap ik elke keer uit games.
    Mijn vraag is dan ook of dit aan de router ligt? dat deze gewoon niet compatible is.
     
    Laatst bewerkt: 15 jan 2007
  11. NeSs88

    NeSs88 Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    bedankt fardo voor dit mooie topic ik heb zo mijn xbox live eindelijk goed werkend gekregen:D

    top ga zo door
     
  12. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat is begrijpelijk, er zijn nu trouwens ook best veel met problemen. :eek:
    Maar alvast bedankt. :b:
     
  13. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Het kan aan je router liggen, maar ook aan je modem. Misschien is je modem van je niuwe provider wel een router en dan heb je een ip conflict. Ik heb meer info nodig om je te kunnen helpen

    Check de handleiding van je router. Check het plaatje op de router. Mogelijk is je router noet geschikt voor Xbox Live. Ik heb te weinig info om je te kunnen helpen.



    Hoe is je xbox aangesloten? Via een pc? of direct op de modem? Is je PC dan nog steeds aangesloten? Wat staat er nog meer op je modem? Heb je een boekje er bij gekregen? Ik heb te weinig info om je te kunnen helpen


    Je moet even kijken of je speedtough niet geconfigureerd is als router, anders heb je een router/router connectie en daar zit dan ook je probleem. Je kan dit checken in de handleiding van je modem of even bellen met de helpdesk van je provider

    Zet vervolgens alles op je linksys op auto en check dat UpnP aan staat .. Zet je Xbox 360 ook op auto ... controleer dan dat je een open NAT hebt



    Wat voor instellingen heb je gebruikt om je nat open te krijgen bij je eerste xbox? Wat je moet doen is alles op automatisch zetten .. geen portforwarding gebruiken, maar je moet in je router UpnP aanzetten kijk nu of je met beide 360 een open nat hebt



    Geen dank, zal ik zeker doen \o/
     
  14. Looney

    Looney Active Member

    Berichten:
    2.129
    Leuk Bevonden:
    25
    bedankt voor de reply! heb het probleem al opgelost heb bij de mm een linksys router gekocht en nu werkt alles prima :)
     
  15. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik was van plan om die configuratie voor m'n modem te starten maar toen ging ie opzoek naar zo'n Speedtouch apparaat en dat kon ie niet vinden, ik moest ook controleren of dat apparaat wel direct is verbonden met m'n PC en niet dat er een router tussen zit, maar dat is dus wel het geval. Hoe zou ik dit nu kunnen doen?
     
  16. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik vrees dat je de helpdesk van je provider moet bellen :eek:
     
  17. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke is goed, ik zal dit topic nog wel even nalezen (misschien zie ik nog wat dingen die ik ook kan proberen) maar anders moet ik dat maar doen. Bedankt voor je hulp he. :thumbs:
     
  18. mr.elk

    mr.elk een beetje maar

    Berichten:
    1.226
    Leuk Bevonden:
    0
    kan het aan je NAT liggen als je van de een op de andere dag een bepaald persoon niet meer kan joinen? (allebei niets aan de instellingen veranderd)
     
  19. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    Om je router open te zetten op deze site moet je toch betalen?

    -Edit-
    @ mr.elk, volgens mij wel ja. Je kunt je NAT testen bij Network Settings op het Dashboard.
     
  20. mr.elk

    mr.elk een beetje maar

    Berichten:
    1.226
    Leuk Bevonden:
    0
    hij staat bij mij op moderate, is er een manier om hem open te krijgen of heb ik gewoon de verkeerde router?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina